Ξενάγηση στην έκθεση "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι" του Andreas Siekmann

Η επιμελήτρια Μαρίνα Φωκίδη καλωσορίζει τους επισκέπτες ξεναγώντας τους στους χώρους του Ινστιτούτου Γκαίτε και τα εκθέματα του Βερολινέζου καλλιτέχνη.

Διαπραγμάτευση υπό πίεση χρόνου Andreas Siekmann

Η επιμελήτρια της έκθεσης "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι", Μαρίνα Φωκίδη, πραγματοποιεί ξενάγηση στα έργα του Andreas Siekmann την Πέμπτη 30 Ιουνίου (6.30 μ.μ.). Η ξενάγηση σηματοδοτεί το κλείσιμο της έκθεσης στο Ινστιτούτο Γκαίτε, η οποία άνοιξε για το κοινό στις 3 Μαΐου.

Στο έργο του "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι", το οποίο προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον, ο Βερολινέζος καλλιτέχνης Andreas Siekmann πραγματεύεται τους μηχανισμούς της αγοράς και τις πολιτικές διεργασίες στις οποίες βασίστηκε η οικονομική αναδιάρθρωση της Ανατολικής Γερμανίας μετά τη γερμανική επανένωση, αναδεικνύοντας μια νέα, ασυνήθιστη οπτική στη συζήτηση για τη δημόσια περιουσία.

Εταιρική Πολιτική Andreas Siekmann

Σε μια σειρά 20 χαρακτικών, που διακρίνονται για την αισθητική του πολιτικού κονστρουκτιβισμού της δεκαετίας του 1920, ο Andreas Siekmann περιγράφει τη διαδικασία μετατροπής των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της ΛΔΓ σε ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες της επανενωμένης Γερμανίας. Ως κέντρο συντονισμού αυτής της μεγάλης κλίμακας διαδικασίας ιδιωτικοποίησης –μέσα σε τρεισήμισι χρόνια ιδιωτικοποιήθηκαν ή έκλεισαν συνολικά 13.500 ανατολικογερμανικές επιχειρήσεις–ιδρύθηκε η λεγόμενη Treuhandanstalt. Η μετατροπή των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της αλλοτινής ΛΔΓ σε κεφαλαιουχικές εταιρείες θεωρήθηκε στην ουσία ως ένα ενέχυρο, μια προϋπόθεση ώστε το αόρατο χέρι της οικονομίας της αγοράς να φέρει ένα νέο οικονομικό θαύμα.

Το έργο αυτό του Siekmann, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2005 και έτυχε μεγάλης προσοχής, θα παρουσιαστεί στο Goethe-Institut Athen σε μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή και με τα κειμενικά του στοιχεία μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα. Στο "Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι" ο Andreas Siekmann κατορθώνει να εκφράσει με καλλιτεχνικά μέσα πολιτικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και οικονομικές δομές εξουσίας, αλλά και να αποκαλύψει τα σωστά ερωτήματα. Έτσι, όχι μόνο εξετάζεται ένα σημαντικό κομμάτι της πρόσφατης γερμανικής ιστορίας αλλά κυρίως αναδεικνύεται μια πολυσυζητημένη πτυχή –ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα– της συζήτησης για τη δημόσια περιουσία.

Γενικότερα, ο Andreas Siekmann στο έργο του ασχολείται με ζητήματα της εμπορευματοποίησης του δημόσιου χώρου. Δουλεύει με διάφορα καλλιτεχνικά μέσα. Μεταξύ αυτών είναι το σχέδιο, η ζωγραφική, το φιλμικό μέσο, αλλά και τα αντικείμενα και οι παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην 50ή Μπιενάλε της Βενετίας (2003), στην documenta 11 (2002), documenta 12 (2007) και στη Διεθνή Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Νότιας Αμερικής (2017). 

H εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 70 χρόνων του Ινστιτούτου Γκαίτε.

Περισσότερες πληροφορίες

Ενέχυρο, καταπίστευση και το αόρατο χέρι

  • Εικαστικά

Σε μια σειρά 20 χαρακτικών, ο Andreas Siekmann περιγράφει τη διαδικασία μετατροπής των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της ΛΔΓ σε ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες της επανενωμένης Γερμανίας. Ως κέντρο συντονισμού αυτής της μεγάλης κλίμακας διαδικασίας ιδιωτικοποίησης ιδρύθηκε η λεγόμενη Treuhandanstalt. Η μετατροπή των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της αλλοτινής ΛΔΓ σε κεφαλαιουχικές εταιρείες θεωρήθηκε στην ουσία ως ένα ενέχυρο, μια προϋπόθεση ώστε το αόρατο χέρι της οικονομίας της αγοράς να φέρει ένα νέο οικονομικό θαύμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μέχρι τέλη Ιουλίου παρατείνεται η έκθεση "Μαγικές Εικόνες" στη Ταινιοθήκη

Το Μουσείο Κινηματογράφου εγκαινιάστηκε με μία εντυπωσιακή έκθεση που μας ταξιδεύει στην πολύχρονη ιστορία του κινηματογράφου, μέσω σπάνιων εκθεμάτων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/07/2022

"Surface Gravity": Η αστική συνθήκη αντανακλάται στην τέχνη του δρόμου

Ο Δημήτρης Δάλλας εγκαινιάζει στην Kapopoulos Fine Arts στην Νάουσα της Πάρου μια έκθεση σύγχρονης τέχνης που προβάλλει την αστική ζωή, μέσα από έντονες χρωματικές συνθέσεις.

"The Hawk Shank Redemption": ζωγραφική και περφόρμανς "ακροβατούν" στην έκθεση της Ελισσάβετ Σφυρή

Μια ατομική έκθεση στο "ΜΙΜΗ" Daily Bar – Cafe, υπό την επιμέλεια της Αλίκης Μακρυγιάννη.

"Μέλι & Γάλα – Η υπόσχεση της Αφθονίας": Πολιτιστική κληρονομιά και η αειφορία της Μητέρας-Γης

Η ομαδική εικαστική έκθεση παρουσιάζεται στην κυκλαδίτικη Κέα και περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, αγιογραφίας, γλυπτογραφίας και σχεδίου.

Ένας "Out of the box" διαγωνισμός σχεδιασμού ξενοδοχειακών χώρων

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το 100% Hotel Show και το Αρχιτεκτονικό ηλεκτρονικό Περιοδικό Archetype.gr, ενόψει της επετειακής, 10ης διοργάνωσης της Έκθεσης 100% Hotel Show Διαγωνισμός Σχεδιασμού | "Out of the box … in a box"

"36 και σήμερα": Ο ρόλος του χρώματος στη σύγχρονη ξυλογραφία

Ζωγραφικά έργα του Καθηγητή του Εργαστηρίου Χαρακτικής της Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης παρουσιάζονται στην Art Appel Gallery

Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία ξαναζωντανεύει στην Αρχαία Ολυμπία

Με την εγκυρότητα του Μουσείου Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, το φημισμένο άγαλμα του θεού Δία φιλοτεχνημένο από τον Φειδία ανακατασκευάστηκε και κοσμεί έναν εκθεσιακό χώρο στην Αρχαία Ολυμπία.