19 χρόνια Θέατρο Πορεία: Επιμένοντας στο θέατρο ρεπερτορίου

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη Τύπου του θεάτρου Πορεία παρουσία των καλλιτεχνών.

19 χρόνια Θέατρο Πορεία: Επιμένοντας στο θέατρο ρεπερτορίου

Στη φιλόξενη αίθουσα του θεάτρου Πορεία τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου για τη νέα θεατρική σεζόν (2017-2018), με τον οικοδεσπότη Δημήτρη Τάρλοου να κάθεται στο κέντρο της σκηνής και να υποδέχεται τους συντελεστές των πέντε παραγωγών, που σε λίγους μήνες θα ζωντανέψουν στο χρωματιστό μωσαϊκό της Τρικόρφων τις ιστορίες του Καραγάτση, του Ίψεν, του Μπέρνχαρντ, του Χόθορν και του Δημητριάδη.

Η αρχή, όπως ήταν φυσικό, έγινε με την «Μεγάλη Χίμαιρα» ,το great success του θεάτρου, που με πάνω από 400 παραστάσεις και 100.000 θεατές τα τελευταία τρία χρόνια, επανέρχεται για 18 παραστάσεις στις 19 Σεπτεμβρίου, ενώ μετά από απαίτηση του κοινού η παράσταση τον Απρίλιο θα περιοδεύσει τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Η Σμαράγδα Σμυρναίου, που δεν ήταν στην πρώτη διανομή της παράστασης, αλλά στη συνέχεια κλήθηκε να αντικαταστήσει την Σοφία Σεϊρλή μίλησε με πολύ θερμά λόγια για τη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη, δήλωσε χαρακτηριστικά : « Μπορεί να μπήκαμε σε μια δοκιμασμένη παράσταση, αλλά ο Δημήτρης μας άφησε να δώσουμε το δικό μας προσωπικό στίγμα και όχι να κάνουμε μια αντικατάσταση ρόλων».

19 χρόνια Θέατρο Πορεία: Επιμένοντας στο θέατρο ρεπερτορίου - εικόνα 1
Η Αγριόπαπια θα είναι η κεντρική παραγωγή του θεάτρου Πορεία

Και αυτή τη χρονιά, ο Δημήτρης Τάρλοου μένει πιστός στο θέατρο ρεπερτορίου, έτσι μετά τον Τσέχωφ και τις «Τρεις Αδερφές», θα έρθει αντιμέτωπος με ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, την «Αργιόπαπια» του Ίψεν. Όπως δήλωσε και ο ίδιος: « Η “Αγριόπαπια” έχει αρκετά χρόνια να παρουσιαστεί στην Ελλάδα με ολόκληρο το καστ, καθώς πρόκειται για έναν θίασο 14 ηθοποιών». Αυτό όμως, που φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα τον σκηνοθέτη είναι πως : «θα διερευνήσουμε τα πιστεύω και τις ψευδαισθήσεις μας. Σκοπός μου στην πρόβα είναι να αυτοαναιρέσουμε όλοι μας τον εαυτό μας». Επιπλέον, όπως αποκάλυψε ο Δημήτρης Τάρλοου, η θεατρική δράση θα συνυπάρχει με την κινηματογραφική, ενώ τη μετάφραση συνυπογράφει με την Ε. Κύργια, που δούλεψε το έργο από τα Νορβηγικά. Μια πολύ μικρή γεύση για την κινηματογραφική αίσθηση της παράστασης, που όπως μας αποκαλύφθηκε θα είναι έντονη. πήραμε και από το teaser, που προβλήθηκε και όπως μας αποκάλυψε ο σκηνοθέτης γυρίστηκε στην Άνδρο.

Στο νησί, όμως το καλοκαίρι φάνηκε πως έγινε αρκετή προετοιμασία και για μια άλλη παραγωγή του θεάτρου. Ο λόγος για τη «Λήθη» που από τον Δεκέμβρη, θα δούμε την τρίτη εκδοχή της. Αυτή τη φορά με το κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη θα έρθει αντιμέτωπη η Μαριάννα Δημητρίου, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους Δημοσθένη Παπαδόπουλο και Εκάβη Ντούμα. Η ηθοποιός, που πέρσι την απολαύσαμε στο ρόλο της Νατάσας στις «Τρεις Αδερφές» δήλωσε : «Τη “Λήθη’’ την έχω υποδεχθεί σαν δώρο, όχι μόνο στη Τέχνη, αλλά και στη ζωή μου». Και ο Δημήτρης Τάρλοου μας αποκάλυψε ότι ήξερε πως έπρεπε να συνεργαστεί μαζί της γι’ αυτό τον μονόλόγο από το 2013, που την είχε δει στην παράσταση ««Hamletmachine». Για το έργο του μίλησε και ο ίδιος ο Δημήτρης Δημητριάδης, που έδωσε το παρόν στη συνέντευξη Τύπου. Ο συγγραφέας είπε πως η «Λήθη» συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια από τη συγγραφή της και αυτό έχει ιδιαίτερο νόημα, αν συνδεθεί με το «Πεθαίνω σαν χώρα», που εκπροσωπεί μια συλλογική δοκιμασία και έκθεση. Παράλληλα και τα δύο έργα, χωρίς να υπάρχει πρόθεση έχουν έναν κεντρικό πυρήνα που τα συνδέει και με την «Αγριόπαπια».

Ιδιαίτερη συγκινητική στιγμή της παρουσίασης του προγράμματος, ήταν όταν η Μαρίνα Καραγάτση κλήθηκε να ανέβει στη σκηνή για να μιλήσει για το βιβλίο της, το «Ευχαριστημένο» που θα σκηνοθετήσει ο γιο της, Δημήτρης Τάρλοου από τον Φεβρουάριου. Μια καθαρά οικογενειακή υπόθεση, όπως ομολόγησε και ο ίδιος: «Το στοίχημα είναι, πως εγώ μπορώ να πάρω απόσταση από τα πρόσωπα που κινούνται ακόμα μέσα μου, από παρουσίες ζωντανές- νεκρές. Θα φανεί, αν θα τα καταφέρω. Δεν υπάρχει πιο δύσκολο πράγμα για έναν καλλιτέχνη από το να κάνει ενδοσκόπηση στην ίδια του την οικογένεια». Η Μαρίνα Καραγάτση εξομολογήθηκε, πως όταν αρχικά σκέφτηκαν να γίνει παράσταση το βιβλίο της, είχε ενδοιασμούς γιατί όπως είπε: «Δεν είναι ένα πεζό με αρχή, μέση και τέλος, αλλά τρεις παράλληλοι μονόλογοι, που συμβαίνουν την ίδια μέρα και τελειώνει με ένα μονόπρακτο». Όμως με την εξαιρετική διασκευή της Έρι Κύργια το βιβλίο είναι έτοιμο να ανέβει στη σκηνή.

Στο θέατρο Πορεία, θα φιλοξενηθούν και δύο παραγωγές που δεν θα έχουν τη σκηνοθετική υπογραφή του ιδιοκτήτη του, πρόκειται για τον «Κήπο του Ραπατσίνι»: μία συνάντηση της Όλιας Λαζαρίδου και του εικαστικού Άγγελου Παπαδημητρίου πάνω στο διήγημα του Ναθάναελ Χώθορν, «Η κόρη του Ραπατσίνι» που θα είναι μια μία συμπαραγωγή με την Εταιρεία Λυκόφως, αλλά και για την επανάληψη του «Αδαή και Παράφρωνα» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Η Όλια Λαζαρίδου δήλωσε πως ήθελε χρόνια να ανεβάσει αυτό το έργο και πως η συνεργασία της με τον Άγγελο Παπαδημητρίου, με τον οποίο μετράνε 40 χρόνια φιλίας, είναι για εκείνη ευτύχημα, ενώ τόνισε πως η δουλειά του για την παράσταση δεν είναι απλά η εργασία ενός σκηνογράφου, αλλά ενός εικαστικού καλλιτέχνη. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου μπορεί να θυσίασε γι’ αυτή τη δουλειά τα καλοκαιρινά του μπάνια, όπως μας είπε, αλλά μετά από δυόμισι μήνες δουλειάς το αποτέλεσμα φαίνεται πως τον δικαιώνει.

Ο Γιάννος Περλέγκας που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί στο έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ δήλωσε πως: « “O Αδαής και Παραφρων” είναι μια παράσταση που ακόμα δεν έχει πληρωθεί. Η συνολική της προετοιμασία κράτησε τρία χρόνια και παίχτηκε μόνο για 15 παραστάσεις στο Εθνικό και άλλες 15 στο Ι.Μ.Κ. Υπάρχει λοιπόν αναντιστοιχία στα πόσα έχουν επενδυθεί και στα πόσα έχουν δοθεί. Η ανάπτυξη της παράστασης δεν ήταν αυτή που της άξιζε. Εδώ με τις 40 παραστάσεις η επένδυσή της είναι χρονική και αυτό έχει σημασία για την ανάπτυξη των πραγμάτων».

Το Θέατρο Πορεία κλείνει φέτος 19 χρόνια και προετοιμάζει από τώρα για τα 20ου γενέθλια το ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση «Γιούγκερμαν». Τη διασκευή έχει αναλάβει ο Στρατής Πασχάλης και τη μουσική, η σταθερή πλέον συνεργάτης του θεάτρου, Κατερίνα Πολέμη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"#Free Prometheus": Όταν ο Αισχύλος συνάντησε τους Fem tettix

Μία κωμωδία παραλόγου που δανείζεται στοιχεία από τον "Προμηθέα Δεσμώτη" είναι το τρίτο πρωτότυπο έργο της ανατρεπτικής ομάδας το οποίο παρουσιάζεται στο studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/04/2024

Έξι θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κατεβάζουν αυλαία

Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας αποχαιρετά το "Goodbye, Lindita" και πέντε ακόμη παραγωγές του που φτάνουν στο τέλος του φετινού τους κύκλου.

"Ιnk": Η παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου επιστρέφει!

Ύστερα από ένα χρόνο παγκόσμιας περιοδείας, η τελευταία δουλειά του Δημήτρη Παπαϊωάννου ξανά στο Μέγαρο Μουσικής.

"Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου": Το νέο έργο της σχολής του Πορεία είναι εδώ

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Νέο αίμα" παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις το έργο της Αργυρώς Βώβου το οποίο προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Πορεία.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου καταγγέλλει τη διοίκηση του ΣΕΗ για παραπλάνηση των Ελλήνων ηθοποιών

Με επιστολή της η ΠΕΘ κάνει λόγο για παραπλάνηση των εργαζομένων ηθοποιών σχετικά με το μέλλον του εργασιακού τους καθεστώτος.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μίλησε στο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

H Kαλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ήταν προσκεκλημένη στη διοργάνωση και σημείωσε την ανάγκη δημιουργίας θέσεων διεύθυνσης πολιτισμού στις επιχειρήσεις.

Τέσσερα θέατρα αποχαιρετούν πέντε παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος) αλλά και ένα του Φλομπέρ κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.