Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο»

Τι κλείνει μέσα στο «Νηπιαγωγείο» η Μαρία Γοργία, πως στήνει τις χορογραφίες και πως επιλέγει τους συνεργάτες της. Διαβάστε τι είπε στη Μαρία Κρύου για την παράσταση που πρωτοανέβασε τον περασμένο Φεβρουάριο στο Μπαγκλαντές και τώρα επαναλαμβάνεται από τις 23/9.

Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο»

Τι κλείνει μέσα στο «Νηπιαγωγείο» η Μαρία Γοργία, πως στήνει τις χορογραφίες και πως επιλέγει τους συνεργάτες της. Διαβάστε τι είπε στη Μαρία Κρύου για την παράσταση που ανεβάζει στο Μπαγκλαντές από 26/2.

Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο» - εικόνα 1

Το «Νηπιαγωγείο» είναι εμπνευσμένο από τα παιδικά μου χρόνια, από το δικό μου είδος ναρκισσισμού, από τους ανήλικους ενήλικες γονείς μου, αλλά και άλλους, πολύ κοντινούς ανθρώπους που μπήκαν στη ζωή μου αργότερα και μέχρι σήμερα, από την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα της περιόδου της κρίσης, που εμφανίζει κραυγαλαία τολμώ να πω, ανώριμα, “παιδικά” χαρακτηριστικά…Η Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΔΝΤ, οι τράπεζες, το προσφυγικό και η αντιμετώπισή του από την Ευρώπη…τι να πρωτοπώ.

Ένας απώτερος στόχος είναι να αναδειχθεί η σχέση των απωθημένων, ασυνείδητων τραυμάτων από την παιδική ηλικία, με τη ναρκισσιστική διαταραχή, ή για να μη χρησιμοποιώ όρους ψυχολογίας, με το ναρκισσισμό και κυρίως με τον εγωκεντρισμό. Ένας άλλος στόχος είναι να αναρωτηθούμε πόσο μεγάλη σχέση έχουν αυτά τα “παιδικά” ΕΓΩ, τα τόσο ισχυρά, ακατέργαστα και συμπαγή με τις ανώριμες συμπεριφορές που συναντούμε τόσο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις όσο ακόμα και στην πολιτικοκοινωνική σφαίρα.

Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο» - εικόνα 2
«Νηπιαγωγείο»

Χρησιμοποιώ συνδυασμό τεχνικών. Κινητικό αυτοσχεδιασμό με βάση ή σε σχέση με μια ιδέα, εικόνα, αίσθηση, αντικείμενο, σενάριο, contact improvisation, και πολύ αραιά, δικό μου χορογραφημένο υλικό. Αυτά αφορούν το στάδιο της συλλογής υλικού. Στην πορεία κόβω και ράβω, συνθέτω δηλαδή με το υλικό που παίρνω από τις πρόβες, με βάση τη μη-γραμμική αφήγηση που θέλω να δημιουργηθεί. Τα έργα καταλήγουν να είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ πλήρως χορογραφημένου υλικού και αυστηρά δομημένου αυτοσχεδιαστικά υλικού.

Επέλεξα και πάλι την ιδιαίτερα ταλαντούχα Σάνια Στριμπάκου, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του έργου. Τον Τίμο Ζέχα και τη Μυρτώ Δελημιχάλη, οι οποίοι σε άλλες σκηνές πλαισιώνουν τη Σάνια, αλλά σε κάποιες συμπρωταγωνιστούν. Παίζω και εγώ…αλλά, το δικό μου ρόλο σε σχέση με την επιλογή του εαυτού μου γι’ αυτόν, θα αφήσω το κοινό να τον ερμηνεύσει. Οι performers που επιλέγω θέλω να τα έχουν όλα: να είναι και πολύ καλοί χορευτές, και να μπορούν να παίξουν σαν ηθοποιοί, να είναι δημιουργικοί, ανοιχτοί στους πειραματισμούς που θέλω να κάνω κατά τη διάρκεια των προβών και να είναι δουλευταράδες! Σπάνιο πολύ αυτό, αλλά κάποιες φορές εφικτό....

Περισσότερες πληροφορίες

Νηπιαγωγείο

  • Χοροθέατρο
  • Διάρκεια: 60 '

«Το υπερεγώ του ανήλικου ενήλικου δεν είναι παρά η άλλη εκδοχή του παιδικού ναρκισσισμού», δηλώνει η χορογράφος στη νέα της παράσταση με εκφραστικά εργαλεία την κίνηση και το λόγο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" στο Ηρώδειο

Η παράσταση που παρακολούθησαν στην Επίδαυρο περισσότεροι από 15.000 θεατές με τη Μαρία Πετεβή στον ομώνυμο ρόλο ολοκληρώνει την περιοδεία της στο Ηρώδειο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/09/2022

Καταιγισμός θεατρικών επαναλήψεων στις σκηνές της Αθήνας

Συγκεντρώσαμε τις 23 παραστάσεις που σηκώνουν ξανά αυλαία αυτή την εβδομάδα (29/9-5/10) και αξίζει να τις αναζητήσετε.

Στο Άττις συνεχίζεται η "Αναφορά για μια Ακαδημία" του Κάφκα

Η παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου ανεβαίνει ξανά τον Νοέμβριο.

Ο Θωμάς Ζάμπρας με νέο σόλο στο Lunar Space

"Απόφοιτος Λυκείου" ονομάζεται η νέα παράσταση του γνωστού κωμικού που έρχεται για μία και μοναδική παράσταση στον Ελληνικό Κόσμο από το Cinema Alive.

On Ego

Ερεθιστικά φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την ιδέα του Εαυτού θέτει το γοητευτικό έργο του Βρετανού δραματουργού, που μας συστήνει ο Γιάννης Νταλιάνης σε μια προσεγμένη σκηνική παρουσίαση.

Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού

Η ιλαροτραγωδία του Φο απογειώνεται στη σπιντάτη σκηνική εκδοχή του Γιάννη Κακλέα, που μας την ξανασυστήνει φιλτραρισμένη μέσα από την ιταλική λαϊκή παράδοση, αλλά και από σύγχρονες αναφορές.

Το Σώσε

Ένα από τα ευτυχέστερα δείγματα του κωμικού είδους, μια ωδή στο θέατρο, ανεβαίνει σε μια καλοκουρδισμένη παράσταση υψηλής ενέργειας και απολαυστικών ερμηνειών.