Οδηγός Θεάτρου

Κριτικές Παραστάσεων Παίζουν Σήμερα Έρχονται Ποιος παίζει που Αθηνόραμα club Προπωλήσεις

Δημήτρης Μακαλιάς και Μίνως Θεοχάρης: «Στην Ελλάδα μας λείπουν ακόμα εκατοντάδες "σύμφωνα”»

Ταλαντούχοι και πολυπράγμονες ο Δημήτρης Μακαλιάς και Μίνως Θεοχάρης έχουν κατασταλαγμένη άποψη για τη ζωή και το θέατρο και την αποτυπώνουν στην κοινή συνέντευξη που έδωσαν στη Μαρία Κρύου με αφορμή το «Smiley», τη νέα παραγωγή του Άβατον.

Προσοχή! Επικοινωνήστε με το θέατρο της επιλογής σας πριν από την έξοδό σας, διότι αρκετές παραστάσεις αναβάλλονται λόγω κρουσμάτων.
Δημήτρης Μακαλιάς και Μίνως Θεοχάρης: «Στην Ελλάδα μας λείπουν ακόμα εκατοντάδες "σύμφωνα”»

Ταλαντούχοι και πολυπράγμονες ο Δημήτρης Μακαλιάς και Μίνως Θεοχάρης έχουν κατασταλαγμένη άποψη για τη ζωή και το θέατρο και την αποτυπώνουν στην κοινή συνέντευξη που έδωσαν στη Μαρία Κρύου με αφορμή το «Smiley», τη νέα παραγωγή του Άβατον.

Δημήτρης Μακαλιάς και Μίνως Θεοχάρης: «Στην Ελλάδα μας λείπουν ακόμα εκατοντάδες "σύμφωνα”» - εικόνα 1

Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον στο έργο του Γκιλιέμ Κλούα;
Δ.Μ.: Με ξάφνιασε η ειλικρίνεια του έργου, που καταφέρνει ταυτόχρονα να μη γίνεται σκληρό και ψυχρό, όπως καμιά φορά είναι η πραγματικότητα. Μιλάει τη γλώσσα του σήμερα, ενώ κλείνει το μάτι για την εξέλιξή μας αύριο. Μας βάζει στον κόσμο των ομόφυλων σχέσεων και μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν έχει καμία απολύτως διαφορά από αυτόν των ετεροφυλόφιλων. Είναι μια ακόμα ιστορία αγάπης που… δεν μοιάζει με τις άλλες!
Μ.Θ.: Πέραν του πολύ σημερινού λόγου, που δεν καμουφλάρεται πίσω από γνωστά κλισέ, με αφορμή δυο αγόρια το έργο μιλάει για κάτι κοινό για όλους μας, τον έρωτα και την αγάπη.

Σε ποια σημεία ταυτίζεστε συναισθηματικά με τον ήρωα που ερμηνεύετε;
Δ. Μ.:
Ο Μπρούνο μου θυμίζει πάρα πολύ εμένα, πριν εμπλακούμε τόσο έντονα με τις νέες μορφές τεχνολογίας. Τότε ήταν όλα πιο αργά. Πιο ισορροπημένα. Πιο κοντά στο δικό μας βιολογικό ρυθμό. Έχει μια ρομαντική νοσταλγία και μια επιμονή στον δικό του κώδικα. Επίσης, προσπαθεί με επιδέξιους τρόπους να φέρει την τύχη με το μέρος του, κάτι το οποίο κάνω και εγώ πολύ έντονα.
Μ.Θ.: Νομίζω πως αυτό που είναι πιο κοντά μου είναι το θέμα που έχει με τη δέσμευση και το πόσο ανεξάρτητα με αυτό που δείχνει κρύβει μια βαθύτερη επιθυμία για συντροφικότητα και συνύπαρξη.

Ποια είναι η πιο ισχυρή φράση που λέτε στο έργο;
Δ. Μ.:
Θα σας πω μια φράση που για μένα είναι όλο το έργο. Μια φράση από το τραγούδι που έγραψε ειδικά για την παράσταση ο Στάμος Σέμσης και τους στίχους ο Μίνως με την Φωτεινή Αθερίδου. Τελειώνει με το: "άσ' τους να λένε, φίλα με". Μια πολιτική θέση. Μια πράξη ελευθερίας. Μια όαση μέσα στην έρημο της μονοτονίας λόγω της οικονομικο-κοινωνικής κρίσης. Μια άρνηση σε όσα μας μαθαίνουν να αντιδρούμε με τους δικούς τους ρυθμούς και τα δικά τους θέλω.
Μ.Θ.: "Πέρασα τη μισή μου ζωή ψάχνοντας κάποιον που να μου μοιάζει αλλά τώρα πια το ξέρω πως δεν είναι αυτό που θέλω."

Μόλις υπογράφτηκε το πρώτο σύμφωνο συμβίωσης στη χώρα μας. Κάτι αλλάζει στην ελληνική κοινωνία;
Δ.Μ.:
Ναι, κάτι. Με ρυθμό χελώνας. Θεωρούμε νίκη τα βασικά πια. Η ελληνική κοινωνία δεν θεωρώ ότι έχει αλλάξει και τόσο πολύ. Κάνει βήματα προς τα μπρος, ενώ θα έπρεπε να τρέχει κατοστάρι. Αδυνατεί να ακολουθήσει την εποχή της. Αδυνατεί να ακολουθήσει τα οικονομικά δεδομένα. Αδυνατεί να δει το λάθος. Αδυνατεί να τιμωρήσει και να αυτοτιμωρηθεί. Το σύμφωνο συμβίωσης είναι μια φωτεινή στιγμή. Μας λείπουν εκατοντάδες ακόμα «σύμφωνα» για να διεκδικήσουμε μια θέση στην έντιμη ιστορία μας.
Μ.Θ.: Έχει αλλάξει εδώ και αρκετό καιρό θεωρώ. Η ελευθερία είναι το μόνο ζητούμενο πίσω από όλα αυτά, ειδικά αυτή την εποχή που όλο το έθνος βιώνει ένα αίσθημα ανελευθερίας και φόβου. Οπότε, ναι, είναι μια αχτίδα φωτός!

Το θέατρο μπορεί να διεκδικήσει κάποια παρεμβατική στάση απέναντι στα κοινωνικά δρώμενα;
Δ. Μ.:
Απ' ότι δείχνουν τα πρόσφατα γεγονότα και με την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου που κατέβηκε κακήν κακώς, θα έλεγα πώς το θέατρο σήμερα παλεύει και βρίσκει παντού τοίχο! Το θέατρο πρέπει να λειτουργεί παρεμβατικά. Πρέπει να δημιουργεί αντιδράσεις. Πρέπει να άλλοτε να μιλά και άλλοτε να φωνάζει. Να μας προβληματίζει και μας επαναπροσδιορίζει. Το θέατρο είναι πολιτική πράξη. Πολύ περισσότερο απ' ότι είναι η πολιτική θέατρο.
Μ.Θ.: Σίγουρα! Και εμείς ως νεότεροι το οφείλουμε όσο μπορούμε να παίρνουμε θέση μέσα από τη τέχνη. Να δείχνουμε στον κόσμο την έξοδο ή την είσοδο...

Τι σας τρομάζει περισσότερο;
Δ. Μ.:
Ο ατομικισμός. Η άγνοια και η αδιαφορία. Όλα έχουν γίνει αριθμοί. Οι ζωές μας, οι ανάγκες μας, οι σκέψεις μας, τα όνειρα μας. Όλα έχουν μεταφραστεί. Στην πραγματική ζωή παιδιά πεθαίνουν μπροστά στα μάτια μας και στα γραφεία της πολιτικής περνάνε μήνες για να συζητήσουν τι θα μπορούσαν να κάνουν για να βοηθήσουν... και πόσο. Το ανθρώπινο είδος περνάει κρίση και εμείς πετάμε αετό.
Μ.Θ.: Ο φόβος που υποχρεωνόμαστε να αισθανόμαστε θέλοντας και μη.

Πως είναι να κάνεις θέατρο σε μια χώρα που δεν στηρίζει εμπράκτως την τέχνη;
Δ. Μ.:
Είναι προσωπική επιλογή. Δεν περίμενα ποτέ το κράτος να κάνει τα αναμενόμενα. Το κάνω γιατί αυτό με εκφράζει και νιώθω ότι έχω πολλά να πω μέσα από τη δουλειά μου. Με κόπο και πολλή δουλειά. Το κράτος όπου έχει εμπλακεί δεν τα έχει πάει και πολύ καλά. Άλλωστε αδυνατεί να στηρίξει τις βασικές αξίες για τους πολίτες του, όπως της επιβίωσης και της ελευθερίας. Νιώθω ότι το κράτος μας σπρώχνει όλους να φύγουμε από εδώ και η χώρα μου με κοιτάζει με βουρκωμένα μάτια και με παρακαλάει να κάνω κάτι.
Μ.Θ.: Αυθόρμητα θα έλεγα απελπιστικό, αλλά μετά αμέσως θα συμπλήρωνα πανέμορφο γιατί σε κάνει να νιώθεις πιο δυνατός. Αυτή η έλλειψη πολυτέλειας που υπήρχε κάποια χρόνια πριν θεωρώ πως βοηθάει εκτός από το να δυσκολεύει. Καθαρίζει το τοπίο και γίνονται δουλειές με ανθρώπους που πραγματικά αγαπούν το θέατρο.

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της τέχνης;
Δ.Μ.:
Δεν υπάρχει εχθρός. Η τέχνη είναι εκεί. Για όλους μας. Εμείς την αναδεικνύουμε και εμείς τη θάβουμε. Επιλογή μας.
Μ.Θ.: Το χρήμα, ξεκάθαρα. Η τέχνη είναι έκφραση. Όταν αρχίζει να γίνεται πηγή πλούτου και όχι έκφρασης, δεν είναι τέχνη.

Αν είχατε τη δυνατότητα να αλλάξετε κάτι τι θα ήταν αυτό;
Δ. Μ.:
Θα μας έκανα όλους δουλευταράδες. Να μάθουμε να είμαστε έντιμοι, με όλα. Στη δουλειά μας, στο κράτος μας, στα συναισθήματα μας, στα θέλω μας, στα όνειρα μας. Θα ήθελα να γελάμε συνέχεια, ακόμα και με τα στραβά. Να είμαστε αισιόδοξοι. Να μην αποζητάμε το εύκολο κέρδος. Να ξαναθυμηθούμε να κοιτάζουμε τον ήλιο και να μυρίζουμε το χώμα. Να ζούμε, απ'την ψυχή ως την ψυχή.
Μ.Θ.: Κάθε μέρα προσπαθώ γι’ αυτό. Αυτό θεωρώ πως είναι η δουλειά μου και γι αυτό τη κάνω, για να αλλάξω κάτι. Κάτι μέσα μου και κάτι ίσως γύρω μου. Δε ξέρω όμως τι, το ψάχνω κι εγώ!

Περισσότερες πληροφορίες

Smiley

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Δύο αγόρια του σήμερα ερωτεύονται, μαλώνουν και παλεύουν να βρουν την αγάπη σε μια εποχή που ο ρομαντισμός ξαναγεννιέται μέσα στα πληκτρολόγια των κινητών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Το "α" με τους πρωταγωνιστές του "Άνοδος: Η Ιστορία των Αντετοκούνμπο"

Συναντήσαμε στην Αθήνα τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα σπουδαία αδέρφια μπασκετμπολιστών στην ταινία της Disney για τη ζωή τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
30/06/2022

Μαρίνα Σάττι, πόσο εύκολο είναι να φτιάξει κανείς ένα δίσκο;

Με αφορμή την παρουσίαση του ντεμπούτου της, "Yenna", στον Κήπο του Μεγάρου (1/7), η πολύπλευρη τραγουδίστρια μιλάει για τις προκλήσεις της δημιουργικής διαδικασίας, τη συνύπαρξη της παράδοσης με την urban κουλτούρα και τα καλοκαιρινά της σχέδια.

Δημήτρης Σωτάκης: "Θα ευχόμουν να λείψει η υστερία..."

Ο μοναδικός, ίσως, Έλληνας κινεζόφωνος συγγραφέας απαντά σε δέκα ερωτήσεις με αφορμή την έκδοση του νέου μυθιστορήματός του "Μισή καρδιά".

Δανάη Στράτου: "Δεν είναι η "ανθρώπινη δράση" που σκοτώνει τον πλανήτη, είναι το ολιγαρχικό εκμεταλλευτικό σύστημα στο οποίο ζούμε"

Η δημιουργός της εμβυθιστικής εγκατάστασης "Burning Issues-Merimbula", που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων μας μίλησε για το περιεχόμενο και τους συμβολισμούς της έκθεσής της, τον τρόπο που προσεγγίζει τα έργα της και τη σημασία της προβολής περιβαλλοντικών κρίσεων μέσα από την τέχνη.

Νάντια Κοντογεώργη: "Βάζοντας χιούμορ στη δραματικότητα έχεις όλα τα χρώματα της ζωής"

Η ταλαντούχα ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο μιούζικαλ "Mamma mia!" που κάνει πρεμιέρα στο City Garden Festival by Christmas Theater, με την υπογραφή της Θέμιδας Μαρσέλλου και 30μελή θίασο.

Κατερίνα Γρέγου: "Στο ΕΜΣΤ θέλουμε να καλλιεργήσουμε την "ιστορική συνείδηση" παρά την "εθνική""

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με την καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ γύρω από την έννοια του κράτους, τις πολιτικές του έθνους και το ρόλο του εθνικού μας μουσείου.

Greek Sting Fan Club: "Οι Scorpions μέχρι και τα mid 90s ήταν μια καλολαδωμένη μηχανή που μας έδινε το ένα διαμάντι μετά το άλλο"

Ο Χρήστος Κάππας, μέλος του fan club των Scorpions στην Ελλάδα, μίλησε στον Χάκο Περβανίδη για τη σχέση αγάπης του ελληνικού κοινού με τους θρυλικούς Σκορπιούς με αφορμή το live τους στις 6 Ιουλίου στο ΟΑΚΑ με προσκεκλημένο τον Alice Cooper.