Νέα

Τι ακούσαμε περισσότερο το 2020; Το Spotify απαντά

Πολύ mainstream ποπ, αρκετό #BlackLivesMatter και playlist που ανεβάζουν τη διάθεση στο σπίτι, ήταν οι - όχι και τόσο απρόσμενες - τάσεις για τη χρονιά που φτάνει επιτέλους στο τέλος της. Με δισεκατομμύρια ανθρώπους κλεισμένους στα σπίτια τους, η μουσική ήταν μία από τις ελάχιστες διεξόδους από τη συναισθηματική κόπωση και το streaming έφτασε σε νέα ύψη, ειδικά από οικιακές συσκευές και gaming oκονσόλες, όπως δημοσίευσε το Spotify. Οι homemade λίστες που αφορούν εργασίες στο σπίτι αυξήθηκαν κατά το 50% σε σχέση με πέρσι: καλλωπισμός, κηπουρική και καθαριότητα ήταν οι κύριες θεματικές για τις playlist που δημιούργησαν οι χρήστες ώστε να συνοδεύσουν τον εγκλεισμό τους, με τα τραγούδια που περιλαμβάνονταν σε αυτές να είναι είτε uptempo ύμνοι ή χαλαρωτικά κομμάτια.

Παράλληλα, η νοσταλγία χτύπησε κόκκινο, με τα 80’s και τα 50’s να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ή να ανασύρουν μνήμες από πιο χαρούμενες εποχές. Φυσικά δεν έλειψαν και τάσεις του παρόντος, με το Spotify να εξαίρει την αναπαραγωγή των λιστών με θέμα το κίνημα Black Lives Matter, που είδε πάνω από εξήντα τέσσερα εκατομμύρια ακούσματα, και σχεδόν εξήντα πέντε χιλιάδες λίστες πάνω σε αυτή τη θεματική. Κορυφαία κομμάτια-σύνδεσμοι σε αυτές τις λίστες ήταν το «This is America» του Childish Gambino, ένα από τα σημαντικότερα τραγούδια των τελευταίων χρόνων, το «I need you to (Breona Taylor) των Tobe Nwigwe και το «Black Parade» από το νέο δίσκο της Beyoncé.

Την κορυφή του πιο πολύ-ακουσμένου τραγουδιού της χρονιάς έπιασε το «Blindng Lights» του The Weeknd: καμία έκπληξη εδώ, πέρα από το σνομπάρισμα που έλαβε στις υποψηφιότητες των Grammy. O Weeknd ήταν μάλιστα ο πέμπτος πιο στριμαρισμένος καλλιτέχνης της χρονιάς, με το άλμπουμ του να κατακτά τη δεύτερη θέση. 8,3 εκατομμύρια φορές άκουσαν οι χρήστες του Spotify τον πορτορικανό ράππερ Bad Bunny, ανεβάζοντας εκείνον και το δίσκο του «YHLQMDLG» στην κορυφή της πλατφόρμας, πριν τους Drake και J Balvin.

Όσον αφορά στις γυναίκες καλλιτέχνες, η Billie Eilish αποδείχτηκε και φέτος η πιο δημοφιλής, με τις Taylor Swift και Ariana Grande να ακολουθούν. Ενδιαφέρον είναι ότι η Eilish κυκλοφόρησε μόνο νέα singles φέτος, σε αντίθεση με τις άλλες δύο καλλιτέχνιδες που τα άλμπουμ τους «Folklore» και «Positions» αντίστοιχα ήταν από τα πιο πολυαναμενόμενα. Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες εμφανίζεται η Dua Lipa, με το γεμάτο disco anthems άλμπουμ της «Future Nostalgia» να επιβεβαιώνει ότι οι χρήστες της πλατφόρμες είχαν ανάγκη για ανόθευτη, χορευτική μουσική, έστω και στους τέσσερις τοίχους.

Τέλος, τα podcasts φαίνεται ότι αποκτούν μια πολύ σημαντική θέση ανάμεσα στις ακροάσεις, με πολλούς νέους δεκαοκτώ έως είκοσι τεσσάρων ετών να τα ανακαλύπτουν για πρώτη φορά. Κοινωνικά και πολιτισμός, κωμωδία, και υγεία και lifestyle ήταν οι κορυφαίες κατηγορίες που κάλυψαν τις ανάγκες των ακροατών.