Είπε/Εννοούσε

Phil Shoemaker, πρώην διευθυντής της Apple για το App Store, σε κατάθεση στο αμερικανικό κοινοβούλιο για τις πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού που εφαρμόζει ο κολοσσός του Cupertino: "Η συνδρομητική υπηρεσία Apple Arcade είναι το είδος του προϊόντος που η εταιρεία πάντοτε απέτρεπε άλλες από το να φέρουν τα δικά τους στο App Store βάσει των όρων λειτουργίας του, ενώ η ίδια καταπατά προς όφελός της τους ίδιους ακριβώς όρους".
Μετάφραση: "Δεν είναι απλώς αυτό που νομίζετε, είναι ακριβώς αυτό που νομίζετε". Αν και η σύγκριση ανάμεσα σε Apple Arcade, Google Stadia και Microsoft Xbox Game Pass μπορεί να γίνει μόνο μέσα σε... θολά νερά, η τακτική και οι προθέσεις της Apple δεν θα μπορούσαν να είναι άλλες από αυτές που ήδη γνωρίζουμε πως πάντα θεωρούσε προτιμότερες.

Phil Spencer - επικεφαλής της Microsoft για τα Xbox - αναφερόμενος στην εξαγορά της Zenimax και το πώς θα διαχειριστεί η εταιρεία του τις μελλοντικές κυκλοφορίας ομάδων ανάπτυξης όπως οι id Software, Bethesda και Arkane και για άλλα συστήματα ψυχαγωγίας πέραν των Xbox: "Κάθε νέα παραγωγή θα κρίνεται ξεχωριστά (on a case by case basis)".
Μετάφραση: "Τα games που ξέρουμε πως θα σημειώσουν καλές πωλήσεις στα PlayStation θα τα κυκλοφορούμε αρχικά και γι' αυτά. Ε, μετά θα εντάσσονται όλα στο Xbox Game Pass κι αν τα θέλουν οι κάτοχοι PlayStation, κρίμα". Εφτάμισι δις δολάρια δεν δίνονται τυχαία ή μεγαλόκαρδα, παιδιά. Σοβαρά τώρα.

Colin Johanson, επικεφαλής των Amazon Game Studios για την πρόσφατη μεγάλη παραγωγή τους, το Crucible, το οποίο κυκλοφόρησε επίσημα μετά από μεγάλη δοκιμαστική περίοδο, κατακρεουργήθηκε από κριτικούς και παίκτες και... ξαναγυρίζει σε δοκιμαστική μορφή μη προσβάσιμη στο κοινό: "Ακολουθούμε το αρχικό μας πλάνο για την βελτίωση όλων των στοιχείων του τίτλου μας".
Μετάφραση: "Ε, είπαμε να κάνουμε μια πλάκα κι εμείς και να το βγάλουμε το παιχνίδι έτσι... και πέσατε να μάς φάτε! Εντάξει λοιπόν, θα το διορθώσουμε". Δεν αρκούν μόνο τα αμέτρητα λεφτά του Bezos, κύριέ μου, για να βάλεις την Amazon με το στανιό στην αγορά του gaming. Πρέπει να κάνεις και την δουλειά.

Kazunori Yamauchi, επικεφαλής της Polyphony Digital, δημιουργού των Gran Turismo: "Είμαι σίγουρος πως με το GT7 για το PlayStation5 θα χαροποιήσουμε όλους τους θιασώτες της σειράς, ειδικά με την επιλογή παιχνιδιού Campaign που ανυπομονούμε να προσφέρουμε".
Μετάφραση: "Εντάξει παιδιά, ένα μικρό λαθάκι κάναμε που δώσαμε τόση έμφαση στον τομέα των E-Sports με το GT Sport του 2016, περασμένα ξεχασμένα, ξέρουμε πως το Career των πρώτων Gran Turismo θέλετε όλοι, θα το φέρουμε πάλι στο προσκήνιο, ναι;" ΝΑΙ!

Aaron Greenberg, επικεφαλής της Microsoft για τα games των Xbox: "Δεν θέσαμε το σωστό πλαίσιο προσδοκιών στην τελευταία μας Δικτυακή εκδήλωση και υποσχόμαστε να το κάνουμε στο μέλλον".
Μετάφραση: "Εμείς είχαμε υποσχεθεί σαφέστατα και συγκεκριμένα πως θα δείξουμε για πρώτη φορά αληθινό υλικό μέσα από games του Xbox One Series X σε εξέλιξη (gameplay), αντ' αυτού δείξαμε σχεδόν αποκλειστικά γενικά προωθητικά video (pre-rendered) που δεν σημαίνουν τίποτε και ο κόσμος παραδόξως έγινε έξαλλος. Δεν θα προσπαθήσουμε εν γνώσει μας να σάς κοροϊδέψουμε ξανά, αλήθεια. Όχι, αλήθεια".

Phil Spencer, επικεφαλής του τμήματος Xbox της Microsoft: "Την ημέρα της κυκλοφορίας του το νέο Xbox One X θα προσφέρει χιλιάδες games στο κοινό του".
Μετάφραση: "Την ημέρα της κυκλοφορίας του το νέο Xbox One X θα προσφέρει τα 2500 games του Xbox One με το οποίο είναι συμβατό, τα 600 games του Xbox 360 και αρχικού Xbox με τα οποία είναι συμβατό και τα 0 games που θα είναι δημιουργημένα ειδικά για το ίδιο το Xbox One X". Επιβεβλημένος λόγος να αγοράσει κανείς Xbox One X την ημέρα της κυκλοφορίας του, Phil, δεν το συζητάμε!

Gavin Ivester, διευθυντής σχεδιασμού της Bang & Olufsen κατά την διάρκεια παρουσίασης του νέου ηχείου Beosound Balance της εταιρείας: "Τα προϊόντα μας είναι πολύ ακριβά γιατί είναι καλύτερα".
Μετάφραση: "Για τα προϊόντα μας χρεώνουμε στην κυριολεξία το μάξιμουμ που μπορούμε κάθε φορά γιατί έχουμε καταλάβει πως όσοι δεν ξέρουν τί να κάνουν με τα λεφτά τους (α) δίνουν σημασία μόνο στο design και (β) νομίζουν πως όσο πιο ακριβό είναι κάτι, τόσο καλύτερο θα είναι... αυταπόδεικτα - χωρίς να εξετάζουν ποτέ αν το εκάστοτε κάτι που τούς πουλάμε αποδίδει αντιστοίχως ως προϊόν τεχνολογίας αυτό καθ' αυτό". Δεν είναι κακό να ορίζεις με συγκεκριμένο τρόπο το κοινό σου, Gavin. Κακό είναι να μάς "πουλάς" κάτι που δεν ισχύει αν το δει κανείς απ' οποιαδήποτε άλλη πλευρά πλην της δικής σου.

Phil Spencer, επικεφαλής της Microsoft για το Xbox: "Σεβόμαστε την Sony και την Nintendo, μα από δω και πέρα βασικό μας ανταγωνισμό δεν θεωρούμε αυτές τις εταιρείες, αλλά την Google και την Amazon", ισχυριζόμενος στην ουσία πως η εταιρεία του θεωρεί τις Δικτυακές υπηρεσίες cloud gaming ως σημαντικότερες για το μέλλον και όχι τα παρόντα video games με την παραδοσιακή τους μορφή.
Μετάφραση: "Ας πούμε τώρα δημόσια στον Satya Nadella αυτό που θέλει ν' ακούσει κι ας προσευχηθούμε μην το πάρουν οι gamers και πολύ σοβαρά όταν θα προωθούμε το Xbox One Series X ενάντια στο PlayStation5 σε λίγους μήνες". Εταιρικές ισορροπίες, αυτή η μάστιγα...

Hideo Kojima, επικεφαλής ανάπτυξης του πολυσυζητημένου Death Stranding για το PlayStation4: "Αν ποτέ αποφάσιζα να προχωρήσω στην δημιουργία διαδόχου (sequel) για τον τίτλο αυτό, θα ξεκινούσα από το μηδέν".
Μετάφραση: "Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα τί λέει ή δεν λέει οποιοσδήποτε, αλλά δεν θα ήταν άσχημα ένα Death Stranding II να μην δίχαζε με τον ίδιο τρόπο κοινό και κριτικούς". Δεν είμαστε και σίγουροι, λες;

Bill Gates, συνιδρυτής της Microsoft: "Αν δεν μάς καθυστερούσαν όλες εκείνες οι έρευνες για μονοπωλιακές πρακτικές που έκαναν οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, τώρα αντί για Android στα κινητά θα χρησιμοποιούσατε όλοι Windows Mobile".
Μετάφραση: "Στην συνέχεια γύρισα πλευρό και έτσι φαντασμένος, παραμυθιασμένος και απορροφημένος στην εγωπάθειά μου, συνέχισα τον ύπνο μου". Μα ναι θείε Μπιλ. Όλοι μας Windows Mobile κιόλας (ούτε καν Windows Phone). Πατ πατ. Σίγουρα!

Spencer Neumann, οικονομικός διευθυντής της Netflix απευθυνόμενους στους μετόχους της: "Όσον αφορά στο θέμα της παράτυπης χρήσης συνδρομών από τρίτους, αξιολογούμε αυτόν τον καιρό τις επιλογές που έχουμε απέναντι στο κοινό μας"
Μετάφραση: "Το ξέρουμε πως έχουμε πολλούς τζαμπατζήδες χρήστες και ζυγίζουμε το κόστος που θα έχει στην δημόσια εικόνα μας αν τους περιορίσουμε ή κι αποκλείσουμε από την υπηρεσία μας". Ουπς.

Satya Nadella, διευθύνοντας σύμβουλος της Microsoft, σχολιάζοντας την απόφαση της εταιρείας να βασίσει το Surface Duo σε Android: "Το λειτουργικό σύστημα δεν είναι πλέον το πιο σημαντικό προϊοντικό στοιχείο για μας, θεωρούμε σημαντικότερα τα apps και την συνολική εμπειρία χρήσης".
Μετάφραση: "Πώς αλλιώς να σάς το πούμε πως τα έσοδά μας τα περιμένουμε από το Office, τις Δικτυακές υπηρεσίες, τις συνδρομές όλων των ειδών και όχι από τα Windows; Δεν το έχετε καταλάβει από την σημασία που δίνουμε στην ποιότητά τους πλέον;". Το έχουμε, το έχουμε...

Jason Grebe, αντιπρόεδρος της Intel στο τμήμα Tech&Cloud: "Λόγω των προβλημάτων παραγωγής και διαθεσιμότητας που αντιμετωπίσαμε με τους επεξεργαστές μας τους τελευταίους 6-12 μήνες, παραχωρήσαμε [σ.σ. στην AMD] ένα ποσοστό μεριδίου αγοράς".
Μετάφραση: "Tί να πούμε, ότι επειδή οι επεξεργαστές Ryzen δεύτερης και τρίτης γενιάς ήταν καλύτεροι από τους δικούς μας τόσο σε κόστος/αξία όσο και σε επιδόσεις σε πολλά σενάρια, αυτοί μάς αφαίρεσαν το μερίδιο αγοράς; Όχι, όχι. Το παραχωρήσαμε". Ε ναι, μετά από... εμμονική άρνηση και επί σειρά μηνών, παραδοχή. Αλοίμονο!

Chris Early, αντιπρόεδρος συνεργασιών και εσόδων της Ubisoft, σε συνέντευξή του πρόσφατα για την δημοφιλέστερη υπηρεσία διανομής PC games, την Steam: "Το εμπορικό μοντέλο στο οποίο στηρίζεται είναι πλέον αντιρεαλιστικό - δεν αντιστοιχεί στο πού βρίσκεται η υπόλοιπη αγορά των ψηφιακών υπηρεσιών περιεχομένου σήμερα".
Μετάφραση: "Αν δεν αλλάξει η Valve το ληστρικό ποσοστό του 30% που παρακρατά από κάθε πώληση τίτλου στην Steam, εμείς μόνο στο Epic Store και στο δικό μας Ubisoft Store θα προσφέρουμε τα games μας". Όπως φαίνεται το χρήμα πολλοί αγάπησαν, τα μονοπώλια... μόνο αυτοί που τα απολαμβάνουν, τελικά!

Catherine Chen, αντιπρόεδρος της Huawei: "Το HongMeng OS (σ.σ. το λειτουργικό σύστημα που ανέπτυσσε εδώ και πολύ καιρό η κινεζική εταιρεία για προϊόντα της) δεν ήταν αρχικά σχεδιασμένο για smartphones μα για άλλα είδη συσκευών και δεν έχουμε ακόμη αποφασίσει αν θα το διαμορφώσουμε ως αντικαταστάτη του Android".
Μετάφραση: "Ε, είπαμε και δυο κουβέντες παραπάνω όταν μάς πίεσε ο Trump με το εμπάργκο, αλλά μη νομίζετε, κι εμείς Android θέλουμε να χρησιμοποιούμε για τα κινητά μας". Έλα! Πού είναι, πού είναι το πιο ψηλό το σύννεφο, να πέσουμε από κει!

Phil Spencer, επικεφαλής της Microsoft για το Xbox: "Προσωπικά θα ήθελα και η Sony να μην είχε λείψει φέτος από την Ε3 2019, με την δική της παρουσία η έκθεση είναι καλύτερη".
Μετάφραση: "Ας αφήσουμε να... πνέει ένας αέρας ανωτερότητας φέτος, που ξέραμε εξ αρχής πως ούτε εμείς ούτε η Sony θα μιλούσαμε με λεπτομέρειες για τα επόμενα συστήματά μας, γιατί στην Ε3 2020 οι περιστάσεις δεν θα είναι οι ίδιες". Ε, ναι!

Tim Cook, διευθύνοντας της Apple στο θέμα των μυστικών εξαγορών που η εταιρεία του πραγματοποιεί κατά μέσο όρο κάθε 2-3 εβδομάδες (25 έχει αγοράσει μόνο από την αρχή του χρόνου): "Εξαγοράζουμε τεχνογνωσία που ταιριάζει με τα πλάνα μας και εξυπηρετεί κάποιον στρατηγικό σκοπό".
Μετάφραση: "Κοιτάμε γύρω-γύρω για καινούργιες ενδιαφέρουσες ιδέες, όταν μπορούμε τις αντιγράφουμε, όταν δεν μπορούμε τις αγοράζουμε". Σε κάθε περίπτωση... άσε μας να μαντέψουμε, Tim: "Καινοτομία"! Σωστά;

Tim Sweeney, διευθύνοντας της Epic: "Αν η Valve δεσμευόταν για διαμοιρασμό των κερδών από τις πωλήσεις PC games μέσω Steam με ποσοστά 88%-12% υπέρ των δημιουργών, θα σταματούσαμε κι εμείς να συγκεντρώνουμε αποκλειστικότητες στο Epic Games Store".
Μετάφραση: "Αρκετά θησαυρίσατε τόσα χρόνια με το ληστρικό 70%-30%, μειώστε το ποσοστό σας στο επίπεδο που λειτουργούμε εμείς... or else". Αν κρίνει κανείς από το πόσο έχουν ενοχληθεί έως εξοργιστεί οι PC gamers από τον "εμφύλιο" ανάμεσα στα δύο αυτά Δικτυακά ηλεκτρονικά καταστήματα, η πρόταση-απειλή ακούγεται κάπως πειστική, όχι;

Mark Zuckerberg, διευθύνοντας του Facebook: "Θα πρέπει κάποια στιγμή οι κυβερνήσεις και τα ελεγκτικά όργανα να αποκτήσουν περισσότερο ενεργό ρόλο στην επίβλεψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης".
Μετάφραση: "Αφού είτε δεν μπορούμε είτε απλώς δεν θέλουμε οι ίδιοι να εξασφαλίσουμε πως τα Facebook ή Twitter αυτού του κόσμου δεν χρησιμοποιούνται κακόβουλα ως εργαλεία παραπληροφόρησης και χειραγώγησης, ε, ας το κάνουν οι πολιτικοί". Συνταγή για σίγουρη επιτυχία, Μάρκι. Και έξοχη αποφυγή ευθυνών μαζί, φυσικά. Τί έγινε; Σε κουράσαμε;

Amy Henning, συνδημιουργός του αρχικού Uncharted στο PlayStation 3: "Aν σήμερα πρότεινε κανείς την ανάπτυξη ενός σεναριακού τίτλου επιπέδου ΑΑΑ αλλά διάρκειας 8 ωρών, χωρίς επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών μέσω Internet και χωρίς τρόπο επέκτασής του, θα εισέπραττε απόρριψη."
Μετάφραση: "Αν σήμερα θέλεις να κυκλοφορήσεις video game χωρίς τμήμα online multiplayer, θα πρέπει ή να έχει διάρκεια 30 ωρών ή να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε οι παίκτες να καταβάλλουν τουλάχιστον άλλα τόσα χρήματα απ' όσα κοστίζει αρχικά, για extra περιεχόμενο". Sad but true, κυρία μου.