Όταν ο Ανδρέας Τζούδας sommelier και συνιδιοκτήτης του Βοdegas άνοιγε ένα wine bar στην Πάτρα για πρώτη φορά στη ζωή του, πριν από εννέα χρόνια, δεν είχε σε καμία περίπτωση στο μυαλό του πως λίγο καιρό μετά θα ξεκινούσε ένα φιλόδοξο project που θα έβαζε το εμφιαλωμένο κρασί στα ποτήρια και την καρδιά του κόσμου. Αποτέλεσμα της γοητείας που του άσκησε το κρασί συνδυαστικά με τη συνεχή αναζήτηση του ίδιου στον τομέα της εστίασης, η οικογένεια του Βοdegas που μετράει πλέον τρία αδελφάκια και παραμένει σημείο αναφοράς των οινόφιλων και όχι μόνο.
Άραγε, ήταν στρωμένος ο δρόμος από την αρχή; "Όταν ξεκινήσαμε το wine bar, ασχοληθήκαμε με το κρασί γιατί το αγαπούσαμε αλλά και γιατί ήταν μια τάση. Στην πορεία βέβαια το λατρέψαμε, ασχοληθήκαμε με την φιλοσοφία του και φτάσαμε στο επίπεδο να έχουμε μια πολύ δυνατή wine list που "βομβαρδίζεται" από 450 ετικέτες από τον ελληνικό και ξένο αμπελώνα. Αυτό που συνηθίζω να λέω σε οινοπαραγωγούς και συναδέλφους στην εστίαση είναι ‘’παιδιά η δουλειά έχει γίνει’’. Οι νέοι που θα επιλέξουν να πιούν ένα μπουκάλι ημίγλυκο, έχουν φύγει από τη βότκα λεμόνι! Το ζήτημα είναι με σωστές τιμές, με παροχές, με ενημέρωση και αφοσίωση αυτό τον κόσμο να τον κρατήσεις. Για αυτό και επενδύουμε σε αυτή την αύξηση ενδιαφέροντος με εκθέσεις, γευσιγνωσίες και πολλές άλλες δράσεις.
Σίγουρα έχουν γίνει πολλά βήματα προς την εξοικείωση του ελληνικού κοινού με το κρασί και πόσο μάλλον με τον ελληνικό αμπελώνα, όμως κατά πόσο έχουν αλλάξει οι προτιμήσεις του; Ο Ανδρέας εξηγεί "όταν ξεκινήσαμε το πρώτο Bodega το 2013 υπήρχε μια μεγάλη φοβία με το εμφιαλωμένο κρασί. Μάλιστα, τα πρώτα δύο χρόνια ο κόσμος μας ζητούσε χύμα και προφανώς δεν είχαμε, αφού η επιλογή μας ήταν προσανατολισμένη στο να ανεβάσουμε το γευστικό επίπεδο. Αρκετά δειλά και βλέποντας πως προσπαθούσαμε να αναπτύξουμε την οινική κουλτούρα, άρχισαν να μας εμπιστεύονται και καταφέραμε να γίνουμε τοπόσημο της Πάτρας αναφορικά με το κρασί. Βέβαια, χάρη και στην τουριστική ανάπτυξη συγκεκριμένων προορισμών, η οινική εκπαίδευση των Ελλήνων- που παραμένει συνεχές work in progress- εξελίχθηκε και έφυγε το ταμπού ‘’το κρασί είναι άγνωστα νερά για εμένα’’".
Όχι μόνο τα wine bar αλλά και η εστίαση ολιστικά έχει δεχτεί ένα βαρύ πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο Ανδρέας συμφωνεί αλλά είναι πολύ αισιόδοξος "Ο κόσμος έχει μεγαλύτερη όρεξη για διασκέδαση, δηλαδή έχει συνειδητοποιήσει ότι η εστίαση πέρασε και ακόμη περνάει κρίση επομένως είναι πιο ανοιχτός. Από την πλευρά μας, αναγνωρίζουμε πως οι άνθρωποι έχουν πλέον περισσότερη ανάγκη για να περάσουν όμορφα οπότε και δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Η επιτυχία για εμένα είναι όταν αλληλοεπιδρώ με τον κόσμο, να βλέπω ότι το απολαμβάνει".
Αφού λοιπόν το κρασί κέρδισε με κόπο την θέση του στο παλμάρε της διασκέδασής μας, κατά πόσο μπορεί σήμερα το νερό να διαποτίσει τα στρώματα της γευστικής μας αντίληψης. Σύμφωνα με τον Ανδρέα έχουμε δρόμο μπροστά μας: "το pairing φαγητού με νερό βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, παρότι έχει ξεκινήσει μια καλή προσπάθεια από τους water sommelier. Όταν κάποιος πίνει ένα απλό φυσικό μεταλλικό νερό συνδυαστικά με το φαγητό και μετά δοκιμάσει ένα premium, πιστεύω θα καταλάβει τη διαφορά. Ακόμη και αν δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο, όλα τα νερά είναι διαφορετικά και προσφέρουν διαφορετικές απολαύσεις. Όπως ακριβώς ξεκίνησε και με το κρασί, η γευσιγνωσία του νερού χρειάζεται μια τριβή και μια συνεχόμενη επιμονή και υπομονή ώστε να γνωρίσει και αυτό ο καταναλωτής. Πρέπει να του δώσεις να καταλάβει γιατί αξίζει να πληρώσει μια φιάλη νερό 2-3 ευρώ παραπάνω. Εξάλλου είναι καλοκαίρι, είμαστε κοντά την θάλασσα, γιατί να μην επιλέξεις ένα πιο ελαφρύ νερό που θα σε βοηθήσει να απολαύσεις καλύτερα το φαγητό σου";
Χωρίς αμφιβολία, λοιπόν, στο Bodegas έχουν εμπεδώσει την αξία ενός premium νερού. Ωστόσο ποιο επιλέγουν; "Για εμάς ένα νερό που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αγνότητα και αυτό μεταφράζεται και στην γεύση, δεν είναι άλλο από το AQUA Carpatica. Πιο συγκεκριμένα το ανθρακούχο, όχι μόνο δεν είναι τεχνητά αεριούχο, αλλά είναι φυσικώς πτωχό σε νάτριο που σημαίνει ότι είναι τελείως ακατέργαστο και αγνό σε συνθήκες ποιότητας. Αν θέλουμε λοιπόν να μιλήσουμε για ένα προϊόν που έχει μια συνέπεια, μια σταθερή αξία και σεβασμό προς τον καταναλωτή, νομίζω ότι το AQUA Carpatica είναι μοναδικός δρόμος".