Θέμα

Τι διάβασαν περισσότερο οι αναγνώστες του «α» το 2020;

Σινεμά σε streaming και ψηφιακό θέατρο ήταν οι μεγάλοι νικητές ανάμεσα στα πιο πολυδιαβασμένα θέματα της προηγούμενης χρονιάς, και όχι άδικα: με την πόλη απενεργοποιημένη και τους πολιτιστικούς χώρους σε αναστολή λειτουργίας, η ανάγκη για ψυχαγωγία πέρασε στο διαδικτυακό περιβάλλον μέσα σε ένα βλεφάρισμα, κάνοντας τις αναζητήσεις σας να περιστρέφονται γύρω από τη διαθέσιμη τέχνη στον ψηφιακό κόσμο.

Η εκδίκηση της TV

«Έτερος Εγώ»
«Έτερος Εγώ»

Οι ατελείωτες ώρες στο σπίτι γέμισαν με ασταμάτητο bingewatching, φέρνοντας το τηλεοπτικό πρόγραμμα και τα προϊόντα του Netflix ψηλά στις αναζητήσεις, είτε αφορούσε τις καλύτερες ταινίες, ή (ισπανόφωνες) σειρές που έσπασαν τα κοντέρ, όπως η 4η σεζόν του «Casa de Papel» και η σαρωτική επιτυχία του «Toy Boy». Στις πρώτες θέσεις όμως βρίσκεται και μια ελληνική σειρά, σε κονταρομαχία με τις μεγάλες παραγωγές της πλατφόρμας: τα νέα επεισόδια του «Έτερος Εγώ» και η συνέντευξη του δημιουργού Σωτήρη Τσαφούλια κάνουν επιτακτικότερο το αίτημα για περισσότερες ποιοτικές ελληνικές σειρές που να ανταγωνίζονται, κατά το δυνατόν, τα πρότυπα του εξωτερικού.

Αναζητώντας την… Ευτυχία μέσα κι έξω από τις αίθουσες

«Ευτυχία»
«Ευτυχία»

Ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία της μεγάλης οθόνης, όπως αποδεικνύουν οι αναζητήσεις σας. Αμέσως μετά από τις καλύτερες ταινίες της περασμένης χρονιάς, τόσο από τον κριτικό κινηματογράφου του «α» Χρήστο Μήτση όπως και από ξένα μέσα, των οποίων την πρωτοκαθεδρία έχει όπως κάθε χρόνο ο Guardian, η δημοφιλέστερη αναζήτηση ήταν τα θερινά σινεμά που άνοιξαν τις πόρτες τους στην 1 Ιουνίου, έτοιμα να υποδεχτούν το κοινό που αποζητούσε μετά από τρεις μήνες τη ζωντανή κινηματογραφική εμπειρία.

Εξίσου ψηλά βρέθηκε και η ανταπόκριση μας από τις πρώτες μέρες του City Drive in στο Λυκαβηττό, που επανέφερε την τάση του drive in στην Αθήνα με καθημερινές προβολές από καινούργιες και παλαιότερες ταινίες για κάθε ενδιαφέρον. Η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή ήταν η ταινία που συγκέντρωσε τις περισσότερες αναγνώσεις από κάθε άλλη, ανανεώνοντας το ενδιαφέρον μετά και την πρόσφατη τηλεοπτική της μετάδοση, ξεπερνώντας ακόμα και τα οσκαρικά «Παράσιτα» που ακολούθησαν αμέσως μετά.

Όποιος θέλει να δει θέατρο, να σηκώσει το χέρι του

«Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!»
«Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!»

Στο θέατρο, τα άρθρα μας που αφορούσαν τις online παραστάσεις υπήρξαν τα πιο δημοφιλή, με το θέατρο Πορεία να κάνει την αρχή των διαδικτυακών προβολών καλύπτοντας το κενό που δημιουργήθηκε στις συνήθειες των θεατών. Μέχρι σήμερα που οι σκηνές παραμένουν κλειστές, οι online προβολές παραμένουν εξίσου δημοφιλείς, ενώ τα θέατρα προβάλλουν όλο και πιο επαγγελματικές κινηματογραφήσεις των παραστάσεων που ανέβηκαν τα προηγούμενα χρόνια ή ήταν προγραμματισμένες για φέτος και παίζονται κεκλεισμένων των θυρών. Ανάμεσα στις παραστάσεις, η πρώτη θεατρική απόπειρα του Γιώργου Καπουτζίδη «Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!» αναδείχτηκε ως η πιο πολυδιαβασμένη κριτική, σε κείμενο της θεατροκριτικού του «α» Τώνια Καράογλου, ενώ αμέσως μετά ακολούθησε ο «Ρινόκερος» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Να παίζει το Spotify

Οι playlist που δημιούργησαν για μας οι καλλιτέχνες του ελληνικού πενταγράμμου κατά την πρώτη καραντίνα σας συντρόφεψαν μέχρι να αρχίσουν ξανά οι ζωντανές συναυλίες, με εκείνες του Γιώργου Νταλάρα, του Φοίβου Δεληβοριά και του Σταμάτη Κραουνάκη να γίνονται οι αγαπημένες σας. Στην πραγματικότητα όμως η ανυπομονησία για την επανεκκίνηση των συναυλιακών χώρων κέρδισε το ενδιαφέρον: οι συναυλίες του καλοκαιριού ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές θέμα στη στήλη της μουσικής επιβεβαιώνοντας την ανάγκη μας για live μουσικές, ακόμα και καθιστοί, κρατώντας αποστάσεις.

Μπουκιά και click

Καλύτερο εστιατόριο της χώρας με δύο Χρυσούς Σκούφους αναδείχθηκε και φέτος το «Etrusco»
Καλύτερο εστιατόριο της χώρας με δύο Χρυσούς Σκούφους αναδείχθηκε και φέτος το «Etrusco»

Η αγάπη σας για την εστιατορική σκηνή της χώρας φαίνεται κάθε χρόνο με την ανυπομονησία για την ανακοίνωση των Χρυσών Σκούφων, που επιβραβεύουν τα καλύτερα εστιατόρια της Ελλάδας. Το σχετικό κείμενο των βραβείων βρέθηκε στην 6η θέση των πιο αναγνωσμένων άρθρων ολόκληρου του site, ενώ η άφιξη του νέου εστιατορίου του Σωτήρη Κοντιζά «Proveleggios» και η ανταπόκριση μας από την πρώτη δοκιμή τράβηξαν πραγματικά το ενδιαφέρον σας. Ακόμα και με τα κατεβασμένα ρολά των εστιατορίων όλοι περιμένουμε την επιστροφή στην αγαπημένη μας συνήθεια: γι αυτό και όλη τη χρονιά διαβάσατε για την ανάδειξη του Περιστερίου σε γευστικό προορισμό, τα μπραντς για κάθε διάθεση και φυσικά τις πιο πρόσφατες εστιατορικές αφίξεις που αψήφισαν μέσα στο φθινόπωρο την πανδημία και υποσχέθηκαν μία επιστροφή σε μία εξίσου γεμάτη καθημερινότητα.

Στη μάχη ιταλικής και ελληνικής κουζίνας, η πίτσα και η πάστα κέρδισαν ακόμα και τα καλύτερα της παράδοσης, ρίχνοντας τα στην τρίτη θέση ανάμεσα στα αφιερώματα. Ενδιάμεσα, τα ροζ μενού του Αγίου Βαλεντίνου έκαναν τους ερωτευμένους να ξεχυθούν στην πόλη, για ρομάντζο με γκουρμέ υπογραφή.

Μπαρόβιοι εξερευνητές

Cocktail στο ολοκαίνουργιο «Nazare» του Πειραιά
Cocktail στο ολοκαίνουργιο «Nazare» του Πειραιά

Για όσο διάστημα λειτούργησαν τα μπαρ, η ανανέωση της σκηνής του Πειραιά με πέντε νέες στάσεις βρέθηκε στην κορυφή των προτάσεων βραδινής εξόδου, όμως και το κλασικό καλά κρατεί, σύμφωνα με τα «10 μπαρ που άλλαξαν την σκηνή της Αθήνας». Παράλληλα, τα ρεπορτάζ μας από δύο νέες πιάτσες έδειξαν το ενδιαφέρον σας για στροφή στις γειτονιές και αναζήτηση νέων spots από τον Κορυδαλλό έως τον Βύρωνα.

Και με την πόλη τι γίνεται όταν δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις;

Το καμπαρέ της Καγκέλας
Το καμπαρέ της Καγκέλας

Καλό το streaming και η στήλη μας για τα ψηφιακά events κάθε εβδομάδας (βρείτε εδώ την πιο πρόσφατη έκδοση), όμως οι έξοδοι στην Αθήνα κέρδισαν κατά πολύ το ενδιαφέρον σας. Τα βιβλιοκαφέ για χαλάρωση και διάβασμα βρέθηκαν για άλλη μια χρονιά στην πρώτη θέση της στήλης City Vibe, μαζί με το κυνήγι θησαυρού στις κρυφές εμπειρίες της πρωτεύουσας μέσα από 22 στάσεις σε drag καμπαρέ, larp μεταμορφώσεις και γιόγκα στο μουσείο.