Face

Lucky Peterson: Ένας ζωντανός θρύλος του μπλουζ

Από -

Το 1969 κυκλοφόρησε ο δίσκος «Our Future: 5 year old Lucky Peterson», με έναν Αφροαμερικανό πιτσιρικά να παίζει Hammond και να τραγουδάει μπλουζ και μπούγκι... Παραγωγός ήταν ο θρυλικός μπλούζμαν Willie Dixon, ο οποίος είχε τσιμπήσει λίγο νωρίτερα τον μικρό που έπαιζε και τραγουδούσε –σαν παιχνίδι και μόνο!– στο κλαμπ που είχε ο πατέρας του, ο James Peterson, στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης. Το κλαμπ λεγόταν «The Governor’s Inn» και, καθώς ο James Peterson ήταν κιθαρίστας, το είχε κάνει στέκι για κάθε μπλούζμαν ή τζάζμαν που ζούσε εκεί γύρω ή περνούσε από την περιοχή. Η επιτυχία του δίσκου ήταν τέτοια, που σύντομα ο μικρός Lucky εμφανιζόταν σε τηλεοπτικές εκπομπές πανεθνικού επιπέδου, όπως τα «The Tonight Show», «The Ed Sullivan Show» κ.ο.κ.

Αυτό δεν το αναφέρουμε για να δείξουμε ότι ο Lucky Peterson ξεκίνησε ως παιδί-θαύμα, αλλά για να τονίσουμε το γεγονός ότι το 2019 σηματοδοτεί το πεντηκοστό του έτος στη σκηνή! Και πιο συγκεκριμένα στην μπλουζ σκηνή, που διευρύνεται εννοιολογικά αλλά και μουσικο-αισθητικά στην περίπτωσή του και περιλαμβάνει σχεδόν το σύνολο της μαύρης μουσικής, θρησκευτικής και urban, από τα γκόσπελ στη σόουλ και από την τζαζ στο φανκ-ροκ.

Συμπεριλαμβάνοντας, φυσικά, το ατόφιο μπλουζ: αυτό που μπορεί να ακούγεται στους χωματόδρομους του Μισισιπή ή στα προάστια του Σικάγου. Σε έναν από τους πιο πρόσφατους δίσκους του δε, το «Tribute to Jimmy Smith» (2017), βλέπει κάποιος τον Lucky Peterson στο Hammond να είναι εντελώς μέσα στην groovy σόουλ-τζαζ των ’50s και των ’60s και να βγάζει το πιο αγνό ερωτικό bluesy-gospel feeling που μπορεί να προκύψει από το κλασικό κομμάτι «Misty» του Erroll Garner. Ατόφια τζαζ μαγεία δηλαδή...

Ας πάμε όμως τριάντα χρόνια πίσω – τότε που βγήκε πραγματικά στην μπλουζ σκηνή ο Lucky Peterson, ως τέλειος οργανίστας αλλά και σπουδαίος κιθαρίστας. Και θαυμάσιος τραγουδιστής, φυσικά, όπως δείχνουν οι δίσκοι του της εποχής («Lucky strikes» και «Triple play»). Όλοι μιλούσαν όχι πια για κάποιο παιδί-θαύμα, αλλά για ένα πραγματικά μεγάλο ταλέντο του μπλουζ. Τα ’90s είναι η πραγματικά χρυσή εποχή για τον Lucky Peterson, ο οποίος παίρνει την περίοπτη θέση του πιο hot ονόματος στη σκηνή του σύγχρονου μπλουζ και κυκλοφορεί πραγματικά κλασικά άλμπουμ όπως τα «I’m ready», «Beyond cool», «Lifetime» κ.ά. στην τζαζική ετικέτα Verve, διευρύνοντας έτσι –όσο ποτέ άλλοτε– την ­έννοια «μπλουζ».

Κάπου στην πρώτη δεκαετία του νέου αιώνα, βέβαια, ο Lucky πήγε να χαθεί· όμως βρήκε την πραγματική του αγάπη, την τραγουδίστρια Tamara Tramell, και γύρισε ξανά στην κορυφή. Δημιουργικός και ακούραστος, έχει μια εκτενέστατη δισκογραφία, με απεριόριστο original υλικό, που απλώνεται σε όλες τις πτυχές της αφροαμερικάνικης urban μουσικής και του επιτρέπει να γιορτάσει την 50ετία του με όποιον τρόπο θέλει αυτός. Στο «Half Note Jazz Club» (18-21/10) θα τραγουδήσει, θα παίξει Ηammond Β3 και άλλα πλήκτρα και κιθάρα, συνοδευόμενος από την Tamara Tramell (τραγούδι) και τους φίλους του Shawn Kellerman (κιθάρα), Raul Valdes (ντραμς) και Michael Nunno (μπάσο).

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό μουσικής