Γλυπτικές κατασκευές καταγράφουν την εμπειρία του δρόμου

Η έκθεση «Tiny Subjects» της Κατερίνας Μπότσαρη εγκαινιάζεται στον χώρο τέχνης PS.

The Sawmills Κατερίνα Μπότσαρη

Η νέα ατομική έκθεση της Κατερίνας Μπότσαρη με τίτλο "Tiny Subjects" περιλαμβάνει μια σειρά γλυπτικών κατασκευών που αναφέρονται στην εμπειρία του δρόμου, στον τρόπο που αυτός βιώνεται, καταγράφεται και νοηματοδοτείται. Η ενδελεχής παρατήρηση του αστικού τοπίου, σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον της καλλιτέχνιδας για την απαρχαίωση στην αρχιτεκτονική, όπου το νεότευκτο καθίσταται πολύ γρήγορα ξεπερασμένο, τροφοδοτεί τα έργα της.

Η έρευνα της Μπότσαρη στηρίζεται στη μελέτη της αντιμνημειακότητας και στο πώς αυτή αποδίδεται μέσα από τη συναρμογή υλικών όπως το υγρό γυαλί, το τσιμέντο και το πλαστικό. Η πήξη/στερεοποίηση, δηλαδή η αλλαγή της κατάστασης της ύλης, που χαρακτηρίζει αυτές τις γλυπτικές συναρμογές δημιουργεί ένα αντιθετικό αποτέλεσμα, μια παγωμένη ρευστότητα, σαν να προσπαθείς να κλείσεις έναν κεραυνό σε μπουκάλι, σαν να έχεις αιχμαλωτίσει ή καταψύξει ένα πυροτέχνημα.

Unmonumental Κατερίνα Μπότσαρη
Unmonumental, 2022, δίχτυ πολυαιθυλένιου, στεγανωτικό PU, ακρυλικά, νέον, πλεξιγκλας, ξύλο, ηλεκτρολογική εγκατάσταση 200x120x68 εκ.

Μέσα στα διάφανα γλυπτά της Μπότσαρη, τα οποία μοιάζουν με αποτυχημένα επιστημονικά πειράματα, συγκεντρώνονται μορφές, όγκοι, χρώματα και σχήματα που συνθέτουν τεχνητά αστικά απορρίμματα, συντρίμμια και απόβλητα. Η διάθλαση του φωτός αποσταθεροποιεί τη ματιά σου και ταυτόχρονα δίνει σε αυτά τα γλυπτά μια διαρκώς μεταβαλλόμενη όψη. Πρόκειται για μια "γεωλογική γλυπτική", που συνδέεται με το έδαφος, τη φθορά, την αταξία και την εντροπία.

Ο τίτλος της έκθεσης της Μπότσαρη υποδηλώνει ότι η μικρολογία και το θραύσμα βρίσκονται στο επίκεντρο των αναζητήσεών της. Η ομώνυμη γλυπτική κατασκευή αναφέρεται στις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες που συναντάμε στους ελληνικούς δρόμους, στις εθνικές και επαρχιακές οδούς. Οι εγκαταλειμμένες σκαλωσιές, αυτά τα "σύγχρονα μενίρ" όπως τα αποκαλεί η καλλιτέχνις, αποτελούν την προσωποποίηση των "αντίστροφων ερειπίων" (ruins in reverse), σύμβολα ενός ανεστραμμένου κόσμου.

Κατερίνα Μπότσαρη Tiny Subjects
Tiny Subjects, 2022, εξηλασμένη πολυστερίνη, ακρυλικό, ντουκόχρωμα, υαλόνημα, 185x500x32 εκ.

Η Κατερίνα Μπότσαρη γεννήθηκε στην Πάτρα το 1980. Σπούδασε ζωγραφική στο Ζ΄ εργαστήριο της ΑΣΚΤ και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στη ζωγραφική στη Slade School of Fine Arts του Λονδίνου (UCL), όπου έζησε έως το 2012. Είναι υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ. Έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις στο Λονδίνο και στην Αθήνα και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις σε Λονδίνο, Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Τορόντο, Κρήτη, Πάτρα και Newcastle.

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος

Εγκαίνια: Πέμπτη 5 Μαΐου (5-10 μ.μ.)

Info: PS | 05-26/5 | Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 5.30-9.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Λεζάντα πρώτης φωτογραφίας: The Sawmills, 2022, υγρό γυαλί, τσιμέντο, χρώμα σε σκόνες, ξύλο, σιλικόνη, εξηλασμένη πολυστερινη, σύρμα, πλαστικό, 124x24x105εκ. @ Κατερίνα Μπότσαρη
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Ιστορίες του νερού και της πέτρας" από το Νίκο Καλαφάτη

Η γκαλερί Αργώ φιλοξενεί τη 18η ατομική έκθεση του καλλιτέχνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/09/2022

"Τα παιδιά της Ριτσώνας": Βλαδίμηρος Κυριακίδης και Έφη Μουρίκη γεμίζουν χρώμα το Ίδρυμα Κακογιάννη

Tα έργα της έκθεσης θα πωληθούν σε συμβολική τιμή και τα έσοδα θα πάνε στα παιδιά της Ριτσώνας.

Το Sozopolis υποδέχεται το ανανεωμένο "Μουσείο Νεοελληνικής Αυτοχειρίας"

Το εγχείρημα ανήκει στον κύκλο εργασιών του "Ρομαντικού Πανεπιστημίου Αθήνας".

"Βαρυτικά πεδία": Οι γλυπτικές συνθέσεις του Νίκου Ζήβα

Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί αντικείμενα προβιομηχανικής τεχνολογίας και αρχιτεκτονικά σπαράγματα για τη δημιουργία της νέας σειράς έργων του.

"Coyote": Ο Alex Ayed εντάσσει στα γλυπτά του την ιδέα της μετατόπισης

Έμπνευση για τον τίτλος της έκθεσης, η οποία παρουσιάζεται στη γκαλερί The Intermission, υπήρξε η ζωή και το έργο του ιστιοπλόου Mike Plant.

Athens Art Book Fair 2022: Γιατί είναι αναγκαίο να έρθουν στο προσκήνιο τα ανεξάρτητα zines;

Με αφορμή τη συμμετοχή τους στη φετινή αθηναϊκή έκθεση καλλιτεχνικού βιβλίου, το Mochi Γεωργίου και το Brooke Palmieri μας μιλούν για τα εκδοτικά τους εγχειρήματα και την αντιπροσώπευση ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων στη διεθνή και εγχώρια εικαστική σκηνή, ενώ οι Μαργαρίτα Αθανασίου και Κατερίνα Στάμου, μέλη της οργανωτικής ομάδας του fair, εξηγούν πώς προσπαθούν να καλύψουν το συνολικό φάσμα των καλλιτεχνικών εκδόσεων.

Ο "Αύγουστος" του Αλέξανδρου Σιμόπουλου

Η έκθεση στην Iris πρόκειται για ένα νέο σώμα ζωγραφικών έργων σε λινό και σε χαρτί.