Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5)

Οι νεο-πανκ εικονογραφήσεις του Βρετανού Steven C. Harvey στη γκαλερί ΑΔ και άλλες οκτώ εκθέσεις που ξεχωρίζουν αυτήν την εβδομάδα.

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5)

True Stories

«Τίποτα παραπάνω από μια επίμονη προσπάθεια σύνθεσης-αποσύνθεσης. Ούτε κάτι λιγότερο από την ανάμειξη στοιχείων, ετερόκλητων που δεν υπακούν παρά μόνο στον νόμο των συμπτώσεων.» Γνωστός για την εικαστική του αποσπασματικότητα, ο Χρήστος Μπουρονίκος επανέρχεται στην εικαστική σκηνή της πόλης με τη νέα του έκθεση στη γκαλερί 7, από αυτήν την Τρίτη στις 8 μ.μ. Μνήμες, βιώματα, προηγούμενα έργα, άκρα και δη χέρια, χρώματα και υλικά τρανσφορμάρονται και συμπράττουν για να δώσουν νέες αφηγήσεις.

i Σόλωνος, 20, 2103612050, 8/5-4/6, Τρ., Πέμ. Παρ.: 11 π.μ.-2 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Τετ., Σάβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Primitivism Mirage

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 1

Μία σειρά από έξι μονοχρωματικούς πίνακες σε δύο μέρη, μία βίντεο-προβολή σε πραγματικό χρόνο ενός ατελείωτου κύκλου ημέρας και νύχτας κι ένα γλυπτό από αλουμίνιο που κρατιέται πάνω σε μια μεταλλική μέγγενη. Η συνολική σύνθεση του Θεόδωρου Γιαννάκη σηματοδοτεί την πρώτη ατομική του έκθεση και φιλοξενείται στην γκαλερί Ελένη Κορωναίου, από την Τετάρτη 9 Μαΐου (8μ.μ.), μπλέκοντας πρωτοποριακά ζωγραφική, βίντεο και γλυπτική. Μία τόσο ενιαία όσο και αποσπασματική αφήγηση, που ξεκινά αρχέγονους μύθους και φτάνει στη High tech εποχή.

i Δημοφώντος & Θορυκίων, Θησείο, 2103411748, 9/5-15/6, Τρ.-Παρ.: 12 μ.-6 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Flora Filopappou: Ένα ταξίδι από την Πόλη των Βράχων στον κήπο

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 2

Μετά από οκτώ χρόνια μελέτης του τοπίου στο Λόφο Φιλοπάππου ή την «Πόλη των Βράχων», όπως ονομαζόταν παλαιότερα, ο Νίκος Παπαδόπουλος ολοκλήρωσε μία σειρά έργων με αρχειακό υλικό, σχέδια κι εγκαταστάσεις. Με εργαλείο το πενάκι και οδηγό τις ρίζες και το παρελθόν των φυτών στο λόφο, ο εικαστικός από μία αρχειοθέτηση, ένα «βιβλίο καλλιτέχνη» και έπειτα επεκτείνεται σε επιτοίχιες και τρισδιάστατες ανασυνθέσεις αυτού του υλικού, με φόντο τον κενό χώρο. Εγκαίνια την Τετάρτη 9 του μηνός (8 μ.μ.), στο Μέγαρο Εϋνάρδου.

i Αγ. Κωνσταντίνου 20 &Μενάνδρου, 2105223101, 2103234267, 9/5-28/6, Τρ.-Παρ.: 10 π.μ.-6 μ.μ., Σάβ.: 11π.μ.-5 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Steven C. Harvey: Love Poems

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 3

«Η αγάπη είναι σαν ένα καρουσέλ,/ Με αυτή ακριβώς τη διαφορά πρέπει να πούμε:/ Οι αναβάτες κινούνται, αλλά οι επιβήτορες όχι,/ Λοιπόν τον γύρο κάνω, αλλά μην ξεχάσετε κι εμένα!». Εικαστικά αθυρόστομος και στιλιζαρισμένα προκλητικός, ο Βρετανός Steven C. Harvey βγάζει την διαστροφική εκδοχή των αγγλικών παιδικών αφηγήσεων με μία τόσο όσο politically incorrect δόση. Με τη σειρά «Love Poems», ο ζωγράφος έρχεται από τις 9 του μηνός (8 μ.μ.) στη γκαλερί ΑΔ με τους ήρωες παιδικών βιβλίων της αγγλικής κουλτούρας (από τα «Nursery Rhymes») να παραδίδονται στις σαρκικές απολαύσεις, στα κυριότερα ένστικτά τους (κατά Φρόυντ), θίγοντας άμεσα τις κρυμμένες αγκυλώσεις της σύγχρονης κοινωνίας, τα σεξουαλικά κατάλοιπα και τον συμβατικό ρομαντισμό που προωθούσαν. Ίσως έτσι γεννάται και ένας νέος, ριζικός ρομαντισμός μαζί με την απελευθέρωση.

i Παλλάδος 3, Ψυρρή, 2103228785, 9/5-31/6, Τρ.-Παρ.: 12 μ.-9 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-6 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


36 x 36 : Ζωγραφικά Δοκίμια

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 4

Mια σειρά έργων μικρών διαστάσεων και τετράγωνου σχήματος (36 x 36 εκ.), που δημιουργήθηκε από το ’09-’18, μαζί με κάποια μεγαλύτερων διαστάσεων, που ολοκληρώθηκαν από το ’02-’18, έρχονται δια χειρός του Αλέκου Λεβίδη στη νέα έκθεση της Skoufa Gallery. Από τις 10 του μηνός (8 μ.μ.) και για λίγες ημέρες, έργα κυρίως ζωγραφισμένα σε ξύλο με ακρυλικό, λάδι ή αυγοτέμπερα, επεκτείνουν την υφολογία του καλλιτέχνη που πρωτοδιατυπώθηκε στις «Εικονογραφίες» (1988) και στη συνέχεια τροφοδότησε τους «Λουόμενους» (1990) και τους «Δώδεκα πίνακες» (2004). Η έκθεση συνοδεύεται από μικρό βιβλίο/κατάλογο που αποτελεί πιστή αναπαραγωγή προσωπικού σημειωματάριου του ζωγράφου με σχέδια και μελέτες για τα έργα που παρουσιάζονται.

i Σκουφά 4, Κολωνάκι, 2103643025/ 210-3603541, 10-22/5, Δευτ., Τετ., Σάβ.: 10 π.μ.-3.30 μ.μ., Τρ., Πέμ, Παρ.: 10 π.μ.-3 μ.μ. & 5.30-9 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Shifting Spaces - Μετατοπίσεις

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 5

Η Ιλιάνα Θεοδωροπούλου γοητεύεται από τις ρωγμές, τα θραύσματα του εδάφους και τις συνειρμικές επεκτάσεις που αυτά δημιουργούν και η Rea Stavropoulos αυτοπροσδιορίζεται ως «Αθηναία Φλωρεντινή Λονδρέζα» ενσαρκώνοντας το fluidity σαν modus vivendi. Η πρώτη παρουσιάζει αφαιρετικά έργα της δεκαετίας ’05 -’15 αλλά και πρόσφατα που καταγράφουν το εφήμερο, ενώ η δεύτερη μία εικαστική εγκατάσταση που αναπαριστά τον προσωπικό της «τόπο»-καταφύγειο με αναφορές στη γενέτειρα πόλη της. Και οι δύο συναντιούνται στο χώρο σύγχρονης τέχνης FokiaNou Art Space από αυτήν την Πέμπτη (10/5), ανοίγοντας έναν διάλογο γύρω από τον χώρο και τον τόπο – εξωτερικό ή και εσώτερο.

i Φωκιανού 24, 7ος όροφος, Παγκράτι, 10/5-2/6, Πέμ.-Σάβ.: 5-8 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Δημήτρης Περδικίδης

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 6

Τα τετράδια σχεδίων ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες της διασποράς, του Δημήτρη Περδικίδη, αποτελούν το σώμα της νέας περιοδικής έκθεσης της Αίθουσας Τέχνης Αθηνών, αποτυπώνοντας τη δημιουργική πορεία του εικαστικού κατά τη δεκαετία του ’60. Μετά από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Περδικίδης έφυγε από τη χώρα, μπήκε στη σκηνή της Ισπανίας –και όχι της Γαλλίας όπως οι περισσότεροι της γενιά τους–, και ασπάστηκε τα παραστατικά ρεύματα των εκεί μεγάλων δημιουργών (Γκόγια, Βελάσκεθ κοκ). Από το ’60 όμως κι έπειτε μπήκε σε μία εξπρεσιονιστική τροχιά, με αφαιρετικό περιεχόμενο και πρωτοποριακά μέσα που μαρτυρούσαν τόσο τις προηγούμενες αναφορές του (ειδική μνεία έκανε μάλιστα στην ελληνική μυθολογία εκείνη την περίοδο) όσο και τον τότε γεωγραφικό και πολιτισμικό του «τόπο» (την σκηνή της Μαδρίτης) αλλά και τα μετέπειτα εικαστικά του βήματα σε γεωμετρικές μορφές και τεχνικές του παλίμψηστου. Εγκαίνια την Πέμπτη στις 7.30 μ.μ.

i Γλύκωνος 4, 2107213938, 10/5-9/6, Τρ.–Παρ.: 11 π.μ.-2.30 μ.μ. & 6-9 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-2.30 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Slower, Smaller, Weaker

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 7

«Πιο αργά, πιο χαμηλά, πιο αδύναμα.». Το ολυμπιακό σύνθημα ανάποδα, φορτισμένο με αντικρουόμενα μηνύματα σηματοδοτεί μία site-srecific και situ-specific εικαστική ενότητα σε ένα από τα λίγα δημόσια κτίρια του Ολυμπιακού Χωριού της Αθήνας (από 12/5, 5 μ.μ.), με τα έργα οκτώ καλλιτεχνών και καλλιτεχνικεών ομάδων που δραστηριοποιούνται με βάση την Αθήνα να επαναφέρουν μία κάπως ξεχασμένη ιστορία στο κέντρο της δημόσιας σφαίρας. Μια δεκαπενταετία σχεδόν από του Ολυμπιακούς Αγώνες, το χωριό στεγάζει 2500 οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, παραμελημένο από την πολιτεία, με άδειους δρόμους και λιγοστά δείγματα δημόσιας ζωής. Τι μπορεί να μας διδάξει;

i Σπ. Λούη 1, Γ’ Είσοδος στο Ολυμπιακό Χωριό, Αχαρναί, 12/5-9/6, Πέμ., Παρ.: 4-8 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.


Μιχάλης Νικολινάκος

Εγκαίνια Εβδομάδας | Στιλιζαρισμένα αθυρόστομος ή ωμά ρομαντικός ο Βρετανός; (7-13/5) - εικόνα 8

Μέχρι το τέλος του μήνα, έργα και τεκμήρια από το πλουσιότατο αρχείο του ζωγράφου Μιχάλη Νικολινάκου (1920-1994) φιλοξενούνται στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη, συστήνοντας (μέχρι το τέλος του μηνός) στο κοινό έναν πολυσχιδή καλλιτέχνη. Εικονογραφικές, γελοιογραφικές και γραφιστικές δημιουργίες φωτίζουν την πορεία του εικαστικού σε ζωγραφική, σκίτσο, γελοιογραφία, εικονογράφηση, σκηνογραφία κ.ά., που σε μεγάλο βαθμό παραμένει άγνωστη για τους περισσότερους. Ως βασική θεματική στα έργα του αναγνωρίζεται εύκολα η ύπαιθρος χώρα, ο παραθαλάσσιος τόπος και το πέλαγος, ενώ ένα σημαντικό κεφάλαιο της δημιουργίας του αναφέρεται στην ιστορική και πολιτισμική διαδρομή της Νίκαιας, από τα χρόνια της Κατοχής και έπειρα.

i Ραιδεστού 32 & Π. Τσαλδάρη, 2104913588, έως 31/4, Τρ., Πέμ., Παρ.: 10 π.μ.-2 μ.μ., Τετ.: 5-8 μ.μ., Κυρ.: 11 π.μ.-3 μ.μ., Είσοδος ελεύθερη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων στοχεύει σε μια κληρονομιά ανθεκτική σε καταστροφές και συγκρούσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18/4, αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση του κοινού στο σημαντικό θέμα της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Λαϊκή ζωγραφική και νοσταλγία για την αγροτική ζωή στον καμβά της Ιωάννας Λημνιού

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας που θα παρουσιαστεί στην The Breeder.

Δύο νέες εκθέσεις στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Πρόκειται για την έκθεση του Δημήτρη Ανδρεάδη με τίτλο "Engram" και της εικαστικού Κατερίνας Παπαζήση "A dancefloor of one’s own".

Δωρεά της οικογένειας Λάτση για την αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Η δωρεά από τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση γίνεται εις μνήμη του Ιωάννη και της Εριέττας Λάτση.

"Στρεβλή πορεία, 1960-1974": Παρουσιάζοντας την πολιτική από τη δεκαετία του '60 στη δικτατορία

Η μελέτη καλύπτει τα αίτια της απριλιανής δικτατορίας στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘60 καθώς και την κληρονομιά της στην περίοδο της δημοκρατίας που ακολούθησε.

3 μεταφράστριες μάς συστήνουν με το δικό τους τρόπο τρία πολυσυζητημένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Οι Χίλντα Παπαδημητρίου, Μαρία Ξυλούρη και Στέλα Ζουμπουλάκη γράφουν για τη "Μελέτη περίπτωσης", το "Cloud Atlas" και το "Κορίτσι", τρία σημαντικά βιβλία που μετέφρασαν πρόσφατα και αξίζει να προσέξουμε.

Ο Cacao Rocks μιλά για τη νέα τοιχογραφία του στο Mitsis N’U Piraeus Port και τη σύγχρονη ελληνική street art

Μια συζήτηση με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την έμπνευση πίσω από το νέο έργο που κοσμεί το ιστορικό κτίριο στον Πειραιά.