Το 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου έρχεται στο Έαρ Βικτώρια

Το Φεστιβάλ Ελληνικού θεατρικού έργου του 21ου αιώνα κλείνει φέτος τα 4 χρόνια του και μετακομίζει στο θέατρο Έαρ Βικτώρια.

Το 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου έρχεται στο Έαρ Βικτώρια

Την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, κάνει πρεμιέρα το 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου υπό την αιγίδα της ιδρύτριάς του Λείας Βιτάλη. Τα τέσσερα κεράκια του το φεστιβάλ θα τα σβήσει στο νέο του θεατρικό σπίτι στο ανανεωμένο «Έαρ Βικτώρια». Όπου και θα παρουσιάζονται τα έργα, κάθε Δευτερότριτο στη Β΄ Σκηνή του θεάτρου.

Πρόκειται για τέσσερα ολόφρεσκα έργα νέων, αλλά και καταξιωμένων συγγραφέων (Γιάννης Φίλιας, Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης, Μάνος Κοντολέων και Παναγιώτης Μέντης),ενώ έκπληξη αποτελεί και το ένα σχεδόν άγνωστο έργο του αείμνηστου Ιάκωβου Καμπανέλλη που φέρνει μαζί της η διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου.

Πιο συγκεκριμένα, στο Φεστιβάλ – ο κύκλος των παραστάσεων του ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται στα τέλη Μαϊου- θα παρουσιαστούν τα έργα: «Φωτιά στις πιρόγες» του Γιάννη Φίλια (09/10/17 – 14/11/17),«Ο γορίλας και η ορτανσία», του Ιάκωβου Καμπανέλλη(20/11/17 – 26/12/17),«Ερυθρό»,του νέου συγγραφέα Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη(01/01/18 – 13/02/18),«Η τέταρτη εποχή»(19/02/18 – 02/04/18) και η «Η αναζήτηση»(09/04/18 – 29/05/18).

Λίγα λόγια για τις υποθέσεις των έργων και οι συντελεστές των παραστάσεων

Το 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου έρχεται στο Έαρ Βικτώρια - εικόνα 1
Η πρώτη φωτογραφία από την παράσταση «Φωτιά στις πιρόγες»

«Φωτιά στις πιρόγες»
του Γιάννη Φίλια
Το "Φωτιά στις πιρόγες", έργο που απέσπασε έπαινο στα Κρατικά Βραβεία Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2015 είναι μια σύγχρονη παράφραση του ερωτικού τριγώνου από την όπερα "Αλιείς Μαργαριταριών" του Georges Bizet. Το τρίγωνο εδώ αφορά τρεις άνδρες, έναν τενόρο της Λυρικής Σκηνής, έναν σκηνογράφο και ένα νεαρό εκδιδόμενο αγόρι. Ανάμεσά τους μια γυναικεία μορφή, σαν άγγελος του θανάτου, φλερτάρει με έναν από τους τρεις άνδρες, εκείνον που τελικά θα παραχωρήσει οικειοθελώς τη θέση του και θα δώσει τη λύση στο δράμα με το χαμό του.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο / σκηνοθεσία : Γιάννης Φίλιας
Ηχητικός σχεδιασμός : Βασίλης Πανταζόπουλος
Φωτογραφία : Δάφνη Μαρκάκη
Ερμηνεύουν:
Εβελίνα Αραπίδη
Βαγγέλης Κρανιώτης
Χρήστος Πίτσας
Γιάννης Φίλιας
Ακούγεται ο μικρός Μίνωας Κρανιώτης

«Ο γορίλας και η ορτανσία»
Του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Μια τρελή κωμωδία ή φάρσα. Ένα παιχνίδι για τέσσερις ηθοποιούς σε τρεις εικόνες και τρεις εκδοχές για το τέλος.
Ο κύριος Καθηγητής ο Όμηρος, που έχει παντρευτεί την υπάκουη και πλούσια Μαίρη αγοράζει από τον ζωολογικό κήπο έναν ολόγυμνο γορίλα, για τα πειράματά του. Συμπεριφέρεται απέναντί του σα να είναι κανονικός άνθρωπος που καταλαβαίνει τα πάντα. Και δεν τα πάει άσχημα. Τον βαφτίζει Αδάμ.
Στο μεγαλοαστικό σπίτι του έχει στήσει ένα εργαστήριο για τα πειράματα και τις μελέτες του. Έχει επίσης και έναν υπηρέτη, τον Φίλιππο, κάποτε βοηθό του στην επιστημονική έρευνα. Η Μαίρη αποκτά μια περίεργη οικειότητα με τον Γορίλα, την οποία ο Καθηγητής δεν βλέπει με καλό μάτι. Όταν ο Γορίλας αρχίζει να υιοθετεί ανθρώπινη συμπεριφορά και ανατρέπει τις ήδη ευαίσθητες ισορροπίες.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική – Σχεδιασμός ήχου: Σταύρος Τσουμάνης
Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά):
Θωμάς Βούλγαρης
Χαρά Ζησιμάτου
Γιάννης Νικολάου
Ιάσονας Χριστοδούλου

«Ερυθρό»
Του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη
Η μαμά και ο μπαμπάς έχουν ένα γιο με αναπηρία. Τον φροντίζουν. Και τον αγαπούν. Υπό έναν όρο. Να τους αγαπά κι αυτός. Σιωπηλά.
"Τα χείλη της βάφτηκαν κόκκινα. Τα χέρια του επίσης."
Το "ερυθρό" ειναι μία ιστορία για τη βία. Την κρυφή βία. Εκείνη που στη σύγχρονη οικογένεια κρύβεται πίσω από κλειδωμένες πόρτες.
Ανοίγουμε;
Συντελεστές
Κείμενο: Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης
Σκηνοθεσία: Στέλιος Καλαϊτζής
Σκηνικά / Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Άννα Ρεμούνδου

«Η τέταρτη εποχή»
Του Μάνου Κοντολέων
Ο Μενέλαος και η Κλέα είναι τριάντα τόσα χρόνια παντρεμένοι. Έχουν δύο παιδιά –την Αντιγόνη που έχει τελειώσει το Πανεπιστήμιο και ζει πια μόνη της και τον Δήμο, σπουδαστή σε Ιδιωτικό Κολέγιο, που μένει ακόμα μαζί τους.
Ο Μενέλαος και η Κλέα είναι οικονομικά ανεξάρτητοι και επαγγελματικά επιτυχημένοι.
Πιστεύουν πως έχουν μια ευτυχισμένη οικογένεια και πως ο έρωτας πάντα χρωματίζει τις προσωπικές τους σχέσεις.
Μέχρι που ένας –επαμφοτερίζον- τρίτος εισβάλει ανάμεσά τους.
Η παρουσία του μπορεί να τα ανατρέψει όλα;
Η Κλέα διστάζει –ίσως και να μην θέλει- να πάρει μιαν απόφαση. Ο Μενέλαος δεν θέλει να αφήσει τα γεγονότα να τους παρασύρουν Η Αντιγόνη αρνείται να προσφέρει τον εαυτό της για στήριγμα και ο Δήμος το μόνο που ζητά είναι να επιστρέψουν όλα στην πρώτη τους ισορροπία.
Άρα, η όποια λύση μόνο από την Κλέα και τον Μενέλαο μπορεί να δοθεί. Αποφασίζουν, λοιπόν, να σκηνοθετήσουν ένα παιχνίδι –κάτι σα μια επιστροφή στο παρελθόν ή ένα κοίταγμα προς το μέλλον…
Ναι, το αύριο –Η Τέταρτη Εποχή τους -να στηριχτεί εκεί όπου και το χτες στηρίχτηκε –στη Λεβάντα της Άτκινσον* στο άρωμα μιας κολόνιας που κανείς πια μήτε την αναζητά, μήτε όμως και την πουλάει.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Μενέλαος Καραντζάς
Ερμηνεύουν:
Ντίνα Αβαγιαννού
Δημήτρης Ξηρός
Δώρα Παρδάλη, κ.α.

«Η αναζήτηση»
του Παναγιώτη Μέντη
Κινητήριος σκέψη στην « Αναζήτηση », ο κοινωνικός περίγυρος, ο ασφυκτικός και αδιέξοδος. Γιατί θα πρέπει να αναπαράγεται; Πως θα μπορούσε να απορυθμιστεί από την ίδια τη φύση; Δυο πλάσματα ανθρώπινα, ανυποψίαστα, αφήνουν τη ζωή τους να οδηγηθεί στο πουθενά. Δεν θα ακολουθήσουν την προσδοκώμενη κοινωνική ένταξή τους. Θα αμαρτήσουν, με μια ελευθερία – φραγή, στη διαιώνιση του είδους. Ένας άνδρας και μια γυναίκα χωρίς την παραμικρή αίσθηση ενοχής, χωρίς την παραμικρή γνώση, ευθύνη, επιδίωξη, ακολουθώντας τα ένστικτά τους θα τορπιλίσουν το κανονικό. Δεν θα καταλάβουν ποτέ αν έγιναν αιμομίκτες, ή επαναστάτες. Είναι δυο πλάσματα, μακάρια ευτυχισμένα κάποτε, τραγικά φοβισμένα άλλοτε. Είναι δυο άνθρωποι στο περιθώριο και στο κέντρο ενός πολιτισμού αυτιστικά απομονωμένου, πίσω από την ψευδαίσθηση ενός κόσμου που εκτίθεται, πληροφορείται και αγνοεί, ονομάζοντας ζωή την καθημερινή πανωλεθρία του.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία/Σκηνικά/Φωτισμοί/Μουσική επιμέλεια : Νίκος Σακαλίδης
Ερμηνεύουν:
Ηλιάννα Παναγιωτούνη,
Πάνος Ξενάκης


Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Studio new star art cinema: Αυτές είναι οι τελευταίες παραστάσεις της θεατρικής σκηνής του Δήμου Αβδελιώδη

Ένα έργο στα αρχαία ελληνικά και μία σύνθεση διηγημάτων του Παπαδιαμάντη είναι οι δύο παραγωγές του χώρου οι οποίες κατεβάζουν σύντομα αυλαία.

Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει Βιζυηνό στις τελευταίες Παραβάσεις της σεζόν στο ΚΠΙΣΝ

Η σειρά θεατρικών αναλογίων του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος" ολοκληρώνεται με τη σκηνική ανάγνωση του έργου - ύμνος του Γεώργιου Βιζυηνού στον άνθρωπο και τη φιλία.

Το "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" κατεβάζει αυλαία

Λίγες παραστάσεις απομένουν ακόμη για την επιτυχημένη θεατρική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου του Χρόνη Μίσσιου στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη.

"Reunion the musical": Μαντώ, Πωλίνα, Βόσσου, Μπίγαλης και Αγγέλου στο νέο μιούζικαλ της Θέμιδος Μαρσέλλου

Η νέα παράσταση της σκηνοθέτριας των λαμπερών παραγωγών έρχεται τον Μάιο στη σκηνή του θεάτρου Παλλάς, με ένα υπέροχο καστ στους ρόλους πέντε διαφορετικών ανθρώπων που ενώνονται από μια διαθήκη.

Έτοιμοι για το Athens Comedy Festival 2024;

Η γιορτή γέλιου της πόλης επανέρχεται στις 30 Μαΐου στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος". 4 μέρες σε 4 αίθουσες, με περισσότερες από 30 παραστάσεις και περισσότερους από 80 κωμικούς.

Φεστιβάλ Αθηνών: Τι θα δούμε στη φετινή γιορτή του καλοκαιριού

Στην Πειραιώς 260, στα αρχαία θέατρα της Επιδαύρου αλλά και σε άλλους χώρους, θεατρικούς και μη, δίνουμε το καθιερωμένο ραντεβού μας με το Φεστιβάλ Αθηνών. Εμείς χαρτογραφήσαμε το θεατρικό και χορευτικό του πρόγραμμα και σας δίνουμε μια πρώτη γεύση.