I Follow the Sun as I Follow my Distraction": Ποια η δύναμη των υλικών στην τέχνη της γλυπτικής;

Χαλκός, μαρμάρινες σφαίρες, κυρτό ατσάλι και πολλά άλλα υλικά μας μεταφέρουν σε μια ψευδαίσθηση του οικείου περιβάλλοντος του καλλιτέχνη Βασίλη Παπαγεωργίου, στον χώρο τέχνης Callirrhoe.

Vasilis Papageorgiou, 20.20, 2022, Ceramic and stell, 44 x 27 x 2 cm © the artist and Callirrhoë, Athens

Στη γλυπτική υπάρχει ένα είδος αξιοπιστίας και ειλικρίνειας των υλικών. Το υλικό έχει τις δικές του ιδιότητες, που μπορούν μόνο να χρησιμοποιηθούν αλλά όχι να αλλάξουν: η ύλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ποικίλους τρόπους για να αναδείξει διάφορα χαρακτηριστικά. Η ειλικρίνεια και η ηθική των υλικών παραμένουν ανέγγιχτα. Στην τέχνη της γλυπτικής, κεντρικό ρόλο διαδραματίζει η φυσική διάσταση του χώρου στον οποίο γίνεται αντιληπτό το έργο τέχνης.

Έχοντας την έννοια της γλυπτικής ως αφετηρία για την ατομική του έκθεση "I Follow the Sun as I Follow my Distraction" στην Callirrhoe, ο Βασίλης Παπαγεωργίου χρησιμοποιεί υλικά με τα οποία μπορούν να εκφραστούν χειρονομίες. Ο λυγισμένος χαλκός, οι μαρμάρινες σφαίρες κομμένες στη μέση, το κυρτό ατσάλι, οι (απο)σχηματισμένες γυψοσανίδες και ο πηλός σχηματίζουν την αφήγησή του και μεταφέρουν στον παρατηρητή την ψευδαίσθηση της εισόδου στο οικιακό περιβάλλον του καλλιτέχνη. Ένας υποσυνείδητος, φανταστικός κόσμος ανοίγεται, καθώς ο θεατής χτίζει έναν φαντασιακό χώρο που περιλαμβάνει όλα τα αντικείμενα που πρέπει να κοιτάξει κανείς σε μια φαινομενική σειρά.

Ο Παπαγεωργίου προσφέρει μια ανατροπή της οπτικής για το πώς μπορούμε να παρατηρήσουμε διαφορετικά οικεία αντικείμενα. Έρχεται στο προσκήνιο το ζήτημα των διαφορετικών ορισμών της γλυπτικής, ξεκινώντας από το μικρότερο αντικείμενο που μπορεί να βρεθεί στον εκθεσιακό χώρο μέχρι το γλυπτό στη μέση της αίθουσας που θα μπορούσε εύκολα να θεαθεί σε έναν δημόσιο χώρο. Αλλά τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα θα μπορούσαμε να δούμε και να ερμηνεύσουμε; Τι υπαινίσσεται ο τίτλος;

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 27/5 έως τις 10/7.

Εγκαίνια: 27/5 (7-10 μ.μ.)

Επιμέλεια: Ολυμπία Τζώρτζη

@ πρώτης φωτό: Vasilis Papageorgiou, 20.20, 2022, Ceramic and stell, 44 x 27 x 2 cm © the artist and Callirrhoë, Athens

Περισσότερες πληροφορίες

Callirrhoë

Καλλιρόης 122
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

H Αλεξάνδρα Αθανασιάδη "Πλάθει το άυλο"

Μια αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στην καλλιτέχνιδα στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο, υπό τη διοργάνωση του Ιδρύματος Β. & Ε. Γουλανδρή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/06/2022

"Space Oddity": Εκδηλώσεις για τις τελευταίες μέρες της έκθεσης του Νίκου Χαραλαμπίδη

Η έκθεση καθώς και οι δράσεις διεξάγονται στον πολυχώρο Metaphor, στους Αμπελόκηπους.

Κατερίνα Γρέγου: "Στο ΕΜΣΤ θέλουμε να καλλιεργήσουμε την "ιστορική συνείδηση" παρά την "εθνική""

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με την καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ γύρω από την έννοια του κράτους, τις πολιτικές του έθνους και το ρόλο του εθνικού μας μουσείου.

"EΠANACΥΣΤΑΣΗ ΄21: η πλωτή έκθεση": Αναπαράσταση του ναυτικού αγώνα του ’21 στο λιμάνι της Χίου

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης και θα επισκεφθεί τα λιμάνια διάφορων ελληνικών νησιών, καταλήγοντας στον Πειραιά.

Ο Αλέξανδρος Μαγκανιώτης αναζητάει τη δική του Οδύσσεια

Η έκθεση "Return" θα εγκαινιαστεί προσεχώς στην The Project Gallery.

"Αρκαδία": Η post-punk ζωγραφική του Χάρη Γαβρήλου

Το εκθεσιακό αφιέρωμα στο έργο του αδικοχαμένου καλλιτέχνη, που επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μαρίνος, θα παρουσιαστεί στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων.

Σκέψεις για την καθημερινότητα στο Closing Soon

Το κέντρο τεχνών στα Πετράλωνα παρουσιάζει την έκθεση "Χάθηκα Σε Αδάμαστες Μορφές Εμπειριών Κρυφών, Σε Απέραντα Μέρη Που Εξαλείφονται" της Εύας Ανερράψη.