Θάλεια Ματίκα: Εγώ και η Σόνια

Συγκρατημένη, γοητευτική, ενστικτώδης και με διεισδυτικό βλέμμα η Θάλεια Ματίκα μοιράζεται μαζί μας σκέψεις της για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο «Έγκλημα και τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι αλλά και για την παράσταση, που συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Άνεσις.

Θάλεια Ματίκα: Εγώ και η Σόνια

Συγκρατημένη, γοητευτική, ενστικτώδης και με διεισδυτικό βλέμμα η Θάλεια Ματίκα μοιράζεται μαζί μας σκέψεις της για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο «Έγκλημα και τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι αλλά και για την παράσταση, που συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Άνεσις.

Θάλεια Ματίκα: Εγώ και η Σόνια - εικόνα 1

Στη Σόνια θαυμάζω τη δύναμη της ψυχής της. Μία δύναμη που κινητοποιείται από την άδολη αγάπη που θρέφει για τους συνανθρώπους της. Αποφασίζει να θυσιάσει τον εαυτό της για να προσφέρει στην οικογένειά της μία ελπίδα, ακόμα κι αν ξέρει ότι το πιθανότερο είναι η θυσία της να αποβεί άκαρπη.

Για να πλάσω το ρόλο αφέθηκα πλήρως στην καθοδήγηση του σκηνοθέτη μας, Λεβάν Τσουλάτζε. Ήταν τόσο καλά προετοιμασμένος που απαντούσε στα ζητούμενά μας πριν αυτά καν δημιουργηθούν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τη σκηνική παράδοσή μας στις οδηγίες του και την ανάπτυξη μίας σχέσης εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού.

Αυτό που με έμαθε είναι η δύναμη που μπορεί να κρύβει ένας άνθρωπος, παρά τα απανωτά χτυπήματα που δέχεται από τη μοίρα. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι μια χαμένη φαινομενικά ψυχή όπως η Σόνια, όχι απλώς καταφέρνει να σταθεί στα πόδια της διατηρώντας την αξιοπρέπειά και την πίστη της, αλλά αποκτά και κατά μία έννοια την αγιοσύνη, ως μία άλλη Μαρία Μαγδαληνή, καταφέρνοντας να συμβάλλει στη σωτηρία ενός εγκληματία όπως ο Ρασκόλνικοφ.

Θάλεια Ματίκα: Εγώ και η Σόνια - εικόνα 2

Αποκαλυπτική είναι η φράση όπου απευθυνόμενη στο Ρασκόλνικοφ, όταν εκείνος της αποκαλύπτει το έγκλημά του, λέει: ''Ο Χριστός ήρθε στη Γη για να μας μάθει πως να ζούμε, όχι για να μας δίνει δικαιολογίες. Πρέπει να παραδοθείς. Μόνο έτσι θα ξανακερδίσεις το δικαίωμα να θεωρείσαι ζωντανός''. Δείχνει την αγνή πίστη της προς το Θεό που σύμφωνα με εκείνη είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει στη λύτρωση, στη ψυχική σωτηρία, στην-ακόμα και επί γης-ανάσταση, ενός αμαρτωλού.

Η πιο καθοριστική σκηνή με τον Ρασκόλνικοφ είναι όταν εκείνος κυριευμένος από τις τύψεις της ενοχής του αποφασίζει να τη συναντήσει γιατί συνειδητοποιεί ότι είναι ο μόνος άνθρωπος που θα μπορούσε να τον καταλάβει. Ο Ντοστογιέφσκι σ' αυτό το διάλογο θέτει το ζήτημα του ανθρώπινου προορισμού, της ύπαρξης ή όχι του Θεού, της σύγκρουσης ανάμεσα στην πίστη και τη λογική. Ερωτήματα που κυριαρχούν μέχρι σήμερα και δε θα πάψουν ποτέ να απασχολούν τις κοινωνίες.

Στην παράσταση αξίζει να προσέξετε την αναζήτηση των χαρακτήρων για τα πραγματικά κίνητρα των πράξεών τους. Το σαρκασμό και το χιούμορ που μπορεί να αναβλύσει μέσα από ένα κλασσικό κείμενο που πολλές φορές το δέος και ο σεβασμός απέναντί του μπορεί να αποστραγγίξει αυτά τα στοιχεία και να οδηγήσει σε μια σκηνική σοβαροφάνεια.

Περισσότερες πληροφορίες

Έγκλημα και τιμωρία

  • Διασκευή Μυθιστορήματος
  • Διάρκεια: 150 '

Εξαιρετικός ο Τ. Ιορδανίδης στο ρόλο του φτωχού φοιτητή Ρασκόλνικοφ, ο οποίος, θεωρώντας ότι είναι «υπεράνθρωπος», διαπράττει ένα έγκλημα, στην εντυπωσιακή παράσταση του Γεωργιανού διακεκριμένου σκηνοθέτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.