Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο»

Τι κλείνει μέσα στο «Νηπιαγωγείο» η Μαρία Γοργία, πως στήνει τις χορογραφίες και πως επιλέγει τους συνεργάτες της. Διαβάστε τι είπε στη Μαρία Κρύου για την παράσταση που πρωτοανέβασε τον περασμένο Φεβρουάριο στο Μπαγκλαντές και τώρα επαναλαμβάνεται από τις 23/9.

Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο»

Τι κλείνει μέσα στο «Νηπιαγωγείο» η Μαρία Γοργία, πως στήνει τις χορογραφίες και πως επιλέγει τους συνεργάτες της. Διαβάστε τι είπε στη Μαρία Κρύου για την παράσταση που ανεβάζει στο Μπαγκλαντές από 26/2.

Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο» - εικόνα 1

Το «Νηπιαγωγείο» είναι εμπνευσμένο από τα παιδικά μου χρόνια, από το δικό μου είδος ναρκισσισμού, από τους ανήλικους ενήλικες γονείς μου, αλλά και άλλους, πολύ κοντινούς ανθρώπους που μπήκαν στη ζωή μου αργότερα και μέχρι σήμερα, από την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα της περιόδου της κρίσης, που εμφανίζει κραυγαλαία τολμώ να πω, ανώριμα, “παιδικά” χαρακτηριστικά…Η Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΔΝΤ, οι τράπεζες, το προσφυγικό και η αντιμετώπισή του από την Ευρώπη…τι να πρωτοπώ.

Ένας απώτερος στόχος είναι να αναδειχθεί η σχέση των απωθημένων, ασυνείδητων τραυμάτων από την παιδική ηλικία, με τη ναρκισσιστική διαταραχή, ή για να μη χρησιμοποιώ όρους ψυχολογίας, με το ναρκισσισμό και κυρίως με τον εγωκεντρισμό. Ένας άλλος στόχος είναι να αναρωτηθούμε πόσο μεγάλη σχέση έχουν αυτά τα “παιδικά” ΕΓΩ, τα τόσο ισχυρά, ακατέργαστα και συμπαγή με τις ανώριμες συμπεριφορές που συναντούμε τόσο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις όσο ακόμα και στην πολιτικοκοινωνική σφαίρα.

Η Μαρία Γοργία μας μιλά για το «Νηπιαγωγείο» - εικόνα 2
«Νηπιαγωγείο»

Χρησιμοποιώ συνδυασμό τεχνικών. Κινητικό αυτοσχεδιασμό με βάση ή σε σχέση με μια ιδέα, εικόνα, αίσθηση, αντικείμενο, σενάριο, contact improvisation, και πολύ αραιά, δικό μου χορογραφημένο υλικό. Αυτά αφορούν το στάδιο της συλλογής υλικού. Στην πορεία κόβω και ράβω, συνθέτω δηλαδή με το υλικό που παίρνω από τις πρόβες, με βάση τη μη-γραμμική αφήγηση που θέλω να δημιουργηθεί. Τα έργα καταλήγουν να είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ πλήρως χορογραφημένου υλικού και αυστηρά δομημένου αυτοσχεδιαστικά υλικού.

Επέλεξα και πάλι την ιδιαίτερα ταλαντούχα Σάνια Στριμπάκου, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του έργου. Τον Τίμο Ζέχα και τη Μυρτώ Δελημιχάλη, οι οποίοι σε άλλες σκηνές πλαισιώνουν τη Σάνια, αλλά σε κάποιες συμπρωταγωνιστούν. Παίζω και εγώ…αλλά, το δικό μου ρόλο σε σχέση με την επιλογή του εαυτού μου γι’ αυτόν, θα αφήσω το κοινό να τον ερμηνεύσει. Οι performers που επιλέγω θέλω να τα έχουν όλα: να είναι και πολύ καλοί χορευτές, και να μπορούν να παίξουν σαν ηθοποιοί, να είναι δημιουργικοί, ανοιχτοί στους πειραματισμούς που θέλω να κάνω κατά τη διάρκεια των προβών και να είναι δουλευταράδες! Σπάνιο πολύ αυτό, αλλά κάποιες φορές εφικτό....

Περισσότερες πληροφορίες

Νηπιαγωγείο

  • Χοροθέατρο
  • Διάρκεια: 60 '

«Το υπερεγώ του ανήλικου ενήλικου δεν είναι παρά η άλλη εκδοχή του παιδικού ναρκισσισμού», δηλώνει η χορογράφος στη νέα της παράσταση με εκφραστικά εργαλεία την κίνηση και το λόγο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.