Κόκκινη Κάρτα...

...στην Microsoft, η οποία πρέπει να έχει σπάσει κάποιου είδους ρεκόρ με τα προβλήματα που ανακαλύπτονται συνεχώς στην πιο πρόσφατη, υπ' αριθμόν 1809, αναβάθμιση των Windows 10. Δεν πρόκειται πια περί απροσεξίας στον ποιοτικό έλεγχο ενός τόσο σημαντικού προϊόντος. Πρόκειται περί ανικανότητας. Όσο συντομότερα θεσπίσει νέες διαδικασίες ελέγχου του λογισμικού του ο γίγαντας του Redmond, τόσο το καλύτερο. Για όλους μας.

...στην Capcom, η οποία για το επερχόμενο νέο video game της, το Devil May Cry 5, προσφέρει και μία έκδοση Ultra Limited κόστους €7000 (!) επειδή προσφέρει την δερμάτινη καπαρτίνα (!) του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα. Καταλαβαίνουμε το νόημα των προωθητικών ενεργειών, αλλά "το έχουν κουράσει" οι περισσότερες εκδότριες εταιρείες games με τις ολοένα και πιο αλλοπρόσαλλες "ειδικές εκδόσεις" των τίτλων τους. Αν φρόντιζαν και για την ποιότητα των games αυτών καθ' αυτών με την ίδια... ζέση, υποψιαζόμαστε πως οι περισσότεροι καταναλωτές θα εξέφραζαν μεγαλύτερη ικανοποίηση!

...στον συγγραφέα Andrzej Sapkowski, δημιουργό της σειράς των βιβλίων The Witcher, ο οποίος ζητά 16 εκ. δολάρια από την CD Project RED, δημιουργό των ομώνυμων επιτυχημένων video games, ενώ οι δύο πλευρές είχαν έλθει σε καθαρή, "μια-κι-έξω" συμφωνία για τα σχετικά πνευματικά δικαιώματα εδώ και χρόνια. Όλο το Web ξέρει πως δεν χρειαζόμαστε πρόσθετους λόγους για να σ' αντιπαθήσουμε, Sapkowski, έχεις φροντίσει να δώσεις πολλούς λόγους στο παρελθόν. Μην προσθέτεις έναν ακόμη απλώς επειδή μπορείς.

...στην Samsung, που στο διαφημιστικό της για το Galaxy Note 9 υποστηρίζει πως αυτό έχει "πιο πολλή δύναμη απ' όση χρειάζεσαι, μέχρι να την χρειαστείς"... και ως παραδείγματα επιδεικνύει την αυτονομία, τον αποθηκευτικό χώρο και την σύνδεση mobile Internet. Συνώνυμα της δύναμης, δηλαδή, όχι αστεία. Αν την έχεις κάνει βέβαια την παραπλανητική προώθηση πάγια τακτική, ε, ξέρεις. Λεπτομέρειες.

...στην Sony Music, η οποία για κάποιο λόγο διεκδικεί στο YouTube όχι μόνο τα πνευματικά δικαιώματα εκτελέσεων από έργα κλασικής μουσικής, αλλά ενίοτε και τα δικαιώματα των ίδιων των έργων (!!!), ωθώντας τον αλγόριθμο της υπηρεσίας να αφαιρεί video ακόμη και π.χ. ερασιτεχνικών, οικιακών εκτελέσεων σονέτων του Bach. Δισκογραφικές, σοβαρευτείτε. Τέτοιου τύπου τερτίπια δεν αποφέρουν έσοδα, μόνο κεφάλαια αντιπάθειας εκ μέρους μας.

...στην Microsoft Hellas, η οποία δεν έχει πλέον ούτε έναν (1) υπάλληλό της υπεύθυνο αποκλειστικά για την επίβλεψη του Xbox ως προϊόντος σε επίπεδο hardware, software και υπηρεσιών. Αντιθέτως η Ελλάδα εντάσσεται πια σε μία ομάδα χωρών την οποία επιβλέπει στέλεχός της στο εξωτερικό, με ό,τι αυτό σημαίνει. "Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου" η εξέλιξη αυτή, βέβαια, καθώς είναι γνωστή η... εκτίμηση (not) που έχει ο αμερικανικός κολοσσός στην χώρα μας όσον αφορά σε πολλές προϊοντικές κατηγορίες. Απλώς, να. Το νέο είναι κακό για όλους και το Game Over είναι πάντα δυσάρεστο μήνυμα να βλέπεις στην οθόνη. Είτε έχεις και χρησιμοποιείς Xbox, είτε όχι.

...στην Intel, που στην πρόσφατη έκθεση Computex προσπάθησε να κοροϊδέψει το κοινό "πλασάροντας" έναν επεξεργαστή Xeon (για servers) ως επεξεργαστή Core (για καταναλωτές) και μάλιστα ικανό για λειτουργία "out of the box στα 5 GHz σε όλους τους πυρήνες", όταν επί σκηνής τα άγγιξε υπερχρονισμένος, με υπερτροφοδοτούμενο motherboard και ψύξη... φρέον! Οι δημοσιογράφοι τεχνολογίας είναι υποψιασμένοι πια με κάτι τέτοια, ανακάλυψαν την αλήθεια, "έβγαλαν στη σέντρα" την Intel και πολύ καλά τής έκαναν. Κάτι τέτοια αχρείαστα, να λείπουν.

...στην Apple, η οποία είχε αρχικά επιστρέψει και στην συνέχεια απέκλεισε από το App Store της την εφαρμογή Steam Link, η οποία επέτρεπε στους καταναλωτές να "στέλνουν" ασύρματα PC games από την βιβλιοθήκη τους της υπηρεσίας Steam στην οθόνη των iPhone ή iPad για παιχνίδι εκεί (χρησιμοποιώντας τα ως μικρά monitor ουσιαστικά). Ο αμερικανικός κολοσσός επικαλέστηκε "σύγκρουση επιχειρηματικών συμφερόντων" ως τον λόγο για την επιλογή του. Η αγάπη για το χρήμα (που η Apple έχει συλλέξει σε προσβλητικούς για την ανθρωπότητα ολάκερη όλα αυτά τα χρόνια), όντως σε κάνει Tim Cook. Τελικά.

...στον διαβόητο Ajit Pai, τον πρόεδρο της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών (FCC), ο οποίος με τις μεθοδευμένες του ενέργειες αυτές τις ημέρες οδηγεί την Δικτυακή Ουδετερότητα (Net Neutrality) στον αφανισμό και δίνει εξαιρετικά κακό κι επικίνδυνο παράδειγμα για αντίστοιχους... καλοθελητές και σε άλλες χώρες. Όταν αποδεδειγμένα υπηρετείς την γραμμή Trump, και τους κερδοσκόπους παρόχους, αντί να κάνεις το καλύτερο για τους καταναλωτές και την ευρύτερη κοινότητα του Internet, δεν είσαι για κόκκινη κάρτα απλώς. Για επιορκία (το λιγότερο), δίκη και καταδίκη είσαι.

...στον Mark Zuckerberg, φυσικά, ο οποίος είναι φανερό πια πως φέρει μεγάλο ποσοστό της ευθύνης για τον εκτροχιασμό του Facebook σε θέματα ιδιωτικότητας και την κατάντια του δημοφιλέστερου κοινωνικού δικτύου σε παζάρι αγοραπωλησίας προσωπικών δεδομένων, τώρα που ένα-ένα γίνονται γνωστά πολλά (σίγουρα όχι όλα) που συνέβαιναν "στο παρασκήνιο" τόσα χρόνια. Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι, Zuck.

...στην Sony, η οποία και επισήμως δεν θα αναβαθμίσει τα δύο της περσινά Blu-ray player, τα BDP-X800 και BDP-X1000, σε συμβατότητα με το πρότυπο απόδοσης χρώματος Dolby Vision, ενώ το καινούργιο της και πολύ φθηνότερο BDP-X700 θα αναβαθμιστεί - παρ' ότι στηρίζεται στα ίδια υποσυστήματα. Τα περισσότερο εκνευριστικά είναι τα αχρείαστα... μερικές φορές.

...στην Intel, φυσικά, η οποία όχι μόνο απέκρυψε το πρόβλημα ασφάλειας των επεξεργαστών της για πολύ καιρό, αλλά συνεχίζει να παραδέχεται "με δόσεις" ποιοί από αυτούς έχουν πρόβλημα και πόσο θα είναι το ποσοστό των χρηστών που θα επηρεαστεί. Όλοι και το σύνολο, είναι η απάντηση χωρίς περιστροφές. Ευχαριστούμε!

...στην Apple, η οποία επιβραδύνει ηθελημένα τα iPhone 6/6S/7 μέσω ειδικού μηχανισμού στο λειτουργικό iOS για "να τα προστατεύσει από προβλήματα σχετικά με την μπαταρία τους". Όχι, όχι για να υποχρεώσει σημαντικό ποσοστό των κατόχων τους ν' αγοράσουν νεότερα μοντέλα iPhone. Κάτι τέτοιο θα ήταν ανήθικο, έτσι δεν είναι;

...στην Electronic Arts, της οποίας το οικονομικό μοντέλο σταδιακής αποκάλυψης περιεχομένου για το Star Wars Battlefront ΙΙ ήταν τόσο εχθρικό απέναντι στους gamers, και η Δικτυακή κατακραυγή τόσο μεγάλη, που αναγκάστηκε να το τροποποιήσει δύο φορές και στη συνέχεια να... το καταργήσει εντελώς λίγες ώρες πριν ο τίτλος γίνει διαθέσιμος στο κοινό. Πόσο δύσκολο είναι πια να ελέγξει ο καναδικός κολοσσός την απληστία του, και πόσες φορές θα την πληρώσει με δημόσιο εξευτελισμό όπως αυτόν;

...στην Apple, η οποία αντί να κάνει τον εξαντλητικό ποιοτικό έλεγχο που χρειάζεται το iOS 11 ώστε να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα που αναφέρουν οι χρήστες του (ειδικά στα iPhone), διαθέτει αναβαθμίσεις λογισμικού με... "70 νέα emoji" και άλλα ανούσια. Γραφικοί δεν θέλουμε να γίνουμε σε καμία περίπτωση, αλλά ο Steve θα είχε στείλει το δίχως άλλο στο λογιστήριο πολύ κόσμο τα τελευταία χρόνια αν διοικούσε ακόμη την εταιρεία. Γνώμη μας.

...στην Hewlett Packard, η οποία θεώρησε σωστό να επαναφέρει σε συγκεκριμένα μοντέλα πολυμηχανημάτων της με ενημέρωση λογισμικού μέσω Internet το "κλείδωμα" που δεν επιτρέπει να χρησιμοποιηθούν άλλα μελάνια (φθηνότερα) εκτός από τα δικά της (τα ακριβότερα). Σοβαρά τώρα, HP; Την διασκέδασες τόσο πολύ την κατακραυγή πέρυσι τέτοιο καιρό για τον ίδιο λόγο, που χρειάζεσαι και δεύτερο γύρο φέτος;

...στην Nintendo, η οποία από την μία πλευρά δημιουργεί τεχνητή έλλειψη του Classic Mini SNES με τα τεράστια προβλήματα διαθεσιμότητας για τα οποία η ίδια ευθύνετα, από την άλλη να κάνει ισχυρές συστάσεις (!) στο κοινό να μην πληρώνει γι' αυτό πολλαπλάσια ποσά στα διάφορα sites δημοπρασιών που το πωλούν. Αληθινό θράσος, άξιο περιφρόνησης.

...στην Samsung, η οποία 3 χρόνια μετά την πιστοποίηση του αρχικού προτύπου εικόνας HDR10 θυμήθηκε πως δεν θέλει να πληρώνει πνευματικά δικαιώματα για το Dolby Vision, οπότε προωθεί το δικό της HDR10+. H πρόσθετη σύγχυση που δημιουργείται στον καταναλωτή με τρία πλέον διαφορετικά πρότυπα για το ίδιο πράγμα δεν την ενδιαφέρει φυσικά. Αστεία πράγματα.

...στην Sony Interactive Entertainment, η οποία κι επίσημα πια δεν επιτρέπει την συμμετοχή σε κοινά Δικτυακά games και παικτών με άλλα συστήματα ψυχαγωγίας από το PS4. Οι υπεκφυγές της για το Rocket League - το οποίο τεχνικά μπορεί να "γεφυρώσει" άνετα τις διαφορετικές του εκδόσεις ώστε παίκτες με PC, Xbox One, PS4, ακόμη και Switch να παίζουν μαζί - μάς είχαν προϊδεάσει, βέβαια, όμως στο πλαίσιο της τοποθέτησής της για το ARK: Survival Evolved ομολόγησε και ανοιχτά πως "δεν θέλει να εκθέσει τους κατόχους PS4, ειδικά των μικρότερων ηλικιών, σε περιεχόμενο που δεν μπορεί η ίδια να ελέγξει". Καταλαβαίνουμε τις επιφυλάξεις σου, μαμά Sony, αλλά πρόκειται για θέση εν τέλει εχθρική προς τον τελικό καταναλωτή και θα πρέπει να αλλάξει πριν στιγματιστείς έτσι από τον ανταγωνισμό. Τόσο απλά.

...στην Microsoft και τα Windows 10 - ναι, ξανά - για το θράσος της να ισχυριστεί πως "το 71% των χρηστών του λειτουργικού επιλέγουν να μάς προσφέρουν όλη την γκάμα των δεδομένων που αυτό συλλέγει", όταν... εννοείται πως αυτή είναι η προεπιλεγμένη από τις διαθέσιμες και πως αποδεδειγμένα είναι μικρό το ποσοστό των χρηστών που τελικά μπαίνει στην διαδικασία να "το ψάξει το θέμα" και να περιορίσει την συλλογή δεδομένων. Αλλά έτσι είναι αυτά τα πράγματα: αν έχεις συνηθίσει να λες "μισές αλήθειες" που ισοδυναμούν με συγκεκαλυμμένα ψέματα χωρίς να σε εγκαλεί γι' αυτά σχεδόν κανένας, γιατί να αλλάξεις τακτική;