Μπορεί ένας νέος ηθοποιός, εκφέροντας αποκλειστικά και μόνο αριθμούς, να δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής; Αυτό κάνει ο Αντώνης Μυριαγκός στο «Αmor», την παράσταση-εικαστικό μανιφέστο του Θόδωρου Τερζόπουλου για την αρρώστια των καιρών μας: την ηδονή της κερδοσκοπίας.
Ζωγράφος. Μαθητής του Δημοσθένη Κοκκινίδη και του Δημήτρη Μυταρά. Συνεργάτης του Άγγελου Μέντη επί των κοστουμιών και του μαγικιάζ στην περίφημη τελετή έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Αυτός ήταν ο Αντώνης Μυριαγκός. Μέχρι που κάποια στιγμή «έμπλεξε» με το θέατρο. Και ύστερα από μια οντισιόν το 2005, βρέθηκε στο Μεξικό να παίζει τον Προμηθέα στην περιοδεία της παράστασης «Επίγονοι» του Θόδωρου Τερζόπουλου στη Λατινική Αμερική. Από τότε παραμένει σταθερός πρωταγωνιστής του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη, μέλος του θιάσου Άττις και ιδανικός εκφραστής της απαιτητικής μεθόδου υποκριτικής του Τερζόπουλου.
Η πορεία του γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρουσα χάρη σε μια σημαντική λεπτομέρεια. Ανατρέποντας το μύθο του «φευγάτου» καλλιτέχνη, ο Μυριαγκός μπορεί μεν τα βράδια να δίνεται ολόψυχα στη σκηνή και να καταθέτει ερμηνείες πυρφόρες, στα όρια της φυσικής αντοχής και της πνευματικής εγρήγορσης αλλά στην εκτός σκηνής ζωή του, είναι ένας οικογενειάρχης, πατέρας δύο δίδυμων νηπίων που μόλις πήγαν παιδικό σταθμό.
Ο Μυριαγκός, με καταγωγή από τη Χίο, έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Μόντρεαλ –η οικογένειά του άφησε τον Καναδά και επέστρεψε στην Ελλάδα όταν ήταν πια επτά ετών. Οι δυο αδερφές του έχουν επίσης ασχοληθεί με τις Τέχνες: η Καλλιρρόη είναι ηθοποιός (αυτήν τη σεζόν συνεργάζεται με το Θέατρο Τόπος Αλλού) και η Τόνια εργάζεται στο ενδυματολογικό τμήμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Ο ίδιος σημαδεύτηκε από τη γνωριμία του με τον Αλέξη Δαμιανό όταν ήταν ακόμη είκοσι ετών.
Με μια παρέα συμφοιτητών του, πέρασε έναν ολόκληρο χειμώνα στο σπίτι του Δαμιανού στην Εκάλη, με τον θρυλικό σκηνοθέτη να τους διαβάζει τα Ομηρικά έπη. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Εμπρός, έχοντας δασκάλους τον Τάσο Μπαντή, την Άννα Μακράκη και τον Δημήτρη Καταλειφό. Εκτός από τον Τερζόπουλο, έχει επίσης συνεργαστεί με την Αμαλία Μουτούση, τον Άρη Ρέτσο, την Λίλο Μπάουρ, τον Μισέλ Φάις, την Αλεξία Καλτσίκη, την Έλενα Τιμπλαλέξη, τον Θάνο Παπακωνσταντίνου κ.α.
Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, ο Μυριαγκός είναι ο ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών του Θόδωρου Τερζόπουλου στην παράσταση «Amor» που βασίζεται στο ποιητικό κείμενο του Θανάση Αλευρά. Σε ένα αφαιρετικό και μνημειώδες σκηνικό κατασκευασμένο από τον Μπάμπη Τερζόπουλο, -μια συμβολική υψικάμινος της οικονομικής κρίσης- και υπό τους μηχανικούς ήχους του Παναγιώτη Βελιανίτη, ο Μυριαγκός, μέσα σε ένα παραλήρημα, καταμετρά ηδονιστικά νούμερα σχεδόν μέχρι να του κοπεί η ανάσα. Τα δάχτυλά του τρέχουν σαν τρελά στον αέρα, σφυροκοπούν σε μια αόρατη μηχανή ποσά και δείκτες (Ντάου Τζόουνς και Νάσντακ), στεγαστικά δάνεια και άτοκες δόσεις. Έχει στο πλάι του την Αγλαΐα Παππά, θαμμένη μέχρι τη μέση, να τον εκλιπαρεί να τη βάλει στο «παζάρι».
Με το κοστούμι του χρηματιστή και το εκστατικό βλέμμα του διονυσιασμένου, ο Μυριαγκός θα δειγματίσει όσα εκείνη του προσφέρει –από τα θεατρικά της αξεσουάρ μέχρι τα ζωτικά της όργανα- και, θα φτάσει, αυνανιζόμενος από την υπερβάλλουσα προσφορά της, σε οργασμό –όταν εκείνη καταρρεύσει, εκείνος θα απομείνει μονάχος, να σκαρφαλώνει στους τοίχους του θεάτρου αλυχτώντας κι ουρλιάζοντας: «Αmor!». Κάπως έτσι, ο βακχευμένος οπαδός των χρηματιστηρίων αποζητά, στο φινάλε, εκείνο που όλοι ζητούν: την αγάπη. Η υποδειγματικά δουλεμένη, σπαρακτικά εκτελεσμένη και συναισθηματικά πάλλουσα ερμηνεία του Μυριαγκού σε αυτό το ιδιότυπο θέαμα που αισθητοποιεί το υπαρξιακό τέλμα της κρίσης κάνοντας έκκληση στον απολεσθέντα ανθρωπισμό και την αγάπη, είναι μοναδική. Μην τη χάσετε.
Ο Αντώνης Μυριαγκός παίζει, για δεύτερη χρονιά, στην παράσταση «Αmor» του Θόδωρου Τερζόπουλου που ανεβαίνει από τις 30 Νοεμβρίου στο θέατρο Άττις.
Περισσότερες πληροφορίες
Amor
Σε ένα εικαστικής υφής θέαμα, δύο ηθοποιοί ερμηνεύουν ακραίες συμπεριφορές, χειραγωγούνται από την εξουσία και χειραγωγούν ο ένας τον άλλον. Ίσως όμως ο έρωτας μπορεί να τους σώσει