Οι εκθέσεις που ανυπομονούμε να δούμε τον Μάρτιο

Διακρίσεις στον χώρο της τέχνης, αφιερώματα στην Άλκη Ζέη, ερωτήματα για την ταυτότητα και τη θηλυκότητα. Διαλέξαμε 7 από τις πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις που έρχονται τον Μάρτιο στην Αθήνα και δεν πρέπει να χάσετε.

The Guerrilla Girls © Andrew Hinderaker

The Art of Behaving Badly

Διαβάστε Επίσης

Το πολυαναμενόμενο φεστιβάλ WOW Athens 2023, που φιλοξενείται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα έργα των ανώνυμων καλλιτέχνιδων και ακτιβιστριών Guerrilla Girls. Χαρακτηριστικά στα έργα τους είναι το σκανδαλώδες οπτικό υλικό, συνταρακτικοί τίτλοι και στατιστικά στοιχεία που αποκαλύπτουν διακρίσεις λόγω φύλου ή εθνοτικής καταγωγής, καθώς και τη διαφθορά στον χώρο των τεχνών, του κινηματογράφου, της πολιτικής και της ποπ κουλτούρας. Στην έκθεσή τους στην Αθήνα, αφίσες, βίντεο και άλλες μορφές τέχνης στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από ζητήματα διακρίσεων στις εικαστικές τέχνες.

Info: ΚΠΙΣΝ (Αίθριο 4ου Ορόφου ΕΒΕ) | 27/3-20/4 | Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 10 π.μ. - 9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Άλκη Ζέη 1923-2020. Ο μεγάλος περίπατος της Άλκης

Άλκη Ζέη

Διαβάστε Επίσης

Με αφορμή το Λογοτεχνικό Έτος 2023 Άλκη Ζέη, το Μουσείο Μπενάκη και το ΥΠΠΟΑ διοργανώνουν μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για την αγαπημένη συγγραφέα, προβάλλοντας σημαντικούς σταθμούς από τη ζωή και το έργο της. Μέσα από τα εκθέματα  αναδεικνύεται η επαφή της με τον δημόσιο βίο της εποχής και αποκαλύπτονται οι σχέσεις συνάφειας ανάμεσα στα βιβλία της και τη σύγχρονη ιστορία.

Εγκαίνια: 15/3 (7 μ.μ.)

Info: Μουσείο Μπενάκη | 16/3-15/4 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Κυρ.: 10 π.μ. - 6 μ.μ., Παρ., Σαβ.: 10 π.μ. - 10 μ.μ. | Είσοδος: €6, €5

Ex Corpo

Μαίρη Ζυγούρη Ex Corpo

Ένα πολυδιάστατο εγχείρημα στήνεται στο Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη και φέρνει στο επίκεντρο το ζήτημα της ταυτότητας: ανυπαρξία, εκσωμάτωση, δημιουργία ενός νέου εγώ και η ύπαρξη μιας ρευστής ταυτότητας είναι θέματα που απασχολούν τη Μαίρη Ζυγούρη, η οποία εντάσσει στο έργο της επιτελεστικές περσόνες που πρωταγωνιστούσαν σε παλαιότερες περφόρμανς της, ντελεζιανές διαφυγές αλλά και το ταρώ, μέσα στο οποίο κρύβονται  θηλυκά σύμβολα και έννοιες συνυφασμένες με τη μεταμόρφωση και την απελευθέρωση του σώματος.

Εγκαίνια: 9/3 (6-9 μ.μ.)

Info: Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη | 9/3- 23/4 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 4 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Ζωφοριάζουσες

Παλίντα Γεωργουλάκου Ζωφοριάζουσες
© Kamil Kamieniecki

Στο Ίδρυμα Κακογιάννη στήνεται ένας αρχαίος γυναικείος χορός με κροκοσυλλέκτριες της Θήρας, την Αφροδίτη της Μήλου, τη Νίκη της Σαμοθράκης και τις Καρυάτιδες. Η Παλίντα Γεωργουλάκου εμπνέεται από το γυναικείο κάλλος των αρχαιοελληνικών αγαλμάτων και τοιχογραφιών και έτσι δημιουργεί τις ζωγραφικές συνθέσεις της. Αφετηρία για αυτή τη νέα σειρά έργων υπήρξε η αγωνία της καλλιτέχνιδας για τον ξενιτεμό των ελληνικών αριστουργημάτων της κλασσικής αρχαιότητας, στοιχείο που την ώθησε στη μελέτη των μνημείων και την απεικόνιση ενός σιωπηλού αρχαίου γυναικείου χορού που επιστρέφει σπίτι του. 

Εγκαίνια: 14/3 (7 μ.μ.)

Info: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | 2/3-2/4 | Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 6-10 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Από το Βυζάντιο στον Νεότερο Κόσμο. Χειροποίητα Κεραμικά της Χίου (17ος-19ος αι.)

Από το Βυζάντιο στον Νεότερο Κόσμο Χειροποίητα Κεραμικά της Χίου έκθεση
© Άγγελος Βλαστάρης

Στόχος της νέας περιοδικής έκθεσης του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου είναι να αναδείξει το νεότερο υλικό πολιτισμό, την ιστορία και την κοινωνία της Χίου μέσα από την παρουσίαση κεραμικών σκευών καθημερινής χρήσης. Κατά τα νεότερα χρόνια, τα ντόπια εργαστήρια έφτιαχναν διάφορων ειδών κεραμικά, από χειροποίητα ογκώδη κεραμίδια και στιβαρά πιθάρια έως τροχήλατες στάμνες και μικροσκοπικά κανατάκια για τη διακίνηση της μαστίχας. Πιθάρια, αγωγοί, κεραμίδια, λεκάνες και πολλά άλλα κεραμικά αντικείμενα παρουσιάζονται στους χώρους του μουσείου αναδεικνύοντας όχι μόνο την αξία της πανάρχαιας αυτής τέχνης, αλλά και την πολιτιστική και οικονομική ακμή της Χίου εκείνη την περίοδο. Στα εγκαίνια θα παρουσιαστεί επίσης το βιβλίο του Νίκου Λιάρου "Κεραμικά της Χίου (17ος-19ος αι.) Η συλλογή του Άγγελου Βλαστάρη".

Εγκαίνια: 9/3 (4 μ.μ.)

Info: Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο | 10/3-15/5 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Πεμ., Παρ., Σαβ., Κυρ.: 8.30 π.μ. – 3.30 μ.μ. | Είσοδος: €4, €8

Βασίλης Σκυλάκος: Το χέρι. Έργα 1957-1997

Βασίλης Σκυλάκος Το χέρι Έργα 1957-1997
Σκυλάκος, γλυπτό στον δημόσιο χώρο, 1976

Η πρώτη αναδρομική έκθεση για το έργο του Βασίλη Σκυλάκου παρουσιάζει ένα πανόραμα της δουλειάς του, ξεκινώντας από το 1960 και φτάνοντας μέχρι και τη δεκαετία του '90. Η πολύπλευρη καλλιτεχνική του πρακτική ξεδιπλώνεται μέσα από την έκθεση, προβάλλοντας τη δουλειά του όχι μόνο ως ζωγράφος και γλύπτης, αλλά και διακοσμητής εσωτερικών χώρων, σχεδιαστών κοσμημάτων και παλαιοπώλης.

Εγκαίνια: 10/3 (5-10 μ.μ.)

Info: Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων | 10/3-23/4 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Κυρ.: 10 π.μ. - 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Η εκδρομή

Χριστίνα Κάλμπαρη Η εκδρομή
ΣΚΗΝΗ ΙΙ, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 163x244cm

Ο τίτλος της νέας έκθεσης της Χριστίνας Κάλμπαρη είναι μια έμμεση αναφορά στη νουβέλα "Η εκδρομή των κοριτσιών που χάθηκαν" της Anna Seghers. Μέσα από το βιβλίο, η Κάλμπαρη βρίσκει έναν τρόπο να κατανοήσει καλύτερα τη δουλειά της. Στις ατμοσφαιρικές εικόνες που ζωγραφίζει, εστιάζει στο θάμπωμα της μνήμης που συναντάει ο αναγνώστης διαβάζοντας τις σκέψεις της πρωταγωνίστριας της "Εκδρομής των κοριτσιών που χάθηκαν". Η Κάλμπαρη αντιλαμβάνεται τους χώρους στα έργα της ως σκηνικά, εργαλεία για να εκφράσει τα συναισθήματα που θέλει να αποτυπώσει. Με αυτόν τον τρόπο η καλλιτέχνιδα νιώθει ότι γίνεται μέρος του ζωγραφικού τοπίου και έτσι συμμετέχει στην αφήγηση αναπολώντας το παρελθόν. 

Εγκαίνια: 23/3 (6-9 μ.μ.)

Info: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων | 23/3-14/5 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Από το Βυζάντιο στον Νεότερο Κόσμο. Χειροποίητα Κεραμικά της Χίου (17ος-19ος αι.)

  • Ιστορικές - Αρχαιολογικές

Στόχος της έκθεσης είναι να αναδειχθεί μέσα από τα κεραμικά σκεύη καθημερινής χρήσης ο νεότερος υλικός πολιτισμός, η ιστορία και η κοινωνία του νησιού της Χίου. Η μεγάλη πολιτιστική και οικονομική ακμή της Χίου στους νεότερους χρόνους, η εντατική αγροτική και μεταποιητική δραστηριότητα (με χαρακτηριστικότερη την παραγωγή της μαστίχας) και η στρατηγική θέση του νησιού κοντά σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και θαλάσσιους δρόμους, συνετέλεσαν στο να αναπτυχθεί μια ποικιλόμορφη αγγειοπλαστική παραγωγή. Τα εργαστήρια του νησιού έφτιαχναν μια σειρά από διαφορετικά κεραμικά, από χειροποίητα ογκώδη κεραμίδια και στιβαρά πιθάρια έως τροχήλατες στάμνες και μικροσκοπικά κανατάκια για τη διακίνηση της μαστίχας. Τα χειροποίητα κεραμικά στα οποία εστιάζει η έκθεση είναι ποικίλα, από πιθάρια, πιθοειδή και καπάκια πιθαριών έως κανάλια, αγωγούς, κεραμίδια, λεκάνες και ότι άλλο ήταν πολύ ογκώδες για να κατασκευαστεί πάνω στον τροχό. Για την παραγωγή των χειροποίητων κεραμικών υπήρχαν εξειδικευμένοι αγγειοπλάστες οι οποίοι ονομάζονταν “καναλάδες”. Οι “καναλάδες” χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα μείγματα πηλών, είχαν συγκεκριμένα εργαλεία και έψηναν τα κεραμικά τους σε ιδιότυπους κλιβάνους, εξασκούσαν δηλαδή μια ιδιαίτερη και πανάρχαια τεχνολογική αλυσίδα που κατάγονταν από το Βυζάντιο και επιβίωσε στο νεότερο Αιγαίο μόνο στη Χίο.

Μαίρη Ζυγούρη. Ex Corpo

  • Μεικτά Μέσα

Ένα πολυδιάστατο εγχείρημα στήνεται στο Μουσείο «Αγγελική Χατζημιχάλη» και φέρνει στο επίκεντρο το ζήτημα της ταυτότητας: ανυπαρξία, εκσωμάτωση, δημιουργία ενός νέου εγώ και η ύπαρξη μιας ρευστής ταυτότητας είναι θέματα που απασχολούν τη Μαίρη Ζυγούρη, η οποία εντάσσει στο έργο της επιτελεστικές περσόνες που πρωταγωνιστούσαν σε παλαιότερες περφόρμανς της, ντελεζιανές διαφυγές αλλά και το ταρώ, μέσα στο οποίο κρύβονται θηλυκά σύμβολα και έννοιες συνυφασμένες με τη μεταμόρφωση και την απελευθέρωση του σώματος.

Βασίλης Σκυλάκος: Το χέρι. Έργα 1957-1997

  • Αφιερώματα

Η πρώτη αναδρομική έκθεση για το έργο του Βασίλη Σκυλάκου παρουσιάζει ένα πανόραμα της δουλειάς του, ξεκινώντας από το 1960 και φτάνοντας μέχρι και τη δεκαετία του '90. Η πολύπλευρη καλλιτεχνική του πρακτική ξεδιπλώνεται μέσα από την έκθεση, προβάλλοντας τη δουλειά του όχι μόνο ως ζωγράφος και γλύπτης, αλλά και διακοσμητής εσωτερικών χώρων, σχεδιαστών κοσμημάτων και παλαιοπώλης.

Χριστίνα Κάλμπαρη. Η εκδρομή

  • Ζωγραφική

Ο τίτλος της νέας έκθεσης της Χριστίνας Κάλμπαρη είναι μια έμμεση αναφορά στη νουβέλα «Η εκδρομή των κοριτσιών που χάθηκαν» της Anna Seghers. Μέσα από το βιβλίο, η Κάλμπαρη βρίσκει έναν τρόπο να κατανοήσει καλύτερα τη δουλειά της. Στις ατμοσφαιρικές εικόνες που ζωγραφίζει, εστιάζει στο θάμπωμα της μνήμης που συναντάει ο αναγνώστης διαβάζοντας τις σκέψεις της πρωταγωνίστριας της «Εκδρομής των κοριτσιών που χάθηκαν». Η Κάλμπαρη αντιλαμβάνεται τους χώρους στα έργα της ως σκηνικά, εργαλεία για να εκφράσει τα συναισθήματα που θέλει να αποτυπώσει. Με αυτόν τον τρόπο η καλλιτέχνιδα νιώθει ότι γίνεται μέρος του ζωγραφικού τοπίου και έτσι συμμετέχει στην αφήγηση αναπολώντας το παρελθόν.

Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Βασ. Σοφίας 22, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Βασ. Σοφίας, Πάρκο Ελευθερίας
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Λεωνίδου & Μυλλέρου, Μεταξουργείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο οδού Πειραιώς

Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου
  • Εικαστικά

Μουσείο Αγγελικής Χατζημιχάλη

Αγγελικής Χατζημιχάλη 6, Πλάκα
  • Εικαστικά

Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

Λεωφ. Συγγρού 364, Καλλιθέα
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τι σχέση έχει ο Λόρδος Βύρωνας με τα γλυπτά του Παρθενώνα;

Το Μουσείο Ακρόπολης παρουσιάζει την έκθεση "Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας" με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βρετανού ποιητή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/04/2024

Communities Between Islands: Καλλιτέχνες συνομιλούν με κοινότητες από τρία νησιά της Μεσογείου

Το δεύτερο κεφάλαιο του διεπιστημονικού καλλιτεχνικού προγράμματος Communities Between Islands έρχεται τον Μάιο στη Σύρο.

Τελευταίες μέρες με το "White Dwarf" στο Μουσείο Μπενάκη

Η διαδραστική εγκατάσταση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας ολοκληρώνεται αυτή την εβδομάδα.

Queer, διαδικτυακή και κινηματική ποίηση στον 21ο αιώνα

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου ανατρέχουμε σε μερικά από τα πολλά ενδιαφέροντα που ακούστηκαν για τα κινήματα και τα ποιήματα στο πρόσφατο συνέδριο "Από την παγκοσμιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη. Η ελληνική λογοτεχνία στον 21ο αιώνα" στην Εθνική Βιβλιοθήκη, στο ΚΠΙΣΝ. Το συνέδριο διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν’ ακούσουμε..." τους μεγάλους συνθέτες του 20ού αιώνα

Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς μπαίνει στην Πινακοθήκη Γκίκα και παρουσιάζει μία διαδραστική έκθεση-αφιέρωμα σε 11 σπουδαίους μουσικοσυνθέτες της Ελλάδας.

"Ίσαλος Γραμμή": Ένα ταξίδι ακουστικής αίσθησης και μνήμης μέσα από το εργαστήρι του Στέλιου Γαβαλά

Μία γοητευτική προσέγγιση σε έργα γλυπτικής, που προκαλούν χωρικές εμπειρίες, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά και τις ποιότητες της αρχιτεκτονικής δημιουργίας.

Ο κορυφαίος συγγραφέας αστυνομικού Ian Rankin στην Αθήνα

Ο Βρετανός συγγραφέας επισκέπτεται τη χώρα μας στο πλαίσιο του 5ου Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας Agatha με αφορμή το νέο του αστυνομικό μυθιστόρημα "Όσα δεν θέλω να πω".