Αν και πολλοί χρήστες αρνήθηκαν να "κάνουν την μετάβαση" όταν το Facebook αποφάσισε να αποσπάσει την λειτουργία μηνυμάτων από το app του για smartphones ή tablets και να την καταστήσει ξεχωριστό app με το όνομα Messenger, δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι πρόκειται για μία από τις δημοφιλέστερες του είδους αυτή τη στιγμή - φυσικά και λόγω του γεγονότος ότι... όλες μας σχεδόν οι επαφές, επαγγελματικές και προσωπικές, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρίσκονται ήδη εκεί ακριβώς λόγω Facebook. Ε, αυτές τις ημέρες γίνεται... επώδυνα σαφές ότι ο Mark Zuckerberg "είχε σχέδιο": στον Messenger για λειτουργικά Android και iOS σύντομα θα αρχίσουν να εμφανίζονται διαφημίσεις, καθιστώντας ουσιαστικά την εφαρμογή ακόμη μία πηγή εσόδων για το Facebook. Οι πρώτες δοκιμές - ως γνωστόν το Facebook πάντοτε ενεργοποιεί νέα χαρακτηριστικά των λειτουργιών του σε μικρή κλίμακα πριν τα κάνει διαθέσιμα σε όλους - θα ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες με χρήστες στην Ταϋλάνδη και την Αυστραλία. Η εταιρεία διαβεβαιώνει πως οι διαφημίσεις δεν θα εμφανίζονται μέσα στις συνομιλίες των χρηστών, αλλά στην κεντρική οθόνη του app, ακριβώς πάνω από την λίστα των ενεργών χρηστών (καταλαμβάνοντας όμως σημαντικότατο τμήμα της οθόνης σε ύψος αν κρίνουμε από τα εικαστικά που έδωσε στην δημοσιότητα το Facebook ανακοινώνοντας την συγκεκριμένη προσθήκη).
Δεν θα δηλώναμε, πιθανώς, προβληματισμένοι με την πρωτοβουλία αυτή του Facebook αν δεν ήταν σχεδόν βέβαιο πως (α) θα έχει ως συνέπεια καθυστερήσεις στην λειτουργία του Messenger και πως (β) το άλλοτε απλό πρόγραμμα ανταλλαγής μηνυμάτων θα αρχίσει και αυτό να συλλέγει πληροφορίες χρήσιμες στους επίδοξους διαφημιστές που σκέπτονται να το χρησιμοποιήσουν. Αν συνυπολογίσει κανείς πως και το άλλο σημαντικότερο app ανταλλαγής μηνυμάτων, το Whatsapp, επίσης ανήκει στο Facebook, δεν είναι δύσκολο να διακρίνει πώς ακριβώς εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες φορητών συσκευών θα... κάνουν ολοένα και πλουσιότερο τον Zuckerburg και τα υπόλοιπα στελέχη της εταιρείας τα επόμενα χρόνια, απλώς συνομιλώντας μέσω Internet. Θα αλλάξει αυτό το γεγονός ο,τιδήποτε στην συνήθεια της καθημερινής χρήσης των apps αυτών από το κοινό; Όπως και στην δική μας... μάλλον όχι.