Μάνος Χατζιδάκις: Το χαμόγελο της Τζοκόντας – 50th Anniversary Edition

Σπέσιαλ έκδοση για τα 50 χρόνια του έργου, με ηχητική πηγή την original στερεοφωνική master tape

Μάνος Χατζιδάκις: Το χαμόγελο της Τζοκόντας – 50th Anniversary Edition

Μπορεί τα τελευταία χρόνια, στους κύκλους των χαϊφιντελιστών κυρίως, να παρατηρείται μια κάποια μανία για μονοφωνικές εγγραφές, ως ένδειξη απόλυτης ηχητικής originality των παλιών δισκογραφικών εκδόσεων, με αποτέλεσμα να έχουμε ενδιαφέροντες «μονοφωνικούς» Dylan και Beatles ή οτιδήποτε άλλο. Από την άλλη, μπορεί οι πολυκάναλες ηχητικές απεικονίσεις να εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν, όμως, για κάποιον συνειδητά πραγματικό μουσικόφιλο, ο σωστός τρόπος ακρόασης ήταν και παραμένει ο στερεοφωνικός: δύο κανάλια με ισορροπημένο mapping, με κατάλληλη γεωμετρία και ηχητική αρχιτεκτονική, που φέρνουν τη μουσική σωστά στα αυτιά μας – και από εκεί, στο μυαλό και την καρδιά μας. Στην σπέσιαλ αυτή έκδοση του "Χαμόγελου της Τζοκόντας", που σφραγίζει την 50η επέτειο της κυκλοφορίας του κορυφαίου αυτού έργου του Χατζιδάκι, μνημειώδους αξίας για τον ελληνικό μουσικό (και όχι μόνο) πολιτισμό, χρησιμοποιήθηκε η original στερεοφωνική master tape – πράγμα που γίνεται για πρώτη φορά σε ελληνική έκδοση του έργου. [Αυτό δεν σημαίνει ότι τις προηγούμενες εκδόσεις της «Τζοκόντας» τις ακούγαμε εντελώς μονοφωνικά]. Η διαφορά με τους προηγούμενους δίσκους που πιθανόν να διαθέτουμε – και έχω δύο προγενέστερα βινύλια και ένα CD – είναι αμέσως ευδιάκριτη: «άνοιγμα» του ηχητικού πεδίου και ιδιαίτερη ευκρίνεια οργάνων. Καθαρότητα και αυξημένη ηχητική ζέση σε έναν δίσκο που, ούτως ή άλλως, είναι αριστουργηματικός. Όμως εδώ, σ’ αυτή την έκδοση – σε book form με πολυσέλιδο κείμενο και φωτογραφίες – έχουμε την μουσική / ηχητική τελειότητα που επιθυμούμε και που μπορεί να είναι και οριστική [Περιμένουμε, φυσικά, και την έκδοση σε βινύλιο]. Και ένα πραγματικό bonus: από ηχογράφηση στο Παρίσι, το 1962, ακούμε τον Μάνο Χατζιδάκι να παίζει στο πιάνο έξι από τα δέκα κομμάτια της «Τζοκόντας». Είναι υπέροχο να ακούς τον Χατζιδάκι στο πιάνο γιατί ως πιανίστας έχει ένα δικό του, ιδιαίτερο ρυθμολογικά και γοητευτικότατο παίξιμο που, σε συνδυασμό με τη μελωδική του ευφράδεια, φτιάχνει αριστουργήματα επί αριστουργημάτων. Μια σπάνια στιγμή – για όλους εμάς που δεν είχαμε ποτέ την ευχαρίστηση να τον ακούσουμε να παίζει στο πιάνο του, κατ’ ιδίαν. Εν κατακλείδι, ένα πραγματικό, ένα ουσιαστικό δώρο. Για εμάς και για όσους δύνανται να το εκτιμήσουν και να το απολαύσουν (MINOS/EMI, Σείριος)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

DakhaΒrakha: "Η μουσική ενώνει συνειδητοποιημένους και ελεύθερους ανθρώπους"

Οι DakhaBrakha, το πολυφωνικό κουαρτέτο από το Κίεβο, με αφορμή τις δύο εμφανίσεις που θα πραγματοποιήσουν στην χώρα μας τον Δεκέμβριο, μας μιλούν για την μοναδικότητα της πρωτότυπης μουσικής τους, τα ερεθίσματά τους, αλλά και για το πώς αντιμετωπίζουν την τεταμένη κατάσταση που επικρατεί στην πατρίδα τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΡΑΝΑ
30/11/2022

Οι Godfathers γιορτάζουν τα 35α γενέθλιά τους με μια ελληνική περιοδεία

Οι θρυλικοί "μαφιόζοι" του βρετανικού rock'n'roll κάνουν στάση στο "Κύτταρο".

Ο μastroKristo συνδέει τη μουσική με την αστρονομία

Η παρουσίαση του δεύτερου προσωπικού του μουσικού έργου, "Departures" που θα πραγματοποιηθεί στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, περιέχει συνθέσεις εμπνευσμένες από τη νύχτα και την ξενάγηση στο νυχτερινό ουρανό από το εμβληματικό τηλεσκόπιο Δωρίδη.

Μιχάλης Καλκάνης: "Οι άνθρωποι μέχρι πριν λίγα χρόνια είχαν τη μουσική ως κομμάτι του βιώματός τους"

Μιλήσαμε με τον κοντραμπασίστα και δημιουργό του Mihalis Kalkanis Group, για τις εξερευνήσεις του που ενώνουν την neoclassical, την τζαζ και την παραδοσιακή μουσική.

Ο Ennio Morricone του Σταύρου Λάντσια

Το Stavros Lantsias Quartet κλείνει τη σειρά συναυλιών του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή "Jazz στο Μουσείο".

Δέκα ερωτήσεις στον πρωτοεμφανιζόμενο ράπερ EXHALETHEMIST

Λίγο πριν το πρώτο του live στην Αθήνα, o 23 χρόνος ράπερ/παραγωγός μάς εισάγει στο σύμπαν της μελωδικής ραπ.

"Μαγεία και Μουσική" στο Φεστιβάλ Όπερας του Γουέξφορντ

To "ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ" επέστρεψε μετά από 7 χρόνια στο Φεστιβάλ Όπερας του Γουέξφορντ της Ιρλανδίας και μεταφέρει εντυπώσεις.