"Sub Rosa": Η Joanna Piotrowska και το Formafantasma δημιουργούν καλλιτεχνικές αντιθέσεις

Η έκθεση εγκαινιάζεται στον χώρο τέχνης ARCH, κοντά στην Πύλη του Αδριανού.

Sub Rosa

Το ARCH παρουσιάζει σήμερα 17 Ιουνίου την έκθεση "Sub Rosa" της εικαστικού Joanna Piotrowska και του στούντιο Formafantasma.

Η ιδέα πίσω από την έκθεση γίνεται πιο ξεκάθαρη μέσα από τη διήγηση της εικαστικού: "Το 2015, ταξίδεψα στο Ναγκόρνο-Καραµπάχ, µια αµφισβητούµενη περιοχή µεταξύ Αρµενίας και Αζερµπαϊτζάν. Μετά από λίγες ηµέρες, εξερευνώντας και φωτογραφίζοντας, έφτασα στο Άγκνταµ και αργότερα στο Στεπανακέρτ, όπου κατηγορήθηκα για κατασκοπεία και υποβλήθηκα σε ανακρίσεις από την τοπική στρατιωτική αστυνοµία. Μετά τις ανακρίσεις, µε άφησαν ελεύθερη και µου είπαν να συνεχίσω να φωτογραφίζω. Tαραγµένη από τις εµπειρίες των ανακρίσεων και γνωρίζοντας ότι κάθε µου κίνηση παρακολουθούνταν, αποφάσισα να εστιάσω την προσοχή µου στο µόνο ασφαλές θέµα σε έναν τόπο στρατιωτικών συγκρούσεων - τα πανταχού παρόντα τριαντάφυλλα".

Για πολλά χρόνια µετά το περιστατικό αυτό, η Piotrowska επιστρέφει στη φωτογράφηση των τριαντάφυλλων και τα αναλογίζεται στο πλαίσιο της παραµονής της στο Ναγκόρνο-Καραµπάχ. Εµπνευσµένη από τις διφορούµενες ιδιότητες της αίθουσας ανάκρισης ως σηµείο εκκίνησης, προσκάλεσε το design studio Formafantasma να συνεργαστούν στη µετάφραση αυτής της σύνθετης εµπειρίας σε αντικείµενα.

Το αποτέλεσµα της συνεργασίας είναι µια σειρά από "άντι” πλαίσια τα οποία περιέχουν τις εικόνες των τριαντάφυλλων της Piotrowska. Αυτά τα αντί-πλαίσια αντλούν στοιχεία, υλικά, και φόρµες που συναντά κανείς σε δωµάτια ανακρίσεων. Η αντίθεση φωτογραφιών και πλαισίων δηµιουργούν µια απειλητική ένταση και αναπαράγουν τις εγγενείς δυναµικές εξουσίας της ιστορία της.

Η Joanna Piotrowska (γεν. 1985) ζει και εργάζεται µεταξύ Λονδίνου και Βαρσοβίας. Σπούδασε φωτογραφία στο Royal College of Art του Λονδίνου και στην Ακαδηµία Καλών Τεχνών της Κρακοβίας. Η φωτογραφική της πρακτική επικεντρώνεται στις οικογενειακές δοµές και τη σχέση τους µε τα ευρύτερα συστήµατα - συµπεριλαµβανοµένης της πολιτικής, της οικονοµίας, της κοινωνικής και της πολιτιστικής ζωής. Εξερευνά το παρελθόν και το παρόν, παρουσιάζοντας ανισότητες εξουσίας και ψυχολογικό δράµα και µεταφράζοντας οικείες χειρονοµίες και καθηµερινές συµπεριφορές σε νέα σενάρια - δίνοντάς τους µια σχεδόν καρικατουρίστικη ποιότητα.

Οι Formafantasma (Andrea Trimarchi & Simone Farresin, έτος ίδρυσης 2009) είναι ένα σχεδιαστικό στούντιο το οποίο διερευνά τις οικολογικές, ιστορικές, πολιτικές και κοινωνικές δυνάµεις που διαµορφώνουν τον κλάδο του design σήµερα. Είτε σχεδιάζει για έναν πελάτη είτε αναπτύσσει έργα µε δική του πρωτοβουλία, το στούντιο εφαρµόζει την ίδια αυστηρή προσοχή στο πλαίσιο, στις διαδικασίες παραγωγής και στις λεπτοµέρειες. Η αναλυτική φύση της πρακτικής των Formafantasma µεταφράζεται σε σχολαστικά οπτικά αποτελέσµατα, προϊόντα και στρατηγικές. 

Εγκαίνια: 17/6 (4-8 μ.μ.)

Info: ARCH | 18/6-22/12 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Σαβ.: 11 π.µ. - 6 µ.µ. ή κατόπιν ραντεβού | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Welcome to the Uncanny": Το 19ο ADAF επιστρέφει την άνοιξη

Το φεστιβάλ προσκαλεί καλλιτέχνες, θεωρητικούς, δημιουργούς και επισκέπτες να εισέλθουν σε έναν ανοίκειο κόσμο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/01/2023

Ξεναγηθείτε δωρεάν στο Μουσείο Φιλελληνισμού

Το Μουσείο Φιλελληνισμού ανοίγει τις πόρτες του για να γνωρίσετε τις συλλογές του δωρεάν.

Η επίδραση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ζωή μέσα από τις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Ο καινούργιος κύκλος των χειμερινών ατομικών εκθέσεων του μουσείου εγκαινιάζεται στα τέλη αυτής της εβδομάδας, με μια περφόρμανς από τη Hannah Toticki.

"Γνόφος αγνωσίας": Η γοητεία της μυστικιστικής ζωγραφικής παράδοσης

Ο τίτλος της έκθεσης του Κωνσταντίνου Καλογερόπουλου αναφέρεται σε ένα μυστικιστικό κείμενο του 14ου αιώνα γραμμένο από έναν ανώνυμο Άγγλο μοναχό.

"Without Which, Not / Sine Qua Non": Μία καλλιτεχνική απόπειρα αυτοπροσδιορισμού

Ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει το έργο των Μαρίας Σταμάτη και Κώστα Βίττη, είναι η επιθυμία τους να αναγνώ-σουν και να εν-νοηματώσουν τα όρια της έκφρασης.

Οι "από σκουριά και αλμύρα" πίνακες του Γιάννη Μίχα

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρείας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά.