Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (9-15/1)

Μνημειώδη έργα από το γαλλικό κίνημα του νεορεαλισμού, χαμένες μνήμες από το Ελληνικό και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Nouveau réalisme

Nouveau réalisme

Οι διάφορες πτυχές ενός από τα σημαντικότερα γαλλικά πρωτοποριακά κινήματα ξετυλίγονται μέσα από τα έργα καλλιτεχνών που υπέγραψαν το Μανιφέστο του Νεορεαλισμού, το 1960. Μιλάμε φυσικό για το καλλιτεχνικό ρεύμα "nouveau réalisme" (=νεορεαλισμός) που φέρει τον τίτλο της έκθεσης και, παρά το γεγονός ότι κυριάρχησε στην εικαστική σκηνή για τρία μόνο χρόνια, ξεχώρισε για την καινοτομία και τη συμβολή του στη διαμόρφωση της σύγχρονης τέχνης. Το νεορεαλιστικό αφιέρωμα συγκροτούν οι μονοχρωμίες του Yves Klein, οι φθαρμένες αφίσες του Raymond Hains και του Jacques Villeglé, τα εν κινήσει γλυπτά του Jean Tinguely, οι συμπιέσεις του Arman και του César, οι πλαστικές συναρμογές των Martial Raysse και Christo και πολλές άλλες εμβληματικές δημιουργίες.

Εγκαίνια: 11/1 

Info: Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή | 11/1-9/4 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Πεμ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ. – 6 μ.μ., Παρ.: 10 π.μ. – 8 μ.μ. | Είσοδος: €10, €6

Πουθενά – παρακαλείται ο τελευταίος επιβάτης να επιβιβαστεί

Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Όταν κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο φωτογραφίες από τις εγκαταστάσεις του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, ο φωτογράφος Λεωνίδας Βασιλόπουλος εμπνεύστηκε για τη δημιουργία εικόνων που θα έδιναν και πάλι ζωή στο εγκαταλελειμμένο κτίριο. Βασισμένος σε αφηγήσεις της γιαγιάς του για τα ταξίδια της με την "Ολυμπιακή", ο Βασιλόπουλος φωτογραφήθηκε σε διάφορα σημεία του αεροδρομίου προσπαθώντας να ξαναζωντανέψει τη διάσημη αεροπορική εταιρεία.

Εγκαίνια: 11/1 (9 μ.μ.)

Info: Φουάρ Restaurant & Bar Athens | 11-22/1 | Η έκθεση θα είναι ανοιχτή τις ώρες λειτουργίας του εστιατορίου | Είσοδος ελεύθερη

Αλέκος Φασιανός. Έργα 1960-1980

Αλέκος Φασιανός. Έργα 1960-1980
Α) Ο τρίτος πετεινός. Μελάνι σε χαρτί 17 x 16 εκ., c. 1960. Ιδιωτική συλλογή. Β) Σκηνή στην παραλία. Μελάνι σε χαρτί 11,5 x 6,5 εκ., c. 1960. Ιδιωτική συλλογή

Περιήγηση στα πρώτα 20 χρόνια εικαστικής δράσης του Αλέκου Φασιανού μέσα από επιλεγμένα έργα που εκτίθενται στο Μουσείο Μπουζιάνη. Ζωγραφιές σε καμβά, μονοτυπίες, μελάνια και χειροποίητες αφίσες από το 1960 έως το 1980 παρουσιάζονται για πρώτη φορά ιχνηλατώντας τα πιο δημιουργικά χρόνια του καλλιτέχνη.

Εγκαίνια: 10/1 (7.30 μ.μ.)

Info: Μουσείο Μπουζιάνη | 10/1-30/3 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ.-Κυρ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

A History State

Μαρία Πάστρα A History of State

Η Μαρία Πάστρα αποτυπώνει στα έργα της "στιγμές" στο χωροχρόνο, αναρωτώμενη αν υπάρχει πράγματι η έννοια του χρόνου ή αν τελικά επιπλέουμε διαρκώς σε ένα παντοτινό τώρα. Επηρεασμένη από τις ιστορίες του πατέρα της για τη μεταπολεμική Αθήνα, η Πάστρα χτίζει μια γέφυρα ανάμεσα σε παρόν και παρελθόν μέσω της ζωγραφικής της.

Εγκαίνια: 12/1 (5-10 μ.μ.)

Info: Τεχνοχώρος | 12/1-4/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ. - 2.30 μ.μ. & 5.30-8.30 μ.μ., Τετ.: 11 π.μ. - 5 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Οικονομία

Οικονομία

Η Γεωργία Σαγρή αποδεικνύει ότι η ίαση είναι η πιο θεμελιώδης μορφή οικονομίας. Ο όρος εφαρμόζεται στα ίδια τα έργα, ως πρακτική επούλωσης, και η καλλιτέχνις, με βάση την περφόρμανς, εστιάζει την προσοχή της στην αναδιοργάνωση πρακτικών, υλικών και αντικειμένων που έχουν παρουσιαστεί ξανά στο παρελθόν. Τα περισσότερα από τα έργα της έχουν υποστεί κάποιου είδους φθορά, φτάνοντας σχεδόν μια κατάσταση εξαφάνισης. 

Εγκαίνια: 12/1 (7-10 μ.μ.)

Περφόρμανς:
Αναπνοή (2003): Σάββατο 21 Ιανουαρίου, 12-5 μ.μ.
Βαθιά Ακρόαση (2001): Σάββατο 21 Ιανουαρίου, 7 μ.μ.
Ενοίκιο (2009): η ημερομηνία θα ανακοινωθεί σύντομα

Info: The Breeder | 12/1-5/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

The (W)Ηole New History of Art

The (W)Ηole New History of Art

Η νέα ενότητα σχεδίων με σινική μελάνη της Ανδριάνας Βερβέτη επιχειρεί μια ανακατασκευή κλασικών έργων τέχνης στα οποία πρωταγωνιστούν πρόσωπα εξουσίας της εποχής τους, που πλέον θεωρούμε αρχέτυπα του ρόλου τους. Δικαστές, άρχοντες, κεφαλαιοκράτες, ισχυροί του Τύπου και άλλα εξουσιαστικά σύμβολα παρουσιάζονται με άθικτη περιβολή και δίνουν την ιδέα πως διατηρούν μεταξύ τους σκοτεινούς δεσμούς, καταρρίπτοντας έτσι την αίσθηση ότι ο κόσμος αλλάζει με την πάροδο του χρόνου.

Εγκαίνια: 14/1 (12-4 μ.μ.)

Info: Batagianni | 14/1-18/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Τετ., Πεμ., Παρ. 4 - 8 μ.μ., Σαβ. 11 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Rise into Ruin

Rise into Ruin Θοδωρής Χρυσικός

Εδώ και αρκετό καιρό, το έργο του Walter Benjamin αποτελεί πυρήνα έμπνευσης για τον Θοδωρή Χρυσικό - ειδικότερα η έννοια του αλληγορικού ερειπίου. Στην τωρινή του έκθεση, ο καλλιτέχνης θέτει ένα καίριο ερώτημα: ποιο είναι το ιδανικό αλληγορικό κέλυφος, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει την έννοια του ερειπίου για τους ανθρώπους της εποχής μας; Έργα ρομαντικού χαρακτήρα που συνδυάζουν ζωγραφική και γλυπτική αναδεικνύουν την αλληγορική εικόνα της συσκευασίας, απαλλαγμένης από κάθε εμπορευματική αξία και φετιχισμό. 

Εγκαίνια: 12/1 (6.30-11 μ.μ.)

Info: Art Appel Gallery | 12/1-4/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Παρ.: 3-8 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Lady Lazarus

Ειρήνη Πουλιάση Lady Lazarus

Με ισχυρές αναφορές στο αφηγηματικό αρχέτυπο της τερατώδους θηλυκότητας, η Ειρήνη Πουλιάση εξυμνεί έννοιες της αναγέννησης και του φετίχ σαν αλληγορία τρόπαιου. Εξερευνώντας θεματικές σχετικές με τη μεταμόρφωση και την κοινωνική ταρίχευση, η εικαστικός καταπιάνεται με κοινωνικά ζητήματα που αφορούν τον αποκλεισμό και την αποσάθρωσης της γυναικείας ταυτότητας. Γλυπτά από ρούχα, παπούτσια και άλλα οικιακά αντικείμενα, καθώς και κόκαλα, δόντια και μαλλιά συνθέτουν ένα μετα-αποκαλυπτικό γυναικείο όραμα.

Εγκαίνια: 10/1 (6-10 μ.μ.)

Info: Περιτεχνών Καρτέρης | 10/1-4/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ. – 8 μ.μ., Τετ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη


© φωτογραφίας εξωφύλλου: Yves Klein (1928-1962), "Η Νίκη της Σαμοθράκης", 1962 (πρωτότυπο), 1973 (μεταθανάτια έκδοση). Καθαρό χρώμα και συνθετική ρητίνη σε γύψο, 50 × 27 × 34 εκ. Linda and Guy Pieters Foundation

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"This Current Between Us": Συζήτηση με τον Ali Kazma στο εργοστάσιο της ΔΕΗ

Η ομιλία του καλλιτέχνη πραγματοποιείται με αφορμή το έργο του Electric (2017).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

Το νέο πρότζεκτ του OKAY initiative space γεφυρώνει δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Το πολυαφηγηματικό σκηνικό που αναπτύσσεται, αναδεικνύει το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών/ιδων για την διερεύνηση νέων οντολογικών ταξινομήσεων.

2023 Ελευσίς: 8 εκθέσεις που περιμένουμε

Πήλινοι στρατοί, ιστορίες εργατών, κινηματογραφικές εμπνεύσεις και καλλιτεχνικά εγχειρήματα που μελετούν την ιστορία και το μέλλον της Ελευσίνας – αυτά είναι μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα εικαστικά πρότζεκτ που μας επιφυλάσσει προσεχώς η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα.

"Σκιάς όναρ": Ο Στάθης Μαυρίδης θίγει φιλοσοφικά ερωτήματα

Ο καλλιτέχνης θέτει κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, σχολιάζοντας ζωγραφικά τα παραδοσιακά ή βουκολικά χρόνια.

"Infrared": Ο Γαλαξιακός Εξπρεσιονισμός του Αστέριου Τόρη

Αυτό που ο καλλιτέχνης αποκαλεί "infrared", μας αφήνει την ελευθερία των υποθέσεων και τον αναζητήσεών μας για τη θέση μας στο σύμπαν, σ’ ένα περίπλοκο περιβάλλον που ακόμη είναι γεμάτο από ανεξήγητα φαινόμενα.

Διαγωνισμοί για διευθυντές/διευθύντριες των μουσείων σύγχρονης τέχνης: ένα πρόβλημα που απαιτεί λύση

O διαγωνισμός για την επιλογή διευθυντή/διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης (MOMus) έχει προκαλέσει συζητήσεις στον κόσμο της τέχνης και αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τα προβλήματα που επιμένουν και πρέπει να λυθούν.

"Purple Rain": Εικόνες από το ανήσυχο μυαλό του ζωγράφου Πάνου Παπαδόπουλου

Η έκθεση είναι το τρίτο ατομικό πρότζεκτ του καλλιτέχνη, το οποίο παρουσιάζει στην Eleni Koroneou Gallery.