Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται

Ολοκληρώνοντας τον κύκλο του, το Αιγάλεω Σίτι για νέους αγκαλιάστηκε από την τοπική κοινωνία και μέσα από μικρές δημιουργικές χειρονομίες άνοιξε νέους ορίζοντες σε παιδιά και εφήβους της γειτονιάς.

Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται

Ολοκληρώνοντας τον κύκλο του, το Αιγάλεω Σίτι για νέους αγκαλιάστηκε από την τοπική κοινωνία και μέσα από μικρές δημιουργικές χειρονομίες άνοιξε νέους ορίζοντες σε παιδιά και εφήβους της γειτονιάς.

Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται - εικόνα 1
Ρωμαίος & Ιουλιέτα, θεατρική παράσταση του 7ο Γυμνάσειου Αιγάλεω, σκηνοθεσία Δημήτρης Ξανθόπουλος

«Να απαντήσουμε σε όσες ερωτήσεις θέλεις, αλλά αυτό το πρότζεκτ πρέπει να έρθεις να το δεις από κοντά.» μου είπαν η Μαρία - Θάλεια Καρρά και η Όλγα Χατζιδάκη (locus athens) συζητώντας για το Αιγάλεω Σίτι Για Νέους, το δεύτερο μέρος του community project του Οργανισμού NEON που επιμελήθηκαν στη διάρκεια της χρονιάς που μας πέρασε. «Ποτέ δεν έχουμε εισπράξει τόση θετική ανταπόκριση και συμμετοχή από μια κοινότητα, σε βαθμό σχεδόν συγκινητικό.» συμπλήρωσαν οι δύο επιμελήτριες. Και είχαν δίκιο.

Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται - εικόνα 2
Προβολή της ταινίας ‘Στο Σίτι’ σε σκηνοθεσία Αυρήλιου Καρακώστα, στο Άλσος Μπαρουτάδικο

Παρακολουθώντας την παράσταση Ρωμαίος και Ιουλιέτα από τους μαθητές του 7ου Γυμνάσιου Αιγάλεω στην αυλή του σχολείου ή την ταινία «Στο Σίτυ» σε σκηνοθεσία του Αυρήλιου Καρακώστα στο Μπαρουτάδικο, το πάρκο της πόλης, ο κόσμος της γειτονιάς ήταν ταυτόχρονα το κοινό και ο βασικός πρωταγωνιστής. «Η βασική μας στρατηγική ήταν η επικοινωνία και η άμεση ανταλλαγή με τους ανθρώπους και τις τοπικές κοινότητες. Θελήσαμε να μην ισχυριστούμε κάτι το καθολικό. Το Αιγάλεω Σίτι είναι ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται. Κάτω από τις χαμηλές στέγες και μέσα στις οικείες αυλές, ακούσαμε και μάθαμε.» σημειώνουν οι locus athens.

Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται - εικόνα 3
Ρωμαίος & Ιουλιέτα, θεατρική παράσταση του 7ο Γυμνάσειου Αιγάλεω, σκηνοθεσία Δημήτρης Ξανθόπουλος

Εισπράττοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού για τον εμπνευσμένο τρόπο που μετέφερε την αρχετυπική Σαιξπηρική ιστορία έρωτα στην αυλή και τα μπαλκόνια του σχολείου, ο Δημήτρης Ξανθόπουλος που δούλεψε σκηνοθετικά με τα παιδιά του 7ου Γυμνάσιου Αιγάλεω μίλησε για τις δυσκολίες του εγχειρήματος που κόντεψε να τιναχτεί στον αέρα κάπου στη μέση της διαδικασίας εξαιτίας της αποχώρησης ορισμένων από τους συμμετέχοντες.

«Επέλεξα το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» γιατί θα έδινε την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ένα από τα κορυφαία κείμενα που έχουν γραφτεί ποτέ με κέντρο τον έρωτα δύο παιδιών στην ηλικία τους. Η συνάντηση αυτή δεν υπήρξε απλή υπόθεση. Δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις τον Σαίξπηρ σήμερα. Ο λόγος στην εποχή μας έχει αντικατασταθεί από την εικόνα και η γενιά των δεκαπεντάρηδων είναι οι ιθαγενείς ενός ψηφιακού κόσμου. Το θέατρο έχει τη μαγική ικανότητα να καταφέρνει πολλά που ούτε τα φαντάζεσαι, για μια φορά ακόμα είδα παιδιά να παλεύουν με τις δυσκολίες τους και να βγαίνουν νικητές.»

Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται - εικόνα 4
Σχεδιάζοντας την αυλή του σχολείου, δεύτερο εργαστήριο αρχιτεκτονικής ΑRΕΑ στο 6ο Δημοτικό Αιγάλεω

Πολλά έλαβαν χώρα στη διάρκεια του πρότζεκτ. Μικρά παιδιά, παράλληλα με φοιτητές αρχιτεκτονικής, ανασχεδίασαν το σχολείο τους και φαντάστηκαν νέους τρόπους συναναστροφής και παιχνιδιού. Παιδιά δημοτικού έγιναν για λίγο foley artists και έντυσαν με φυσικούς ήχους τη σκηνή μιας βωβής ταινίας, έφτιαξαν τα δικά τους βιβλία εμπνευσμένα από τη μυθική βιβλιοθήκη του Πρόσπερο, εξοικειώθηκαν με ψηφιακές εφαρμογές ανοιχτής πρόσβασης και επανέγγραψαν κείμενα και σκηνές του Σαίξπηρ. Έφηβοι φωτογράφισαν την πόλη τους, τον ιδιωτικό τους χώρο, την οικογένειά τους και στη συνέχεια έστησαν τη δουλειά τους σε ένα έντυπο.

Αιγάλεω Σίτι: ένα πρότζεκτ όσο πιο τοπικό γίνεται - εικόνα 5
Κυκλική Παιδική χαρά, Point Supreme, Πλατεία Κυθρέας

Βασική επιδίωξη των επιμελητριών και των καλλιτεχνών από διαφορετικούς χώρους με τους οποίους συνεργάστηκαν (Δημήτρης Ξανθόπουλος , Γιάννης Χατζηασλάνης, AREA, Point Supreme) ήταν να θέσουν τις βάσεις ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν διαφορετικά ερεθίσματα, να εξοικειωθούν με άγνωστους κόσμους και να συναισθανθούν τη δύναμη της φαντασίας ως οπλοστάσιο στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις. Πώς βλέπουν απολογιστικά την ενασχόλησή τους με το Αιγάλεω οι δύο επιμελήτριες; «Είναι περίπλοκo να κατανοήσεις μια πόλη, να την αφουγκραστείς και να την αποκωδικοποιήσεις. Θελήσαμε να μάθουμε το Αιγάλεω, να το συναισθανθούμε και να μεταδώσουμε τη συμπυκνωμένη έρευνα και εμπειρία, αποτέλεσμα δουλειάς δυο χρόνων σε μια τοπική κοινωνία γεμάτη ιδιοσυγκρασιακά στοιχεία. Σε κάθε γωνιά του Αιγάλεω συναντάς ένα νέο χαρακτήρα. Σε κάθε βηματισμό θεμελιώνονται οι βάσεις για μια νέα αφήγηση. Το πρότζεκτ μας, Αιγάλεω Σίτι, όπως το αποκαλούσε ο Γιώργος Ζαμπέτας, τονίζει την ανάγκη εξιστόρησης του τοπικού ως φορέα πυκνών μεταφορών στο σήμερα και στο χθες. Ατενίζει τη ζωή μιας μικρής πόλης, τη ροή ζωής και θανάτου, αγάπης και απώλειας και φαντασιώνεται το μέλλον της.» σημειώνουν στο βιβλίο που συνοδεύει το πρότζεκτ, την ηλεκτρονική έκδοση του οποίου μπορείτε να βρείτε εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Ιστορίες του νερού και της πέτρας" από το Νίκο Καλαφάτη

Η γκαλερί Αργώ φιλοξενεί τη 18η ατομική έκθεση του καλλιτέχνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/09/2022

"Τα παιδιά της Ριτσώνας": Βλαδίμηρος Κυριακίδης και Έφη Μουρίκη γεμίζουν χρώμα το Ίδρυμα Κακογιάννη

Tα έργα της έκθεσης θα πωληθούν σε συμβολική τιμή και τα έσοδα θα πάνε στα παιδιά της Ριτσώνας.

Το Sozopolis υποδέχεται το ανανεωμένο "Μουσείο Νεοελληνικής Αυτοχειρίας"

Το εγχείρημα ανήκει στον κύκλο εργασιών του "Ρομαντικού Πανεπιστημίου Αθήνας".

"Βαρυτικά πεδία": Οι γλυπτικές συνθέσεις του Νίκου Ζήβα

Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί αντικείμενα προβιομηχανικής τεχνολογίας και αρχιτεκτονικά σπαράγματα για τη δημιουργία της νέας σειράς έργων του.

"Coyote": Ο Alex Ayed εντάσσει στα γλυπτά του την ιδέα της μετατόπισης

Έμπνευση για τον τίτλος της έκθεσης, η οποία παρουσιάζεται στη γκαλερί The Intermission, υπήρξε η ζωή και το έργο του ιστιοπλόου Mike Plant.

Athens Art Book Fair 2022: Γιατί είναι αναγκαίο να έρθουν στο προσκήνιο τα ανεξάρτητα zines;

Με αφορμή τη συμμετοχή τους στη φετινή αθηναϊκή έκθεση καλλιτεχνικού βιβλίου, το Mochi Γεωργίου και το Brooke Palmieri μας μιλούν για τα εκδοτικά τους εγχειρήματα και την αντιπροσώπευση ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων στη διεθνή και εγχώρια εικαστική σκηνή, ενώ οι Μαργαρίτα Αθανασίου και Κατερίνα Στάμου, μέλη της οργανωτικής ομάδας του fair, εξηγούν πώς προσπαθούν να καλύψουν το συνολικό φάσμα των καλλιτεχνικών εκδόσεων.

Ο "Αύγουστος" του Αλέξανδρου Σιμόπουλου

Η έκθεση στην Iris πρόκειται για ένα νέο σώμα ζωγραφικών έργων σε λινό και σε χαρτί.