Revolting Bodies ΙΙ
Δεύτερος γύρος για το «Revolting Bodies» του Αλέξη Φιδετζή, το πεδίο κριτικού λόγου που αναπτύσσει γύρω από το επαναστατικό φαντασιακό, μέσω της φιλοξενίας του στο Atopos CVC, με τη σκυτάλη να παραδίδεται σε είκοσι τρεις σύγχρονους εικαστικούς, κυρίως από Ελλάδα αλλά και από εξωτερικό. Εγκαταστάσεις, βίντεο έργα, γλυπτά και ζωγραφικά μαζί με έρευνες αρχείου ανασύρουν διάφορα γεγονότα από την ιστορία, ξεγυμνώνοντας τους μύθους τους και διαμορφώνοντας συνολικά ένα σχήμα που μιλάει για τις επαναστάσεις, όπως και την μετέπειτα εργαλειοποίησή τους. Μεταξύ των συμμετεχόντων οι: Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης, Εύα Γιαννακοπούλου, Μαρίνα Γιώτη, Ηλίας Παπαηλιάκης κ.ά. Από 8/12.
Atopos CVC | 8/12-18/2 | Προκράτηση θέσης εδώ | Είσοδος ελεύθερη
Το '21 των Φίλων
«Από τη μια οι μνήμες για τα 200 χρόνια της Ελληνικής επανάστασης των προγόνων μας και από την άλλη οι φιλίες μου σχεδόν 50 χρόνια πριν, σκέφτηκα να το γιορτάσω διπλά με φίλους αγαπημένους που μεγάλωσα και μεγαλώνω μαζί τους ζωγραφίζοντας», γράφει ο διακεκριμένος εικαστικός και ομότιμος καθηγητής της ΑΣΚΤ, Μιχάλης Μανουσάκης, για την ομαδική έκθεση που οργανώνει στη γκαλερί Alma. Τα έργα εννέα εικαστικών προτείνονται σε συνάρτηση με υλικό (κούκλες τσολιάδων, φωτογραφίες σχολικών εορτών κ.ά.) του εικαστικού, ως κριτικό σχόλιο πάνω στην ιστορία και την επιρροή της στο συλλογικό φαντασιακό. Εγκαίνια: 9 Δεκεμβρίου.
Γκαλερί Alma | 9/12-15/1 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 11 π.μ.-8 μ.μ., Τετ., Σάβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Παπαδοπούλου 100: Η ιστορία της εταιρίας 1922-2022
Το 2022 συμπληρώνονται εκατό χρόνια λειτουργίας της εταιρείας Παπαδοπούλου και επ’ αφορμή αυτού του επετειακού γεγονότος παρουσιάζεται μια μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς 138 με όλη την πορεία και τις ιστορίες της επιχείρησης, η οποία ξεκίνησε από μια προσφυγική πολυκατοικία μετά τον ξεριζωμό των Μικρασιατών, μοιράζοντας τα πρι-μπερ πόρτα πόρτα, για να εξελιχθεί σταδιακά σε μια παγκοσμίου φήμης επωνυμία που εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 55 χώρες. Τεκμήρια, αντικείμενα και αφηγήσεις παρατίθενται σε συνάρτηση με τη ιστορία της χώρας. Εγκαίνια 9/12.
Μουσείο Μπενάκη – Κτίριο Πειραιώς | 9/12-27/2 | Πέμ., Κυρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ., Παρ.-Σάβ.: 10 π.μ.-10 μ.μ. | Γενική είσοδος: € 8, μειωμένο εισιτ.: € 4
Omio: Delphian Landscapes
Το Hyperlink Athens, ένας ανεξάρτητος χώρος που εγκαινίασε πρόσφατα την πορεία του, στοχεύοντας να πειραματιστεί με νέες επιμελητικές πρακτικές και διεπιστημονικές συνεργασίες, φιλοξενεί τους Omio – μια ομάδα που δραστηριοποιείται τα τελευταία είκοσι χρόνια με in situ εγκαταστάσεις σε απρόσμενα μέρη. Τα «Δελφικά τοπία» που παρουσιάζουν από 9 του μηνός είναι ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε σε συνεργασία με την ομάδα του Hyperlink και αφορά σε υποθαλάσσιες LED εγκαταστάσεις πέριξ της Κορίνθου. Μέσα στο νερό, δίπλα από αρχαία ερείπια, βυθισμένα πλοία και μεταβιομηχανικά παράγωγα, το φως φωτίζει μια άλλη διάσταση.
Hyperlink Athens (Ασημάκη Φωτήλα 32 Εξάρχεια) | 9/12-9/1 | Πέμ.-Σάβ.: 6-9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Μάριον Ιγγλέση: Η πέτρα της Σίβυλλας
Στα εσωτερικευμένα μονοπάτια της σεξουαλικής επιθυμίας επιχειρεί να βαδίσει η εικαστικός (και σκηνογράφος, με εμπειρία σε Νέα Υόρκη, Αθήνα και Παρίσι) Μάριον Ιγγλέση. Στη νέα της ατομική έκθεση στη γκαλερί έκφραση της Γιάννας Γραμματοπούλου συνδυάζει σχέδιο, κινούμενη εικόνα και την πλαστική διαδικασία, με κύριο πρωταγωνιστή την πέτρα – ένα χθόνιο υλικό που παραπλανά για ανεπεξέργαστο εύρημα: είναι ο φυσικός μάρτυρας του χρόνου, άρα και ο μάρτυρας μιας αρχέγονης αναντίρρητης αλήθειας. Σε αυτό το ερμηνευτικό πλαίσιο, η εικαστικός υιοθετεί το ρόλο μιας σύγχρονης σίβυλλας και μεταφέρει αινιγματικά μηνύματα που τεστάρουν με χιούμορ τα ακλόνητα, σαν πέτρα, στεγανά που φέρουμε γύρω απ’ το θέμα της σεξουαλικής ταυτότητας. Εγκαίνια στις 9/12.
Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου | 9/12-8/1 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 12 μ.-8 μ.μ., Τετ. 12 μ.-6 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Performative Transcending Somatic Dinner
Απ’ όταν επιστρέψαμε σε όσα γνωρίζαμε προτού ξεκινήσει το ντόμινο «πανδημία», είτε αυτό λέγεται επίσκεψη σε μια έκθεση ή ένα ποτό βράδυ Παρασκευής, το μπέρδεμα ανάμεσα σε παλιές και νέες συνήθειες, τις κοινωνικές και πολιτικές απαιτήσεις, έχει οδηγήσει σε μια κατάσταση επαφής με σχεδόν σχιζοφρενικό εφέ, όπου ναι μεν ανταμώνουμε ξανά όλοι μαζί, αλλά όχι ακριβώς «όλοι» κι ούτε ακριβώς «μαζί». Τον ελέφαντα στο δωμάτιο κοιτάει ευθέως η ανεξάρτητη έκθεση «Performative Transcending Somatic Dinner», σε επιμέλεια Λυδίας Αντωνίου και Γιώργου Μπεκιράκη, με την υποστήριξη του οργανισμού ΝΕΟΝ: μηχανευόμενοι ένα δείπνο επανασύνδεσης, οι επιμελητές κάλεσαν είκοσι ένα ονόματα που συγκαταλέγονται στο αιχμηρό δόρυ της εικαστικής σκηνής της Αθήνας –Εύα Στεφανή, Σωκράτης Σωκράτους, Διονύσης Καβαλλιεράτος αλλά και απ’ τη νέα γενιά ο Βασίλης Παπαγεωργίου και η Βαλίνια Σβορώνου–, ώστε να προσφερθούν στους επισκέπτες πιπεράτα εδέσματα σε συμπυκνωμένες μπουκιές. Μετά την παράταση, η πρόσκληση ισχύει έως 12/12, στην οδό Κορίνης 4, στο Μεταξουργείο. Κατά τη διάρκεια του finissage προγραμματίζονται δύο περφόρμανς από τον Άγγελο Πλέσσα και την Γεωργία Σαγρή (7 μ.μ.).
Κορίνης 4, Μεταξουργείο | Έως 12/12 | Τετ.-Κυρ.: 5-9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη