Yi-ling Tsai : «Πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δώσουν, να θυσιάσουν και να επικοινωνήσουν»

Η πανέμορφη Yi-ling Tsai θα είναι η «Γέρμα» στην παράσταση που ετοιμάζει ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν τον Νοέμβριο. Λίγο πριν φύγει από την Αθήνα μας μίλησε για το θέατρο και τη συνάντηση της με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Έλληνα σκηνοθέτη.

Yi-ling Tsai : «Πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δώσουν, να θυσιάσουν και να επικοινωνήσουν»

Η πανέμορφη Yi-ling Tsai θα είναι η «Γέρμα» στην παράσταση που ετοιμάζει ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν τον Νοέμβριο. Λίγο πριν φύγει από την Αθήνα μας μίλησε για το θέατρο και τη συνάντηση της με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Έλληνα σκηνοθέτη.

«Μέσα από τη μέθοδο του κ. Τερζόπουλου συνειδητοποίησα πως οι ηθοποιοί είναι κανάλια- αισθανόμαστε, λαμβάνουμε και προβάλλουμε την ενέργεια όπως και τα συναισθήματα με άμεσο τρόπο.»

Μόλις ολοκληρώθηκε στο Άττις το 7ο Διεθνές Εργαστήριο «Η Μέθοδος του Θεόδωρου Τερζόπουλου» στο οποίο πήρες μέρος. Τι κρατάς από το ταξίδι σου στην Αθήνα;
Ήταν πολύτιμο για μένα να ξεκλέψω κάποιες στιγμές από τη δουλειά και τη ζωή μου στην Ταϊβάν και να τις αφιερώσω στην εκπαίδευση και την ανασυγκρότηση του εαυτού μου. Το εργαστήριο που κάναμε στο θέατρο Άττις μόλις τελείωσε. Η φιλοξενία στην Ελλάδα είναι σπουδαία, μου θυμίζει την πατρίδα μου, την Ταϊβάν. Ακόμα κι αν μιλάω διαφορετική γλώσσα, στην Ελλάδα είναι εύκολο να επικοινωνήσω με τους ανθρώπους και να νιώσω σαν στο σπίτι μου.

Πού σπούδασες θέατρο;
Στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Τεχνών της Ταϊβάν και στη συνέχεια, το 2007, συνέχισα με μεταπτυχιακό πάνω στο Performance Making στο Goldsmiths College, του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Yi-ling Tsai : «Πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δώσουν, να θυσιάσουν και να επικοινωνήσουν» - εικόνα 1

Πότε συνάντησες τον Θεόδωρο Τερζόπουλο;
Η πρώτη φορά που είδα παράσταση του ήταν ο «Προμηθέας Δεσμώτης», το 2013, στην Ταϊβάν και ένιωσα συγκλονισμένη από αυτή την εμπειρία. Αργότερα, το 2015, έμαθα ότι ο κ. Τερζόπουλος προσκλήθηκε από το Εθνικό Θέατρο της χώρας μου να σκηνοθετήσει τις «Βάκχες» του Ευριπίδη και έσπευσα να πάρω μέρος στην ακρόαση. Με επέλεξε να ερμηνεύσω το ρόλο της Αγαύης και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, ήρθα στην Αθήνα προκειμένου να συμμετάσχω στο Διεθνές Εργαστήρι για να διδαχτώ τη «Μέθοδο του Θεόδωρου Τερζόπουλου» στο θέατρο Άττις. Ήταν η πρώτη φορά που ερχόμουν στην Αθήνα κι από εκεί ξεκίνησε η συνεργασία μου με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο. Οι «Βάκχες» ανέβηκαν στην Ταϊβάν στις 21 Οκτωβρίου 2016 κι από τότε συνεχίζω να δουλεύω πάνω στη συγκεκριμένη μέθοδο.

Yi Ling Tsai
Τι είναι το σημαντικότερο που έμαθες ακολουθώντας τη συγκεκριμένη μέθοδο;
Είναι ένα ταξίδι που με γεμίζει έμπνευση. Πριν από αυτό, δεν είχα αισθανθεί αληθινά έτοιμη και σίγουρη πάνω στη σκηνή με γερές βάσεις και δύναμη. Κατά τη διάρκεια των πρόβων και της εκπαίδευσης, διαπίστωσα ότι δίνει θεμελιώδεις γνώσεις στον ηθοποιό και την δυνατότητα να διερευνήσει το άγνωστο, τόσο μέσα από την γνώση του σώματος όσο και μέσα από την αλληλεπίδραση με τον έξω κόσμο. Μέσα από τη μέθοδο του κ. Τερζόπουλου συνειδητοποίησα πως οι ηθοποιοί είναι κανάλια- αισθανόμαστε, λαμβάνουμε και προβάλλουμε την ενέργεια όπως και τα συναισθήματα με άμεσο τρόπο. Εστιάζοντας στην αναπνοή, επικεντρώνοντας στην εξερεύνηση του σώματος, έμαθα να εντοπίζω, να ανασυγκροτώ και να ενεργοποιώ τους άξονες του και με την αποδόμηση προκάλεσα τον εαυτό μου να υπερβεί τα φυσικά και διανοητικά όρια.

Πόσο εύκολο είναι για τον μέσο θεατή να κατανοήσει τη λειτουργία της παρακολουθώντας τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή;
Στην εποχή μας όπου το μεταμοντέρνο, το πρόχειρο, το βιαστικό έχουν κυριαρχήσει είναι δύσκολο για κάποιους να εκτιμήσουν αυτού του είδους την καλλιτεχνική έκφραση. Για μένα που την έχω γνωρίσει μέσα από τα εργαστήρια και τις παραστάσεις είναι ένα μοναδικό ταξίδι. Πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δώσουν, να θυσιάσουν και να επικοινωνήσουν…αυτή είναι η ομορφιά του θεάτρου, της τέχνης γενικότερα. Ο κ. Τερζόπουλος λεει ότι «το σώμα μας είναι πολύ πιο έξυπνο από το μυαλό μας». Η φράση αυτή γίνεται οδηγός μου κατά τη διάρκεια της πρόβας. Πρέπει να αφήσουμε το σώμα να ανακαλύψει τον εαυτό του. Με αυτήν τη μέθοδο το σώμα μπορεί να αποκαλύψει τα μυστικά του εαυτού του εστιάζοντας στην αναπνοή και κοιτάζοντας από μέσα. Τότε, μπορούμε να πάμε την τέχνη σε ένα υψηλότερο επίπεδο και να προκαλέσουμε βαθύτερα ερωτήματα στον κόσμο.

Yi-ling Tsai : «Πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δώσουν, να θυσιάσουν και να επικοινωνήσουν» - εικόνα 3

«Ακόμα κι αν μιλάω διαφορετική γλώσσα, στην Ελλάδα είναι εύκολο να επικοινωνήσω με τους ανθρώπους και να νιώσω σαν στο σπίτι μου.»

Πώς υποδέχτηκε το κοινό της χώρας σου τις «Βάκχες»;
Για το κοινό της Ταϊβάν, οι «Βάκχες» ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία θεάτρου, τα σχόλια που έλαβα ήταν θετικά. Στην εποχή μας σπάνια βλέπουμε τέτοιου είδους παραστάσεις, με τέτοια ενέργεια που μπορεί να ταράξει το σώμα και το μυαλό των θεατών χωρίς λογική σκέψη, κινητοποιώντας μόνο το συναίσθημα.

Ποιες σκέψεις κάνεις για την επόμενη παράσταση στην οποία θα πρωταγωνιστείς, τη «Γέρμα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα;
Είναι μεγάλη τιμή για μένα το να συνεργαστώ με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο για δεύτερη φορά. Κάθε δουλειά μαζί του έχει απαιτήσεις, γιατί κάθε φορά προσπαθούμε να σκάψουμε πιο βαθιά σε άγνωστα πεδία για να συναντήσουμε την ανθρώπινη αγωνία. Στην προετοιμασία υπάρχει το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού. Η «Γέρμα» θα είναι μια εξερεύνηση στις βαθύτερες επιθυμίες για ζωή. Η ευκαιρία να σκάψω τον κόσμο της ηρωίδας του Λόρκα θα είναι μια συναρπαστική περιπέτεια. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα και θα δοθώ σε αυτό ολοκληρωτικά.

Yi-ling Tsai : «Πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δώσουν, να θυσιάσουν και να επικοινωνήσουν» - εικόνα 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάλο Μόμε ή μικρό κορίτσι": Συζήτηση με θέμα τη μετανάστευση μετά την παράσταση

Αποκλειστικά γι' αυτή τη βραδιά θα ισχύσει ειδική προσφορά εισιτηρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/02/2024

Η "Κυρά της Ρω" με τη Φωτεινή Μπαξεβάνη επιστρέφει για έβδομη χρονιά

Το βαθιά ανθρώπινο, συγκινητικό κείμενο του διεθνώς βραβευμένου Γιάννη Σκαραγκά για τη ζωή της Κυράς της Ρω, κατά κόσμον Δέσποινας Αχλαδιώτη, επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

H "Δεσποινίς Τζούλια" μετακομίζει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Η παράσταση του Πάνου Κούγια θα συνεχίσει το ταξίδι της στο Δ.Θ.Π. και αργότερα σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ.

Onassis Dance Days: Η Miet Warlop χορογραφεί ένα τραγούδι με αίμα, δάκρυα και ιδρώτα

Το φεστιβάλ στην αιχμή του σύγχρονου χορού επιστρέφει στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (23/2-3/3) και μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη Βελγίδα χορογράφο του "One Song", μιας σαρωτικής παράστασης για την επιμονή στη ζωή.

"Ok Boomer": Το ξεκατίνιασμα συνεχίζεται στο Μικρό Παλλάς μέχρι τις 26 Μαρτίου!

Φαίδρα Δρούκα και Θοδωρής Αθερίδης ξεμπροστιάζονται με αγάπη κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, υπό το αδιάκριτο μουσικό βλέμμα του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου.

"Καταποντισμός": Ο Βασίλης Βηλαράς φέρνει στο Εθνικό τη gay Ελλάδα της Μεταπολίτευσης

Μέσα από πραγματικές επιστολές προς το περιοδικό "Αμφί", οι Βασίλης Βηλαράς, Ανδρέας Λαζαράκος, Kristof, Niko Rupllem και Dolly Vara μεταφέρουν στο τώρα τις επιθυμίες και τις αγωνίες των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων του τότε.

Ποιο είναι το "κορίτσι-λεοπάρδαλη", η ζωή του οποίου γίνεται παράσταση;

Η Τώνια Ράλλη διασκευάζει για πρώτη φορά το βιβλίο της Ελένης Σικελιανός "Εσύ, η ζωώδης μηχανή", που αφηγείται την απίστευτη ζωή μιας γυναίκας που έζησε στην Αμερική στα μέσα του 20ού αι.