Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί ένα σημαδιακό «Βυσσινόκηπο»

Ύστερα από ένα μπαράζ σκηνοθεσιών στο σύγχρονο ρεπερτόριο, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης γυρίζει το βλέμμα του στο θέατρο του Τσέχοφ, όμως η επιλογή του δεν είναι τόσο απροσδόκητη όσο μπορεί να φαίνεται.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί ένα σημαδιακό «Βυσσινόκηπο»

Ύστερα από ένα μπαράζ σκηνοθεσιών στο σύγχρονο ρεπερτόριο, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης γυρίζει το βλέμμα του στο παρελθόν και στο θέατρο του Τσέχοφ (Χορν, από 24 Οκτωβρίου), όμως η επιλογή του δεν είναι τόσο απροσδόκητη όσο μπορεί να φαίνεται.

Αφότου καταπιάστηκε πέρυσι με τον σύγχρονο «Ιρλανδό Τσέχοφ» Κόνορ Μακφέρσον στον «Φάρο» (η παράσταση επαναλαμβάνεται), ανεβάζει φέτος τον πρώτο «αυθεντικό» Τσέχοφ της σκηνοθετικής του σταδιοδρομίας. Το κλασικό ρεπερτόριο χτύπησε την πόρτα του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, όχι όμως μόνο λόγω της πρόκλησης που κρύβει η αναμέτρηση με τα μεγάλα έργα της ιστορίας του θεάτρου. Η επιλογή του αφορά ένα από τα αριστουργήματα του 20ού αιώνα αλλά και το έργο που αποτυπώνει καθαρότερα από κάθε άλλο του συγγραφέα την κοινωνική ταυτότητα της γραφής του και το κάνει να συνομιλεί με το σήμερα σε διαφορετικό επίπεδο απ’ ό,τι τα υπόλοιπα.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί ένα σημαδιακό «Βυσσινόκηπο» - εικόνα 1

Ο «Βυσσινόκηπος» είναι το αποκορύφωμα μιας δραματουργίας που αποτυπώνει τη μετάβαση από το 19ο στον 20ό αιώνα, αλλά είναι ουσιαστικά διαχρονική και πάντα καίρια, μια και ολόκληρη η ανθρώπινη ιστορία είναι μια ιστορία αλλαγών και κάθε στιγμή της αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιδρούν απέναντι στην αναπόφευκτη κινητικότητα. Ο κόσμος που αλλάζει, το νέο που έρχεται σαρωτικά να αντικαταστήσει το παλιό, η προσκόλληση των ανθρώπων στο χθες αλλά και οι χαραμάδες ελπίδας για το μέλλον συμπυκνώνονται με το μοναδικό τσεχοφικό τρόπο –γεμάτο ευαισθησία και λεπτό χιούμορ– στην ιστορία του υποθηκευμένου αρχοντικού, που περνάει σε νέα χέρια για να μοιραστεί σε οικόπεδα προς πώληση. Διαπερνώντας τα «υποκειμενικά» και «καθημερινά» όρια της δράσης, το έργο είναι μια ελεγεία για εποχές που χάνονται ανεπιστρεπτί και για ανθρώπους που αρνούνται να τις αποχαιρετήσουν και να προχωρήσουν αποφασιστικά και δημιουργικά προς το μέλλον.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί ένα σημαδιακό «Βυσσινόκηπο» - εικόνα 2

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης αποδεικνύεται κι εδώ γενναιόδωρος σε θέματα διανομής, ειδικά σε ένα έργο που απαιτεί δυνατό ensemble πρόσωπων, καθώς ο Τσέχοφ δομεί την ιστορία γύρω από μια ομάδα ανθρώπων, ένα μωσαϊκό ιδιοσυγκρασιών, και όχι πάνω σε έναν κεντρικό πρωταγωνιστή. Έτσι έχει συγκεντρώσει ένα ζηλευτό πρωταγωνιστικό σύνολο από ηθοποιούς με τους οποίους έχει (επιτυχημένα) ξανασυνεργαστεί, όπως η Θέμις Μπάζακα και ο Δημήτρης Λιγνάδης, αλλά και μερικούς ακόμη εκ των εκλεκτότερων που διαθέτουμε: Κόρα Καρβούνη, Αθηνά Μαξίμου, Γιάννης Κότσιφας, Σίσσυ Τουμάση κ.ά.

Τη νέα μετάφραση (από τα ρωσικά) υπογράφει η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, τα σκηνικά η Αθανασία Σμαραγδή και τη μουσική ο Μίνως Μάτσας.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο βυσσινόκηπος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Το αριστούργημα της παγκόσμιας δραματουργίας μιλάει για τα πάθη, τις ανασφάλειες, την απώλεια αλλά και το φόβο του ανθρώπου να αντικρίσει το μέλλον.

«Δημήτρης Χορν»

Αμερικής 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.