Έχει συνεργασθεί με μεγάλα ονόματα της μουσικής και της μόδας (όπως Beyonce, Kendrick Lamar, Seu Jorge, Shabazz Palaces, Kenzo & FKA Twigs) και έργα του που μπλέκουν τα όρια της τέχνης καθώς κινούνται ανάμεσα σε μουσικά βίντεο και ταινίες μικρού μήκους παρουσιάζονται σε σημαντικά διεθνή μουσεία. Ο Kahlil Joseph απαντά στις ερωτήσεις μας με αφορμή την έκθεσή του στη γκαλερί Bernier/Eliades από τις 24/11 ως τις 5/1.
Τι σας έκανε να επικεντρώσετε την ταινία σας <
Το περιβάλλον του δίσκου (GKMC) είναι στο Compton και είναι ένα όμορφο μέρος για γυρίσματα, πράγμα το οποίο έκανε εύκολη την επιλογή.
Μουσική, κινηματογράφος, εικαστικά. Ακολουθείτε διαφορετική προσέγγιση σε κάθε περίπτωση; Τι προτιμάτε περισσότερο;
Κάθε μέσο έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα πράγμα που κάνει διασκεδαστικό το να δημιουργεί κάνεις σε αυτό. Αυτό που κάνει κάθε μέσο διαφορετικό είναι κυρίως το πλαίσιο ή/και η εμπειρία – ο καθένας έχει απόψεις για τα film installations, τα μουσικά βίντεο ή τις ταινίες οπότε αν ξεκινήσεις από εκεί και δουλέψεις προς την αλήθεια ή την κάρδια αυτού που φτιάχνεις, τελικά το αποτέλεσμα θα είναι πολύ ικανοποιητικό και κατά πάσα πιθανότητα πολύ πρωτότυπο.
Έχετε συνεργαστεί με μεγάλα αστέρια της μουσικής και πιστεύεται ότι έχετε ανανεώσει το είδος του μουσικού βίντεο. Πως θα περιγράφατε την προσέγγιση σας; Πως αισθάνεστε που εργάζεστε στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας;
Ήταν πολύ ξεχωριστό σε πολλά επίπεδα γιατί η μουσική σημαίνει τόσα πολλά για τόσούς πολλούς ανθρώπους και επίσης είναι μία ευκαιρία να δημιουργηθούν νέα νοήματα και μία ευαισθητοποίηση για τη μουσική σε συνάρτηση με τη κινούμενη εικόνα οπότε είμαι πολύ ευγνώμον για την εμπειρία μου με τους ανθρώπους που έχω συνεργαστεί.
Τι θα δούμε στην έκθεση στη γκαλερί Bernier/Eliades
Το m.A.A.d. Πρόκειται για μια συνεργασία με τον μουσικό Kendrick Lamar, που εξελίχθηκε από ταινία μικρού μήκους σε οπτικοακουστική εγκατάσταση βίντεο με δύο οθόνες το 2014. Είναι ένα πλούσιο πορτραίτο της συνοικίας του Compton, στην California. Η κάμερα ίπταται μέσα από μία συνοικία που κατοικείται κυρίως από Αφροαμερικανούς και απαθανατίζει καθημερινές σκηνές που κυμαίνονται ανάμεσα στο πραγματικό και το ονειρώδες. Αυτή η εγκατάσταση εκτέθηκε στο Museum of Contemporary Art του Los Angeles, το 2015, στην έκθεση με τίτλο Double Conscience, που ήταν και η πρώτη μεγάλη ατομική έκθεση του Joseph σε μουσείο. Το 2016 η γκαλερί Bernier/Eliades παρουσίασε το έργο στην Art Basel Unlimited.
Την μικρού μήκους ταινία Until the Quiet Comes που έτυχε θερμής υποδοχής από τους κριτικούς και βραβεύθηκε με το Grand Jury Prize για Ταινίες Μικρού Μήκους στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Sundance του 2013 και ως Βίντεο της Χρονιάς στα Βραβεία UKMVA το 2013. Την επόμενη χρονιά, η ταινία συμπεριλήφθηκε στην διάσημη έκθεση της Kara Walker, Ruffneck Constructivists, στο Institute of Contemporary Art της Φιλαδέλφειας, ΗΠΑ.
Και την ταινία Wildcat, που γύρισε ο βραβευμένος κινηματογραφιστής, Malik Sayeed και καταγράφει τον πραγματικό και πνευματικό κόσμο ενός ροντέο εξ ολοκλήρου Αφροαμερικανών, στην πόλη Grayson, στην πολιτεία της Oklahoma. Το Institute of Contemporary Art στο Λονδίνο της Μεγάλης Βρετανίας συμπεριέλαβε το Wildcat στην Μπιενάλε Εικαστικών Ταινιών του 2014, Avant-Noir, που επιλέγησαν από τον Greg de Cuir.
ΒΙΟ
Ο Kahlil Joseph γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Σηάτλ και ζει στο Λος Άντζελες. Σπούδασε τηλεοπτική παραγωγή στο Πανεπιστήμιο Loyola Marymount. Μετά τις σπουδές του, μαθήτευσε πλάι σε διακεκριμένους σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές και εικαστικούς, όπως ο Malik Sayeed και ο Arthur Jafa. Εχει λάβει μέρος σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις σε μουσεία και σε film festivals μεταξύ των οποίων: 2015 Toronto International Film Festival, World Premiere, Toronto, Canada. Marfa Film Festival, Marfa, Texas. Double Conscience (solo show) Museum of Contemporary Art, MOCA, Los Angeles. Music Video Festival, São Paulo, Brazil. 2014 The Oracle (group show) The Underground Museum in Los Angeles, CA, curated by Noah Davis.
Bernier / Eliades Επταχάλκου 11, 2103413935, www.bernier-eliades.gr Τρίτη-Παρασκευή: 10.30-6.30 μ.μ., Σάββατο: 12 μ.-4 μ.μ.