Η Ναταλία Κατσού μιλά για τον «Βυθό» της παιδικής εργασίας

Η νέα δραματουργός/σκηνοθέτιδα με το εντυπωσιακό βιογραφικό και τον ισχυρό λόγο μας μιλά για την παράστασή της που ανεβαίνει στο Αγγέλων Βήμα (από 24/4).

Η Ναταλία Κατσού μιλά για τον «Βυθό» της παιδικής εργασίας

Αυτό το ενοχλητικό σχόλιο έκανε τη Ναταλία Κατσού να γράψει τον «Βυθό» που ανεβαίνει στο Αγγέλων Βήμα (από 24/4), δίνοντάς μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη νέα δραματουργό/σκηνοθέτιδα με το εντυπωσιακό βιογραφικό και τον ισχυρό λόγο.

Η Ναταλία Κατσού μιλά για τον «Βυθό» της παιδικής εργασίας - εικόνα 1

Απόφοιτος Νομικής και υποψήφια διδάκτωρ Θεατρολογίας, με σπουδές και δουλειές εδώ αλλά και στο Λονδίνο, όπου ζει μόνιμα τα τελευταία επτά χρόνια, συγγραφέας, ποιήτρια και σκηνοθέτις της νεότερης γενιάς, η Ναταλία Κατσού έχει γράψει και παρουσιάσει έργα με θέματα «δύσκολα»: από το σύνδρομο Asperger μέχρι την άγνωστη ζωή της Ζακυνθινής λόγιας του 19ου αιώνα Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου, ενώ με την ομάδα της Operaview έχουν σκηνοθετήσει (στο Λονδίνο, στην Κωνσταντινούπολη κ.α.) σύγχρονες όπερες αλλά και πολιτικά έργα άλλων συγγραφέων.

Το έργο «Βυθός», το οποίο θα δούμε Στο Αγγέλων Βήμα, στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου που διευθύνει η Λεία Βιτάλη, το εμπνεύστηκε από την παράνομη παιδική εργασία. «Όλα ξεκίνησαν από μια “χαζή” συζήτηση. Μια φίλη μού είπε κάτι που αρχικά μου φάνηκε υπερβολικό, για να διαπιστώσω ύστερα από έρευνα ότι συμβαίνει. Ανήλικα παιδιά, 6 και 10 ετών, ράβουν για λογαριασμό μεγάλων βιομηχανιών ενδυμάτων τα ρούχα που φοράμε. Δουλεύουν σε πλωτές εγκαταστάσεις σε διεθνή ύδατα. Πολλά από αυτά, μόλις σε ένα εξάμηνο, εξαντλούνται από τις σκληρές συνθήκες εργασίας και πεθαίνουν.

Πόσο να αντέξεις στις μηχανές με μόνη τροφή ένα μπολάκι ρύζι την ημέρα; Τι γίνεται μετά; Κανένας δεν τα πηγαίνει στους γονείς τους. Πού καταλήγουν τα σώματα όλων αυτών των παιδιών χωρίς όνομα; Ένας συνδυασμός συγκυριών με έκανε να αναλογιστώ τις προκείμενες και το συμπέρασμα στο οποίο θέλω να καταλήξω. Προφανώς η δική μου “διπλή ζωή” μεταξύ Αγγλί­ας κι Ελλάδας αλλά και η Νομική με έχουν επηρεάσει. Ο νόμος είναι πάντα εκεί, όμως πάντα τίθεται το ερώτημα της ερμηνείας του.

Η αντικειμενικότητα είναι μια αναγκαία όσο και πλασματική σύμβαση. τόσο σχετική όσο και η οριοθέτηση των εθνικών υδάτων στα 23 χλμ. από την ακτή. Στα 24 χλμ. δηλαδή μπορώ να σε σφάξω και να μη με πιάσει κανείς; Το έργο, ωστόσο, ξεκινάει με την εξαφάνιση μιας αρκετά τολμηρής δημοσιογράφου, που ερευνά αυτά τα ζητήματα. Η δίδυμη αδερφή της και ο σύζυγός της αρχίζουν να λαμβάνουν κάποια περίεργα γράμματα χωρίς σαφή αποστολέα. Προσπαθούν να τα αποκωδικοποιήσουν με την ελπίδα ότι τα στέλνει εκείνη. Η ιστορία κουμπώνει με εκείνη μιας­ κοπέλας που ξεκινά μια σχέση με το αφεντικό της, τον διευθυντή μεγάλης βιομηχανίας ενδυμάτων. Ο βυθός που περιγράφω είναι για όλους τους αλλά και για όλους μας. Τι άλλο συμβαίνει στον κόσμο μας κι εμείς το αγνοούμε;»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.