Τέχνη & phobias από το Γκάζι ως το Μάντσεστερ

Ξεκίνησα να γράφω αυτό το editorial Δευτέρα πρωί, με ζωηρές ακόμη τις εικόνες από την απελευθερωτική stand up performance του Scott Capurro από το Σαν Φρανσίσκο.

Τέχνη & phobias από το Γκάζι ως το Μάντσεστερ

Ξεκίνησα να γράφω αυτό το editorial Δευτέρα πρωί, με ζωηρές ακόμη τις εικόνες από την απελευθερωτική stand up performance του Scott Capurro από το Σαν Φρανσίσκο.

Τέχνη & phobias από το Γκάζι ως το Μάντσεστερ - εικόνα 1

Ήταν μία μόνο από τις δεκάδες δυνατές στιγμές του Athens Comedy Festival που μάζεψε σχεδόν 6000 κόσμο το γουικέντ που μας πέρασε στο «Gazarte», στήνοντας ένα αξέχαστο τριήμερο πάρτι και βάζοντας τα θεμέλια για την περαιτέρω ανάδειξη της δυναμικής ελληνικής κωμικής σκηνής.

Ο δημιουργός της βραβευμένης παράστασης «Islamohomophobia» δεν άφησε σε χλωρό κλαδί κανέναν: από το Κοράνι και τον Τραμπ («δεν καταλαβαίνω πώς θέλει μια λευκή Αμερική αφού ο ίδιος είναι πορτοκαλί») μέχρι τη γκέι σκηνή της Δυτικής Ακτής της Αμερικής, της οποίας και αποτελεί μέρος, με το γέλιο να μη σταματά στην αίθουσα, ενώ δεν παρέλειψε τα αρραβωνιάσει ένα στρέιτ ζευγάρι από το κοινό και να διεκδικήσει παράλληλα τον μέλλοντα γαμπρό.

Βγαίνοντας από την αίθουσα έφευγα ταυτόχρονα ξαλαφρωμένη έχοντας γελάσει πολύ αλλά και προβληματισμένη με τις περίπλοκες παραμέτρους των προβλημάτων της εποχής μας, με τις γκρι αποχρώσεις που καλύπτονται συχνά από αναλύσεις-μανιφέστο.

Τέχνη & phobias από το Γκάζι ως το Μάντσεστερ - εικόνα 2

Ξεκίνησα λοιπόν να γράφω για τη δύναμη της κωμωδίας να μιλήσει παρεμβατικά και διεισδυτικά για την επικαιρότητα, αφήνοντας στην άκρη την ξύλινη γλώσσα των πολιτικών, τα «αδιαμφισβήτητα» νούμερα των στατιστικών και τον καταιγισμό των «αντικειμενικών» πληροφοριών που μας κατακλύζουν από τα (σόσιαλ) μίντια.

Κι ύστερα ήρθε το Μάντσεστερ... Ακόμη ένα τρομοκρατικό χτύπημα σε ένα χώρο αφιερωμένο στην τέχνη και τη διασκέδαση. Ακόμη μια φορά που η πραγματικότητα σε ξεπερνάει, επαναφέροντας διαχρονικούς προβληματισμούς, όπως το κατά πόσο μπορείς να γράψεις λογοτεχνία μετά το Άουσβιτς του Τέοντορ Αντόρνο.

Την ίδια στιγμή η θετική απάντηση στο παραπάνω ρητορικό ερώτημα γίνεται ακόμη πιο σημαντική, καθότι η τέχνη, ειδικά εκείνη που επιμένει στην ανάδειξη των λεπτών αποχρώσεων της ιστορίας και της πραγματικότητας, αποτελεί όχι μόνο καταφύγιο αλλά και φορέα αλλαγής, αντίστασης, ακόμη και εκπαίδευσης στους περίπλοκους καιρούς που ζούμε.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.