Με τον «Αύγουστο» να αναδεικνύεται σε παράσταση της χρονιάς, έγινε την Τρίτη 7 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η τελετή απονομής για τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το περιοδικό Αθηνόραμα, σε μια βραδιά αφιερωμένη σε διεθνώς αναγνωρισμένους ξένους καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν γράψει και γράφουν ιστορία και στο ελληνικό θέατρο.
«Ευχαριστώ Αθήνα, ευχαριστώ Ελλάδα» ήταν η φράση που κυριάρχησε σε όλες τις γλώσσες στην 19η απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού από το αθηνόραμα η οποία έγινε το βράδυ της περασμένης Τρίτης στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Και αυτό γιατί εκτός από τις βραβεύσεις των παραστάσεων το κόνσεπτ της φετινής τελετής τίμησε τους διεθνώς αναγνωρισμένους ξένους καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν παίξει και παίζουν σημαντικό ρόλο και στο ελληνικό θέατρο. Και αυτό ήταν κάτι που ενθουσίασε όπως μας είπαν στο πάρτι που ακολούθησε τους θεατρανθρώπους της χώρας μας.
«Είναι μια σημαντική πολιτιστική παρέμβαση αυτή που κάνει το αθηνόραμα τιμώντας ανθρώπους που έχουν επιλέξει την Αθήνα ως δεύτερη πολιτιστική τους πατρίδα» μας είπε ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
Η βραδιά ξεκίνησε από νωρίς καθώς κατέφθαναν σιγά –σιγά οι προσκεκλημένοι και οι τηλεοπτικές κάμερες στηνόταν στην αίθουσα για τις δηλώσεις των καλλιτεχνών που θεωρούν τα θεατρικά βραβεία κοινού ως τα πιο σημαντικά γιατί προέρχονται από τους πιο σημαντικούς κριτές τους, το κοινό. Το μπαρ που είχε στήσει ο χορηγός της βραδιάς, το σκοτσέζικο single malt ουίσκι Cardhu στο χώρο έξω από την αίθουσα της Τριάντη το τίμησαν όσοι έφτασαν νωρίς στο χώρο με το κοκτέιλ Cardhu Pink Cobbler και τα single malt whiskey Cardhu Gold Reserve και Cardhu Amber Rock να προσφέρουν γευστικές εμπειρίες και να συζητιούνται…
Η αίθουσα και οι εξώστες γέμισαν και η παράσταση που «στήνει» κάθε χρόνο το αθηνόραμα για να τιμήσει όσους χάρισαν χαρά και συγκίνηση πάνω στην σκηνή ολόκληρη την προηγούμενη σεζόν ξεκίνησε. Στη σκηνή ο παρουσιαστής της βραδιάς Ιεροκλής Μιχαηλίδης απέσπασε το παρθενικό χειροκρότημα καλωσορίζοντας τον κόσμο. «Έχω βάλει ένα στοίχημα με το αθηνόραμα για να τελειώσουμε την τελετή στις 2 ώρες» λέει και το κοινό επικροτεί με ένα ακόμα χειροκρότημα.
Εύστοχα, άμεσα και με πολύ χιούμορ -όπως όλοι τον ξέρουμε από τις παραστάσεις του- ο Ιεροκλής μας έβαλε στο κόνσεπτ της βραδιάς. «Εξάγουμε επιστήμονες», μια αναφορά στους χιλιάδες Έλληνες που τα χρόνια της κρίσης έφυγαν στο εξωτερικό, «εισάγουμε καλλιτέχνες» μας είπε, ενημερώνοντας την αίθουσα πως τα φετινά βραβεία για τις καλύτερες παραστάσεις θα τα δώσουν έξι ξένοι σημαντικοί θεατράνθρωποι, οι σκηνοθέτες Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, Λίλο Μπάουρ, Λεβάν Τσουλάντζε, Τσέζαρις Γκραουζίνις, ο σκηνογράφος / ενδυματολόγος Κένι ΜακΛέλαν και ο συνθέτης και θρυλικός ηγέτη του συγκροτήματος Tuxedomoon Μπλέιν Λ. Ρέινινγκερ.
Όλη η δράση της απονομής εκτυλίχτηκε σε ένα λιτό σκηνικό που θύμιζε θεατρική αίθουσα, το οποίο υπέγραψε ο Μανώλης Παντελιδάκης και έντυσε με την μουσική του στο πιάνο ο Μάριος Στρόφαλης. Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν, δίνοντας την ανθρώπινη διάσταση που υπάρχει πίσω από κάθε συνεργασία, πώς τους έξι τιμώμενους ξένους παρουσίασαν στο κοινό έξι αντίστοιχοι Έλληνες καλλιτέχνες που η σχέση μαζί τους υπήρξε και ολίγον καρμική. Καλωσορίζοντας το κοινό και τους τιμώμενους ξένους καλλιτέχνες ο εκδότης του αθηνοράματος Δημήτρης Ηλιόπουλος που ανέβηκε πρώτος στη σκηνή τόνισε ότι «το θέατρο ακμάζει σε πείσμα των καιρών, η θεατρική παραγωγή εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια όχι μόνο ποσοτικά αλλά – το κυριότερο-ποιοτικά και αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στον ενδιαφέρον του κόσμου που εν τέλει μεταφράζεται σε περισσότερα εισιτήρια στις θεατρικές σκηνές της πόλης».
Λίγο πριν απονείμει τα βραβεία φωτισμού στους νικητές της χρονιάς ανήγγειλε ένα ακόμα βραβείο το οποίο θα προστεθεί στη φόρμα βαθμολόγησης του κοινού για το 2018 και αυτό είναι ο Ηχητικός Σχεδιασμός, καλώντας το κοινό να αξιολογήσει όπως είπε «τη μελέτη και την υλοποίηση της ηχητικής ατμόσφαιρας της παράστασης και κατά πόσο αυτή αναβαθμίζει το θεατρικό έργο».
Στη συνέχεια, οι ξένοι καλλιτέχνες ξεκίνησαν να ανεβαίνουν ένας- ένας στη σκηνή, έχοντας μια μικρή, αλλά ουσιαστική «συνομιλία» με τον Έλληνα καλλιτέχνη που τους σύστηνε στο κοινό. Είναι χαρακτηριστικό πως και οι έξι μίλησαν από καρδιάς για την ελληνική τους εμπειρία και ο καθένας με τον τρόπο του τόνισε πόσο σημαντικό ήταν για τον ίδιο το να δημιουργεί, να κάνει φίλους ή σε κάποιες περιπτώσεις και οικογένεια στην Ελλάδα.
Τον αμερικανό μουσικό και θρυλικό ηγέτη των Tuxedomoon Μπλέιν Λ. Ρέινινγκερ που ανέβηκε πρώτος στη σκηνή παρουσίασε ο Γιάννης Στάνκογλου. Κρατώντας ένα φύλλο χαρτιού που είχε γράψει τον ευχαριστήριο λόγο του, ο οποίος έκρυβε μικρές εκπλήξεις και μεγάλες συγκινήσεις, ο Μπλέιν Λ. Ρέινινγκερ αποκάλυψε με τη χαρακτηριστική βραχνή φωνή του ότι «Η Ελλάδα είναι αυτή που με διάλεξε όταν η ζωή μου στις Βρυξέλλες κατέρρευσε». Και έκλεισε την ομιλία του διαψεύδοντας την περίφημη ρήση του κορυφαίου συγγραφέα Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ, ότι στις «ζωές των Αμερικανών δεν υπάρχουν δεύτερες πράξεις»… «Για μένα υπήρξε δεύτερη πράξη. Και ευχαριστώ τη γυναίκα μου και την Ελλάδα για αυτήν την υπέροχη ζωή» είπε πριν δώσει το Βραβείο Καλύτερης Μουσικής Επένδυσης.
Τη σκυτάλη πήρε η Λίλο Μπάουρ (την παρουσίασε ο Κώστας Φιλιπογλου), αγαπημένη δημιουργός των Ελλήνων ηθοποιών, παλιά συνεργάτης του φημισμένου βρετανικού θιάσου Complicite και του Πίτερ Μπρουκ. Η παρουσία της ήταν σίγουρα η πιο μπριόζικη της βραδιάς, μιλώντας με παραστατική ορμή για τις αναμνήσεις της από τις πρώτες δουλειές της στο Αμόρε των 90s, αλλά και από τα ραδιοφωνικά χιτ της εποχής, σιγοτραγουδώντας το «Αχ κορίτσι μου»! Η Λίλο λίγο πριν απονείμει τα βραβεία ενδυματολογίας δήλωσε παθιασμένη με το ελληνικό θέατρο, που, κατά τη γνώμη της, η κρίση όχι μόνο δεν επηρέασε, αλλά το έκανε ακόμα καλύτερο.
Ένας Σκοτσέζος στην Ελλάδα, ήταν το 1994 ο Κένι ΜακΛέλαν και σήμερα μετά από έντεκα παραστάσεις στη χώρα μας, έχει απαρνηθεί το παραδοσιακό του κιλτ, δουλεύει εδώ και έχει μια κόρη που τη φωνάζει Αντιγόνη. Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την παρουσίαση του γνωστού σκηνογράφου ο Κωνσταντίνος Ρήγος που αναπόλησε παλιές εποχές από το θέατρο Εμπρός και τον Τάσο Μπαντή. Ο Κένι ΜακΛέλαν ανέβηκε στη σκηνή με ένα παιδικό βιβλίο της Οδύσσειας και μοιράστηκε μαζί μας την ιστορία του. Ένα βιβλίο- νήμα που πήγε από τον πατέρα στον αδερφό του και που τώρα θα καταλήξει στην αγαπημένη του κόρη. «Θα το δώσω στην Αντιγόνη μόλις κατέβω από εδώ» είπε ο Σκοτσέζος σκηνογράφος / ενδυματολόγος, συμπληρώνοντας ότι «καθόλου τυχαία δεν βρέθηκα στην Ελλάδα, ήταν καθαρά επιλογή μου».
Φαίνεται πως ο Τσεζάρις Γκραουζίνις ήταν σε μεγάλα κέφια τη βραδιά της απονομής, δίνοντας εμπνευσμένα έναν οσκαρικό χαρακτήρα στην απονομή των βραβείων Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας («and the award goes to…»). Τον Λιθουανό δημιουργό παρουσίασε με θερμά λόγια ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Πορεία, Δημήτρης Τάρλοου. Μιλώντας με άνεση τα ελληνικά, τόνισε: «Έμεινα για δύο λόγους στην Ελλάδα, για τον έρωτα , την αγάπη και βεβαίως για το ωραίο ελληνικό δυνατό κοινό του θεάτρου. Δεν υπάρχουν πολλοί λαοί που ταξιδεύουν μακριά, όπως εσείς που πηγαίνετε στην Επίδαυρο για να βλέπετε παραστάσεις. Αυτό μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Βρήκα λοιπόν εδώ καλούς συνεργάτες και ενδιαφέροντες θεατές». Καταχειροκροτήθηκε μάλιστα κλείνοντας με ένα ωραίο ανέκδοτο της πατρίδας του, το μότο του οποίου ήταν «Η ευτυχία δεν είναι κάτι που έρχεται κατά τύχη, η ευτυχία είναι απόφαση». Συμφωνούμε και συνυπογράφουμε…
Την απονομή των βραβείων Ανδρικής Ερμηνείας έκανε ο Γεωργιανός σκηνοθέτης Λεβάν Τσουλάντζε, τον οποίο παρουσίασε ο πολύ καλός συνεργάτης του στην Αθήνα Τάσος Ιορδανίδης. Οι δυο τους στη σκηνή μίλησαν για τις συνεργασίες τους αλλά και τη φετινή τους αναμέτρηση με τον «Άμλετ» που παίζεται στο Θέατρο Άνεσις. Ο δε Τσουλάντζε με το μοναδικό χιούμορ που τον διακρίνει αναφώνησε: «Να ζήσει το μεγάλο ελληνικό θέατρο, το μικρό γεωργιανό και το ουίσκι Cardhu!»
Τελευταίος ανέβηκε στη σκηνή ο σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, τον οποίο υποδέχτηκε με θέρμη ο οικοδεσπότης της βραδιάς Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ο οποίος φέτος θα συνεργαστεί μαζί του στους «Ήρωες», όπου και θα πρωταγωνιστεί μαζί με τον Γιάννη Φέρτη και τον Δημήτρη Πιατά. Ο Σέρβος σκηνοθέτης με τις πολλές επιτυχίες στη χώρα μας έφερε μια νότα σέρβικης ατμόσφαιρας στη σκηνή μιλώντας στη γλώσσα του και επισημαίνοντας ότι «στο θέατρο, όπως και στη ζωή, δεν θα έπρεπε να κάνουμε κάτι που δεν αγαπάμε». Λίγο πριν απονείμει τα τρία βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας αναφώνησε στα ελληνικά «Ευχαριστώ πολύ, Ελλάδα. Ευχαριστώ πολύ, Αθήνα».
Η βραδιά έφτασε στην κορύφωσή της και ο Ιεροκλής φώναξε στην σκηνή τον δήμαρχο της Αθήνας Γιώργο Καμίνη για να απονείμει το Βραβείο Καλύτερης Παράστασης. Το δικαιούται άλλωστε, αφού αυτός ήταν που παρέλαβε πρόσφατα σε εκδήλωση στο Λονδίνο το βραβείο της Αθήνας ως Κορυφαίου Πολιτιστικού Προορισμού για το 2017! Ο ίδιος στη σύντομη ομιλία του έκανε έναν νοητό παραλληλισμό μεταξύ θεάτρου και πολιτικής: «Υπάρχει σχέση μεταξύ των δυο, ακόμα και ως χωροταξική διάταξη. Στο αρχαίο θέατρο οι θεατές βρίσκονταν σε αμφιθεατρική διάταξη, υπάρχει ένα κοίλον και κάπου εκεί διαδραματίζεται ένα δράμα ή μια κωμωδία και οι θεατές, ανάλογα, αντιδρούν χειροκροτούν, σιωπούν και ενίοτε αποδοκιμάζουν. Και βεβαίως ένα καλό θεατρικό έργο είναι πάντοτε και ένα καλό πολιτικό δοκίμιο»… «Και στο σύγχρονο κοινοβούλιο υπάρχει μια παρόμοια χωροταξική διάταξη με ανθρώπους να επιδοκιμάζουν, να αποδοκιμάζουν, ενίοτε και να σιωπούν. Στο δε βήμα υπάρχει κάποιος που αγορεύει, ο οποίος καταθέτει, κρίνει, επικρίνει. Είναι και αυτός ένας “υποκριτής”, παίζει έναν ρόλο. Αυτή η υποκριτική είναι θεμιτή όταν κινείται μέσα στα όρια μιας πολιτικής ηθικής. Όταν τα υπερβαίνει βλέπουμε τη διαφορά της υποκριτικής από την υποκρισία».
Οι καλύτερες παραστάσεις της σεζόν 2016 - 17, σύμφωνα με τους αναγνώστες του αθηνοράματος, ο «Αύγουστος» στο θέατρο Δημήτρης Χορν (1ο Βραβείο), η «Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα» στο Θέατρο Τέχνης (2ο Βραβείο) και το «Πέτρες στις Τσέπες του» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (3ο Βραβείο) εισέπραξαν το μεγαλύτερο χειροκρότημα της βραδιάς, με τον Ιεροκλή να κοιτάζει το ρολόι του, επιβεβαιώνοντας ότι κατάφερε να κερδίσει το στοίχημα των 2 ωρών!
Ήταν η ώρα για να ξεκινήσει το πάρτι με το Cardhu, ιδανική αφορμή για να θυμηθούμε τα λόγια της κας Πηνελόπη Ζαούδη, PR and Communication Manager Reserve Brands & Scotch Whisky της Diageo Greece που είχε χαιρετήσει λίγο πριν την απονομή: «Tο σκοτσέζικο single malt ουίσκι Cardhu , το εμβληματικό αυτό ουίσκι του Speyside, πιστό στο ειλικρινές και γενναιόδωρο πνεύμα του, ενισχύει την έννοια της φιλοξενίας – μια έννοια στενά συνδεδεμένη με την Ελλάδα – μέσα από τον μαγευτικό χώρο του θεάτρου. Ένα περιβάλλον δηλαδή, ζεστό, δημιουργικό, και φιλόξενο όπου οι αξίες και η προσωπικότητα του Cardhu αναδεικνύονται μοναδικά». «Οι άνθρωποι του θεάτρου», συνέχισε, «από τις πρώτες συναντήσεις για μια παράσταση μέχρι την ώρα που θα πέσει η αυλαία, γίνονται μια ζεστή, ειλικρινής συντροφιά. Η έννοια αυτή της συντροφικότητας είναι πολύ σημαντική για το Cardhu καθώς η δημιουργός του, Helen Cumming, κατάφερε να εξυψώσει τόσο τη συντροφικότητα όσο και τη φιλοξενία σε πραγματική τέχνη».
Το πάρτι στο φουαγιέ και στην αυλή της αίθουσας Τριάντη είχε ζεσταθεί για τα καλά, με τα ποτήρια να αλλάζουν χέρια και τα πηγαδάκια να στήνονται στον κήπο και στους διαδρόμους. Όπου και να κοιτούσες, υπήρχε μια πρωτοκλασάτη θεατροπαρέα που μιλούσε για τα βραβεία, αλλά και για την αρχή μιας νέας φιλόδοξης σεζόν. Εμείς χωθήκαμε ανάμεσα στους βραβευμένους και τους καλεσμένους, απολαμβάνοντας το χαλαρό κλίμα μιας βραδιάς που πήγε χαλαρά ως τις 2 τα ξημερώματα.
O αρχηγός του Ποταμιού και υποψήφιος για την αρχηγία του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς Σταύρος Θεοδωράκης ενθουσιασμένος από το concept της τελετής απονομής μας είπε ότι «η ιδέα να τιμήσετε φέτος αυτούς τους διακεκριμένους ξένους καλλιτέχνες ήταν εξαιρετική. Καταφέρατε να αναδείξετε, μεταξύ όλων των άλλων, τον μητροπολιτικό χαρακτήρα της Αθήνας και στον χώρο του θεάτρου.»
Σε ένα από τα πηγαδάκια συναντήσαμε τη μεγάλη κυρία του θεάτρου μας, Δέσποινα Μπεμπεδέλη (2ο βραβείο γυναικείας ερμηνείας ), η οποία δήλωσε πως ο ρόλος της ως Φιλιώ Χαιδεμένου «ήταν ένα φωτεινό σημείο σε όλη της τη θεατρική διαδρομή και επισήμανε πως το “αθηνόραμα” με την απόφασή του να θεσπίσει αυτά τα βραβεία εδώ και τόσα χρόνια έχει καταφέρει να φέρει σε επαφή το κοινό με το θέατρο και να αυξήσει τους θεατρόφιλους». Λίγο παρακάτω η Θέμις Μπαζάκα (1ο βραβείο ερμηνείας) μας θύμισε ότι έχει πάρει «πολλά κινηματογραφικά βραβεία, αλλά αυτό είναι το πρώτο που παίρνω για το θέατρο. Αυτό το βραβείο μου δίνει δύναμη και κουράγιο να συνεχίσω να συνυπάρχω με αυτό το “τέρας” στη σκηνή για δεύτερη χρονιά». Συνεχίζοντας η μεγάλη ηθοποιός αφιέρωσε τη διάκριση «σε όλους τους ανθρώπους που έστω και μία ώρα τη μέρα κάνουν κάτι δημιουργικό».
Από την άλλη, ο Βασίλης Παπαβασιλείου (1ο βραβείο ανδρικής ερμηνείας) έκανε επί σκηνής μια από τις δηλώσεις της βραδιάς, λέγοντας με χιούμορ ότι τώρα πια του στερείται διά βίου το δικαίωμα να επαναλαμβάνει στην παράσταση τη φράση που λέει στην παράσταση «Relax... Mynotis»: «το κοινό είναι άδικο»! Ο μεγάλος νικητής της απονομής, σκηνοθέτης του θριαμβευτή «Αύγουστου» Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης δήλωσε μετά την απονομή πως «το μεγάλο στοίχημα για μένα ήταν να οργανώσω και να καταφέρω να παίξουν ομαδικά τόσο σπουδαίοι πρωταγωνιστές, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να υπερβαίνει το άθροισμα των μερών». Στο καλλιτεχνικό πηγαδάκι με τον διευθυντή του φεστιβάλ Αθηνών Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, ο πατέρας Βαγγέλης δεν θα μπορούσε παρά να καμαρώνει τον γιο του και καλλιτεχνικό διευθυντή πλέον του Θεάτρου του Νέου Κόσμου Μίλτο Σωτηριάδη να κρατά τα τρία βραβεία που κέρδισε η παράσταση «Πέτρες στις τσέπες του».
Την παρουσίαση της τελετής έκανε ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ο οποίος είχε και την σκηνοθετική επιμέλεια. Τα κείμενα έγραψε ο Θύμιος Νικολόπουλος, στο πιάνο ήταν ο Μάριος Στρόφαλης, το σκηνικό δημιούργησε ο Μανώλης Παντελιδάκης, τους φωτισμούς έκανε ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος και η επιμέλεια των βίντεο ήταν του Ανδρέα Τρούσσα.
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων: ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Αναστασάκης, ο Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Νίκος Θεοχαράκης, ο αναπληρωτής Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Θοδωρής Αμπαζής, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη, η Ξένια Καλογεροπούλου, ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, η Ελένη Καραϊνδρου με τον Αντώνη Αντύπα, ο Βασίλης Παπαβασιλείου, η Άννα Βαγενά, ο Μίμης Πλέσσας, ο Μανώλης Μητσιάς, ο Χρήστος Χωμενίδης, η Ελένη Κούρκουλα, η Θέμις Μπαζάκα, η Δέσποινα Μπεμπεδέλη, η Ελένη Σκότη, ο Τάσος Ιορδανίδης, ο Αλέξης Σταμάτης, ο Μανώλης Παντελιδάκης, ο Γιάννης Βούρος, η Θάλεια Ματίκα, η Πέμυ Ζούνη, η Κόρα Καρβούνη, η Γωγώ Μπρέμπου, ο Τάκης Σπυριδάκης, ο Αργύρης Πανταζάρας, ο Μανούσος Μανουσάκης, ο Πέτρος Τατσόπουλος, ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο Στέλιος Μάινας, ο Γιώργος Κιμούλης, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο Άκης Σακελλαρίου, ο Αλέκος Συσοβίτης, ο Γιώργος Κοτανίδης, ο Άγγελος Παπαδημητρίου, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος, ο Νίκος – Γιώργος Παπουτσίδης, o Σταύρος Θεοδωράκης, η Άντα Παπανδρέου, ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος, ο Σπύρος Λυκούδης, και πολλοί πολλοί άλλοι.
Οι μεγάλοι νικητές των Θεατρικών Βραβείων Κοινού 2017
Καλύτερη παράσταση
1ο Βραβείο: «Αύγουστος»
2ο Βραβείο: «Η Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα»
3ο Βραβείο: «Πέτρες στις Τσέπες του»
Σκηνοθεσία
1ο Βραβείο: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης για τον «Αύγουστο»
2ο Βραβείο: Νίκος Μαστοράκης για την «Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα»
3ο Βραβείο: Θωμάς Μοσχόπουλος για την «Δίκη του Κ.»
Ανδρικός ρόλος
1ο Βραβείο: Βασίλης Παπαβασιλείου για το «Relax… Mynotis»
2ο Βραβείο: Γιώργος Κιμούλης για τις «Επικίνδυνες Σχέσεις »
3ο Βραβείο: Μάκης Παπαδημητρίου και Γιώργος Χρυσοστόμου για το «Πέτρες στις Τσέπες του»
Γυναικείος ρόλος
1ο Βραβείο: Θέμις Μπαζάκα για τον «Αύγουστο»
2ο Βραβείο: Δέσποινα Μπεμπεδέλη για τη «Φιλιώ Χαϊδεμένου»
3ο Βραβείο: Νένα Μεντή για τη «Δεύτερη Φωνή»
Σκηνογραφίας
1ο Βραβείο: Μανώλης Παντελιδάκης για το «Πυγμαλίων – Ωραία μου Κυρία»
2ο Βραβείο: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου για την «Οπερέττα»
3ο Βραβείο: Ευαγγελία Θεριανού για τη «Δίκη του Κ.»
Ενδυματολογίας
1ο Βραβείο: Απόλλωνας Παπαθεοχάρης για το «Πυγμαλίων – Ωραία μου Κυρία»
2ο Βραβείο: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου για την «Οπερέττα»
3ο Βραβείο: Λουκία Χουλιαρά για το «Φλόρενς Φόστερ Τζενκινς - Ενθύμιον»
Μουσικής επένδυσης
1ο Βραβείο: Άγγελος Τριανταφύλλου για την «Οπερέττα»
2ο Βραβείο: Ελένη Καραΐνδρου για το «Πόθοι κάτω από τις Λεύκες»
3ο Βραβείο: Γιώργος Πούλιος για το «1984»
Φωτισμός
1ο Βραβείο: Νίκος Βλασόπουλος για την «Οπερέττα»
2ο Βραβείο: Αλέκος Αναστασίου για το «Πυγμαλίων – Ωραία μου Κυρία»
3ο Βραβείο: Μελίνα Μάσχα για το «Πόθοι κάτω από τις Λεύκες»
Χορηγός των Θεατρικών ΒραβείωνΚοινού 2017 ήταν το σκοτσέζικο single malt ουίσκι Cardhu.