Τον χαρακτηρισμό "ανθρωποποιός" είχε προσδώσει στον Μιχάλη Μαδένη η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα απ’ την Εθνική Πινακοθήκη, είκοσι χρόνια πριν από σήμερα και την ατομική έκθεση που εγκαινιάζει στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδος, ακριβώς διότι ήταν και παραμένει ένας ζωγράφος, απ’ του οποίου την τέχνη, τις γραμμές, τα βάθη και τις σκιάσεις δεν ζωντανεύουν απλά φιγούρες, αλλά ολάκεροι εσωτερικοί κόσμου, που με έναν ανεπιτήδευτο τρόπο ξεγυμνώνονται εμπρός στο βλέμμα του θεατή, όσα ρούχα κι αν φορούν. Πρόκειται για έναν από τους πλέον αναγνωρισμένους εικαστικούς της γενιάς του, που ξέρει να προκαλεί συγκίνηση.
Στη νέα του δουλειά με τίτλο "Εξόριστοι", ο Μιχάλης Μαδένης στρέφεται με τόλμη και ευαισθησία στους "αληθινούς εξόριστους της ζωής και της κοινωνίας" στους τροφίμους ψυχιατρικών νοσοκομείων. Αυστηρά μνημειακές μορφές, πρόσωπα που σε καθηλώνουν με τα τραχιά ή θλιμμένα μάτια τους, τα ταλαιπωρημένα απ’ το χρόνο σώματά τους και το αίσθημα ότι η ύπαρξή τους βρίσκεται σε αιώνια αναμονή με αμφίβολο φινάλε.
Σε αυτή τη σειρά πορτρέτων (επιμέλεια: Ν. Π. Παΐσιος), κυρίαρχη φόρμα κατέχει η ζωγραφική ή σχεδιαστική επιφάνεια του προσώπου. Τις μορφές τις περιβάλλει απροσδιόριστος σκοτεινός χώρος, από τον οποίο αναδύονται και φωτίζονται δυνατά. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στον θεατή να προσέξει όλες τις λεπτομέρειες των εικονιζόμενων, οι οποίοι με τη σειρά τους, τον "οδηγούν σε εκείνο που οι κοινωνικές συμβάσεις τον έμαθαν συνήθως να αποφεύγει: το ανθρώπινο βλέμμα", όπως αναφέρει το συνοδευτικό κείμενο.
Από 31 Ιανουαρίου, στην Αίθουσα Πολλαπλών Προβολών στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδος (2ος όροφος).