Κυριακή μεσημέρι στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και τα άλογα και οι αναβάτες που θα πραγματοποιήσουν το ταξίδι 100 ημερών από την Αθήνα ως το Κάσελ έχουν πάρει τις θέσεις τους.
Εμπνευσμένη από τη διαδρομή του Aimé Tschiffely από το Μπουένος Άιρες στη Νέα Υόρκη (1925–28), η Διαδρομή Αθήνα-Κάσελ είναι σύλληψη του Γλασκωβέζου καλλιτέχνη Ross Birrell σε συνεργασία με τους έμπειρους αναβάτες μεγάλων αποστάσεων Peter van der Gugten και David Wewetzer (που είναι μέλη του Long Riders Guild).
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της documenta 14, Adam Szymczyk έδωσε το σύνθημα της έναρξης μιλώντας μαζί με τον Ross Birrell για το πώς το συγκεκριμένο έργο στοχεύει να αναδείξει τον ξεχασμένο ρόλο του αλόγου.
Τα άλογα, τα οποία έκαναν μια συμβολική διαδρομή από το Μερόπειο ως το Μουσείο της Ακρόπολης, θα κατευθυνθούν βόρεια σε μια πορεία που ακολουθεί τη «διαδρομή των περιηγητών» ανά την Ελλάδα, την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, τη Σερβία, την Κροατία, τη Σλοβενία, την Αυστρία και τη Γερμανία, διασχίζοντας χώρες της ζώνης Σένγκεν και εκτός αυτής, χαράσσοντας έτσι μια «διαγώνιο» στην Ευρώπη.
Οι καβαλάρηδες σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν διάφορα άλογα για το ταξίδι, από τα είδη Criollo, Haflinger, Kabardin, και Karabakh. Θα συνοδεύονται από ένα εξάχρονο Αραβάνι ονόματι Ερμής. Τα Αραβάνια είναι ελληνικά άλογα, πλαγιοτροχαστές, γνωστά για την κομψότητα και την αντοχή τους. Δυστυχώς πρόσφατα συρρικνώθηκε ο πληθυσμός τους και τα τελευταία κοπάδια βρίσκονται στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Ο Ερμής προέρχεται από τα βουνά της Τσακωνιάς και, όπως σημειώνει η documenta, έχει το όνομα του θεού του εμπορίου και της κλοπής, της μουσικής και των μεθοριακών διελεύσεων.
Ενώ τα άλογα λοιπόν κατευθύνθηκαν προς το Μουσείο της Ακρόπολης, μια άλλη τελετουργική performance – πασαρέλα εθνικών στερεοτύπων ξεκίνησε. Αυτή τη φορά, όχι στο πλαίσιο της documenta αλλά στο πλαίσιο των Δοκούμενων, ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ που έχει ήδη αρχίσει να σχολιάζει την εικαστική επικαιρότητα μέσω του ομώνυμου channel on demand.
Δεν έλειψαν τα σχετικά γκράφιτι...