Σμαράγδα Καρύδη: «Tην “ψώνισα” με το μιούζικαλ»

Ονειροπόλα χορεύτρια σε καμπαρέ, η Τσάριτι πάντα σκοντάφτει σε λάθος… εραστή. Όμως εκείνη δεν το βάζει κάτω, αισιοδοξεί και διεκδικεί, μας λέει η Σμαράγδα Καρύδη, πρωταγωνίστρια στο «Sweet Charity» του Μπομπ Φόσι που ανεβαίνει από τις 16/3 στο Μπάντμιντον μ’ ένα all-star ελληνικό καστ.

Σμαράγδα Καρύδη: «Tην “ψώνισα” με το μιούζικαλ»

Ονειροπόλα χορεύτρια σε καμπαρέ, η Τσάριτι πάντα σκοντάφτει σε λάθος… εραστή. Όμως εκείνη δεν το βάζει κάτω, αισιοδοξεί και διεκδικεί, μας λέει η Σμαράγδα Καρύδη, πρωταγωνίστρια στο «Sweet Charity» του Μπομπ Φόσι. Το διάσημο μιούζικαλ ανεβαίνει από τις 16/3 στο Μπάντμιντον μ’ ένα all-star ελληνικό καστ, που έχει την καθοδήγηση του Τσετ Γουόκερ, στενού συνεργάτη του «μίστερ μιούζικαλ» Μπομπ Φόσι.

Σμαράγδα Καρύδη: «Tην “ψώνισα” με το μιούζικαλ» - εικόνα 1

Τι αγαπήσατε περισσότερο στην Τσάριτι;
Όλοι τη λένε κακομοίρα, όμως στην πραγματικότητα είναι από τα πιο δυνατά πλάσματα, κι αυτό μου αρέσει. Ανοίγεται, δεν κρατάει καθόλου άμυνες, δίνεται στο καινούργιο χωρίς να έχει πρόβλημα με το παλιό, κι ό,τι την πληγώνει το ξεχνά. Είναι η απόλυτα αισιόδοξη και θετική γυναίκα, ενώ οι φίλες της (σ.σ. τις ερμηνεύουν η Ντορέτα Παπαδημητρίου και η Νάντια Μπουλέ), είναι πιο κυνικές. Θέλουν να φύγουν από το κλαμπ που δουλεύουν μαζί, αλλά εκείνες, σε αντίθεση με την Τσάριτι, δεν τολμούν να το διεκδικήσουν. Ως ρόλος, δεν είναι από τους πιο δύσκολους που έχω παίξει. Το θέμα είναι να βγάλω τη χαριτομενιά, τη γλύκα, την αισιοδοξία, τη χαρά και την παιδικότητα που έχει. Όλο αυτό δεν είναι κόντρα σε μένα. Είμαι κι εγώ αισιόδοξη, κι όταν η λογική μου λέει ότι όλα θα πάνε χάλια, εγώ λέω ότι όλα θα πάνε καλά.

Σμαράγδα Καρύδη: «Tην “ψώνισα” με το μιούζικαλ» - εικόνα 2

Από τη συνεργασία σας με τον Τσετ Γουόκερ τι έχετε αποκομίσει;
Ο Τσετ μας μαθαίνει τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι πρόβες στο Μπρόντγουεϊ. Σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, οι πρόβες δεν κρατούν περισσότερο από δύο μήνες. Για τον Τσετ και το συνεργάτη του είναι αδιανόητο να φτάσεις στην πρόβα με καθυστέρηση, να μην έχεις πιει καφέ και να μην έχεις ζεστάνει τη φωνή και το κορμί σου. Είναι καλή η μέθοδος που χρησιμοποιεί, έχει πειθαρχία, πλάκα, χιούμορ και τελικά όλα γίνονται με έναν πιο ξεκούραστο τρόπο. Είναι πανέξυπνος, μπορεί να μην ξέρει τη γλώσσα, αλλά καταλαβαίνει και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Γιατί είναι τόσο δημοφιλή τα έργα του Φόσι τόσες δεκαετίες μετά;
Οι χορογραφίες του είναι αξεπέραστες. Οι κινήσεις έχουν δύναμη και, παρότι πολλές φορές μοιάζουν εύκολες, είναι υπερβολικά δύσκολες. Στην Ελλάδα, δεν διδασκόμαστε το στιλ του Φόσι στις δραματικές σχολές, κι απ’ ό,τι έμαθα, ούτε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης ή στη Λυρική. Πάντως, το κινηματογραφικό «Sweet Charity», κατά τη γνώμη μου, δεν η καλύτερη ταινία του και σίγουρα, τώρα που καταπιάνομαι με το θεατρικό, μπορώ να πω ότι αυτό είναι πιο σφιχτό, δεν έχει τόσες κοιλιές όσες η ταινία.

Κινηματογραφικά αριστουργήματα του Φόσι είναι το «Καμπαρέ» και το «Αll that jazz», ταινίες που τις είδα μικρή με τη μαμά μου, στο Εκράν και τη Ριβιέρα, κι έμεινα άναυδη. Πάντα με μάγευε το μουσικό θέατρο, όμως στην Ελλάδα δεν ήταν διαδεδομένο όταν τελείωσα τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Μόνο η Αλίκη Βουγιουκλάκη έκανε τα δικά της, και η Σμαρούλα Γιούλη. Πλέον κάνουμε πάρα πολύ ωραίες παραγωγές και τα περισσότερα νέα παιδιά ξέρουν να χορεύουν και να τραγουδούν.

Σμαράγδα Καρύδη: «Tην “ψώνισα” με το μιούζικαλ» - εικόνα 3

Τι σας δυσκόλεψε στη συγκεκριμένη παραγωγή;
Όλοι βάζουμε τον καλύτερο εαυτό μας και πρέπει να δώσουμε την ίδια βαρύτητα στο χορό, στην κίνηση αλλά και στην ερμηνεία του ρόλου. Στο συγκεκριμένο μιούζικαλ χρειάζεται να είσαι πρώτα ηθοποιός, μετά χορευτής και μετά τραγουδιστής. Τα τραγούδια δεν είναι πολύ δύσκολα, δεν είναι του επιπέδου «Βίκτορ/Βικτόρια». Το πιο δύσκολο για μένα είναι η αντοχή, το να μπορείς να μιλάς χωρίς να λαχανιάζεις. Γι’ αυτό κι έκανα μεγάλη προετοιμασία από το καλοκαίρι. Το μόνο που μου ζήτησε να κάνω ο Γουόκερ ήταν το τρέξιμο, για να μπορώ να βρω τις σωστές αναπνοές. Μετά την παράσταση του «Σικάγο», επειδή την «ψώνισα» με το μιούζικαλ, ξεκίνησα να κάνω μαθήματα τραγουδιού και χορού, και τα συνεχίζω εντατικά.

Σμαράγδα Καρύδη: «Tην “ψώνισα” με το μιούζικαλ» - εικόνα 4

Πιστεύετε πως φτάνει το ταλέντο για να ξεχωρίσει ένας ηθοποιός ή χρειάζεται κάτι περισσότερο;
Θέλει πολλή δουλειά και επανάληψη ιδιαίτερα το μιούζικαλ που έχει πολλές τεχνικές λεπτομέρειες.

Στο άκουσμα του ονόματος σας όλοι θα πουν όμορφη. Σας ενοχλεί η ανάδειξη ενός εξωτερικού χαρακτηριστικού; Τώρα που μεγαλώνω δεν με ενοχλεί.
Νομίζω ότι πλέον ότι είσαι έχει φανεί, ο καθένας έχει σχηματίσει μια άποψη για σένα και τις περισσότερες φορές ό,τι κι αν κάνεις δεν αλλάζεις εύκολα αυτή την άποψη.

Ακούγεστε σαν να τα έχετε «βρει» με τον εαυτό σας.
Έχω χαλαρώσει λίγο, δεν τα έχω βρει απόλυτα γιατί πολλές φορές τα προβλήματα που έχεις σου ξανά χτυπάνε την πόρτα. Ξέρω πλέον να τα αναγνωρίζω και μπορώ να μην τα αφήνω να με μπερδεύουν και να μου φέρνουν εμπόδια. Μερικά προβλήματα βέβαια μπορεί και να μην τα λύνεις ποτέ γιατί ίσως να σε βολεύουν κάπου.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο πράγμα που πρέπει να διαχειριστείτε σε σχέση με τους συναδέλφους;
Το να μπορείς να μιλάς μια κοινή γλώσσα όταν είσαι εντός και εκτός σκηνής. Δεν έχω συναντήσει δύσκολα πράγματα ίσως γιατί τα έχω αποφύγει. Αποφεύγω τις κακοτοπιές, δηλαδή δεν μπλέκω με άτομα που θα με οδηγήσουν σε αδιέξοδο. Δεν μπορώ τους τρελούς. Υπάρχουν συνάδελφοί, σκηνοθέτες και ηθοποιοί που ξεφεύγουν μερικές φορές κι έχουν ακραίες συμπεριφορές. Αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά εγωκεντρισμός. Η δική τους τρέλα πρέπει να καπελώσει τα πάντα. Γενικά μου αρέσει να συζητάω και να βάζω όρια από την αρχή. Έτσι, όλοι ξέρουν με τι έχουν να κάνουν. Προσπαθώ να είμαι ειλικρινής γιατί η ειλικρίνεια σου λύνει θέματα.

Στις τυχόν αρνητικές κριτικές πώς αντιδράτε;
Δεν μου αρέσει να διαβάζω αρνητικά πράγματα, γι’ αυτό και πολλές φορές αποφεύγω τα ανυπόγραφα κείμενα. Δεν ιδρώνει το αφτί μου τώρα πια. Καταλαβαίνω ποιος λέει τι και γιατί, και δεν το παίρνω τόσο προσωπικά. Η κριτική μού αρέσει και την επιζητώ από τους συναδέλφους μου. Το να γράφει όμως κάποιος ότι του ’ρθει επειδή ξύπνησε στραβά ή επειδή πρέπει γενικώς να γράψει κακίες για να πουλήσει το καταλαβαίνω και το αξιολογώ αναλόγως.

Η σχέση σας με τα social media ποια είναι;
Πρόσφατα μπήκα στο instagram, μου αρέσει γιατί είναι νεανικό, ποπ, με διασκεδάζει και είναι ανώδυνο. Βάζω φωτογραφίες της πρόβας, της παράστασης, ποτέ όμως προσωπικές. Δεν έχω καμία σχέση με το facebook και το twitter. Δεν αντέχω το ξεκατίνιασμα. Βλέπω πολλούς φίλους μου να παθαίνουν τρέλα με κάτι που τους έχουν γράψει κι εύκολα να χάνεται ο έλεγχος.

Περισσότερες πληροφορίες

Sweet Charity

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 150 '

Απολαυστικότατο μιούζικαλ που κυλάει όμορφα και ωραία μέσα σε ένα ευχάριστο νεοϋορκέζικο ’60s μουσικοχορευτικό τοπίο, κεντραρισμένο γύρω από τον γοητευτικό και γεμάτο αισιόδοξο χιούμορ χαρακτήρα της Σμαράγδας «Τσάριτι» Καρύδη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.