Πολλές καμπάνιες ανά τα χρόνια έχουν εστιάσει στην πληροφόρηση του κοινού για θέματα υγείας δημιουργώντας τάσεις, οι οποίες στοχεύουν στη ευαισθητοποίηση γύρω από ζητήματα που αφορούν την ανδρική υγεία.
Μια από αυτές - και ίσως όχι τόσο διαδεδομένη στην Ελλάδα - είναι το κίνημα του Movember. Ξεκίνησε το 2003 στην Αυστραλία από τον Adam Garone, ο οποίος, μετά από μια συζήτηση που είχε με τον αδελφό του για τα στυλ που επικρατούσαν το ’80 και τις διάφορες παλιές τάσεις που συχνά ξαναγίνονται δημοφιλείς, αποφάσισε να επαναφέρει το μουστάκι στη μόδα. Η ονομασία του Movember προήλθε από τη λέξη "Mo", ένας όρος αργκό που οι Αυστραλοί χρησιμοποιούν για να περιγράψουν το μουστάκι. Έτσι, ο Νοέμβριος απέκτησε καινούρια ονομασία και προκαλούσε τους άνδρες να αφήσουν μουστάκι για 30 μέρες, ξεκινώντας φρεσκοξυρισμένοι στις αρχές του μήνα.
Το κόνσεπτ εξελίχθηκε σε ένα κίνημα που εστιάζει στην ανδρική υγεία, και συγκεκριμένα την πρόληψη για τον καρκίνο του προστάτη καθώς και την παροχή ψυχιατρικής περίθαλψης για όσους αντιμετωπίζουν αυτό το σοβαρό πρόβλημα υγείας. Στόχος του Movember είναι να συμβάλλει στην παροχή μιας πιο ξέγνοιαστης και μακροβιότερης ζωής για τον ανδρικό πληθυσμό, μέσα από την πρόληψη και σωστή ενημέρωση.
Ο καρκίνος του προστάτη είναι ο συχνότερος καρκίνος που εμφανίζεται στους άντρες και η δεύτερη σε συχνότητα αιτία θανάτου από καρκίνο γενικότερα, στοιχεία που δεν έχουν διαδοθεί σε ιδιαίτερα ευρεία κλίμακα παγκοσμίως. Για αυτούς τους λόγους, το Movember, μέσα από δράσεις και χρηματοδότηση, καθιέρωσε το Νοέμβριο τον επίσημο "μήνα των ανδρών", ως υπενθύμιση εκείνοι να φροντίζουν τον εαυτό τους και να μην αμελούν τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις κάθε χρόνο.
Οι συμμετέχοντες στις δράσεις του Movember μπορούν να συνεισφέρουν είτε διοργανώνοντας ένα "Host a Mo-ment", μια διαδικτυακή ή δια ζώσης εκδήλωση μέσα από την οποία το κοινό μπορεί να κάνει δωρεές που θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση πρότζεκτ σχετικών με θέματα υγείας, ή κατεβάζοντας την επίσημη εφαρμογή του κινήματος, όπου οι χρήστες ενημερώνονται άμεσα για τις επερχόμενες δράσεις και επικοινωνούν με ακόμα περισσότερο κόσμο για να ενισχυθούν οι φιλανθρωπικές δράσεις. Ακόμη, μέσα από την εφαρμογή μπορείς να διανύσεις 60 χιλιόμετρα (συμβολικός αριθμός για τους 60 άνδρες που ανά ώρα αυτοκτονούν λόγω ψυχικών ασθενειών) και να βοηθήσεις στην ακόμα μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση του οργανισμού. Μέχρι σήμερα, πάνω από 1.250 πρότζεκτ υγείας έχουν υλοποιηθεί από το Movember.
Μάθε περισσότερα για το Movember στην ιστοσελίδα του κινήματος.