«Ολύμπιος», 24ωρος και ακατάλληλος Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη

Ξέρω ήδη κάποιους Αθηναίους θεατρόφιλους που ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους. Τα 50ά Δημήτρια (26/9-18/10) έχουν, βλέπετε, φέτος κάτι από την παλιά αβανγκάρντ λάμψη τους, με τον Γιαν Φαμπρ να παρουσιάζει το «Όρος Όλυμπος», ένα 24ωρο υπερθέαμα-φόρος τιμής στην αρχαία τραγωδία.

«Ολύμπιος», 24ωρος και ακατάλληλος Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη

«Ολύμπιος», 24ωρος και ακατάλληλος Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη - εικόνα 1
Ακόμη και σκηνή με ...body-painting υπάρχει στο «Mount Olympus»! Photo credits: Wonge Bergmann

Είστε έτοιμοι για ένα 24ωρο βακχευμένο θέαμα ολύμπιου κάλλους και αδυσώπητης πρόκλησης; Γιατί το «Mount Olympus: to glorify the cult of tragedy» («Όρος Όλυμπος: ας δοξάσουμε τη λατρεία της τραγωδίας»), το οποίο φέρνει στις 10/10 στη συμπρωτεύουσα ο Γιαν Φαμπρ, είναι ακριβώς ό,τι υπόσχεται ο τίτλος του: ένας μαραθώνιας διάρκειας δοξαστικός ύμνος στο αρχαίο ελληνικό δράμα.

Σε αυτό­ το πρόσφατο οπτικοακουστικό υπερθέαμα ο 59χρονος διεθνούς φήμης εικονοκλάστης σκηνοθέτης, χορογράφος και εικαστικός «ψυχαναλύει» με πολύ γυμνό, χιούμορ, φασαρία και ωραιότητα τους ήρωες της αρχαίας τραγωδίας – από τον Οιδίποδα μέχρι τη Μήδεια. Αξιο­σημείωτο είναι πως ο Φαμπρ και ο 27μελής θίασός του δέχτηκαν να έρθουν χωρίς αμοιβή, μειώνοντας το κόστος της παραγωγής από τα 75.000 στα 25.000 ευρώ.

Η παράσταση του Φαμπρ δίνει στα 50α Δημήτρια κάτι από την παλιά κοσμοπολίτικη avant-garde λάμψη τους, είναι ακριβώς ό,τι υπόσχεται ο τίτλος του: ένας –μαραθώνιας διάρκειας- δοξαστικός ύμνος στο αρχαίο ελληνικό δράμα.

Είστε έτοιμοι για μια 24ωρη και δεόντως βακχευμένη παραγωγή ...ολύμπιου κάλλους; Γιατί το «Mount Olympus, To glorify the cult of tragedy» («Όρος Όλυμπος, Ας δοξάσουμε τη λατρεία της τραγωδίας»), το οποίο δίνει στα 50α Δημήτρια κάτι από την παλιά κοσμοπολίτικη avant-garde λάμψη τους, είναι ακριβώς ό,τι υπόσχεται ο τίτλος του: ένας –μαραθώνιας διάρκειας- δοξαστικός ύμνος στο αρχαίο ελληνικό δράμα. Ολύμπιοι θεοί, ημίθεοι, θνητοί, τέρατα και ήρωες τραγωδιών –από τον Οιδίποδα μέχρι την Μήδεια- συναντιούνται στο νέο αυτό σκηνικό παραλήρημα του σπουδαίου Φλαμανδού, με την αφορμή μιας άνευ προηγουμένη ...ψυχαναλυτικής συνεδρίας (!), η οποία, καθώς φαίνεται, εμπλέκει και τους θεατές.

«Το βιώνεις σαν μονάδα και, τελικά, αφυπνίζεσαι ως κοινότητα, χάρη και στο συναρπαστικό καταληκτήριο τελετουργικό -ένα είδος σύγχρονης βακχείας. Ο Φαμπρ σου υπενθυμίζει, τελικά, τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος: μικρός αλλά ικανός για τις μεγαλύτερες μάχες», όπως γράφτηκε και στην εφημερίδα «De Standaard». Ή, όπως μου έλεγε κι ο ίδιος ο Φαμπρ στην πιο πρόσφατη συνέντευξη που είχαμε, πριν από μερικά χρόνια, «Μην πτοείστε! Κοιτάξτε γύρω σας: η Ελλάδα είναι γεμάτη ομορφιά!»

«Ολύμπιος», 24ωρος και ακατάλληλος Γιαν Φαμπρ στη Θεσσαλονίκη - εικόνα 2
«Ο νεκρός επιστρέφει στην αγαπημένη του». Photo credits: Mare Mutić

Κι αν ο Φαμπρ κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας, δεκατρείς ακόμη αξιοσημείωτες θεατρικές παραγωγές περιλαμβάνονται στο θεατρικό σκέλος του φεστιβάλ των Δημητρίων, με την περσινή εναρκτήρια παραγωγή της Στέγης, τα «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου στη σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη, να σηκώνουν την αυλαία στις 28/9 και την «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ από την καταξιωμένη Βελγική ομάδα TgStan να τη ρίχνουν και, στο μεσοδιάστημα, να …παρελαύνουν παραστάσεις τόσο της δικής μας Λένας Κιτσοπούλου (επαναλαμβάνει το πρόσφατο «Μια μέρα, όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα..») όσο και του Σλοβένου σκηνοθέτη Jenej Lorenci (με το πειραγμένα ρομαντικό «Ο νεκρός επιστρέφει στην αγαπημένη του») ή του Silviu Purcarete, ο οποίος ηγείται του Εθνικού Θεάτρου Ρουμανίας Radu Stanca και φέρνει εδώ τον παράδοξο «Οιδίποδά» του. Κι αν η Leibniz Live Art Company κάνει την εμφάνισή της με μια παράσταση-«ζωντανό μανιφέστο» για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το ντουέτο Zierle & Carter διερευνά τη δυναμική των ανθρώπινων σχέσεων

Ενδιαφέρον έχουν και οι δύο παραγωγές με ελεύθερη είσοδο στις 9/10: η σκυταλοδρομία ποίησης και επιτέλεσης σε επιμέλεια του Βασίλη Αμανατίδη με τίτλο «EXULAT […poeta in terra…] όσο και η site-specific δουλειά του Γιάννη Ρήγα-φόρος τιμής στην comedia dell’ arte, βάσει των κωμικών «Δίδυμων της Βενετίας» του Κάρλο Γκολντόνι, σε διάφορους εξωτερικούς χώρους της συμπρωτεύουσας από τους σπουδαστές του Γ’ έτους της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Το «Mount Olympus, To glorify the cult of tragedy» παρουσιάζεται στις 10/10, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο του φεστιβάλ «50α Δημήτρια» (26/9-18/10). Αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ και περισσότερες πληροφορίες-προπώληση για όλες τις παραστάσεις από το http://dimitria.thessaloniki.gr/

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.