Τελευταίες ξεναγήσεις στην έκθεση "Αντικείμενα - Τόποι 1922-2022"

Η έκθεση στο Το Μουσείο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ περιλαμβάνει οικογενειακά ενθυμήματα μελών της Φιλοσοφικής Σχολής με προσφυγική καταγωγή.

'Αντικείμενα τόποι, 1922-2022'

Το Μουσείο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ διοργανώνει δύο τελευταίες ξεναγήσεις στις 11 Μαρτίου και στις 18 Μαρτίου (11 π.μ.),  στο πλαίσιο της έκθεσης με οικογενειακά ενθυμήματα μελών της Φιλοσοφικής Σχολής με προσφυγική καταγωγή "Αντικείμενα - Τόποι 1922-2022".

Αντικείμενα που στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν έρθει από τις παλιές πατρίδες, την Ανατολική Θράκη, την Κωνσταντινούπολη και την περιοχή της, τον Πόντο, τον Ελλήσποντο, τη Μαγνησία, τη Σμύρνη και την ενδοχώρα της, την Καππαδοκία, συγκεντρώθηκαν στο Μουσείο Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, όλα κειμήλια που συνδέουν τους ανθρώπους της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών με το προσφυγικό τους παρελθόν και τα πολλαπλά νοήματα της προσφυγικής ταυτότητας. Μέσα από αυτά τα αντικείμενα τόπους, ξεπηδούν οι μικρές ιστορίες που κρύβουν, ιστορίες μιας άνετης αστικής ζωής ή μιας απλής καθημερινότητας, ιστορίες βίαιου ξεριζωμού, ανταλλαγής ή εξαναγκασμού, ιστορίες νέου ξεκινήματος, ανάτασης και επιτυχίας στις νέες πατρίδες. Και πίσω από τα αντικείμενα βρίσκονται βέβαια τα πρόσωπα, σε στιγμές οικογενειακής πληρότητας, επιτυχημένης ωριμότητας ή αυτάρεσκης νεανικότητας.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αντικείμενα Τόποι 1922-2022

  • Ιστορικές - Αρχαιολογικές

Αντικείμενα που στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν έρθει από τις παλιές πατρίδες, την Ανατολική Θράκη, την Κωνσταντινούπολη και την περιοχή της, τον Πόντο, τον Ελλήσποντο, τη Μαγνησία, τη Σμύρνη και την ενδοχώρα της, την Καππαδοκία, συγκεντρώθηκαν στο Μουσείο Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, όλα κειμήλια που συνδέουν τους ανθρώπους της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών με το προσφυγικό τους παρελθόν και τα πολλαπλά νοήματα της προσφυγικής ταυτότητας. Μέσα από αυτά τα αντικείμενα τόπους, ξεπηδούν οι μικρές ιστορίες που κρύβουν, ιστορίες μιας άνετης αστικής ζωής ή μιας απλής καθημερινότητας, ιστορίες βίαιου ξεριζωμού, ανταλλαγής ή εξαναγκασμού, ιστορίες νέου ξεκινήματος, ανάτασης και επιτυχίας στις νέες πατρίδες. Και πίσω από τα αντικείμενα βρίσκονται βέβαια τα πρόσωπα, σε στιγμές οικογενειακής πληρότητας, επιτυχημένης ωριμότητας ή αυτάρεσκης νεανικότητας.

Μουσείο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης

Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Crossbreeds": Ο Αύγουστος Βεϊνόγλου προτείνει ένα ανοίκειο μέλλον που θολώνει τα όρια έμψυχου-άψυχου

Η νέα έκθεση του καλλιτέχνη παρουσιάζει μια σειρά από νέα γλυπτά και σχέδια που προσομοιώνουν τη διαδικασία της πετροποίησης μέσω της χρήσης πορσελάνης, χαρτοπολτού και διαφορετικών πλαστικών εξαρτημάτων από αυτοκίνητα και άλλα μηχανήματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/03/2023

Οι νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις Ψυχογιός είναι για κάθε ηλικία

Νέοι τίτλοι ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας για παιδιά και ενήλικες, που είναι διαθέσιμοι από σήμερα από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Τετράποδοι επισκέπτες στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Μια συνεργασία του ΕΜΣΤ με το Τμήμα Αστικής Πανίδας του Δήμου Αθηναίων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4/4).

Η Σταματία Δημητρακοπούλου αποχαιρετά την Art Athina

Η Δημητρακοπούλου ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια της αθηναϊκής φουάρ για έξι συνεχόμενα χρόνια.

Μια ματιά στη ζωγραφική του Βασίλη Σίμου

Μια έκθεση με αναδρομικό χαρακτήρα που περιλαμβάνει μια επιλογή έργων του Λαμιώτη ζωγράφου από το 1954 έως το 2014.

Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου: Μια δεκαετία δημιουργικότητας και πολιτιστικής αναγέννησης

Το μουσείο γιορτάζει δέκα χρόνια δράσης και μας καλεί να εξερευνήσουμε τους ανανεωμένους χώρους και τη βιομηχανική ιστορία του μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα. Η διευθύντρια του ΒΜΦ Μαρία Φλώρου μιλάει στο "α" για τις επετειακές εκδηλώσεις αλλά και την παρακαταθήκη του ως μνημείου βιομηχανικής κληρονομιάς.

Έργα ζωγραφικής από την Αμμόχωστο φιλοξενούνται στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά

Στην Πινακοθήκη παρουσιάζονται 25 έργα της Δημοτικής Πινακοθήκης Αμμοχώστου, τα οποία για 45 χρόνια οι Κύπριοι τα θεωρούσαν χαμένα, αφού εγκαταλείφθηκαν στην Αμμόχωστο το 1974 με την εισβολή.