Το τελευταίο κομμάτι στο παζλ της θερμής –λόγω θερμοκρασίας αλλά και κινητικότητας– εικαστικής Αθήνας συμπληρώνει το annexM και η Άννα Καφέτση με τις δράσεις που ετοιμάζονται για τον καταπράσινο Αίθριο του Μεγάρου Μουσικής, προσκαλώντας να χαρούμε τη δροσιά του με τις στοχαστικές προεκτάσεις που χαρίζει η σύγχρονη τέχνης.
Από το αινιγματικό πεζογράφημα του Διονύσιου Σολωμού, «Γυναίκα της Ζάκυνθος», το οποίο βεβαίως ούτε για το γυναικείο φύλο ούτε για το Ιόνιο νησί μιλάει αλλά για το είναι της ελευθερίας, δράττεται ο αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Σπύρος Βραχωρίτης για να θέσει τα δικά του ερωτήματα in situ. Μέσω μιας δοκιμιακής περφόρμανς δικής του σύλληψης και εκτέλεσης («Το φάντασμα της Ελευθερίας: Το θρίλερ της Γυναίκας της Ζάκυ[ν]θος»), αποπειράται να αναδείξει τη σκοτεινή αλληγορία του, συνοδεία βιντεοπροβολής.
«Οι απιστίες και η εμμονική σχέση του σκηνοθέτη με το κείμενο του Σολωμού», σημειώνει η Άννα Καφέτση, «ανάγονται στο μακρινό 1978 και στο πρώτο ερέθισμα που προκαλεί η οπτική επαφή με το ανορθόγραφο χειρόγραφο της Γινεκός. Πώς θα μπορούσε να αναπαρασταθεί το μη αναπαραστάσιμο; Στο εφήμερο Αρχείο των αέναων σκηνοθετικών επαναλήψεων, δοκιμών και λοξών ανατροπών του αιρετικού δημιουργού δεν διασώζονται βεβαιότητες. Πλην μιας. Ο Βραχωρίτης είναι ξεκάθαρος στον αφορισμό του. Η Γινέκα του ποιητή δεν ξεκλειδώνει με αντικλείδια ή μαγικές επικλήσεις. Παραβιάζεται».
Η περφόρμανς θα παρουσιαστεί (με δελτία ελεύθερης εισόδου) για μία μόνο βραδιά, την Πέμπτη 8 Ιουλίου (9 μ.μ.). Παράλληλα, το βίντεο έργο θα είναι διαθέσιμο προς θέαση από 22 Ιουλίου στον Κήπο του Μεγάρου, με την ομαδική έκθεση «Marginalia».