Πέμπτη μεσημέρι, είμαστε οι πρώτοι που μπαίνουμε στον «Βοτανικό» για να παρακολουθήσουμε τις πρόβες για τη νέα μουσική παράσταση της Νατάσσας Μποφίλιου, του Θέμη Καραμουρατίδη και του Γεράσιμου Ευαγγελάτου – έπειτα από λίγο θα είμαστε και από τους πρώτους που θα ακούσουμε τέσσερα από τα δώδεκα τραγούδια του καινούργιου τους δίσκου, που έρχεται τέσσερα χρόνια μετά τις «Μέρες του φωτός». «Βαβέλ» θα λέγεται η μουσική παράσταση, ο δίσκος και ένα τραγούδι απ’ αυτόν, ωστόσο όλα δείχνουν να κυλούν αρμονικά... «Βαβέλ φτιάχνουμε, αλλά Βαβέλ δεν είχαμε», αστειεύεται ο Θέμης, συμπληρώνοντας τον Γεράσιμο που αναφέρει ότι η «Βαβέλ» είναι ο δίσκος τον οποίο έφτιαξαν με τη μεγαλύτερη σύμπνοια, «ενώ οι προηγούμενοι ξεκινούσαν με έναν μεγάλο καβγά, σαν να ήμασταν τρεις διαφορετικές φατρίες του “Game of Thrones”!».
Την ώρα που μπαίνουμε στον «Βοτανικό», η Νάτασσα, με τον Θέμη και τους μουσικούς στη σκηνή και τον Γεράσιμο απέναντι σ’ έναν καναπέ να τους παρακολουθεί, κάνει πρόβα το «Ξύπνα αγάπη μου» – μία από τις τρεις μόνο διασκευές του προγράμματος, που χρησιμοποιούνται για καθαρά δραματουργικούς λόγους. Η πρόβα του τραγουδιού σταματάει μία για να προτείνει η Νατάσσα ότι πρέπει να ακούγεται «μυστηριώδες» και μία για να ψάξει ο Θέμης στο κινητό την εκτέλεση της Τζένης Βάνου – τη βρίσκει, κολλάει το κινητό στο μικρόφωνο και... «Πάμε να ακούσουμε λίγο την Τζένη».
Η σκηνή δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη από τη –βραβευμένη πολλάκις στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του «α» σκηνογράφο– Έλλη Παπαγεωργακοπούλου. Βλέπω μόνο στο πάνω επίπεδο της σκηνής μια σειρά από κάγκελα, όπου παρατηρώ ότι επαναλαμβάνεται το μοτίβο ενός έγχορδου οργάνου, κάποια σκηνικά ευρήματα-έκπληξη και props, τα οποία την ώρα της πρόβας μετακινεί ο Άγγελος Τριανταφύλλου. Σκηνοθετώντας τη μουσική παράσταση στον «Βοτανικό», ο Άγγελος μεταφέρει σε συνεργασία με την Έλλη και τον Χρήστο Γκίνη, που επιμελείται τα βίντεο, την ατμόσφαιρα και τις ιδέες του καινούργιου δίσκου: «Φτιάχνω μια αλυσίδα από δίπολα για την Αθήνα» μου περιγράφει αδρά τη σύλληψή του ο Άγγελος.
Φτάνει η στιγμή που αποκαλύπτονται μερικά από τα τραγούδια του δίσκου: η αλέγρα «Ομορφιά στην Αθήνα», η μπαλάντα «Hotel Vienna», «Τα μεθύσια» σε ρυθμό ζεϊμπέκικου και τα «Επόμενα φιλιά», ένα αργό τσιφτετέλι. Κάθε τραγούδι και μια διαφορετική εικόνα της Αθήνας, μέσα από μια διαφορετική Νατάσσα. Εκείνη μου λέει ότι αισθάνεται «πλήρης» και «πολύ ευτυχής» μ’ αυτόν το δίσκο: «Νιώθω ότι δεν λείπει κανένα ερμηνευτικό μου πρόσωπο από το δίσκο. Ο Γεράσιμος εκφράζει στον απόλυτο βαθμό όσα αισθάνομαι, σε επίπεδο κοινωνικό, ερωτικό, προσωπικό. Επίσης νιώθω ότι τα τραγούδια μας έχουν ξεκάθαρη θέση απέναντι σ’ αυτό που ζούμε. Η μαγκιά του Γεράσιμου είναι ότι καταφέρνει σε όλα τα τραγούδια να αφήσει ένα παράθυρο ανοιχτό. Δεν είναι ελπίδα αυτό, όπως στις “Μέρες του φωτός”. Είναι μια δήλωση πως ό,τι κι αν συμβαίνει, εδώ είμαστε κι εδώ θα δώσουμε τη μάχη μας.»
Από το Σάββατο 5/3 στον «Βοτανικό», θα δούμε μια μουσική παράσταση και θα ακούσουμε (στο σύνολό του) έναν καινούργιο δίσκο που περιγράφουν την Αθήνα και την Ελλάδα του 2016. Μέσα από τα μάτια μιας συνεπούς δημιουργικής ομάδας, που όπως μου αναφέρει ο Θέμης θέλει να παρουσιάζει καινούργιες δουλειές «όταν έχει κάτι να πει». Κι όπως καταλάβαμε απ’ αυτήν τη μικρή γεύση που πήραμε, έχει πολλά να πει.
Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες της Νατάσσας Μποφίλιου στον «Βοτανικό» (©Δημήτρης Τσίτσος):