Μπιενάλε για την Περφόρμανς με είσοδο ελεύθερη

Με ελεύθερη είσοδο, από τις 23/6 ως τις 4/7, μια D-I-Y εκδήλωση υποδειγματικής αυτοοργάνωσης και εξωθεσμικής λογικής, με 100+ συμμετέχοντες, Έλληνες και ξένους, διαπραγματεύεται τη σημασία της περφόρμανς, με δράσεις και ομιλίες στο κατειλημμένο Green Park, στο γειτονικό Πεδίον του Άρεως αλλά και στα Κύθηρα!

Μπιενάλε για την Περφόρμανς με είσοδο ελεύθερη

Με κύριους συντονιστές τρεις έλληνες καλλιτέχνες της ανεξάρτητης σκηνής, τους Βασίλη Νούλα, Γκίγκη Αργυροπούλου και Κώστα Τζημούλη, και σημείο εκκίνησης το -υπό κατάληξη- παλιό αναψυκτήριο του Πεδίου του Άρεως, το Green Park, ξεκινά την Πέμπτη 23/6 ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα αυτοοργάνωσης. Πρόκειται για μια Μπιενάλε με θέμα την περφόρμανς και τίτλο «Το Μέλλον Πέθανε/ No Future.» Συζητήσεις -σύντομες αλλά και μαραθώνιες- και στρογγυλές στράπεζες με τοποθετήσεις γύρω από τα αδιέξοδα αλλά και τις προοπτικές των παραστατικών τεχνών, μίνι περφόρμανς θεάτρου, χορού και μουσικής, εφήμερες εγκαταστάσεις αλλά και dj sets περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Όπως σημειώνουν οι διοργανωτές:

"Το πρώτο επεισόδιο της Μπιενάλε για την Περφόρμανς θα λάβει χώρα μεταξύ της 23ης Ιουνίου και 4ης Ιουλίου 2016 στην Ελλάδα. Προερχόμενη από δράσεις που συνέβησαν σε ένα πλαίσιο αυτοοργάνωσης και συχνά με τη μέθοδο του ‘κάντο μόνη σου’ τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα, σε ένα παρόν χωρίς μέλλον, η εκδήλωση θα διερωτηθεί σχετικά με το ρόλο της περφόρμανς, συγχρονικά και διαχρονικά, στη σχέση της με κοινωνικο-πολιτικά δεδομένα και τις διάφορες προβολές τους. Η Μπιενάλε μεταμορφώνεται σε μια πρακτική αυτοοργάνωσης θέτοντας υπό εξέταση εξωθεσμικές μορφές τέχνης και πολιτικής. Υπό τον τίτλο «Το Μέλλον Πέθανε/ No Future» η εναλλακτική Μπιενάλε θα συγκεράσει πρακτικές καλλιτεχνικές, πολιτικές και θεωρητικές αναζητώντας τις δυνατότητες συλλογικής άρνησης στην κυρίαρχη ιδεολογία του μέλλοντος.

Η Μπιενάλε για την Περφόρμανς θα ξεκινήσει στο κατειλημμένο Green Park στην Αθήνα, θα απλωθεί στο γειτονικό Πεδίον του Άρεως και θα σαλπάρει με πλοίο από τον Πειραιά για τα Κύθηρα. Αναζητώντας τη θέση της περφόρμανς στο νεοφιλελεύθερο τοπίο, θα επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε και να διερευνήσουμε συλλογικά τις τομές μεταξύ θεσμού και εξωθεσμικότητας, μεταξύ κλειστού και ανοιχτού χώρου, μεταξύ κέντρου και περιφέρειας, μεταξύ πόλης και υπαίθρου. Η εκδήλωση θα προωθήσει συναντήσεις μεταξύ περισσότερο και λιγότερο συμβατικών δράσεων, όπως: παραστάσεις/ περφόρμανς, ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια, καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, αστικούς περίπατους, ακτιβιστικές δράσεις, προβολές κ.λπ.

Η έννοια και ο μύθος του ‘μέλλοντος’, βασιζόμενα στην κανονιστική κουλτούρα του καπιταλισμού, παραπέμπουν σε μια διαρκή τάση για πρόοδο, βελτίωση και ανάπτυξη. Και το ίδιο το χρέος είναι μια πράξη κατάληψης του μέλλοντος σύμφωνα με τον Μαουρίτσιο Λαζαράτο, ο οποίος υποστηρίζει ότι «εκπαιδεύοντας τους/τις κυβερνώμενους/-ες να ‘δίνουν την υπόσχεση’ [ότι θα αποπληρώσουν τα χρέη τους], ο καπιταλισμός ασκεί ‘έλεγχο στο μέλλον’…καταλαμβάνοντας το μέλλον εκ των προτέρων, καθιστώντας το αντικείμενο». Τι γίνεται με την πολιτική και καλλιτεχνική πράξη όταν γυρίζει την πλάτη της στο μέλλον; Όταν η σχέση με το μέλλον μοιάζει εφήμερη; Όταν το συνεχές της κανονικότητας διακόπτεται χωρίς όμως να έχει διατυπωθεί κάποια άλλη μελλοντική υπόσχεση; Μπορεί η ρήξη με το μέλλον να μας προσφέρει ενδεχομένως νέες δυνατότητες συσχετισμού με το παρόν και να δημιουργήσει άλλες σχέσεις με το χρόνο; Μπορούν τέτοιες πράξεις του ‘εδώ και τώρα’ που απέχουν από δυνητικότητες να ανοίξουν νέους δρόμους αναφοράς σε ένα ‘τότε και εκεί’, το οποίο με τη σειρά του να παραπέμπει σε διαφορετικούς ερχόμενους κόσμους;

Αναδεικνύοντας τη συγγένειά του με πειράματα της μεθόδου ‘κάντο μόνη σου’, όπως είναι η επανενεργοποίηση του θεάτρου Εμπρός και του Green Park στην Αθήνα, η Μπιενάλε για την Περφόρμανς προτείνει μια σειρά ανακατατάξεων και επαναπροσεγγίσεων των τρόπων δράσης και συμμετοχής στο πολιτικό και καλλιτεχνικό πεδίο με σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα ριζοσπαστικών πειραμάτων στην παραγωγή. Θα ακολουθηθεί η πρακτική της ‘επιμέλειας μέσω της συν-έλευσης’: αφήνοντας κατά μέρος ιεραρχήσεις και κατηγοριοποιήσεις, το πρόγραμμα θα αποτελείται από ζώνες αντιμαχόμενων ‘πεδίων’ και πρακτικών που θα συνεπιμελούνται συμμετέχοντες/-ουσες και διοργανωτές/-ριες σε ένα ασταθές ‘εδώ και τώρα’.

Η εκδήλωση εμπίπτει στο πεδίο της αυτοοργάνωσης και δυστυχώς είναι αδύνατο να προσφέρει αμοιβές ή να καλύψει έξοδα. Θα προσπαθήσουμε να προσφέρουμε διαμονή σε όσους την χρειάζονται (δίκτυο φιλικών σπιτιών!) καθώς και τεχνική υποστήριξη για τις παρουσιάσεις".

Η εκδήλωση είναι όλη δημόσια, ανοιχτή στο κοινό και δωρεάν.Αναλυτικό πρόγραμμα, συμμετέχοντες και περισσότερες πληροφορίες από το https://performancebiennial.org/programme/

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ink": Που θα βρείτε το βιβλίο του Δημήτρη Παπαϊωάννου με αφορμή την παράσταση

"Sketches from life" είναι ο τίτλος της πρώτης έκδοσης του βιβλίου με τα σχέδια του διεθνούς φήμης δημιουργού, για το φως και το σκοτάδι του σώματος, αυτή τη φορά με την ιδιότητα του ζωγράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή καλλιτεχνικών προτάσεων στα φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων των φεστιβάλ θα επιμεληθεί ο ΟΠΑΝΔΑ και θα περιλαμβάνει συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, χορό και αφιερώματα, αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες επτά δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας.

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.