Γιατί ουρλιάζουν 16 γυναίκες στην Oxford Circus;

Δείτε την performance της Ελίζας Σόρογκα που βραβεύτηκε στην 11η Διεθνή Έκθεση ARTE LAGUNA της Βενετίας.

Γιατί ουρλιάζουν 16 γυναίκες στην Oxford Circus;

Δείτε την performance της Ελίζας Σόρογκα που βραβεύτηκε στην 11η Διεθνή Έκθεση ARTE LAGUNA της Βενετίας.

Γιατί ουρλιάζουν 16 γυναίκες στην Oxford Circus; - εικόνα 1

Δεκαέξι γυναίκες ντυμένες ομοιόμορφα, βαδίζουν σε ώρα αιχμής και στο τέλος, όλες μαζί, ουρλιάζουν δυνατά, ανάμεσα στους καταναλωτές. Η καλλιτέχνης Ελίζα Σόρογκα, αναπαράστησε ζωντανά στον εκθεσιακό χώρο της ARTE LAGUNA PRIZE της Βενετίας, μια περφόρμανς - σχόλιο στην αστική αλλοτρίωση και τον καταναλωτισμό που είχε σχεδιαστεί και παρουσιαστεί το 2015 στο Λονδίνο ως Site-Specific Performance, σε έναν από τους εμπορικότερους δρόμους της Ευρώπης, στην Oxford Circus.

Η περφόρμανς αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κίνημα που έχει ξεκινήσει η καλλιτέχνιδα - απόφοιτος του Goldsmiths College, επονομαζόμενο Re-Inventing Public Spaces που σκοπό έχει την επαν-εφεύρεση των δημόσιων χώρων. Ο ευρύτερος στόχος του κινήματος, είναι να δημιουργούνται δημόσιες δράσεις οι οποίες μπερδεύουν τους περαστικούς διότι εφόσον δεν είναι ενταγμένες σε κάποιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα ή φεστιβάλ δεν μπορούν να ειδωθούν υπό αυτό το πρίσμα και έτσι δημιουργούν ένα παράξενο συναίσθημα στους περαστικούς που τυχαίνει να τις δουν.

Women in Agony from Eliza on Vimeo.

Γιατί ουρλιάζουν 16 γυναίκες στην Oxford Circus; - εικόνα 2

Η Σόρογκα κέρδισε το Σάββατο 25 Μαρτίου, το βραβείο στην κατηγορία Περφόρμανς και Video Art, στην 11η Διεθνή Έκθεση ARTE LAGUNA της Βενετίας, με τίτλο ‘Women in Agony’ (Γυναίκες σε Αγωνία), για το θέμα της που εστιάζει στη δραματική σχέση του ανθρώπου με την καταναλωτική κοινωνία του σήμερα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον ιστορικό χώρο Arsenale της Βενετίας, όπου παρέστησαν τρεις χιλιάδες άτομα, υπό την αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού και Εξωτερικών της Ιταλίας, του Δήμου και του Πανεπιστημίου Βενετίας με σκοπό να παρουσιάσει και να προβάλλει τα έργα νέων καλλιτεχνών, που είναι ο καθρέπτης της παγκόσμιας σύγχρονης τέχνης του σήμερα.

Την κριτική επιτροπή εκπροσωπούσαν διευθυντές μουσείων και ιδρυμάτων, κριτικοί τέχνης από τον χώρο πολιτισμού και της τέχνης παγκοσμίως, από την Ιταλία, Μ Βρετανία, Ισπανία , Βέλγιο, κλπ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Welcome to the Uncanny": Το 19ο ADAF επιστρέφει την άνοιξη

Το φεστιβάλ προσκαλεί καλλιτέχνες, θεωρητικούς, δημιουργούς και επισκέπτες να εισέλθουν σε έναν ανοίκειο κόσμο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/01/2023

Ξεναγηθείτε δωρεάν στο Μουσείο Φιλελληνισμού

Το Μουσείο Φιλελληνισμού ανοίγει τις πόρτες του για να γνωρίσετε τις συλλογές του δωρεάν.

Η επίδραση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ζωή μέσα από τις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Ο καινούργιος κύκλος των χειμερινών ατομικών εκθέσεων του μουσείου εγκαινιάζεται στα τέλη αυτής της εβδομάδας, με μια περφόρμανς από τη Hannah Toticki.

"Γνόφος αγνωσίας": Η γοητεία της μυστικιστικής ζωγραφικής παράδοσης

Ο τίτλος της έκθεσης του Κωνσταντίνου Καλογερόπουλου αναφέρεται σε ένα μυστικιστικό κείμενο του 14ου αιώνα γραμμένο από έναν ανώνυμο Άγγλο μοναχό.

"Without Which, Not / Sine Qua Non": Μία καλλιτεχνική απόπειρα αυτοπροσδιορισμού

Ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει το έργο των Μαρίας Σταμάτη και Κώστα Βίττη, είναι η επιθυμία τους να αναγνώ-σουν και να εν-νοηματώσουν τα όρια της έκφρασης.

Οι "από σκουριά και αλμύρα" πίνακες του Γιάννη Μίχα

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρείας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά.