Οδηγός Τεχνών

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής

Με το σύνθημα «Δημιουργώντας ένα εργαστήριο παραγωγής για τη μετά το 2011 εποχή», η «Σύναψη 1», το πρώτο μέρος της 5ης Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια» φιλοδοξεί μέχρι τις 29/11 να αποτελέσει ένα εργαστήριο παραγωγής σκέψης με στόχο να δημιουργηθεί το νέο κοινό έδαφος για τη συγκρότηση ενός εναλλακτικού ευρωπαϊκού σχεδίου.

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής

Με το σύνθημα «Δημιουργώντας ένα εργαστήριο παραγωγής για τη μετά το 2011 εποχή», η «Σύναψη 1», το πρώτο μέρος της 5ης Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια» φιλοδοξεί μέχρι τις 29/11 να αποτελέσει ένα εργαστήριο παραγωγής σκέψης με στόχο να δημιουργηθεί το νέο κοινό έδαφος για τη συγκρότηση ενός εναλλακτικού ευρωπαϊκού σχεδίου.

Μια κάψουλα συμβάντων

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής - εικόνα 1

Ξεκινώντας από σήμερα Πέμπτη 19/11 με μια ανοιχτή συνέλευση μεταξύ Ελλήνων και διεθνών επιστημόνων, ακτιβιστών και ομάδων αυτοοργάνωσης (2-5 μ.μ. ανοιχτή στο κοινό), το «Μπάγκειον», το παλιό ξενοδοχείο της Ομόνοιας, έργο του Ερνστ Τσίλερ και στέκι των διανοούμενων του Μεσοπολέμου, φιλοξενεί ως τις 29/11 καλλιτεχνικές ομάδες και μεμονωμένους καλλιτέχνες σε μια σειρά συμμετοχικά projects.

Τέχνη, ακτιβισμός και ανθρωπολογία»

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής - εικόνα 2

Αναζητώντας τα εργαλεία για να καταλάβουν τα όσα συμβαίνουν γύρω μας και τη μέθοδο για να παραγάγουν κάτι («Το τι δεν το ξέρουμε»), οι ιδρυτές της Μπιενάλε Poka-Yio και Ξένια Καλπακτσόγλου κάλεσαν τον ανθρωπολόγο Μασιμιλιάνο Μολόνα και του ανέθεσαν τη διεύθυνση Προγράμματος της Μπιενάλε. Όπως μας είπε ο ίδιος, «η Αθήνα είναι ένα εργαστήριο δημιουργικών ιδεών και η Μπιενάλε θέλει να γίνει η θερμοκοιτίδα τους». Ο Μολόνα θα μιλήσει για την πρακτική του στις 24/11 (7-9 μ.μ.) στο «Exile Room» (Αθηνάς 12).

Απαγγέλλοντας Λαπαθιώτη στη «Στάνη»

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής - εικόνα 3

Η «Στάνη», από τα παλαιότερα γαλακτοπωλεία της Αθήνας (Μαρίκας Κοτοπούλη 10), εντάσσεται στο πρόγραμμα της Μπιενάλε φιλοξενώντας ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη. Η επιλογή τους έγινε από το συγγραφέα και σκηνοθέτη Τάκη Σπετσιώτη, ο οποίος θα απαγγείλει ποιήματα στις 20/11 (3-4 μ.μ.) και 21/11 (11-12 μ.μ.). Τέλος, το συλλογικό εστιατόριο «Bread & Roses» (Πανεπιστημίου 64) θα αποτελέσει κέντρο εστίασης των συμμετεχόντων και προτείνεται ως τόπος συνάντησης.

«Μια μπιενάλε με ένα έργο»

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής - εικόνα 4

Έτσι μας σύστησαν, μεταξύ σοβαρού κι αστείου, η Ξένια Καλπακτσόγλου και ο Poka-Yio την «Ομόνοια», θέλοντας να τονίσουν την απόσταση που παίρνουν από τον τρόπο με τον οποίο έχουν εξελιχθεί οι αντίστοιχες εκθέσεις διεθνώς ως «απολίθωμα των expo» με μια λίγκα διεθνών επιμελητών και καλλιτεχνών. Το εν λόγω έργο είναι η ταινία «Occupy, Resist, Produce» των Dario Azzellini και Oliver Ressler για τα πειράματα αυτοδιαχείρισης της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη, του Officine Zero στη Ρώμη και του Ri-Maflow στο Μιλάνο. Παρου-σιάζεται στο «Μπάγκειον».

Performative diary

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής - εικόνα 5

Αυτό το σαββατοκύριακο σημειώστε την παρουσίαση του project του Φάνη Καφαντάρη Speleo- / Σπήλαιο- (ένα ανοιχτό εργαστήριο ομαδικής περιήγησης και χαρτογράφησης στην ευρύτερη περοχή της Ομόνοιας με αφορμή την αναζήτηση κενών και λειτουργικά ανενεργών κτιρίων και χώρων - οι περιηγήσεις θα ακολουθήσουν από τις 27/11), τη συζήτηση με τη Μ.-Λ. Ουρανού, υπεύθυνη εκδόσεων του Witte de With, τη διάλεξη-performance της Β. Κάργα και τη δράση εκτύπωσης φοιτητικών ταυτοτήτων της Αυτόνομης Ακαδημίας. Στο πρόγραμμα της Μπιενάλε έχουν ενταχθεί και παραστάσεις, όπως αυτές του Εθνικού Θεάτρου (στη φωτό το πολύ ενδιαφέρον documentary theatre project «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το Δίκαιο του Νερού», που παίζεται στην Πειραματική Σκηνή έως τις 22/11).

Μια «Γειτονιά» δημιουργικότητας

Μπιενάλε της Αθήνας - «Ομόνοια»: Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής - εικόνα 6

Η Μπιενάλε ανοίγεται στη γειτονιά γύρω από την Ομόνοια μέσω συνεργασιών με πολιτιστικούς θεσμούς και μικρές επιχειρήσεις. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται εκθέσεις όπως η «Εντροπία, Αλέξης Ακριθάκης & Κιθ Χάρινγκ» (φωτό) στο χώρο τέχνης Ύλη[matter]HYLE (Πειραιώς 1), και δράσεις όπως η παρουσίαση της μέχρι τώρα πορείας του project Εντός/Εκτός (Πανεπιστημίου 44, εντός στοάς) και η φιλοξενία φοιτητών της Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Σαν Φρανσίσκο CalArts ως τις 4/12, υπό την επίβλεψη της Τζένης Μαρκέτου, στο «Ρομάντσο» (Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια). Αναλυτικά το πρόγραμμα στο θέμα μας και στο www.athensbiennale.org

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Επισκεφτείτε το "Closing Soon" πριν να είναι πολύ αργά!

Ο Ορέστης Μαυρουδής, ιδρυτής του μη κερδοσκοπικού χώρου τέχνης Closing Soon στα Κάτω Πετράλωνα μας το συστήνει με αφορμή τη σειρά προβολών Projections στις 20-23/1.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
20/01/2022

Απρόσμενες ιστορίες μετανάστευσης που αξίζει να ακουστούν

Η θεατρική παράσταση "Λάθος Χώρα" αλλά και η παρουσίαση του φιλμ "I am Afro Greek: Black portraiture in Greece" αναδεικνύουν ιστορίες μεταναστών δεύτερης γενιάς που διεκδικούν τη δική τους φωνή.

Νίκος Λιάρος: Με το βιβλίο "Κεραμικά της Χίου" δίνεται βάθος στη γοητεία των "πρωτόγονων" αλλά και τόσο πλούσιων σε διακόσμηση κεραμικών του νησιού

Ο αρχαιολόγος και κεραμίστας μας μιλά με αφορμή την ξεχωριστή νέα έκδοση κεραμικής της Χίου που βασίστηκε στη συλλογή από πιθάρια και καπάκια πιθαριών του Άγγελου Βλαστάρη.

Αλέκος Λούντζης, Θωμάς Τσαλαπάτης: δυο ποιητές αποχαιρετούν το 2021 με στίχους από τα νέα τους βιβλία

Μας μιλούν με αφορμή τα νέα τους βιβλία "Οι Επόμενοι Εμείς" και "Η ομορφιά των όπλων μας".

Στην "Αυλή των ηρώων" στο Μέγαρο Μουσικής ο Κώστας Ρουσσάκης αναμετράται με τη μνημειακότητα του Πεδίου του Άρεως

Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσής του την Κυριακή 23 Ιανουαρίου, για τη μνήμη, την αναπαράσταση, τη δημόσια γλυπτική.

"Ποιητικά 2022": Όταν η ποίηση εμπνέει τη χαρακτική

Το εργαστήριο του "Νιάρχος" που μετουσιώνει τη νεοελληνική ποίηση σε έργα χαρακτικής επιστρέφει τον Ιανουάριο.