Όταν η Κατερίνα Βρανά έδειξε πως η αρρώστια δεν είναι ένα ανίκητο τέρας

Στο «Πεθαίνοντας στα Γέλια», η γνωστή κωμικός έκανε τον απολογισμό της χρονιάς, μίλησε για την ευθύνη απέναντι στο διαφορετικό και έδειξε πως τα πάντα είναι θέμα οπτικής.

Όταν η Κατερίνα Βρανά έδειξε πως η αρρώστια δεν είναι ένα ανίκητο τέρας

Δεν θα ξεχάσω ποτέ εκείνη την παράσταση στο Βεάκειο, αρχές του περασμένου Ιούνη. Πάνω από δύο χιλιάδες κόσμου –η μεγαλύτερη παράσταση που γνώρισε ποτέ το ελληνικό stand up–, δεκαεννιά κωμικοί πάνω στη σκηνή να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για το «V for Vrana» και τη μοναδική Κατερίνα να κρατά το καλύτερο για το τέλος, όταν με το αναπηρικό της αμαξίδιο εμφανίστηκε στο πάλκο, χαμογελαστή και φανερά συγκινημένη από το ασταμάτητο χειροκρότημα, ξαφνιάζοντας τους πάντες.

Την ίδια ατμόσφαιρα έφερε στο Ωδείο Αθηνών, όταν πριν από λίγο καιρό, στο πλαίσιο της σειράς Διάλογοι από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ανέβηκε στη σκηνή με το «Πεθαίνοντας στα Γέλια» και μίλησε με τη δημοσιογράφο Άννα Μπουσδούκου. Ύστερα από αρκετούς μήνες ανάρρωσης, η κατάστασή της έχει βελτιωθεί αρκετά, αλλά η πρόοδός της παραμένει ιατρικά μη προβλέψιμη. Καθισμένη στο καροτσάκι, με αδυναμία καθαρής άρθρωσης και μερική όραση, η Κατερίνα Βρανά χαμογελά αφοπλιστικά και λέει «που θα πάει; – θα λυθεί κι αυτό».

Όταν η Κατερίνα Βρανά έδειξε πως η αρρώστια δεν είναι ένα ανίκητο τέρας - εικόνα 1

«Σαν τιμωρία είναι αυτό που περνάω», λέει χαριτολογώντας, «ως άνθρωπος, λατρεύω να μιλάω, αγαπάω το φαγητό και μισώ τη γυμναστική, και τώρα κάνω φυσικοθεραπείες κάθε μέρα, δεν μπορώ να επικοινωνήσω καλά και το διαιτολόγιό μου είναι περιορισμένο. Έ άι!» Όταν κατά τη διάρκεια της περιοδείας της στη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, μετά από ένα ατυχές ιατρικό πόρισμα, ξεκίνησε ο δαιδαλώδης λαβύρινθος της σωματικής της κατάπτωσης (που είχε από διάτρηση εντέρου και σηψαιμία μέχρι απανωτές εγχειρήσεις και τεχνητό κώμα), η Κατερίνα μπορεί να είδε τη ζωή της άρδην να αλλάζει, όπως δεν έπαψε ποτέ να πιστεύει στον εαυτό της. Λίγο η έξτρα σουρεάλ οικογένεια, λίγο οι κοντινοί της φίλοι, λίγο η φοβερή νοσοκόμα-κυρία Φωτεινή, η Κατερίνα στάθηκε αναλλοίωτη απέναντι στους μικρούς και μεγάλους φόβους της, βγαίνοντας τελικά ακόμα δυνατότερη.

«Η αρρώστια δεν είναι τέρας, είναι απλώς κάτι άβολο που σε ενοχλεί. Αν το δεις έτσι, χάνει τη δύναμη που έχει πάνω σου, δεν τη φοβάσαι τόσο». Είτε πρόκειται για άτομα με ειδικές ανάγκες, ψυχικά άρρωστους, περιπτώσεις με κινητικά προβλήματα και σπαστικότητα μυών, παιδιά με σύνδρομο Down ή ο,τι ξεπερνάει το τυπικό, στην Ελλάδα οι δυσκολίες αυξάνονται. «Σε αντίθεση με το εξωτερικό, εδώ έχουμε συνηθίσει –κυρίως λόγω φόβου– να κρύβουμε τους άρρωστους, να τους κρατάμε κλεισμένους μέσα στο σπίτι», συνεχίζει, «για αυτό αποφάσισα να κάνω παράσταση όσο βρίσκομαι σε αυτήν την κατάσταση. Να δείξω πως δεν έχει καμία σημασία. Άλλωστε, δεν χάθηκε ο κόσμος, μου πάει το καρότσι!».

Δρομολογώντας την comeback ατομική της παράσταση προς τις 20 Ιανουαρίου με τίτλο «Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα)», η Βρανά ετοιμάζει τα τελευταία της κείμενα. Απ’ όσο λέει θα έχει μπόλικο υλικό από τις περιπέτειές της και το self-exposure αναμένεται να χτυπήσει κόκκινο. Και αν τα παλιά της κείμενα από το «Φέτα Με Την Βασίλισσα» και το «About Sex» την καταξίωσαν ως εξαιρετική κωμικό σε Λονδίνο, Αθήνα και διεθνή φεστιβάλ Εδιμβούργου και Μελβούρνης (βλ. το πασίγνωστο bit της «Ελληνικής Ταβέρνας»), αυτός ο μονόλογος θα την καθιερώσει ως μοναδική στο είδος της. Ήρθε η στιγμή να ξαναδούμε τη μεγάλη Βρανά επί σκηνής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων στοχεύει σε μια κληρονομιά ανθεκτική σε καταστροφές και συγκρούσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18/4, αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση του κοινού στο σημαντικό θέμα της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Λαϊκή ζωγραφική και νοσταλγία για την αγροτική ζωή στον καμβά της Ιωάννας Λημνιού

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας που θα παρουσιαστεί στην The Breeder.

Δύο νέες εκθέσεις στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Πρόκειται για την έκθεση του Δημήτρη Ανδρεάδη με τίτλο "Engram" και της εικαστικού Κατερίνας Παπαζήση "A dancefloor of one’s own".

Δωρεά της οικογένειας Λάτση για την αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Η δωρεά από τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση γίνεται εις μνήμη του Ιωάννη και της Εριέττας Λάτση.

"Στρεβλή πορεία, 1960-1974": Παρουσιάζοντας την πολιτική από τη δεκαετία του '60 στη δικτατορία

Η μελέτη καλύπτει τα αίτια της απριλιανής δικτατορίας στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘60 καθώς και την κληρονομιά της στην περίοδο της δημοκρατίας που ακολούθησε.

3 μεταφράστριες μάς συστήνουν με το δικό τους τρόπο τρία πολυσυζητημένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Οι Χίλντα Παπαδημητρίου, Μαρία Ξυλούρη και Στέλα Ζουμπουλάκη γράφουν για τη "Μελέτη περίπτωσης", το "Cloud Atlas" και το "Κορίτσι", τρία σημαντικά βιβλία που μετέφρασαν πρόσφατα και αξίζει να προσέξουμε.

Ο Cacao Rocks μιλά για τη νέα τοιχογραφία του στο Mitsis N’U Piraeus Port και τη σύγχρονη ελληνική street art

Μια συζήτηση με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την έμπνευση πίσω από το νέο έργο που κοσμεί το ιστορικό κτίριο στον Πειραιά.