Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους

Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί ο «Θερισμός», η άπαιχτη «κωμωδία με ερωτηματικό» του Δημήτρη Δημητριάδη. Λίγο πριν από την πρεμιέρα της στο Εθνικό Θέατρο, στις 23/3, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Τάρλοου τη συστήνει στην Ιλειάνα Δημάδη.

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους

Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί ο «Θερισμός», η άπαιχτη «κωμωδία με ερωτηματικό» του Δημήτρη Δημητριάδη. Λίγο πριν από την πρεμιέρα της στο Εθνικό Θέατρο, στις 23/3, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Τάρλοου τη συστήνει στην Ιλειάνα Δημάδη.

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους - εικόνα 1

Αλεξία Καλτσίκη, Άννα Μάσχα, Περικλής Μουστάκης, Μάρω Παπαδοπούλου και Νίκος Ψαρράς: ένας έξοχος θίασος και… τα κινητά τους. Αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές στο άπαιχτο έργο «Θερισμός» του διακεκριμένου –και πρωτίστως γνωστού για το «Πεθαίνω σα Χώρα»– συγγρα­φέα, ποιητή και στοχαστή Δημήτρη Δημητριάδη. «Κωμωδία με ερωτηματικό» είναι ο υπότιτλός της. «Ένα κωμικοφανές, ειρωνικό, ποιητικό, οξύ, σαρκαστικό και αστεία συγκινητικό έργο», διευκρινίζει ο Δημήτρης Τάρλοου. Η υπόθεση αφορά πέντε εύπορους Έλληνες, οι οποίοι παραθερίζουν στο Ακαπούλκο. «Ξαπλωμένοι στις σεζλόνγκ, πίνουν το ποτό τους και φιλοσοφούν νωχελικά. Σωστότερα; Χαζολογούν», μας λέει ο σκηνοθέτης και συνεχίζει: «Με μεγάλη ελαφρότητα, “κακοποιούν” διάφορες φιλοσοφικές θεωρίες, όπως εκείνη του Λάο Τσε.

Όμως η θέα είναι υπέροχη, το ξενοδοχείο είναι πενήντα επτά αστέρων και όλα μοιάζουν ειδυλλιακά. Ή σχεδόν όλα. Διότι τα κινητά τους δεν σταματούν να χτυπούν. Δέχονται διαρκώς τηλεφωνήματα από την Ελλάδα, τα οποία τους θυμίζουν πόσο διαταραγμένες είναι οι σχέσεις με τα παιδιά τους, τον εραστή τους, τον εαυτό τους... Το κινητό εδώ δεν είναι απλώς ο έκτος ηθοποιός, αλλά ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Πόση βία κρύβει μέσα του το κουδούνισμα. Φορέας μιας έντρομης, εκβιαστικής επικοινωνίας, μοιάζει με εισβολέα, βόμβα, τρομοκρατικό χτύπημα! Ο οξύς ήχος του καταβάλλει τους παραθεριστές, οδηγώντας τους σταδιακά στην παραφροσύνη. στην αποδοχή του τέλους του πολιτισμού. Εκτός κι αν στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με νεκρούς. Μπορεί δηλαδή, αντί για το Ακαπούλκο, να βρισκόμαστε στον προθάλαμο της Κόλασης…»

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους - εικόνα 2

Είναι επομένως ο «Θερισμός» ένας λίβελος κατά των μεγαλοαστών ή μήπως μια μεταμοντέρνα απάντηση στο «Κεκλεισμένων των θυρών» του Σαρτρ; «Σίγουρα δεν είναι ένα κοινωνικό σχόλιο», απαντά ο Δ. Τάρλοου κι εξηγεί: «Δεν μιλάει για τους κατοίκους των βορείων προαστίων ο Δημητριάδης, αλλά για κάτι αταξικό, για τους ανθρώπους του σήμερα. Διότι και αυτό που μας συμβαίνει, σε αυτήν τη χώρα τώρα, ένα βάσανο δεν είναι; Ο Δημητριάδης είναι ένας οντολογικός, σχεδόν θεολογικός συγγραφέας. Κάποιοι­ τον μισούν επειδή φανερώνει μια μη ευρέως αποδεκτή, αλλά­ ολότελα υπαρκτή πλευρά του ελληνισμού. Έχει σίγουρα κάτι μισανθρωπικό αλλά και βαθιά τρυφερό. Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Σε πολλά ταυτίζομαι μαζί του».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.