Κόκκινη Κάρτα...

...στην Adobe, η οποία επί έναν χρόνο σχεδόν υποσχόταν - με αυτοπεποίθηση περίσσια και αντίστοιχα... βαρύγδουπες δηλώσεις - πως θα προσφέρει στους επαγγελματίες κατόχους iPad/iPad Pro "το πλήρες Photoshop ακριβώς όπως είναι στους υπολογιστές", ενώ τελικά διέθεσε το σχετικό app πριν από λίγες ημέρες με θεαματικά περιορισμένη την γκάμα των λειτουργιών του και την υπόσχεση πως "κάποια στιγμή στο μέλλον" θα ενσωματωθούν όλες σε αυτό. Αν ακόμη, εν έτει 2020, δεν έχεις μάθει μαμά Adobe πως στον κόσμο της τεχνολογίας καλύτερο το... underpromise/overdeliver απ' ότι το αντίθετο, δεν μπορούμε να σε βοηθήσουμε. Πραγματικά.

...στην Samsung, η οποία είχε το θάρρος ή θράσος να δημοσιεύσει στο επίσημο κανάλι της στο YouTube ένα "χρηστικό video"που προτείνει να αξιοποιήσουν οι... κάτοχοι τηλεοράσεων τεχνολογίας OLED (της ανταγωνιστικής της δηλαδή) για να ελέγξουν αν η οθόνη τους εμφανίζει το λεγόμενο πρόβλημα του burn-in (μόνιμης αποτύπωσης στην οθόνη στοιχείων που προβάλλονται καθημερινά για ώρες στο ίδιο σημείο). Η πρωτοβουλία είναι απίθανα ανόητη και πιθανώς θα την χαρακτηρίζαμε ως "τρολιά της χρονιάς" αν υπήρχε έστω και ένα στέλεχος της Samsung αρκετά έξυπνο ώστε να την σκεφτεί ως τέτοια. Αντιθέτως την χαρακτηρίζουμε ως "κίνηση απελπισίας της χρονιάς" και περιμένουμε να δούμε τί... "ψάρια θα πιάσει" και η ίδια η Samsung στο θέμα του burn-in όταν - ή αν - κυκλοφορήσει τις δικές της τηλεοράσεις τεχνολογίας QD-OLED... κάποτε.

...στο Facebook, που πρακτικά υποχρέωσε την Sony με την αναβάθμιση υπ' αριθμόν 7.00 του λειτουργικού του PlayStation4 να αφαιρέσει από αυτό την δυνατότητα δημοσίευσης status updates, screenshots, video κλπ. στο κοινωνικό του δίκτυο, καθώς και την σύνδεση του profile του παίκτη στο PSN με αυτό στο FB για την ανεύρεση φίλων κλπ. Η ομάδα του Zuckerberg άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μέσα από νέα συμφωνία Sony-Facebook (πιθανότατα με διαφορετική διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των παικτών;) οι λειτουργίες αυτές να επανέλθουν αλλά... το θέλει η κοινότητα του PlayStation; Βάσει σχολίων που διαβάζουμε, ίσως όχι και τόσο!

...στην Apple που ενώ "έκανε το καλό" και ανακοίνωσε το ανανεωμένο εισαγωγικό iPad στα $329 - τιμή χαμηλή για τα δεδομένα της και προσιτή για πολύ περισσότερο κόσμο απ' ότι συνήθως - στην συνέχεια το... "πέταξε στο γυαλό" για όλους όσους σκέπτονταν να το χρησιμοποιήσουν ως υποκατάστατο laptop σε συγκεκριμένα σενάρια χρήσης, τιμολογώντας το πληκτρολόγιο-αξεσουάρ της στα... $159 (το μισό κόστος του ίδιου του tablet) και ανεβάζοντας το σύνολο σε πάνω από $500. Κάποιοι στο Cupertino μάς τρολάρουν, ολοφάνερα. Δικαιούνται λοιπόν να τους τρολάρει το κοινό με την σειρά του, αγοράζοντας μεν πληκτρολόγιο-αξεσουάρ για το νέο iPad, μα άλλης εταιρείας. Απλά!

...στην Microsoft, η οποία μάς κάνει να χαιρόμαστε από την μία πλευρά με την απόφασή της να υιοθετήσει τον μηχανισμό προβολής ιστοσελίδων Chromium στον δικό της Web browser, τον Edge, και από την άλλη στην προέκδοση του ανασχεδιασμένου αυτού browser κάνει κλήσεις σε όχι λιγότερα από 130 (!) σημεία στέλνοντάς τους υπερβολικά πολλά δεδομένα την πρώτη φορά που εκτελείται. Συγκριτικά οι Chrome, Firefox, Vivaldi και Brave κάνουν κλήσεις σε 32, 26, 31 και 23 σημεία αντιστοίχως. Μην κάνει καλό το Redmond, αμέσως να το ρίξει στο γυαλό...

...στην Samsung, η οποία προσπαθεί να επιβάλλει "με το στανιό" τον/την δική της εικονική βοηθό φωνητικών εντολών, τον/την Bixby, ενώ αυτός/αυτή ολοφάνερα είναι επιπέδου κατά πολύ κατώτερου των Siri, Alexa και Google Assistant: οι Κορεάτες ανακοίνωσαν ακόμη και... app store του/της Bixby, απ' όπου οι κάτοχοι των κινητών της θα μπορούν να αγοράζουν (με extra χρέωση φυσικά) πρόσθετες δυνατότητες γι' αυτήν την λειτουργία. Εδώ ο κόσμος ζητάει από την Samsung να μπορεί ν' αλλάξει το τί κάνει το πλήκτρο Bixby στα Galaxy S/Galaxy Note μπας και το αξιοποιήσουν σε κάτι άλλο, το app store που δεν ζήτησε ποτέ κανείς ήταν το θέμα. Συμπλέγματα, παντού συμπλέγματα...

...στην Apple, η οποία έγινε ο περίγελως του Web όταν γνωστοποίησε πως θα πωλεί προς $999 αλλά... ξεχωριστά την βάση της νέας της υπερ-οθόνης Pro Display XDR (δεν συμπεριλαμβάνεται δηλαδή στην ήδη υψηλή τιμή των $4999 της δεύτερης). Θα μπορούσε προτιμότερα να είχε πει "η οθόνη κοστίζει $5999, αλλά $4999 χωρίς την βάση", καθώς όντως δεν χρειάζονται όλοι οι επαγγελματίες την βάση της; Σαφώς θα μπορούσε. Την ενδιέφερε να το πει έτσι; Όχι. Γιατί; Γιατί... Apple. Φυσικά.

...στην Netflix που, ενώ γνωρίζει πως τα παιδιά μικρής ηλικίας έχουν πια αρκετή εξοικείωση για να χρησιμοποιούν κινητά/tablet των γονιών τους ανά πάσα στιγμή - ή να χειρίζονται μόνα τους οποιαδήποτε Smart TV - δεν προσφέρει εργαλείο γονικού ελέγχου στα apps της των συσκευών αυτών για τα διαφορετικά προφίλ τους. Οποιοδήποτε παιδί μπορεί απλώς να επιλέξει το προφίλ του μπαμπά ή της μαμάς και να παρακολουθήσει ο,τιδήποτε, παρ' εκτός κι αν εκείνος ή εκείνη έχει... εντελώς "κλειδώσει" το app και πρέπει να εισάγει - ΚΑΘΕ. ΦΟΡΑ. - ένα γενικό PIN. Έλα, Netflix. Δεν είναι πυρηνική φυσική το PIN ανά προφίλ, μπορείς, το ξέρουμε πως μπορείς!

...στην Microsoft, η οποία μία (1) καλή και αληθινά χρήσιμη νέα λειτουργία είχε υποσχεθεί πως θα προσθέσει στα Windows 10 και αυτήν σιωπηλά - όπως κάνει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις - την εγκατέλειψε. Αναφερόμαστε στα Sets, την δυνατότητα να έχει οποιαδήποτε εφαρμογή των Windows πολλαπλά παράθυρα σε ένα (όπως τα πολλαπλά tabs στους Web browsers) ώστε να ανταλλάζει κανείς μεταξύ τους δεδομένα γρήγορα και εύκολα. Τα Sets, λένε πηγές, "χρειάζονταν πολλή δουλειά για να υλοποιηθούν ενώ πολλοί χρήστες δεν καταλάβαιναν την χρησιμότητά τους". Ε, αλοίμονο, δεν είναι δα και Paint 3D...

...και πάλι στην nVidia, η οποία προσέφερε νέους drivers που ενεργοποιούν την προβολή γραφικών σε PC games με την τεχνική raytracing και στους κατόχους καρτών γραφικών... όχι της γενιάς RTX (!). Για ποιό λόγο; Απλώς και μόνο για να δείξει πόσο αργές και ανίκανες είναι οι πρώτες για την συγκεκριμένη τεχνική (ενώ δεν είχαν σχεδιαστεί ποτέ με αυτήν στα υπ' όψιν). Κλαπ, κλαπ, κλαπ. Εντάξει. Όταν γίνουν το λιγότερο 20 τα games που αξιοποιούν το raytracing, από τα... 2 που είναι σήμερα, το ξανασυζητάμε nVidia. Έως τότε, αδιαφορία.

...στο 90% των εταιρειών κατασκευής προϊόντων τεχνολογίας, οι οποίες αυτήν την στιγμή χρησιμοποιούν καταχρηστικά τον μοδάτο όρο "ΑΙ" (τεχνητή νοημοσύνη) για να περιγράψουν κατά πολύ απλούστερα πράγματα, όπως την αναγνώριση μοτίβων (pattern recognition) ή την αντιστοίχιση αντικειμένων βάσει σχήματος (shape-based object matching). Αληθινό ΑΙ θα είναι όταν οι συσκευές κάνουν τέτοια πράγματα χωρίς συγκεκριμένο προγραμματισμό επιλογών από πριν, κύριοι, αλλά με κριτική "σκέψη" δική τους. Νισάφι πια με την παραπλάνηση, δεν αντέχουμε άλλη!

...στην AT&T, τον μεγαλύτερο αμερικανικό πάροχο τηλεπικοινωνιών, για την επιλογή του να εφαρμόσει ξεκάθαρα παραπλανητική πρακτική και να "βαφτίσει" το δίκτυό του ως... "5G E" επειδή κάποια τμήματα της υποδομής του είναι απλώς "5G-ready". Η κατακραυγή από τα μέσα ενημέρωσης είναι καθολική, η AT&T ωστόσο ποσώς δείχνει να ενδιαφέρεται για την σύγχυση που προκαλείται στο κοινό, αρκεί να... "δειχθεί ως πρωτοπόρος" σε κάτι που δεν έχει καν ουσιαστικό νόημα ακόμη. Νομίζαμε ότι γελοιότητες αυτού του τύπου "τις είχαμε αφήσει πίσω" στα 90s. Ολοφάνερα κάναμε λάθος.

...στην Apple, η οποία από την μία πλευρά θέλει να καυχιέται όπου βρεθεί κι όπου σταθεί για την ποιοτική κατασκευή των προϊόντων της και την σημασία στην λεπτομέρεια που δίνει σε αυτόν τον τομέα... και από την άλλη επιτρέπει στα νέα, πανάκριβα iPad Pro όχι μόνο σε πολλές περιπτώσεις να φεύγουν από το εργοστάσιο όντας όχι απολύτως επίπεδα (!), αλλά να είναι και προκλητικά εύκολο να λυγίσουν ή/και να σπάσουν, ακούσια ή εκούσια. Ο μακαρίτης υπήρχε λόγος που επέμενε σε μερικά πράγματα, Tim Cook. Πόσα λεφτά θα μαζέψεις πια στους φορολογικούς παραδείσους εις βάρος των καταναλωτών;

...στην Microsoft, η οποία πρέπει να έχει σπάσει κάποιου είδους ρεκόρ με τα προβλήματα που ανακαλύπτονται συνεχώς στην πιο πρόσφατη, υπ' αριθμόν 1809, αναβάθμιση των Windows 10. Δεν πρόκειται πια περί απροσεξίας στον ποιοτικό έλεγχο ενός τόσο σημαντικού προϊόντος. Πρόκειται περί ανικανότητας. Όσο συντομότερα θεσπίσει νέες διαδικασίες ελέγχου του λογισμικού του ο γίγαντας του Redmond, τόσο το καλύτερο. Για όλους μας.

...στην Capcom, η οποία για το επερχόμενο νέο video game της, το Devil May Cry 5, προσφέρει και μία έκδοση Ultra Limited κόστους €7000 (!) επειδή προσφέρει την δερμάτινη καπαρτίνα (!) του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα. Καταλαβαίνουμε το νόημα των προωθητικών ενεργειών, αλλά "το έχουν κουράσει" οι περισσότερες εκδότριες εταιρείες games με τις ολοένα και πιο αλλοπρόσαλλες "ειδικές εκδόσεις" των τίτλων τους. Αν φρόντιζαν και για την ποιότητα των games αυτών καθ' αυτών με την ίδια... ζέση, υποψιαζόμαστε πως οι περισσότεροι καταναλωτές θα εξέφραζαν μεγαλύτερη ικανοποίηση!

...στον συγγραφέα Andrzej Sapkowski, δημιουργό της σειράς των βιβλίων The Witcher, ο οποίος ζητά 16 εκ. δολάρια από την CD Project RED, δημιουργό των ομώνυμων επιτυχημένων video games, ενώ οι δύο πλευρές είχαν έλθει σε καθαρή, "μια-κι-έξω" συμφωνία για τα σχετικά πνευματικά δικαιώματα εδώ και χρόνια. Όλο το Web ξέρει πως δεν χρειαζόμαστε πρόσθετους λόγους για να σ' αντιπαθήσουμε, Sapkowski, έχεις φροντίσει να δώσεις πολλούς λόγους στο παρελθόν. Μην προσθέτεις έναν ακόμη απλώς επειδή μπορείς.

...στην Samsung, που στο διαφημιστικό της για το Galaxy Note 9 υποστηρίζει πως αυτό έχει "πιο πολλή δύναμη απ' όση χρειάζεσαι, μέχρι να την χρειαστείς"... και ως παραδείγματα επιδεικνύει την αυτονομία, τον αποθηκευτικό χώρο και την σύνδεση mobile Internet. Συνώνυμα της δύναμης, δηλαδή, όχι αστεία. Αν την έχεις κάνει βέβαια την παραπλανητική προώθηση πάγια τακτική, ε, ξέρεις. Λεπτομέρειες.

...στην Sony Music, η οποία για κάποιο λόγο διεκδικεί στο YouTube όχι μόνο τα πνευματικά δικαιώματα εκτελέσεων από έργα κλασικής μουσικής, αλλά ενίοτε και τα δικαιώματα των ίδιων των έργων (!!!), ωθώντας τον αλγόριθμο της υπηρεσίας να αφαιρεί video ακόμη και π.χ. ερασιτεχνικών, οικιακών εκτελέσεων σονέτων του Bach. Δισκογραφικές, σοβαρευτείτε. Τέτοιου τύπου τερτίπια δεν αποφέρουν έσοδα, μόνο κεφάλαια αντιπάθειας εκ μέρους μας.

...στην Microsoft Hellas, η οποία δεν έχει πλέον ούτε έναν (1) υπάλληλό της υπεύθυνο αποκλειστικά για την επίβλεψη του Xbox ως προϊόντος σε επίπεδο hardware, software και υπηρεσιών. Αντιθέτως η Ελλάδα εντάσσεται πια σε μία ομάδα χωρών την οποία επιβλέπει στέλεχός της στο εξωτερικό, με ό,τι αυτό σημαίνει. "Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου" η εξέλιξη αυτή, βέβαια, καθώς είναι γνωστή η... εκτίμηση (not) που έχει ο αμερικανικός κολοσσός στην χώρα μας όσον αφορά σε πολλές προϊοντικές κατηγορίες. Απλώς, να. Το νέο είναι κακό για όλους και το Game Over είναι πάντα δυσάρεστο μήνυμα να βλέπεις στην οθόνη. Είτε έχεις και χρησιμοποιείς Xbox, είτε όχι.

...στην Intel, που στην πρόσφατη έκθεση Computex προσπάθησε να κοροϊδέψει το κοινό "πλασάροντας" έναν επεξεργαστή Xeon (για servers) ως επεξεργαστή Core (για καταναλωτές) και μάλιστα ικανό για λειτουργία "out of the box στα 5 GHz σε όλους τους πυρήνες", όταν επί σκηνής τα άγγιξε υπερχρονισμένος, με υπερτροφοδοτούμενο motherboard και ψύξη... φρέον! Οι δημοσιογράφοι τεχνολογίας είναι υποψιασμένοι πια με κάτι τέτοια, ανακάλυψαν την αλήθεια, "έβγαλαν στη σέντρα" την Intel και πολύ καλά τής έκαναν. Κάτι τέτοια αχρείαστα, να λείπουν.