"Ψίθυροι στα Χέρια μου": Πώς τα στοιχεία της φύσης καθορίζουν τη ζωή μας

Η έκθεση συγκροτεί μια οπτική πανδαισία που έχει ως αφετηρία την εσωτερική πυξίδα της καλλιτέχνιδας Δήμητρας Σκανδάλη.

Ψίθυροι στα Χέρια μου Δήμητρα Σκανδάλη

Η Αίθουσα Τέχνης Αθηνών παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της εικαστικού Δήμητρας Σκανδάλη, "Ψίθυροι στα Χέρια μου", με μια σειρά από πρόσφατα και νέα έργα. Δίχως να εμμένει στη χρήση ενός μόνο μέσου ή υλικού, η Σκανδάλη χρησιμοποιεί μια μεγάλη ποικιλία από αποξηραμένα άνθη, βότανα και άλλα μέρη φυτών, φύλλα φραγκοσυκιάς, καθώς και χαρτί, πλαστικό, ύφασμα, ξύλο, ακρυλικό γυαλί (plexiglass), βότσαλα, μάρμαρο, θραύσματα βράχου, μελάνι, φύκια και χαλκό. 

Ψίθυροι στα Χέρια μου Δήμητρα Σκανδάλη

Με την καταγωγή της από την Πάρο καθώς και τα ταξίδια της σε όλον τον κόσμο να αποτελούν έναν από τους κεντρικούς άξονες των δημιουργιών της, η Σκανδάλη στρέφει την προσοχή μας σε εκείνα τα στοιχεία της φύσης που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή της και στον τρόπο που αποκρυπτογραφεί το νόημα της ύπαρξής της. 

Ψίθυροι στα Χέρια μου Δήμητρα Σκανδάλη

Ψίθυροι στα Χέρια μου Δήμητρα Σκανδάλη

Τα έργα της Σκανδάλη αναδύονται ως εκρήξεις μιας αλλόκοτης οπτικής ελκυστικότητας, που ενεργοποιούνται από την αέναη ανάγκη να αναζητήσουμε τις ρίζες μας και να κατανοήσουμε καλύτερα τον τόπο στον οποίο ζούμε και ανήκουμε. Κάθε έργο κρύβει ένα χάρτη, όχι απαραίτητα έναν πραγματικό, φυσικό χάρτη, αλλά ένα νοητικό κατασκεύασμα. 

Η εικαστικός στρέφει περιστασιακά το βλέμμα μας προς απροσδόκητα και περίεργα υλικά που ενσωματώνει στα έργα της, όπως σκουπίδια και μέρη από συντρίμμια, από κομμάτια πλαστικού μέχρι θραύσματα εγκαταλελειμμένων καϊκιών και επιχαλκωμένα οργανικά στοιχεία. Φέρνει στη ζωή νέες οντότητες, απολιθωμένες εκδοχές μνήμης, ταυτότητας και ομορφιάς. 

Ψίθυροι στα Χέρια μου Δήμητρα Σκανδάλη

Η έκθεση συγκροτεί μια οπτική πανδαισία που έχει ως αφετηρία την εσωτερική πυξίδα της Σκανδάλη με την παρουσία όλων των μέσων που χρησιμοποιεί και την έντονη ενέργειά τους, επιδιώκοντας μια συναισθηματική αλλά και κοινωνική σύνδεση που υπερβαίνει την αντικειμενική τους υπόσταση. Το τοπίο που ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας είναι μια σφαίρα πραγματικότητας που η καλλιτέχνις ανοίγει και μοιράζεται απλόχερα μαζί μας, ανταμείβοντάς μας με μαγευτικές εικόνες, μυρωδιές και χρώματα, προκαλώντας παιχνιδιάρικα τις αισθήσεις μας και ενισχύοντας την εμπειρία του συνειδητού μας εαυτού.

Επιμέλεια: Κώστας Πράπογλου

Εγκαίνια: 17/12 (12 μ.μ.)

Info: Αίθουσα Τέχνης Αθηνών | 17/12/22-14/1/23 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 2.30 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 2.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Γλύκωνος 4, Δεξαμενή, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"This Current Between Us": Συζήτηση με τον Ali Kazma στο εργοστάσιο της ΔΕΗ

Η ομιλία του καλλιτέχνη πραγματοποιείται με αφορμή το έργο του Electric (2017).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

Το νέο πρότζεκτ του OKAY initiative space γεφυρώνει δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Το πολυαφηγηματικό σκηνικό που αναπτύσσεται, αναδεικνύει το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών/ιδων για την διερεύνηση νέων οντολογικών ταξινομήσεων.

2023 Ελευσίς: 8 εκθέσεις που περιμένουμε

Πήλινοι στρατοί, ιστορίες εργατών, κινηματογραφικές εμπνεύσεις και καλλιτεχνικά εγχειρήματα που μελετούν την ιστορία και το μέλλον της Ελευσίνας – αυτά είναι μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα εικαστικά πρότζεκτ που μας επιφυλάσσει προσεχώς η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα.

"Σκιάς όναρ": Ο Στάθης Μαυρίδης θίγει φιλοσοφικά ερωτήματα

Ο καλλιτέχνης θέτει κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, σχολιάζοντας ζωγραφικά τα παραδοσιακά ή βουκολικά χρόνια.

"Infrared": Ο Γαλαξιακός Εξπρεσιονισμός του Αστέριου Τόρη

Αυτό που ο καλλιτέχνης αποκαλεί "infrared", μας αφήνει την ελευθερία των υποθέσεων και τον αναζητήσεών μας για τη θέση μας στο σύμπαν, σ’ ένα περίπλοκο περιβάλλον που ακόμη είναι γεμάτο από ανεξήγητα φαινόμενα.

Διαγωνισμοί για διευθυντές/διευθύντριες των μουσείων σύγχρονης τέχνης: ένα πρόβλημα που απαιτεί λύση

O διαγωνισμός για την επιλογή διευθυντή/διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης (MOMus) έχει προκαλέσει συζητήσεις στον κόσμο της τέχνης και αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τα προβλήματα που επιμένουν και πρέπει να λυθούν.

"Purple Rain": Εικόνες από το ανήσυχο μυαλό του ζωγράφου Πάνου Παπαδόπουλου

Η έκθεση είναι το τρίτο ατομικό πρότζεκτ του καλλιτέχνη, το οποίο παρουσιάζει στην Eleni Koroneou Gallery.