«Προμηθέας Δεσμώτης: Ένα τραγούδι αντίστασης» είναι ο τίτλος της παράστασης που παρουσιάζει η Γεωργία Μαυραγάνη με μια ομάδα νέων ηθοποιών στο πλαίσιο του 61ου Φεστιβάλ Φιλίππων. Η σκηνοθέτις μας γράφει για την εμπειρία της στην Καβάλα.
Όσο προχωρούν οι πρόβες και το 2ο Διεθνές Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος εδώ, στις Κρηνίδες κοντά στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων τόσο και αντιλαμβανόμαστε, όλο και περισσότερο την πολύτιμη εμπειρία που μας προσφέρει αυτό το Φεστιβάλ. Το πρώτο είναι ότι μας δίνεται η δυνατότητα να σκάψουμε όλο και πιο βαθιά στον Προμηθέα Δεσμώτη και στην ποίηση του Αισχύλου και το δεύτερο να επανακαλύψουμε την πολιτική διάσταση του Αρχαίου Δράματος. Κατά τη διάρκεια των πρόβων στην αυλή του πρώτου Δημοτικού σχολείου Κρηνίδων όλο και περισσότεροι κάτοικοι όλων των ηλικιών έρχονται δειλά, δειλά να ακούσουν και να δουν από κοντά την ποίηση του Ασχύλου.
Αυτή η αυθόρμητη χορική σύναξη γύρω από τη θεατρική λειτουργία και ένα τόσο σπουδαίο τραγικό κείμενο είναι κάτι που με τον πιο πραγματικό τρόπο μας υπενθυμίζει ποιος ακριβώς είναι ο προορισμός και η δύναμη αυτών των κειμένων αλλά και του θεάτρου. Οι κουβέντες που ακολουθούν μετά, αλλά και το φορτίο της συγκίνησης που αυθόρμητα μας προσφέρουν κατά τη διάρκεια της κάθε δοκιμής είναι πρωτόγνωρα για μας αλλά και για εκείνους. Είναι σαν να μας ψηλώνει όλους ο ποιητής.
Σε ό,τι αφορά την δική μας ανάγνωση με τους Τριτοετείς σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «δήλος» - Δήμητρα Χατούπη στον Προμηθέα, μέσα από την παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης: Ένα τραγούδι αντίστασης» θα πω τα εξής: Για μας όλα ξεκινούν από το χορό.
Μια ομάδα νέων ανθρώπων έρχεται πρώτη φορά σε ένα αρχαίο ανοιχτό θέατρο. Έχει στο μυαλό της τον Προμηθέα σαν ένα σύμβολο αντίστασης και αμφισβήτησης της κάθε απόλυτης εξουσίας. Κανείς δεν ξέρει ποιος θα κάνει ποιον ρόλο και για πόσο. Ένας ένας διαδοχικά αυτοί οι νέοι ηθοποιοί ανεξαρτήτως φύλου ηλικίας κλπ θα περάσουν μέσα από τους ρόλους του Προμηθέα, της Ιούς, του Κράτους, της Βίας, του Ερμή ενώ ποτέ δεν θα πάψουν να είναι χορός.
Καθώς η τραγωδία προχωρά τους αποκαλύπτεται όλο και πιο πραγματικά η δύναμη, η αντοχή και η αντίσταση του Προμηθέα. Τους αποκαλύπτεται όμως και το πάθος του. Το κόστος που σημαίνει δηλαδή μια τέτοια πράξη. Όταν αυτή η τραγωδία τελειώνει, όλοι μας, θεατές και ηθοποιοί, είμαστε πια ξεκάθαρα αντιμέτωποι με την πολιτική και υπαρξιακή μας ευθύνη.
Διαβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα του 61ου Φεστιβάλ Φιλίππων εδώ.