Τύχη ενός Κυττάρου
Πόσες ιδέες μπορεί να τροφοδοτήσει ακόμη ο (σίγουρα επίκαιρος) θεωρητικός λόγος του αρχιτέκτονα Δοξιάδη; Απ’ τη θέση του για την ανάπτυξη των πόλεων, σύμφωνα με την οποία το δωμάτιο-κύτταρο ξεκινάει ως απομονωμένη οντότητα και αναπόφευκτα επεκτείνεται και εν τέλει διαμορφώσει ένα πολύπλοκο σύστημα (σπίτι, γειτονιά, πόλη κ.ο.κ.), η νέα έκθεση στη γκαλερί-παλαιωπολείο Μαρτίνος στο Μοναστηράκι οραματίζεται αισθητικά τη σχέση μονάδας και συνόλου με ένα πολυφωνικό εκθεσιακό σόου. Παρουσιάζονται έργα και της διάσημης μινιμαλίστριας Σαλότε Ποσενένσκε. Εγκαίνια 10 Σεπτεμβρίου.
Γκαλερί Μαρτίνος (Πανδρόσου 50, 2103212414) | 10/9-7/11 | Δευτ., Τετ., Σάβ.: 10 π.μ.-3 μ.μ., Τρ., Πέμ.-Παρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Nyctophilia II
Κατά έναν περίεργο λόγο, το χρονικό διάστημα της νύχτας, από τη μία μέχρι τις πέντε τα ξημερώματα, αποδεικνύεται ιδιαίτερα παραγωγικό για πολλούς συγγραφείς, ποιητές και γενικότερα δημιουργούς που αναζητούν την έμπνευση. Η νέα ομαδική έκθεση της γκαλερί Can επικεντρώνεται σ’ αυτές τις ώρες, καθώς και τη γοητεία που ξυπνάει η νύχτα μαζί με τους θρύλους και τους μύθους της: φωτογραφικά καρέ από πολύμηνα ταξίδια σε πάρκα, δάση και άλση της Αττικής από την Έφη Χαλιορή, οι κλεφτές ματιές στο άγνωστο πίσω απ’ τη μαύρη, διαφανή κι από χαρτί φτιαγμένη κουρτίνα του Λευτέρη Τάπα αλλά και ένα πλήθος από εικόνες που εμφανίζονται στο Google και το Flickr όταν κάποιος κάνει την αναζήτηση της λέξης «night», διά χειρός Ανέστη Ανέστη, είναι μερικά απ’ τα έργα που παρουσιάζονται από 10 Σεπτεμβρίου.
Γκαλερί CAN | 10/9-10/10 | Τρ.-Παρ.: 12 μ.-3 μ.μ. & 5-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Postcards
Δείγμα πρόσφατης δουλειάς του Μάθιου Γουόνγκ, ενός εκ των πιο πολυσυζητημένων και υψηλά εκτιμημένων καλλιτεχνών που, δυστυχώς, αυτοκτόνησε πέρσι πάνω στο απόγειο της καλπάζουσας φήμης του, φιλοξενείται στη γκαλερί Arch από 10 του μηνός: είκοσι έργα σε χαρτί, τα οποία αποτυπώνουν πραγματικά ή φανταστικά τοπία.
Arch | 10/9-11/12 | Τρ.-Σάβ.: 11 π.μ.-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Leave the thorns and take the rose
«Αυτά τα έργα μιλάνε για μια γυναίκα που ζει σε μια γυάλα στην Αθήνα», λέει η Αμερικανο-νιγηριανή Τσιόμα Εμπινάμα που ήρθε στην πόλη μας πριν από μερικούς μήνες και ο δρόμος την έβγαλε στο Breeder Feeder της ιστορικής γκαλερί στο Μεταξουργείο να δουλεύει τη νέα της έκθεση. Πριν από ένα χρόνο, ευχόταν να συμβεί μια ξαφνική προσωρινή παύση, μια στιγμή που η ανθρωπότητα θα ήταν απαλλαγμένη από υποχρεώσεις, φιλοδοξίες και προσδοκίες, όμως όταν έφτασε η πανδημία, η ευχή της δεν αποδείχθηκε τόσο απελευθερωτική. Τη σειρά που ενέπνευσε η πανδημία παρουσιάζει έως 17/10.
Breeder | Έως 17/10 | Τρ.-Παρ.: 12 μ.-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Kontact
Έχετε παρατηρήσει κι εσείς ένα σφίξιμο στο στομάχι όταν προβάλλονται πλάνα προ πανδημίας από μεγάλες συναυλίες, πάρτι και γήπεδα, όπου τα σώματα ενώνονται σαν ένα; Η επαφή, μια από τις βασικότερες ανάγκες ενός ανθρώπου, έχει εδραιωθεί πριν την ομιλία και παραδόξως είναι πολύ πιο ανεπτυγμένη. Ακόμη και σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές που ζούμε, ψάχνει διεξόδους για να εκφραστεί, μέσα από τα μάτια ή την ψηφιακή οθόνη, γεγονός που έδωσε τη σπίθα για την ομαδική έκθεση που παρουσιάζεται έως 11/9 στο TAF/The Art Foundation, με νέες δουλειές από είκοσι σύγχρονους εικαστικούς. Επιμέλεια: Ιωάννα Άντζακα και Μαρίνα.
TAF/The Art Foundation | Έως 11/9 | Τρ.-Κυρ.: 5-10 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Χορός
Το νεοκλασικό της Bernier/Eliades στο Θησείο επανήλθε στα πράγματα με τον «Χορό» του Καβαλλιεράτου που εξέθετε και προ καλοκαιριού, εμπλουτισμένο όμως με έργα που παρουσιάστηκαν στο Ηρώδειο με την ομώνυμη έκθεση απ’ τη συνδιοργάνωση του οργανισμού ΝΕΟΝ και του Φεστιβάλ Αθηνών. Σχέδια, λοιπόν, και γλυπτά στέκονται τώρα δίπλα-δίπλα, ενσαρκώνοντας χιουμοριστικές, αυτοσαρκαστικές φιγούρες που ανακατεύουν αναφορές απ’ το δυτικό πολιτισμό κι όχι μόνο.
Bernier/Eliades | Έως 24/9 | Τρ.-Παρ.: 10.30 π.μ.-6.30 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
113
Η Carwan Gallery ιδρύθηκε πριν από εννιά χρόνια στη Βυρηττό, από τους Νικολά Μπελαβάνς-Λεκόντ και Κουεντίν Μουίζ, δυο επιδραστικούς αρχιτέκτονες που θέλησαν να προωθήσουν το ντιζάιν αιχμής με διαπολιτισμικές συνεργασίες. Με πάνω από πενήντα εκθέσεις στο ιστορικό της, η γκαλερί προσαράζει σε ένα νέο χώρο στην πόλη μας, στον Άγιο Διονύσιο του Πειραιά και την Πολυδεύκους, όπου ήδη εκπέμπει η Rodeo και το The Intermission. Η αρχή γίνεται με τον εικαστικό-ντιζάινερ Ομέρ Αρμπέλ απ’ τον Καναδά και καταγωγή το Ισραήλ, ο οποίος παρουσιάζει εβδομήντα γλυπτά φτιαγμένα από μείγμα γυαλιού-χαλκού. Συνεχίζεται έως τις 7 Νοεμβρίου.
Carwan Gallery (Πολυδεύκους 39, Άγιος Διονύσιος, Πειραιάς, 2104114536) | Έως 7/11 | Είσοδος ελεύθερη
Κώστας Τσόκλης: Ζωγραφική Όρια και υπερβάσεις
Ένα αντιπροσωπευτικό homage με έργα μισού αιώνα απ’ τον άνθρωπο που εισήγαγε τη «ζωντανή ζωγραφική» ξεπερνώντας τα δυσδιάστατα όρια του καμβά, τον Κώστα Τσόκλη, φιλοξενείται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, επ’ ευκαιρία της συμπλήρωσης ενενήντα χρόνων ζωής του καλλιτέχνη. Τα πορτρέτα της μητέρας και του πατέρα του απ’ τη δεκαετία του ’50, η στροφή στην αφαίρεση, στο απέραντο της θάλασσας και τις αντανακλάσεις δίνουν τη σκυτάλη στους χαρακτηριστικούς κορμούς και τις ερωτικές συνθέσεις, έως ότου φτάσουμε στα φετινά έργα που αν μη τι άλλο φέρουν παραπάνω φορτίο, εκείνο του εγκλεισμού. Επιμέλεια: Τάκης Μαυρωτάς.
Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη | Έως 8/11 | Δευτ.-Κυρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ. | Γενική είσοδος: € 7, μειωμένο εισίτ.: € 4