Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους

Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί ο «Θερισμός», η άπαιχτη «κωμωδία με ερωτηματικό» του Δημήτρη Δημητριάδη. Λίγο πριν από την πρεμιέρα της στο Εθνικό Θέατρο, στις 23/3, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Τάρλοου τη συστήνει στην Ιλειάνα Δημάδη.

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους

Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί ο «Θερισμός», η άπαιχτη «κωμωδία με ερωτηματικό» του Δημήτρη Δημητριάδη. Λίγο πριν από την πρεμιέρα της στο Εθνικό Θέατρο, στις 23/3, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Τάρλοου τη συστήνει στην Ιλειάνα Δημάδη.

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους - εικόνα 1

Αλεξία Καλτσίκη, Άννα Μάσχα, Περικλής Μουστάκης, Μάρω Παπαδοπούλου και Νίκος Ψαρράς: ένας έξοχος θίασος και… τα κινητά τους. Αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές στο άπαιχτο έργο «Θερισμός» του διακεκριμένου –και πρωτίστως γνωστού για το «Πεθαίνω σα Χώρα»– συγγρα­φέα, ποιητή και στοχαστή Δημήτρη Δημητριάδη. «Κωμωδία με ερωτηματικό» είναι ο υπότιτλός της. «Ένα κωμικοφανές, ειρωνικό, ποιητικό, οξύ, σαρκαστικό και αστεία συγκινητικό έργο», διευκρινίζει ο Δημήτρης Τάρλοου. Η υπόθεση αφορά πέντε εύπορους Έλληνες, οι οποίοι παραθερίζουν στο Ακαπούλκο. «Ξαπλωμένοι στις σεζλόνγκ, πίνουν το ποτό τους και φιλοσοφούν νωχελικά. Σωστότερα; Χαζολογούν», μας λέει ο σκηνοθέτης και συνεχίζει: «Με μεγάλη ελαφρότητα, “κακοποιούν” διάφορες φιλοσοφικές θεωρίες, όπως εκείνη του Λάο Τσε.

Όμως η θέα είναι υπέροχη, το ξενοδοχείο είναι πενήντα επτά αστέρων και όλα μοιάζουν ειδυλλιακά. Ή σχεδόν όλα. Διότι τα κινητά τους δεν σταματούν να χτυπούν. Δέχονται διαρκώς τηλεφωνήματα από την Ελλάδα, τα οποία τους θυμίζουν πόσο διαταραγμένες είναι οι σχέσεις με τα παιδιά τους, τον εραστή τους, τον εαυτό τους... Το κινητό εδώ δεν είναι απλώς ο έκτος ηθοποιός, αλλά ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Πόση βία κρύβει μέσα του το κουδούνισμα. Φορέας μιας έντρομης, εκβιαστικής επικοινωνίας, μοιάζει με εισβολέα, βόμβα, τρομοκρατικό χτύπημα! Ο οξύς ήχος του καταβάλλει τους παραθεριστές, οδηγώντας τους σταδιακά στην παραφροσύνη. στην αποδοχή του τέλους του πολιτισμού. Εκτός κι αν στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με νεκρούς. Μπορεί δηλαδή, αντί για το Ακαπούλκο, να βρισκόμαστε στον προθάλαμο της Κόλασης…»

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους - εικόνα 2

Είναι επομένως ο «Θερισμός» ένας λίβελος κατά των μεγαλοαστών ή μήπως μια μεταμοντέρνα απάντηση στο «Κεκλεισμένων των θυρών» του Σαρτρ; «Σίγουρα δεν είναι ένα κοινωνικό σχόλιο», απαντά ο Δ. Τάρλοου κι εξηγεί: «Δεν μιλάει για τους κατοίκους των βορείων προαστίων ο Δημητριάδης, αλλά για κάτι αταξικό, για τους ανθρώπους του σήμερα. Διότι και αυτό που μας συμβαίνει, σε αυτήν τη χώρα τώρα, ένα βάσανο δεν είναι; Ο Δημητριάδης είναι ένας οντολογικός, σχεδόν θεολογικός συγγραφέας. Κάποιοι­ τον μισούν επειδή φανερώνει μια μη ευρέως αποδεκτή, αλλά­ ολότελα υπαρκτή πλευρά του ελληνισμού. Έχει σίγουρα κάτι μισανθρωπικό αλλά και βαθιά τρυφερό. Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Σε πολλά ταυτίζομαι μαζί του».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φεστιβάλ Αθηνών: Τι κρατάμε από το φετινό θεατρικό πρόγραμμα της Πειραιώς 260

Τι αποτύπωμα άφησαν οι δώδεκα ελληνικές και ξένες παραστάσεις στην Πειραιώς 260, που έριξε αυλαία την προηγούμενη εβδομάδα; Καταγράφουμε μερικές σκέψεις, εντυπώσεις και συμπεράσματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
06/08/2022

Τι ετοιμάζει ο Νίκος Διαμαντής για τον Σεπτέμβριο;

Ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Σημείο θα παρουσιάσει μία θεατρική- εικαστική εγκατάσταση στο Ισλαχανέ στο πλαίσιο του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός".

Τρεις extra παραστάσεις για τον "Συλλέκτη"

Ένα από τα σημαντικότερο θρίλερ της μεταπολεμικής λογοτεχνίας ο "Συλλέκτης" του Τζον Φόουλς παίρνει παράταση λόγω της θερμής υποδοχής του κοινού.

Μια ακόμα βόλτα στις "Γειτονιές του κόσμου" από τον Οκτώβριο

Μετά από δύο χρόνια επιτυχημένων παραστάσεων, "Οι Γειτονιές του κόσμου", του Γιάννη Ρίτσου αλλάζουν θεατρική στέγη και μας δίνουν ραντεβού στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

Οι "Πέρσες" θα παιχτούν στο Ηρώδειο και στο Θέατρο Δάσους

Αν δεν είδατε τους "Πέρσες" του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά, στην Επίδαυρο ή στην Ελευσίνα, κλείστε θέση για το Ηρώδειο της Αθήνας, ή το Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης.

Το Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος βάζει πλώρη για το 2023

Περισσότεροι από 1.000 επισκέπτες παρακολούθησαν το Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος που εγκαινίασε η Περιφέρεια Αττικής. Η φετινή επιτυχία γεμίζει με αισιοδοξία τους διοργανωτές, οι οποίοι ξεκινούν να ετοιμάζονται για την επόμενη χρονιά.

Aίας

Ο Αργύρης Ξάφης γοητεύτηκε βαθιά από το έργο και το δραματικό και ιδεολογικό βάρος που φέρει ο κεντρικός ήρωας, προχωρώντας σε επιλογές που άλλοτε λειτουργούν και άλλοτε –συχνότερα– δεν δικαιώνονται επί σκηνής.