Μπιενάλε για την Περφόρμανς με είσοδο ελεύθερη

Με ελεύθερη είσοδο, από τις 23/6 ως τις 4/7, μια D-I-Y εκδήλωση υποδειγματικής αυτοοργάνωσης και εξωθεσμικής λογικής, με 100+ συμμετέχοντες, Έλληνες και ξένους, διαπραγματεύεται τη σημασία της περφόρμανς, με δράσεις και ομιλίες στο κατειλημμένο Green Park, στο γειτονικό Πεδίον του Άρεως αλλά και στα Κύθηρα!

Μπιενάλε για την Περφόρμανς με είσοδο ελεύθερη

Με κύριους συντονιστές τρεις έλληνες καλλιτέχνες της ανεξάρτητης σκηνής, τους Βασίλη Νούλα, Γκίγκη Αργυροπούλου και Κώστα Τζημούλη, και σημείο εκκίνησης το -υπό κατάληξη- παλιό αναψυκτήριο του Πεδίου του Άρεως, το Green Park, ξεκινά την Πέμπτη 23/6 ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα αυτοοργάνωσης. Πρόκειται για μια Μπιενάλε με θέμα την περφόρμανς και τίτλο «Το Μέλλον Πέθανε/ No Future.» Συζητήσεις -σύντομες αλλά και μαραθώνιες- και στρογγυλές στράπεζες με τοποθετήσεις γύρω από τα αδιέξοδα αλλά και τις προοπτικές των παραστατικών τεχνών, μίνι περφόρμανς θεάτρου, χορού και μουσικής, εφήμερες εγκαταστάσεις αλλά και dj sets περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Όπως σημειώνουν οι διοργανωτές:

"Το πρώτο επεισόδιο της Μπιενάλε για την Περφόρμανς θα λάβει χώρα μεταξύ της 23ης Ιουνίου και 4ης Ιουλίου 2016 στην Ελλάδα. Προερχόμενη από δράσεις που συνέβησαν σε ένα πλαίσιο αυτοοργάνωσης και συχνά με τη μέθοδο του ‘κάντο μόνη σου’ τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα, σε ένα παρόν χωρίς μέλλον, η εκδήλωση θα διερωτηθεί σχετικά με το ρόλο της περφόρμανς, συγχρονικά και διαχρονικά, στη σχέση της με κοινωνικο-πολιτικά δεδομένα και τις διάφορες προβολές τους. Η Μπιενάλε μεταμορφώνεται σε μια πρακτική αυτοοργάνωσης θέτοντας υπό εξέταση εξωθεσμικές μορφές τέχνης και πολιτικής. Υπό τον τίτλο «Το Μέλλον Πέθανε/ No Future» η εναλλακτική Μπιενάλε θα συγκεράσει πρακτικές καλλιτεχνικές, πολιτικές και θεωρητικές αναζητώντας τις δυνατότητες συλλογικής άρνησης στην κυρίαρχη ιδεολογία του μέλλοντος.

Η Μπιενάλε για την Περφόρμανς θα ξεκινήσει στο κατειλημμένο Green Park στην Αθήνα, θα απλωθεί στο γειτονικό Πεδίον του Άρεως και θα σαλπάρει με πλοίο από τον Πειραιά για τα Κύθηρα. Αναζητώντας τη θέση της περφόρμανς στο νεοφιλελεύθερο τοπίο, θα επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε και να διερευνήσουμε συλλογικά τις τομές μεταξύ θεσμού και εξωθεσμικότητας, μεταξύ κλειστού και ανοιχτού χώρου, μεταξύ κέντρου και περιφέρειας, μεταξύ πόλης και υπαίθρου. Η εκδήλωση θα προωθήσει συναντήσεις μεταξύ περισσότερο και λιγότερο συμβατικών δράσεων, όπως: παραστάσεις/ περφόρμανς, ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια, καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, αστικούς περίπατους, ακτιβιστικές δράσεις, προβολές κ.λπ.

Η έννοια και ο μύθος του ‘μέλλοντος’, βασιζόμενα στην κανονιστική κουλτούρα του καπιταλισμού, παραπέμπουν σε μια διαρκή τάση για πρόοδο, βελτίωση και ανάπτυξη. Και το ίδιο το χρέος είναι μια πράξη κατάληψης του μέλλοντος σύμφωνα με τον Μαουρίτσιο Λαζαράτο, ο οποίος υποστηρίζει ότι «εκπαιδεύοντας τους/τις κυβερνώμενους/-ες να ‘δίνουν την υπόσχεση’ [ότι θα αποπληρώσουν τα χρέη τους], ο καπιταλισμός ασκεί ‘έλεγχο στο μέλλον’…καταλαμβάνοντας το μέλλον εκ των προτέρων, καθιστώντας το αντικείμενο». Τι γίνεται με την πολιτική και καλλιτεχνική πράξη όταν γυρίζει την πλάτη της στο μέλλον; Όταν η σχέση με το μέλλον μοιάζει εφήμερη; Όταν το συνεχές της κανονικότητας διακόπτεται χωρίς όμως να έχει διατυπωθεί κάποια άλλη μελλοντική υπόσχεση; Μπορεί η ρήξη με το μέλλον να μας προσφέρει ενδεχομένως νέες δυνατότητες συσχετισμού με το παρόν και να δημιουργήσει άλλες σχέσεις με το χρόνο; Μπορούν τέτοιες πράξεις του ‘εδώ και τώρα’ που απέχουν από δυνητικότητες να ανοίξουν νέους δρόμους αναφοράς σε ένα ‘τότε και εκεί’, το οποίο με τη σειρά του να παραπέμπει σε διαφορετικούς ερχόμενους κόσμους;

Αναδεικνύοντας τη συγγένειά του με πειράματα της μεθόδου ‘κάντο μόνη σου’, όπως είναι η επανενεργοποίηση του θεάτρου Εμπρός και του Green Park στην Αθήνα, η Μπιενάλε για την Περφόρμανς προτείνει μια σειρά ανακατατάξεων και επαναπροσεγγίσεων των τρόπων δράσης και συμμετοχής στο πολιτικό και καλλιτεχνικό πεδίο με σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα ριζοσπαστικών πειραμάτων στην παραγωγή. Θα ακολουθηθεί η πρακτική της ‘επιμέλειας μέσω της συν-έλευσης’: αφήνοντας κατά μέρος ιεραρχήσεις και κατηγοριοποιήσεις, το πρόγραμμα θα αποτελείται από ζώνες αντιμαχόμενων ‘πεδίων’ και πρακτικών που θα συνεπιμελούνται συμμετέχοντες/-ουσες και διοργανωτές/-ριες σε ένα ασταθές ‘εδώ και τώρα’.

Η εκδήλωση εμπίπτει στο πεδίο της αυτοοργάνωσης και δυστυχώς είναι αδύνατο να προσφέρει αμοιβές ή να καλύψει έξοδα. Θα προσπαθήσουμε να προσφέρουμε διαμονή σε όσους την χρειάζονται (δίκτυο φιλικών σπιτιών!) καθώς και τεχνική υποστήριξη για τις παρουσιάσεις".

Η εκδήλωση είναι όλη δημόσια, ανοιχτή στο κοινό και δωρεάν.Αναλυτικό πρόγραμμα, συμμετέχοντες και περισσότερες πληροφορίες από το https://performancebiennial.org/programme/

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η εκφραστικότητα της γλώσσας της σιωπής στην παράσταση "Τα δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ" στο Olvio

Μια από τις πιο ιδιαίτερες, γοητευτικές και απολαυστικές παραστάσεις των τελευταίων ετών επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Olvio.

30/09/2022

"Κάποιος να με προσέχει": Για πρώτη φορά στη χώρα μας σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου

Με μια ισχυρή τριανδρία: Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Μάριζας, Πήτερ Ραντλ, ανεβάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το "Κάποιος να με προσέχει" του Φράνκ Μακ Γκίνες η Αθανασία Καραγιαννοπούλου.

Η "Ζιζέλ" από την Οδησσό στη σκιά της Ακρόπολης

Το όνειρο κάθε χορεύτριας είναι να ερμηνεύσει τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ. Το χορογραφικό αριστούργημα της ρομαντικής περιόδου, ζωντανεύει από το Μπαλέτο και την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού στο Ηρώδειο, την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου.

"Ταξιδέψτε με το Εθνικό Θέατρο" στο Αεροδρόμιο της Αθήνας

Μια νέα έκθεση του Εθνικού σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καταργεί κάθε είδους σύνορα μέσω της τέχνης.

"Ποντικοπαγίδα": Νέες Φωτογραφίες από τον ανανεωμένο θίασο

Νέα πρόσωπα μπαίνουν φέτος στο καστ της επιτυχημένης παράστασης σε σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή που ξεκινά σε λίγες μέρες, η οποία μεταφέρει το θρυλικό μυστήριο της Αγκάθα Κρίστι από τα 50’s σε μια απομονωμένη πανσιόν στην Ελλάδα κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90’.

Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" στο Ηρώδειο

Η παράσταση που παρακολούθησαν στην Επίδαυρο περισσότεροι από 15.000 θεατές με τη Μαρία Πετεβή στον ομώνυμο ρόλο ολοκληρώνει την περιοδεία της στο Ηρώδειο.

Καταιγισμός θεατρικών επαναλήψεων στις σκηνές της Αθήνας

Συγκεντρώσαμε τις 23 παραστάσεις που σηκώνουν ξανά αυλαία αυτή την εβδομάδα (29/9-5/10) και αξίζει να τις αναζητήσετε.