Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της

Ο Θανάσης Νιάρχος συνομιλεί με διακεκριμένους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών. Ποδαρικό στο φετινό κύκλο έκανε η Νένα Μεντή σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη που απολαύσαμε και σας μεταφέρουμε το κλίμα.

Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της

Στο Θέατρο Σταθμός στο Μεταξουργείο ο Θανάσης Νιάρχος συνεχίζει μια δράση που ξεκίνησε από το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Συνομιλεί με διακεκριμένους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών για την προσωπική τους διαδρομή και τη δική τους «πατρίδα». Η δράση είναι ενταγμένη στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος του θεάτρου, στο οποίο κεντρική παράσταση είναι η «Πατρίδα τώρα - 8 ώρες και 35 λεπτά», που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Φωτεινής Τσαλίκογλου και σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης.

Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της - εικόνα 1
Η Νένα Μεντή σε στιγμιότυπο από τη βραδιά

Την Πέμπτη (9/11) πρώτη καλεσμένη ήταν η Νένα Μεντή. Η αγαπημένη ηθοποιός εγκαινίασε έτσι τον πρώτο κύκλο εκδηλώσεων του Θεάτρου Σταθμός «Κάθε Πέμπτη, κύριε Νιάρχο». Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης η Νένα Μεντή μίλησε για τα παιδικά της χρόνια και τον πατέρα της, στιχουργό Σπήλιο Μεντή, τη δικτατορία, τις σπουδές της στο Εθνικό Θέατρο, την εποχή που έπαιξε με την Παξινού και τον Μινωτή, το Ελεύθερο Θέατρο, τις επιτυχίες της στην τηλεόραση αλλά και για πράγματα και καταστάσεις πιο προσωπικές.

Στο φιλόξενο Θέατρο Σταθμός σκηνή και πλατεία έγιναν μια παρέα και έτσι οι ερωτήσεις του Θανάση Νιάρχου πολλές φορές συμπληρώνονταν από κάποιον θεατή ή κάποιος θεατής γινόταν για λίγο δημοσιογράφος. Αυτό άλλωστε είναι και ένα από τα στοιχεία που γοητεύουν σε αυτές τις συναντήσεις και τον ίδιο τον Θανάση Νιάρχο, που, όπως επισήμανε στο athinorama.gr, έπειτα από τόσα χρόνια εμπειρίας στις εφημερίδες δεν θα άλλαζε με τίποτα αυτές τις ζωντανές συνεντεύξεις, από τις οποίες έχουμε να αναμένουμε πολλές εκπλήξεις: επόμενος καλεσμένος ο Βασίλης Παπαβασιλείου, στις 23/11.

Η Νένα Μεντή μετά το τέλος της βραδιάς δήλωσε στο athinorama.gr : «Με τον Νιάρχο έχουμε πολύ φιλική σχέση, οπότε υπήρχε έτσι και αλλιώς ένα εξαιρετικό κλίμα. Μην κοιτάς που μου μιλούσε στον πληθυντικό! Επίσης, ο χώρος είναι τόσο ζεστός και το κοινό τόσο θερμό και έτοιμο να ακούσει, που αυτομάτως απλώθηκε η κουβέντα και πήγε σε όλους».

Όσο για όλα αυτά που ανέφερε: «Αυτά που είπα σήμερα τα έχω ξαναπεί. Αυτές είναι οι αλήθειες μου, αυτή είναι η ζωή μου, δεν έχω να φτιάξω κάτι άλλο, ούτε να υποκριθώ. Λέω κάτι που αφορά το θέατρο, τη ζωή μου, εμένα, χωρίς καμία βαρύτητα, ότι κάτι είμαι…».

Σχετικά με την πρόσφατη βράβευσή της από το κοινό του «Αθηνοράματος» με το 3ο βραβείο για την ερμηνεία της στην παράσταση «Δεύτερη Φωνή» σχολίασε: «Το βραβείο για μένα είναι πολύ σημαντικό, γιατί είναι μια βράβευση από το κοινό και όχι από κάποια επιτροπή. Δεν μπόρεσα να παρευρεθώ στην τελετή γιατί ήμουν εκτός Αθηνών, αλλά γενικά δεν μου αρέσουν οι κοσμικότητες και επειδή περνάνε και τα χρόνια όλα αυτά μου είναι όλο και πιο δύσκολα…».

Στα 120 λεπτά η Νένα Μεντή μίλησε μεταξύ άλλων:

Περί ηθικής: «Υπάρχουν παραδείγματα σπουδαίων ηθοποιών που στη ζωή τους είναι ανήθικοι. Συμβαίνει συχνά. Έχουμε παραδείγματα απτά! Μπορεί επίσης να είναι πολύ γκακά, ηλίθιος και να βγαίνει στη σκηνή και να λάμπει! Το ξέρω αυτό με αποδείξεις και ονόματα! Όσο για τους τραγουδιστές, μπορεί να παρακολουθείς κάποιον να τραγουδάει με ένα αίσθημα και μια ποιότητα και να είναι ένα σίχαμα…»

Για τον πατέρα της: «Δεν θέλω να μιλάω για τον μπαμπά μου, γιατί μπορεί και να βάλω τα κλάματα. Πέθανε πολύ νέος, 56 ετών. Ήταν δημόσιος υπάλληλος, από πολύ μικρός είχε μεγάλη αγάπη για τη μουσική και ξεκίνησε σε πολύ δύσκολα χρόνια να μαθαίνει μουσική. Δεν τον άφηναν στο σπίτι, του έσπαγε η γιαγιά μου τα βιολιά κ.λπ. Μετά πέρασε Κατοχή, Εμφύλιο, παντρεύτηκε και έκανε τρία παιδιά. Ήταν δημόσιος υπάλληλος για τον περίφημο μισθό του Δημοσίου που γνωρίζετε. Είχε έφεση στις τέχνες και άρχισε να γράφει από πολύ νέος τραγούδια δικά του, στίχους και μουσική. Αυτά τα τραγούδια, που τα λένε ελαφρά, γιατί συνηθίζουν να βάζουν ταμπέλες, για μένα είναι τραγούδια της καρδιάς του. Έγραφε για την κατάσταση, για τον έρωτα τον αδιέξοδο, για την πόλη τη μικρή που δεν είχε κανένα ενδιαφέρον, για τον Καρυωτάκη που ήταν ο αγαπημένος του ποιητής κ.λπ. Έγραφε τραγούδια για το μεράκι και το ανεκπλήρωτο, για τον δικό του καημό. Ήταν εφοριακός υπάλληλος, γι’ αυτό και πέθανε νέος. Είχε πολλούς φίλους καλλιτέχνες και λογοτέχνες, τον Γιάννη Ρίτσο, τον Ανδρέα Φραγκιά, τον Άρη Αλεξάνδρου, τον Τάσο Λειβαδίτη, που έρχονταν και σπίτι. Και λίγο πριν από τη δικτατορία είχε γράψει και το ‘‘Εμβατήριο του Ωκεανού’’ του Ρίτσου, έναν κύκλο ποιημάτων με 12 τραγούδια και το ετοίμαζε να το βγάλει σε δίσκο, αλλά ξέσπασε η δικτατορία και τους κυνήγησαν και δεν έγινε ποτέ. Αυτό του στοίχισε πάρα πολύ και μέσα σε ένα χρόνο πέθανε. Ο Χατζιδάκις τον αγαπούσε πολύ και του έλεγε: ‘‘Μεντή, είσαι ο καλύτερος μελωδιστής στην Ελλάδα’’».

Για τη διαπαιδαγώγησή της: «Το σπίτι μου δεν ήταν μικροαστικό, υπήρχε φοβερό χιούμορ, οι γονείς μιλούσαν ανοιχτά μπροστά στα παιδιά. Τίποτα δεν ήταν κρυφό από τα παιδιά, και τα έτσι και τα γιουβέτσι! Τα παιδιά πρέπει να τα ξέρουν όλα. Ό,τι ξέρουμε εμείς πρέπει να το ξέρουν και τα παιδιά».

Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της - εικόνα 2
Στιγμιότυπο από τη βραδιά

Για το παράπονό της: «Έχω στο συρτάρι μου τουλάχιστον 50 ανέκδοτα τραγούδια του πατέρα μου. Τα έχω πάει σε σπουδαίους τραγουδιστές Έλληνες και μου είπαν:‘‘Αυτά δεν είναι εμπορικά!’’ Και τους είπα: ‘‘Ε, Κάντε κάτι που δεν είναι και εμπορικό! Μια φορά! Αφού λέτε ότι σας αρέσουν..’’ Μετά ξέρεις, όχι δεν βαρέθηκα αλλά λες: ‘‘Χάνει την αξία του αυτό ρε μπαμπάκα’’. Έχω πολλά τραγούδια και σπουδαία και το ‘‘Εμβατήριο του Ωκεανού’’ του Γιάννη Ρίτσου που λέγαμε πριν».

Πού θα τη δούμε φέτος; «Εδώ, στο Θέατρο Σταθμός, το Μάιο, στην παράσταση ‘‘Ο ουρανός… και το παντελόνι του’’. Ο μονόλογος του Ιάκωβου Καμπανέλλη ‘‘Αυτός και το παντελόνι του’’ και ο μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη ‘‘Ουρανός κατακόκκινος’’ συνθέτουν μια παράσταση με θέμα τη μοναξιά και την ήττα». (Εκείνη θα πρωταγωνιστεί στο μονόλογο της Αναγνωστάκη και ο Ηλίας Λογοθέτης στο μονόλογο του Καμπανέλλη. Νωρίτερα, το Δεκέμβριο, στο Θέατρο Χώρα θα παίζει στην παράσταση «Γυναίκες του Παπαδιαμάντη», σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια.)

Είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσει κάνεις τα highlights αυτής της εξομολογητικής δίωρης κουβέντας που η ροή της σε έκανε να ξεχνάς το χρόνο, γι’ αυτό σας προτείνουμε στις επόμενες να συμμετάσχετε και εσείς και να απολαύσετε από κοντά τον Βασίλη Παπαβασιλείου (23/11) αλλά και την Κική Δημουλά, τον Δημήτρη Νανόπουλο και τους υπόλοιπους που σύντομα θα ανακοινωθούν. Η είσοδος στην εκδήλωση «Κάθε Πέμπτη, κύριε Νιάρχο» είναι δωρεάν!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Από 9 Νοεμβρίου και κάθε δεύτερη Πέμπτη στις 19:00. Ελεύθερη είσοδος Χώρος: Θέατρο Σταθμός Διεύθυνση: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο) Τηλέφωνο επικοινωνίας: 211 4036322

Περισσότερες πληροφορίες

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.