Γιώτα Νέγκα - Γιάννης Κότσιρας: "Για πολλά χρόνια θέλαμε να συνεργαστούμε αλλά οι συγκυρίες δεν το επέτρεπαν. Φέτος αποφασίσαμε να ορίσουμε εμείς τη συγκυρία"

Λίγο πριν από την πρεμιέρα στο «Anodos Live Stage», το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου, οι δύο καλλιτέχνες μοιράζονται μαζί μας τον ενθουσιασμό για τη μουσική τους συνάντηση, την οποία περίμεναν εδώ και αρκετά χρόνια.

Γιάννης Κότσιρας - Γιώτα Νέγκα

Πώς πέρασε για εσάς το διάστημα της καραντίνας; 
Γιώτα Νέγκα: Η πρώτη περίοδος είχε μια αθωότητα: το είδα σαν μια ευκαιρία για ξεκούραση. Δεν κράτησε πολύ, γιατί η σιωπή και η έλλειψη έκφρασης μέσα από τη μουσική δημιούργησαν ένα κενό. Ένα μέρος του συμπληρώθηκε με τις καλοκαιρινές συναυλίες της παράστασης "Τραγουδώντας την Ευτυχία".
Γιάννης Κότσιρας: Νομίζω πως ήταν δημιουργική. Ασχολήθηκα περισσότερο με τα παιδιά και έτσι δημιούργησα το Υ4Κids, ένα παιδικό κανάλι στο YouTube, στο οποίο ανεβάζω παιδικά τραγούδια παιγμένα με μία κιθάρα και εικονογραφημένα από εμένα. Κάτι ήταν κι αυτό, γιατί η ψυχολογία ήταν ιδιαίτερα βεβαρημένη.

Η επανένωση με το κοινό ήταν όπως την περιμένατε; 
Γ.Ν.: Πάρα τις δυσκολίες, η επικοινωνία με το κοινό δεν έχει αλλάξει. Υπάρχει η ίδια λαχτάρα, η ίδια δίψα. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η προσέλευση με τα υγειονομικά μέτρα της μειωμένης χωρητικότητας και η μάσκα που, παρότι αναγκαία, δεν επιτρέπει να φτάσουν οι φωνές του κοινού σε μας με τον τρόπο που ξέραμε. 
Γ.Κ.: Από τη μία υπάρχει μια χαρά, ειδικά το καλοκαίρι επικράτησε αρχικά ενθουσιασμός, από την άλλη όμως υπάρχει ένας φόβος και μια διάχυτη παγωμάρα. Δυστυχώς, η επικοινωνία βασίζεται περισσότερο στην τρομοκρατία και όχι στην ουσιαστική ενημέρωση, κι αυτό έχει δημιουργήσει μια τεράστια ανασφάλεια και έως έναν πολύ μεγάλο βαθμό αντιδραστικότητα.

Ποια είναι η ιστορία πίσω από την πρώτη μουσική σας συνάντηση στο "Anodos Live Stage";
Γ.Ν.: Για πολλά χρόνια θέλαμε να συνεργαστούμε αλλά οι συγκυρίες δεν το επέτρεπαν, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του καθενός. Φέτος αποφασίσαμε να ορίσουμε εμείς τη συγκυρία και να το κάνουμε πραγματικότητα. Η ιστορία λοιπόν είναι απλή. Θα ανέβουμε μαζί στη σκηνή να χαρούμε τη μουσική, να ενώσουμε τις φωνές μας με το κοινό, να ανοίξουν οι ψυχές όλων μας. Το έχουμε ανάγκη.
Γ.Κ.: Με τη Γιώτα γνωριζόμαστε πάρα πολλά χρόνια, από τότε που συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο. Η διάθεση συνεργασίας υπήρχε πάντα, απλώς ήταν θέμα σωστού χρόνου. Μετά τη συνάντησή μας σε διάφορες αφιερωματικές συναυλίες, ήταν πλέον φανερό πως αυτή η καλή συνεργασία έπρεπε να ολοκληρωθεί. Σίγουρα δεν γίνεται υπό τις καλύτερες συνθήκες, όμως από την άλλη ξέρουμε πως εμείς, τουλάχιστον επί σκηνής, θα περάσουμε καλά. Και αυτό σε αυτήν τη φάση είναι ίσως το σημαντικότερο.

Τι ετοιμάζετε για το κοινό στο νέο σας πρόγραμμα;
Γ.Κ.: Λόγω και των προσωπικών μας αναγκών, αλλά κυρίως λόγω της τεράστιας πίεσης που έχει υποστεί ο κόσμος τα τελευταία χρόνια, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ιδιαίτερα διασκεδαστικό πρόγραμμα με δικά μας παλιά και καινούργια αγαπημένα, αλλά κυρίως δίνοντας μεγαλύτερη βάση στο λαϊκό μας τραγούδι, το οποίο, άλλωστε, και εγώ και η Γιώτα υπηρετούμε από τότε που ξεκινήσαμε. Νιώθω πως θα ζήσουμε εξαιρετικές στιγμές φέτος.

Θα ακούσουμε και τραγούδια της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου;
Γ.Ν.: Φυσικά και θα υπάρχουν τραγούδια της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου στο πρόγραμμα. Η Λίνα Νικολακοπούλου φώτισε πολλές πλευρές της Ευτυχίας μέσα μου, με έκανε να την καταλάβω βαθιά. 

Σας φοβίζει το κύμα εξελίξεων που ακολουθεί την Omicron;
Γ.Ν.: Τα τελευταία δύο χρόνια όλοι μας κάνουμε σχέδια με ορίζοντα δεκαπενθημέρου, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και τα μέτρα. Δεν ξέρω πώς μπορεί να εξελιχθούν τα πράγματα με την Omicron, αυτό που ξέρω είναι ότι δεν θα αφήσω καμία ευκαιρία για μουσική και επικοινωνία να πάει χαμένη.
Γ.Κ.: Προσωπικά με φοβίζει περισσότερο η διαχείριση από την πολιτεία παρά η νέα μετάλλαξη καθαυτή. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ακολουθώ τις οδηγίες των ειδικών.

Περισσότερες πληροφορίες

Anodos Live Stage

Πειραιώς 183
  • Συναυλίες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

18ο Athens Digital Festival: Ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου και η Έλλη-Άννα Περιστεράκη μας μιλούν για τις "FutuRetro" αναζητήσεις τους

Μιλήσαμε με τον ιδρυτή του φεστιβάλ Ηλία Χατζηχριστοδούλου και την καλλιτεχνική διευθύντρια Έλλη-Άννα Περιστεράκη για τη φετινή εκδοχή, τη ρετροφουτουριστική αισθητική που την πλαισιώνει και όλες τις δράσεις που φέρνουν κάθε χρόνο το κοινό ένα βήμα πιο κοντά στον θαυμαστό κόσμο των ψηφιακών τεχνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
21/05/2022

Στο Generations Family Festival η ψυχαγωγία είναι "οικογενειακή υπόθεση"

Μιλήσαμε με την κ. Γαβριέλλα Τριανταφύλλη, Διευθύντρια Προγραμματισμού και Παραγωγής, για τις εκπλήξεις που επιφυλλάσει το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαΐου στο ΚΠΙΣΝ.

Parov Stelar: "Είμαι πολύ περίεργος: είστε ακόμη σε party mode στην Ελλάδα;"

O Marcus Fuereder, a.k.a. Parov Stelar, a.k.a. ο βασιλιάς του Electro Swing, μιλάει στο "α" για την "οικογενειακή σχέση" που μοιράζεται με το ελληνικό κοινό, την πολυαναμενόμενη εμφάνισή του στο Release Athens και την πρόσφατη δισκογραφική κυκλοφορία του.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης διάβασε το "Σχετικά με το τίποτα" του Γούντι Άλεν και το βρήκε "μια έκρηξη γενναιοδωρίας"!

Στο "Διάβασα" αυτής της εβδομάδας, ο Ρένος Χαραλαμπίδης μιλά για την δια ζώσης αλλά και λογοτεχνική συνάντησή του με τον Γούντι Άλεν.

Σtella: "Είχα την επιθυμία να κατευθυνθώ ηχητικά προς κάτι πιο vintage"

Λίγο πριν την κυκλοφορία του νέου της άλμπουμ, η τραγουδοποιός μιλάει στο "α" για το συμβόλαιο με την ιστορική Sub Pop Records, τη στροφή σε ένα πιο "παλαιικό" ύφος και τα καλοκαιρινά της σχέδια.

Sellia Georges: "Mia" Ελληνοαμερικάνα στη Σαντορίνη

Δεν χαίρεσαι εύκολα τόσο ζεστή και κλασάτη έξοδο φαγητού όσο στο "Mia’s", στην Οία. Ξεχωριστή γεύση, αλλά και αγκαλιά, θέα και συναίσθημα, καθώς και γνώση με βάθος. Η δημιουργός του έχει μεγαλώσει μέσα στα εστιατόρια στο Σικάγο και μέσα σε δέκα μήνες μετέτρεψε μια σουίτα σε γοητευτικό εστιατόριο.

Βίβιαν Στεργίου: "Αν είχα γεννηθεί παλιότερα, δε θα κάναμε αυτήν την κουβέντα..."

Η Βίβιαν Στεργίου θεωρείται η συγγραφέας της γενιάς των millenials. Με το δεύτερο βιβλίο της, το "Δέρμα", επιβεβαιώνει αυτή την άποψη, με την πυκνότητα, το βάθος και το χιούμορ των διηγημάτων της.