Ραντεβού στην ταράτσα του ΕΜΣΤ για τις πιο εντυπωσιακές θερινές προβολές

Αφιέρωμα στις απαρχές της βιντεοτέχνης ετοιμάζει ο κινηματογράφος Cinefix αυτή την εβδομάδα.

Τα ερείπια στην πλάτη μας ©Μαρ Ευσταθιάδη

Συνεχίζονται οι προβολές στην ταράτσα του ΕΜΣΤ, στον εντυπωσιακό κινηματογράφο Cinefix, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.).

Με αφορμή την σειρά εκθέσεων "What if Women Ruled the World", το ΕΜΣΤ παρουσιάζει έργα σημαντικών και πρώιμων φεμινιστικών έργων βίντεο από τη δεκαετία του 1970 έως τη δεκαετία του 1990 -από τη συλλογή του- τα οποία είχαν σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε το φύλο, την αναπαράσταση και το σώμα.

Η εμπορική διάθεση οικονομικής και φορητής τεχνολογίας βίντεο προς το τέλος της δεκαετίας του 1960 σηματοδότησε τη γέννηση της τέχνης του βίντεο και πολλές γυναίκες καλλιτέχνιδες υιοθέτησαν το μέσο και καθόρισαν την εξέλιξή του. Το βίντεο είχε τεράστιο αντίκτυπο στην εισαγωγή της κινούμενης εικόνας στον χώρο της τέχνης, ανοίγοντας ένα νέο σύμπαν πειραματισμού. Σε αυτές τις πρώτες ταινίες παρατηρούμε πώς η εικόνα μπορούσε να διαμορφωθεί και να υποστεί επεξεργασία εκ νέου, ακόμα και να αλλοιωθεί ή να σβηστεί· παρατηρούμε πώς η ζωγραφική και το φιλμ συγχωνεύονται και πώς δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά πολύπλοκες και "πειραγμένες" συνθέσεις εικόνων και ήχων. Τόσο ως μέσο δημιουργίας όσο και διαμαρτυρίας, το βίντεο έγινε βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη της φεμινιστικής τέχνης τη δεκαετία του 1970, καθιστώντας το γυναικείο σώμα και την ταυτότητα τόπο οπτικής και πολιτικής εξερεύνησης.

Το πρόγραμμα παρουσιάζει μερικές από τις πιο εμβληματικές και επιδραστικές πρώιμες φεμινίστριες καλλιτέχνιδες που συνέβαλαν ιστορικά προς αυτή την κατεύθυνση, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Το πρόγραμμα

Lynda Benglis Θηλυκή ευαισθησία
© Electronic Arts Intermix, Νέα Υόρκη
Lynda Benglis, "Θηλυκή ευαισθησία", 1973. Βιντεοταινία, έγχρωμη, με ήχο, διάρκεια 14΄
  • Martha Rosler, Semiotics of the Kitchen, 1975
  • Κατερίνα Θωμαδάκη & Μαρία Κλωνάρη, Requiem pour le XXe siècle, 1994
  • Dara Birnbaum, Technology / Transformation: Wonder Woman, 1978-1979
  • Λίνα Θεοδώρου, Hippodrome, 1997 - 1999
  • Lynda Benglis, Female Sensibility, 1973
  • Pipilotti Rist, I am not the girl who misses much, 1986
  • Steina, Violin Power, 1970 - 1978
  • Carolee Schneemann, Up To and Including her Limits, 1976

Συνολική διάρκεια: 100 λεπτά

Είσοδος €2 στο Ταμείο Έκδοσης Εισιτηρίων του ΕΜΣΤ και αγορές online εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ)
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Φόνισσες" επαναστατούν στο State of Concept

Σύγχρονοι καλλιτέχνες εμπνέονται από το αριστούργημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και διερευνούν το αρχέτυπο της επικίνδυνης γυναίκας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/09/2024

"Η πλεξούδα": 3 πράγματα που ίσως δεν ήξερες για το βιβλίο πίσω από την ταινία

Με αφορμή την κυκλοφορία της ταινίας, επιστρέφουμε για λίγο στις σελίδες που έγραψε αλλά και έφερε στη μεγάλη οθόνη η Λετισιά Κολομπανί.

"Kurinuki": Γνωρίστε μια πρωτόγονη μορφή ιαπωνικής τέχνης

Με σημείο αναφοράς έργα από τη Συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, οι συμμετέχοντες στο νέο εργαστήριο θα δημιουργήσουν μοναδικά κεραμικά χρηστικά αντικείμενα.

"Sleep with angels": Μια εικαστική αναζήτηση της αλήθειας στην εποχή της υπερπληροφόρησης

Η έκθεση στην γκαλερί Thalatta.art μάς καλεί να αναστοχαστούμε την έννοια της αλήθειας σε μια εποχή όπου η ακατάπαυστη ροή πληροφοριών έχει υποκαταστήσει την ουσιαστική γνώση και επικοινωνία.

Στον Ιανό για την παρουσίαση του βιβλίου "Η Γλυπτική του Γιώργου Χουλιαρά στα Χανιά. Συλλογή Μανούσου Καπάκη"

Ο επιμελητής του Ιανού Κωστής Καζαμιάκης, στο πλαίσιο του κύκλου συζητήσεων "Περί Ωραίου", συνομιλεί και παρουσιάζει το βιβλίο.

Τα "Plásmata" της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφουν στην Αθήνα!

Τα "Plásmata III" θα μεταμορφώσουν ξανά την πρωτεύουσα σε ένα ζωντανό εργαστήριο.

Φουτουριστικό θα είναι το νέο βιβλίο της J.K. Rowling

Η δημιουργός του "Harry Potter" έχει ξεκινήσει τη συγγραφή μιας νέας ιστορίας.