Ξενάγηση στην έκθεση "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι" του Andreas Siekmann

Η επιμελήτρια Μαρίνα Φωκίδη καλωσορίζει τους επισκέπτες ξεναγώντας τους στους χώρους του Ινστιτούτου Γκαίτε και τα εκθέματα του Βερολινέζου καλλιτέχνη.

Διαπραγμάτευση υπό πίεση χρόνου Andreas Siekmann

Η επιμελήτρια της έκθεσης "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι", Μαρίνα Φωκίδη, πραγματοποιεί ξενάγηση στα έργα του Andreas Siekmann την Πέμπτη 30 Ιουνίου (6.30 μ.μ.). Η ξενάγηση σηματοδοτεί το κλείσιμο της έκθεσης στο Ινστιτούτο Γκαίτε, η οποία άνοιξε για το κοινό στις 3 Μαΐου.

Στο έργο του "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι", το οποίο προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον, ο Βερολινέζος καλλιτέχνης Andreas Siekmann πραγματεύεται τους μηχανισμούς της αγοράς και τις πολιτικές διεργασίες στις οποίες βασίστηκε η οικονομική αναδιάρθρωση της Ανατολικής Γερμανίας μετά τη γερμανική επανένωση, αναδεικνύοντας μια νέα, ασυνήθιστη οπτική στη συζήτηση για τη δημόσια περιουσία.

Εταιρική Πολιτική Andreas Siekmann

Σε μια σειρά 20 χαρακτικών, που διακρίνονται για την αισθητική του πολιτικού κονστρουκτιβισμού της δεκαετίας του 1920, ο Andreas Siekmann περιγράφει τη διαδικασία μετατροπής των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της ΛΔΓ σε ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες της επανενωμένης Γερμανίας. Ως κέντρο συντονισμού αυτής της μεγάλης κλίμακας διαδικασίας ιδιωτικοποίησης –μέσα σε τρεισήμισι χρόνια ιδιωτικοποιήθηκαν ή έκλεισαν συνολικά 13.500 ανατολικογερμανικές επιχειρήσεις–ιδρύθηκε η λεγόμενη Treuhandanstalt. Η μετατροπή των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της αλλοτινής ΛΔΓ σε κεφαλαιουχικές εταιρείες θεωρήθηκε στην ουσία ως ένα ενέχυρο, μια προϋπόθεση ώστε το αόρατο χέρι της οικονομίας της αγοράς να φέρει ένα νέο οικονομικό θαύμα.

Το έργο αυτό του Siekmann, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2005 και έτυχε μεγάλης προσοχής, θα παρουσιαστεί στο Goethe-Institut Athen σε μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή και με τα κειμενικά του στοιχεία μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα. Στο "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι" ο Andreas Siekmann κατορθώνει να εκφράσει με καλλιτεχνικά μέσα πολιτικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και οικονομικές δομές εξουσίας, αλλά και να αποκαλύψει τα σωστά ερωτήματα. Έτσι, όχι μόνο εξετάζεται ένα σημαντικό κομμάτι της πρόσφατης γερμανικής ιστορίας αλλά κυρίως αναδεικνύεται μια πολυσυζητημένη πτυχή –ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα– της συζήτησης για τη δημόσια περιουσία.

Γενικότερα, ο Andreas Siekmann στο έργο του ασχολείται με ζητήματα της εμπορευματοποίησης του δημόσιου χώρου. Δουλεύει με διάφορα καλλιτεχνικά μέσα. Μεταξύ αυτών είναι το σχέδιο, η ζωγραφική, το φιλμικό μέσο, αλλά και τα αντικείμενα και οι παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην 50ή Μπιενάλε της Βενετίας (2003), στην documenta 11 (2002), documenta 12 (2007) και στη Διεθνή Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Νότιας Αμερικής (2017). 

H εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 70 χρόνων του Ινστιτούτου Γκαίτε.

Περισσότερες πληροφορίες

Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι

  • Εικαστικά

Σε μια σειρά 20 χαρακτικών, ο Andreas Siekmann περιγράφει τη διαδικασία μετατροπής των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της ΛΔΓ σε ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες της επανενωμένης Γερμανίας. Ως κέντρο συντονισμού αυτής της μεγάλης κλίμακας διαδικασίας ιδιωτικοποίησης ιδρύθηκε η λεγόμενη Treuhandanstalt. Η μετατροπή των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της αλλοτινής ΛΔΓ σε κεφαλαιουχικές εταιρείες θεωρήθηκε στην ουσία ως ένα ενέχυρο, μια προϋπόθεση ώστε το αόρατο χέρι της οικονομίας της αγοράς να φέρει ένα νέο οικονομικό θαύμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Φωτογραφικό αφιέρωμα για τα θύματα του Ολοκαυτώματος στη Βασιλίσσης Όλγας

Το Αρχείο του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος "μοιράζεται" στιγμές από τη ζωή των ελληνο-εβραϊκών κοινοτήτων και η Άρτεμις Αλκαλάη θέτει θέματα ελευθερίας και μνήμης, απώλειας και τραύματος, από μια εικαστική σκοπιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

26 εικαστικοί δημιουργούν έργα με αφετηρία το "ΜΩΒ"

Το concept, η οργάνωση και η επικοινωνία της έκθεσης ανήκει στον εκπαιδευτικό και διοργανωτή εικαστικών εκθέσεων Δημήτρη Λαζάρου.

Η σύνθετη σχέση ατόμου-περιβάλλοντος στο "Green Era" του Ekene Stanley Emecheta

To έργο του καλλιτέχνη ξεχωρίζει για την εικονογραφία του, όπου κυριαρχούν φιγούρες που προέρχονται τόσο από τη φαντασία, την ιστορία και την προσωπική του ζωή.

"This Current Between Us": Συζήτηση με τον Ali Kazma στο εργοστάσιο της ΔΕΗ

Η ομιλία του καλλιτέχνη πραγματοποιείται με αφορμή το έργο του Electric (2017).

Το νέο πρότζεκτ του OKAY initiative space γεφυρώνει δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Το πολυαφηγηματικό σκηνικό που αναπτύσσεται, αναδεικνύει το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών/ιδων για την διερεύνηση νέων οντολογικών ταξινομήσεων.

2023 Ελευσίς: 8 εκθέσεις που περιμένουμε

Πήλινοι στρατοί, ιστορίες εργατών, κινηματογραφικές εμπνεύσεις και καλλιτεχνικά εγχειρήματα που μελετούν την ιστορία και το μέλλον της Ελευσίνας – αυτά είναι μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα εικαστικά πρότζεκτ που μας επιφυλάσσει προσεχώς η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα.

"Σκιάς όναρ": Ο Στάθης Μαυρίδης θίγει φιλοσοφικά ερωτήματα

Ο καλλιτέχνης θέτει κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, σχολιάζοντας ζωγραφικά τα παραδοσιακά ή βουκολικά χρόνια.