Η Χριστίνα Μαξούρη με «Δανεικά παπούτσια»

Μπορεί να βλέπουμε όλο και συχνότερα ηθοποιούς να ανεβαίνουν σε μουσικά πάλκα και τραγουδιστές σε θεατρικές σκηνές, όμως η δική της σχέση με το τραγούδι ορίζεται ανεξάρτητα από ταμπέλες και μόδες.

Η Χριστίνα Μαξούρη με «Δανεικά παπούτσια»

Η Χριστίνα Μαξούρη βιώνει την αισθαντικότητα της ερμηνείας και την έξαψη της επικοινωνίας με το κοινό με δύο τρόπους: ερμηνεύοντας ρόλους ή τραγουδώντας. Το αποδεικνύει με τον πιο ανεπιτήδευτο τρόπο στη σόλο περφόρμανς «Δανεικά παπούτσια» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (από 16/1).

Η Χριστίνα Μαξούρη με «Δανεικά παπούτσια» - εικόνα 1

Πριν από δύο χρόνια, στη σκηνή της Πειραιώς 260, είδαμε τη Χριστίνα Μαξούρη να κοιτάζει τον αγαπημένο της και να λιώνει από τη φλόγα της παρθενικής αγάπης στην παράσταση-εγκώμιο στον αμοιβαίο έρωτα «Αβελάρδος και Ελοΐζα» του Γιάννη Καλαβριανού. Αυτή δεν είναι η μόνη παράσταση στην οποία η Μαξούρη μας έκανε να προσέξουμε τη σεμνότητα με την οποία κινείται ή στέκεται στη σκηνή. Την έχουμε δει στον «Θείο Βάνια» του δασκάλου της Γιώργου Αρμένη, στις «Βάκχες» σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, στις «Τρωάδες» του Διαγόρα Χρονόπουλου, έχει συνεργαστεί με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, τον Κώστα Τσιάνο, τον Τάκη Βουτέρη, τη Μάρθα Φριντζήλα, υπήρξε συνδαιτυμόνας της «Γκόλφως», του σκηνικού θαύματος που έστησε πριν από λίγα χρόνια ο Νίκος Καραθάνος στο Εθνικό. κι εκεί, περισσότερο ίσως απ’ οπουδήποτε αλλού, επιβεβαιώσαμε το φωνητικό της χάρισμα.

Η Μαξούρη είναι από τις πιο αισθαντικές Ελληνίδες ερμηνεύτριες. Μπορεί να βλέπουμε όλο και συχνότερα ηθοποιούς να ανεβαίνουν σε μουσικά πάλκα και τραγουδιστές σε θεατρικές σκηνές, όμως η δική της σχέση με το τραγούδι ορίζεται ανεξάρτητα από ταμπέλες και μόδες. Είναι οργανική, σχετίζεται με τα βιώματα, τις μνήμες και τα όνειρά της. Ξεπερνάει καλλιτεχνικούς δισταγμούς ή στιλιστικούς περιορισμούς και μπαίνει, ως εξαίρετη ηθοποιός, στο πετσί του ρόλου που υπαγορεύει κάθε τραγούδι.

Ακριβώς αυτό αποδεικνύει και στα «Δανεικά παπούτσια», τη (σχεδόν) solo και a cappella μουσική παράσταση, ένα «πολύ προσωπικό project και από την άλλη­ ένα ψηφιδωτό του καθενός», όπως δηλώνει η ίδια. Η αγάπη και η επικοινωνία είναι τα βασικά θέματα της παράστασης, η οποία ποντάρει στην ενωτική δύναμη της μουσικής. «Δανείζεται» παλιές­ μελωδίες από τραγούδια των Μάνου Χατζιδάκι, Βασίλη Τσιτσάνη, Ελένης Καραΐνδρου, του Ζορζ Μπιζέ, του Τόμας Μέντες κ.ά. αλλά και νέες και στήνει μια συνομιλία με κείμενα των Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη, Μανώλη Αναγνωστάκη, Τζελαλεντίν Ρουμί.

Με τη συνοδεία τριών μουσικών, η Μαξούρη βρήκε στην ένταση της μουσικής αλλά και στη ρυθμική ορμή των κειμένων τον τρόπο να φτάσουν στην καρδιά των θεατών. Το κοινό αγάπησε τα «Δανεικά παπούτσια» στην Αθήνα, την περιφέρεια, στο Λονδίνο (Soas University / The Hellenic Centre), το Παρίσι (Maison d’ Europe et d’ Orient), το Μιλάνο (Piccolo Teatro) και γι’ αυτόν το λόγο τα ξαναφοράει! Ανάμεσα στις εμφανίσεις της με τον Φοίβο Δεληβοριά και την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού της δίσκου, η Χριστίνα Μαξούρη έρχεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου για επτά αποχαιρετιστήριες βραδιές.

Περισσότερες πληροφορίες

Δανεικά παπούτσια

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

«Δανείζεται» παλιές και νέες μελωδίες και τις ερμηνεύει a cappella ή συνοδεία μουσικών μαζί με αποσπάσματα από τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λήγουν οι καταλήψεις στις Δραματικές Σχολές

Με ανακοίνωση τους οι Σύλλογοι Σπουδαστών/τριών Σχολών Δραματικής Τέχνης ενημερώνουν για τη λήξη των καταλήψεων και την ταυτόχρονη συνέχιση του πολυμορφικού αγώνα τους, που ξεκίνησε με αφορμή το Προεδρικό Διάταγμα και υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/03/2023

"H Βίλα": Η διαχείριση της βίας μέσα από τα μάτια τριών γυναικών

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου σκηνοθετεί τις Νατάσα Εξηνταβελώνη, Λίλα Μπακλέση, Αγγελική Πασπαλιάρη σε ένα έργο που εξετάζει τον απόηχο ενός τραυματικού γεγονότος στην σύγχρονη πραγματικότητά.

"Μισάνθρωπος": Πέτερ Στάιν, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στις πρόβες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ξεκίνησε η προπώληση για τον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου που θα ερμηνεύσει ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού ηθοποιός σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Πέτερ Στάιν κι ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες.

"Πού πας, βρε Καραγκιόζη;" Στο 2ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου Σκιών!

Ξεκινάει από το Ρομάντσο αυτό το τριήμερο και συνεχίζει στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων το φεστιβάλ που μπαίνει φέτος στη δεύτερη διοργάνωσή του ανανεωμένο και αφιερωμένο στις διαδρομές και τις συγγένειες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος γράφει για τα "Ορφανά" και τα επίκαιρα θέματα που πραγματεύονται

Με φόντο την πρόσφατη εθνική τραγωδία και τα ερωτήματα που έγειρε, σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος τα "Ορφανά" του Ντένις Κέλι, ένα έργο που όπως λεει ο ίδιος κρύβει στον πυρήνα του έναν κριτικό στοχασμό απέναντι στην έννοια "ασφάλεια" και όχι μόνο.

Η "Σταχτοπούτα" χορεύει στο Christmas Theater

Το Classical Ballet Of Eastern Europe ενώνει βραβευμένους χορευτές σε μια παραμυθένια παράσταση κλασικού χορού πάνω στο παραμύθι του Σαρλ Περό.

Το θέατρο συναντά την επιστήμη στο "The Science of CSI: Έγκλημα στο εργαστήριο"

Οι "Science Reactors" επιστρέφουν στην "Άτρακτο" και προσεγγίζουν με χιούμορ την επιστήμη σε μια παράσταση με ελεύθερη είσοδο που συνδυάζεται με εργαστήριο εγκληματολογίας.