Γνωριμία με τον Άρη Μπινιάρη

Ρόκαρε με τον Σκαρίμπα στο «Θείο τραγί» και «αφηγείται» ηλεκτρισμένα «Το ‘21». Θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για τον Άρη Μπινιάρη, για το ρόλο που παίζει η μουσική στις παραστάσεις του αλλά και για το τι θα ήθελε να αλλάξει.

Γνωριμία με τον Άρη Μπινιάρη

Ρόκαρε με τον Σκαρίμπα στο «Θείο τραγί» και «αφηγείται» ηλεκτρισμένα «Το ‘21». Θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για τον Άρη Μπινιάρη, για το ρόλο που παίζει η μουσική στις παραστάσεις του αλλά και για το τι θα ήθελε να αλλάξει.

Γνωριμία με τον Άρη Μπινιάρη - εικόνα 1

Η πρώτη μου αληθινά δυνατή εμπειρία στο θέατρο…ήταν οι πρώτες δύο παραστάσεις του «'21» στο Φεστιβάλ Αθηνών, το καλοκαίρι που μας πέρασε. Παίχτηκαν μια μέρα πριν το δημοψήφισμα. Ενώ η Γερμανία απειλούσε με capital control δοξάζοντας τον μοναδικό θεό της, το χρήμα, εμείς αφηγούμασταν την ιστορία των εξοδιτών του Μεσολογγίου που έφτασαν να τρώνε γάτες, ελλείψει τροφής, έτσι ώστε να μην παραδοθούν αιχμάλωτοι.

Η μουσική στις παραστάσεις μου παίζει καθοριστικό ρόλο. Ακριβώς επειδή έχει τη δύναμη να αναβαπτίζει τις λέξεις, να τις αποφορτίζει από την καθημερινή χρήση, να αφαιρεί τα περιττά στολίδια και να τις αφήνει δίχως φιοριτούρες να μιλήσουν μόνες τους.

Γνωριμία με τον Άρη Μπινιάρη - εικόνα 2

Ο αγαπημένος μου ήρωας είναι ο Γιάννης στο «Θείο Τραγί» του Γιάννη Σκαρίμπα γιατί έδρασε ως αντιήρωας, δίχως δηλαδή να γίνει ήρωας. Γι’ αυτό και κατάφερε τελικά να πετύχει το σκοπό του.

Διαβάζοντας για την ελληνική επανάσταση έμαθα πως οι ήρωες τις περισσότερες φορές μένουν μόνοι τους και απομονωμένοι θυσιάζονται και πεθαίνουν. Το ’21 συνέβη αυτό με τους περισσότερους αγωνιστές. Άλλοι προδόθηκαν, άλλοι συκοφαντήθηκαν, άλλοι πέρασαν το υπόλοιπο της ζωής τους φυλακή και άλλοι δολοφονήθηκαν.

Το δίπολο «Ελευθερία ή Θάνατος» λέγεται πως ήχησε το '21. Οι πρώτες όμως, επαναστατικές σημαίες στη Μάνη είχαν πάνω τους το «Νίκη ή θάνατος».

Η μοναδική ελπίδα επιβίωσης
ενεργοποιείται τη στιγμή που αποφασίζεις να ζήσεις.

Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι
αυτό θα ήταν η κακή συνήθεια που έχουμε να επιτρέπουμε σε άλλους να διαχειρίζονται τις προσωπικές μας επιθυμίες. Αυτό συνέβη και το '21. Το αρχικό αίσθημα των αγωνιστών για ελευθερία, το διαχειρίστηκαν αργότερα ντόπιες και ξένες δυνάμεις.

Περισσότερες πληροφορίες

Το ’21

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Punk ορατόριο με θέμα την Επανάσταση του 1821. Έγγραφα των εθνοσυνελεύσεων, μαρτυρίες των ετών 1816-34 αλλά και κείμενα εναντίον της επανάστασης ακούγονται και τραγουδιούνται σε αυτό το ροκ μάθημα Ιστορίας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ένα "Χάπι" από τον Μάνο Καρατζογιάννη

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σταθμός μας συστήνει σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Έντα Γουόλς για για την απουσία της αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/12/2022

Το "Τάο" του Γιώργου Καφετζόπουλου στο Επί Κολωνώ

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε μια άγρια κωμωδία με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Ο Πάνος Μουζουράκης "Σκρουτζ" στο ροκ μιούζικαλ του Μεγάρου Μουσικής

Την αγαπημένη "Χριστουγεννιάτικη ιστορία" του Καρόλου Ντίκενς διασκευάζει ο Χρήστος Σουγάρης με πολυμελή θίασο πρώτης γραμμής και σημαντικούς συντελεστές.

Πρεμιέρα για την "Τρελή του Σαγιό" στο Παλλάς

Σε μια υπερπαραγωγή ανεβάζει ο Πέτρος Ζούλιας το εμβληματικό έργο του Ζαν Ζιροντού με λαμπερό θίασο.

Γνωρίστε την χορογράφο Πηνελόπη Μωρούτ

Στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥ.ΦΑ παρουσιάσει η Πηνελόπη Μωρούτ τη χορογραφική της δουλειά "The Box - That dead space between us", ένα χορευτικό "παιχνίδι" που πραγματεύεται μεταξύ άλλων την αναζήτηση αυτοπροσδιορισμού.

Θεατρικές πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 1 έως 7/12 και ξεχωρίζουν.

Ο γάμος

Ο ρεαλισμός και το ντοκουμενταρίστικο ύφος συναγωνίζονται σε αυτήν τη σκηνική απόδοση του σημαντικού νεοελληνικού έργου, που εκθέτει χωρίς ωραιοποιήσεις την κακοποίηση που επιφυλάσσει η οικογένεια και η κοινωνία στα θύματα βιασμού.