Είπε/Εννοούσε

Bill Gates, συνιδρυτής της Microsoft: "Αν δεν μάς καθυστερούσαν όλες εκείνες οι έρευνες για μονοπωλιακές πρακτικές που έκαναν οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, τώρα αντί για Android στα κινητά θα χρησιμοποιούσατε όλοι Windows Mobile".
Μετάφραση: "Στην συνέχεια γύρισα πλευρό και έτσι φαντασμένος, παραμυθιασμένος και απορροφημένος στην εγωπάθειά μου, συνέχισα τον ύπνο μου". Μα ναι θείε Μπιλ. Όλοι μας Windows Mobile κιόλας (ούτε καν Windows Phone). Πατ πατ. Σίγουρα!

Spencer Neumann, οικονομικός διευθυντής της Netflix απευθυνόμενους στους μετόχους της: "Όσον αφορά στο θέμα της παράτυπης χρήσης συνδρομών από τρίτους, αξιολογούμε αυτόν τον καιρό τις επιλογές που έχουμε απέναντι στο κοινό μας"
Μετάφραση: "Το ξέρουμε πως έχουμε πολλούς τζαμπατζήδες χρήστες και ζυγίζουμε το κόστος που θα έχει στην δημόσια εικόνα μας αν τους περιορίσουμε ή κι αποκλείσουμε από την υπηρεσία μας". Ουπς.

Satya Nadella, διευθύνοντας σύμβουλος της Microsoft, σχολιάζοντας την απόφαση της εταιρείας να βασίσει το Surface Duo σε Android: "Το λειτουργικό σύστημα δεν είναι πλέον το πιο σημαντικό προϊοντικό στοιχείο για μας, θεωρούμε σημαντικότερα τα apps και την συνολική εμπειρία χρήσης".
Μετάφραση: "Πώς αλλιώς να σάς το πούμε πως τα έσοδά μας τα περιμένουμε από το Office, τις Δικτυακές υπηρεσίες, τις συνδρομές όλων των ειδών και όχι από τα Windows; Δεν το έχετε καταλάβει από την σημασία που δίνουμε στην ποιότητά τους πλέον;". Το έχουμε, το έχουμε...

Jason Grebe, αντιπρόεδρος της Intel στο τμήμα Tech&Cloud: "Λόγω των προβλημάτων παραγωγής και διαθεσιμότητας που αντιμετωπίσαμε με τους επεξεργαστές μας τους τελευταίους 6-12 μήνες, παραχωρήσαμε [σ.σ. στην AMD] ένα ποσοστό μεριδίου αγοράς".
Μετάφραση: "Tί να πούμε, ότι επειδή οι επεξεργαστές Ryzen δεύτερης και τρίτης γενιάς ήταν καλύτεροι από τους δικούς μας τόσο σε κόστος/αξία όσο και σε επιδόσεις σε πολλά σενάρια, αυτοί μάς αφαίρεσαν το μερίδιο αγοράς; Όχι, όχι. Το παραχωρήσαμε". Ε ναι, μετά από... εμμονική άρνηση και επί σειρά μηνών, παραδοχή. Αλοίμονο!

Chris Early, αντιπρόεδρος συνεργασιών και εσόδων της Ubisoft, σε συνέντευξή του πρόσφατα για την δημοφιλέστερη υπηρεσία διανομής PC games, την Steam: "Το εμπορικό μοντέλο στο οποίο στηρίζεται είναι πλέον αντιρεαλιστικό - δεν αντιστοιχεί στο πού βρίσκεται η υπόλοιπη αγορά των ψηφιακών υπηρεσιών περιεχομένου σήμερα".
Μετάφραση: "Αν δεν αλλάξει η Valve το ληστρικό ποσοστό του 30% που παρακρατά από κάθε πώληση τίτλου στην Steam, εμείς μόνο στο Epic Store και στο δικό μας Ubisoft Store θα προσφέρουμε τα games μας". Όπως φαίνεται το χρήμα πολλοί αγάπησαν, τα μονοπώλια... μόνο αυτοί που τα απολαμβάνουν, τελικά!

Catherine Chen, αντιπρόεδρος της Huawei: "Το HongMeng OS (σ.σ. το λειτουργικό σύστημα που ανέπτυσσε εδώ και πολύ καιρό η κινεζική εταιρεία για προϊόντα της) δεν ήταν αρχικά σχεδιασμένο για smartphones μα για άλλα είδη συσκευών και δεν έχουμε ακόμη αποφασίσει αν θα το διαμορφώσουμε ως αντικαταστάτη του Android".
Μετάφραση: "Ε, είπαμε και δυο κουβέντες παραπάνω όταν μάς πίεσε ο Trump με το εμπάργκο, αλλά μη νομίζετε, κι εμείς Android θέλουμε να χρησιμοποιούμε για τα κινητά μας". Έλα! Πού είναι, πού είναι το πιο ψηλό το σύννεφο, να πέσουμε από κει!

Phil Spencer, επικεφαλής της Microsoft για το Xbox: "Προσωπικά θα ήθελα και η Sony να μην είχε λείψει φέτος από την Ε3 2019, με την δική της παρουσία η έκθεση είναι καλύτερη".
Μετάφραση: "Ας αφήσουμε να... πνέει ένας αέρας ανωτερότητας φέτος, που ξέραμε εξ αρχής πως ούτε εμείς ούτε η Sony θα μιλούσαμε με λεπτομέρειες για τα επόμενα συστήματά μας, γιατί στην Ε3 2020 οι περιστάσεις δεν θα είναι οι ίδιες". Ε, ναι!

Tim Cook, διευθύνοντας της Apple στο θέμα των μυστικών εξαγορών που η εταιρεία του πραγματοποιεί κατά μέσο όρο κάθε 2-3 εβδομάδες (25 έχει αγοράσει μόνο από την αρχή του χρόνου): "Εξαγοράζουμε τεχνογνωσία που ταιριάζει με τα πλάνα μας και εξυπηρετεί κάποιον στρατηγικό σκοπό".
Μετάφραση: "Κοιτάμε γύρω-γύρω για καινούργιες ενδιαφέρουσες ιδέες, όταν μπορούμε τις αντιγράφουμε, όταν δεν μπορούμε τις αγοράζουμε". Σε κάθε περίπτωση... άσε μας να μαντέψουμε, Tim: "Καινοτομία"! Σωστά;

Tim Sweeney, διευθύνοντας της Epic: "Αν η Valve δεσμευόταν για διαμοιρασμό των κερδών από τις πωλήσεις PC games μέσω Steam με ποσοστά 88%-12% υπέρ των δημιουργών, θα σταματούσαμε κι εμείς να συγκεντρώνουμε αποκλειστικότητες στο Epic Games Store".
Μετάφραση: "Αρκετά θησαυρίσατε τόσα χρόνια με το ληστρικό 70%-30%, μειώστε το ποσοστό σας στο επίπεδο που λειτουργούμε εμείς... or else". Αν κρίνει κανείς από το πόσο έχουν ενοχληθεί έως εξοργιστεί οι PC gamers από τον "εμφύλιο" ανάμεσα στα δύο αυτά Δικτυακά ηλεκτρονικά καταστήματα, η πρόταση-απειλή ακούγεται κάπως πειστική, όχι;

Mark Zuckerberg, διευθύνοντας του Facebook: "Θα πρέπει κάποια στιγμή οι κυβερνήσεις και τα ελεγκτικά όργανα να αποκτήσουν περισσότερο ενεργό ρόλο στην επίβλεψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης".
Μετάφραση: "Αφού είτε δεν μπορούμε είτε απλώς δεν θέλουμε οι ίδιοι να εξασφαλίσουμε πως τα Facebook ή Twitter αυτού του κόσμου δεν χρησιμοποιούνται κακόβουλα ως εργαλεία παραπληροφόρησης και χειραγώγησης, ε, ας το κάνουν οι πολιτικοί". Συνταγή για σίγουρη επιτυχία, Μάρκι. Και έξοχη αποφυγή ευθυνών μαζί, φυσικά. Τί έγινε; Σε κουράσαμε;

Amy Henning, συνδημιουργός του αρχικού Uncharted στο PlayStation 3: "Aν σήμερα πρότεινε κανείς την ανάπτυξη ενός σεναριακού τίτλου επιπέδου ΑΑΑ αλλά διάρκειας 8 ωρών, χωρίς επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών μέσω Internet και χωρίς τρόπο επέκτασής του, θα εισέπραττε απόρριψη."
Μετάφραση: "Αν σήμερα θέλεις να κυκλοφορήσεις video game χωρίς τμήμα online multiplayer, θα πρέπει ή να έχει διάρκεια 30 ωρών ή να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε οι παίκτες να καταβάλλουν τουλάχιστον άλλα τόσα χρήματα απ' όσα κοστίζει αρχικά, για extra περιεχόμενο". Sad but true, κυρία μου.

Shawn Layden, πρόεδρος των Worldwide Studios της Sony για το PlayStation, ερωτηθείς αναφορικά με την μη συμμετοχή της εταιρείας στην έκθεση Ε3 2019: "Ο κόσμος έχει αλλάξει, αλλά η Electronic Entertainment Expo δεν άλλαξε μαζί του απαραίτητα".
Μετάφραση: "Σε έναν κόσμο όπου όλοι ενημερώνονται από το Internet, αν δεν έχεις αρκετό υλικό να αποκαλύψεις, γιατί να δώσεις πακτωλό χρημάτων στην αμερικανική Entertainment Software Association; Τής τα χρώσταγες;" Έλα ντε.

Sundar Pichai, διευθύνοντας της Google, ερωτηθείς από μέλη του αμερικανικού κοινοβουλίου σχετικά με τις διαδικασίες και τον ρόλο της εταιρείας του στην συλλογή προσωπικών δεδομένων των χρηστών: "Ο κόσμος καταλαβαίνει πως το Android στα κινητά τους τηλέφωνα καταγράφει ό,τι κάνουν κι όπου πάνε, γιατί 160 εκ. χρήστες έχουν επισκεφθεί τις σχετικές ρυθμίσεις ιδιωτικότητας τον τελευταίο μήνα".
Μετάφραση: "Δεν μπορώ να δικαιολογήσω τ' αδικαιολόγητα, κάνω ό,τι μπορώ, αλλά πιστέψτε με - αρκεί να μην θυμηθείτε πως τo Android χρησιμοποιείται σε 2.6 δισεκατομμύρια συσκευές μηνιαίως βέβαια".

Luca Maestri, οικονομικός διευθυντής της Apple σχετικά με τη ανακοίνωση της εταιρείας να μην δίνει πια στην δημοσιότητα αριθμούς πωληθέντων προϊόντων κάθε τρίμηνο: "Τα νούμερα πωλήσεων για κάθε κατηγορία δεν έχουν τόση σημασία πια για μας όσο είχαν παλιότερα".
Μετάφραση: "Τώρα που οι πωλήσεις μας σε όλες τις σημαντικές προϊοντικές κατηγορίες, ακόμη και στα iPhone, είναι καθοδικές, δεν τις γνωστοποιούμε πια ώστε να μην καταλάβει ο κόσμος ότι παραμένουμε τόσο επικερδείς απλώς αυξάνοντας σε όλα τα μοντέλα την τιμή πώλησης". Με ένα σμπάρο, δυο τριγώνια. Αλλά αφού η Wall Street εθελοτυφλεί, γιατί όχι;

Satya Nadella, διευθύνοντας της Microsoft στους μετόχους της: "H εκτενής υποδομή που έχουμε αναπτύξει σε Δικτυακή αποθήκευση και διανομή δεδομένων (cloud) μάς δίνει πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στην αναδυόμενη αγορά των games που προσφέρονται μέσω streaming. " Ναι. Αν βολικά παραλείψει ν' αναφέρει κανείς πως η απόδοση αυτών των games σε επίπεδο καταναλωτή εξαρτάται από μία σειρά παραγόντων που δεν μπορεί να επηρεάσει η Microsoft. Ας εξισώσουμε όμως το Office 365 με το Forza Horizon, γιατί όχι;

Elon Musk, διευθύνοντας της Tesla και της SpaceX, μετά από σύγκρουσή του με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του αμερικανικού χρηματιστηρίου (SEC) και την σχετική ποινή του: "Θέλω να συγχαρώ την Shortseller Enrichment Commission για την πολύ καλή δουλειά που κάνει".
Μετάφραση: "Τρώγομαι με τα ρούχα μου να με τιμωρήσουν όπως μού αξίζει και να μείνω μόνος με την μεγαλομανία μου".

Shawn Layden, πρόεδρος των Worldwide Studios της Sony Interactive Entertainment, ερωτηθείς: "Μάς πήρε πιο πολλούς μήνες απ' όσους θα θέλαμε να προσφέρουμε την δυνατότητα crossplay στο PS4 - συμμετοχή σε κοινά online games με άλλα συστήματα ψυχαγωγίας - επειδή υπήρχαν πολλά θέματα, όχι μόνο τεχνικά, που έπρεπε να λυθούν".
Μετάφραση: "Fortnite, Fortnite, Fortnite, μάς πρήξατε με το Fortnite! Ορίστε. Happy;"

Aaron Greenberg, διευθυντής marketing της Microsoft για το Xbox: "Δεν μπορώ να θυμηθώ εορταστική περίοδο του Xbox που φιλοξένησε πιο πολλές παραγωγές επιπέδου ΑΑΑ από αυτήν που ξεκινά τώρα".
Μετάφραση: "Θα έχουμε πολλά, πάρα πολλά games - βέβαια μόνο ένα (1) αποκλειστικό, όλα τα άλλα θα τα βρίσκει κανείς και σε PlayStation4 και σε PC, αλλά κοίτα πόσα πολλά games!"

Brendan Greene, διευθυντής ανάπτυξης του δημοφιλούς PlayerUnknown's Battlegrounds: "Αυτή τη χρονιά πρωταρχικός μας στόχος είναι να καταστήσουμε το PUBG κατάλληλο για χρήση σε πρωταθλήματα e-sports".
Μετάφραση: "Αφού πήραμε τα ζεστά λεφτάκια από την Microsoft για την αποκλειστικότητα του PUBG σε Xbox και PC με Windows, σκασίλα μας για τα πάμπολλα προβλήματα και την έλλειψη περιεχομένου του. Κάποια στιγμή θα παίξει και σε e-sports, έχει ο Θεός". Ναι, Brendan, έχει, αλλά... ακόμη κι εκείνος παίζει Fortnite πια. Το ξέρεις, σωστά;

Phil Spencer, επικεφαλής της Microsoft για το Xbox, στο πλαίσιο της Ε3 2018: "Και θέλουμε να γνωρίζουν όλοι οι φίλοι του Xbox ότι σχεδιάζουμε ήδη το επόμενό μας σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας".
Μετάφραση: "Εντάξει παιδιά, δεν σώζεται η φάση με τα Xbox One, όποιος αγόρασε αγόρασε, πάμε γι' άλλα. Τα ξαναλέμε το 2020".